Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e65 vs e60 - rádce při koupi
jelikož je tu hromada lidí co o tom moc neví tak nějaky shrnutí, postupně mě doplňte.
výhody E60
- kombík má opravdu velký kufr
- o 0,5 - 2 litry nižší spotřeba, dle motorizace
- lepší možnost vylepšení "idrivu" jelikož nemá ve skutečnosti idrive ale CCC a dá se vyměnit za HDD CIC, NBT, NBT EVO
- HUD který E65 nikdy neměla, stejně tak LCW, a stop and go tempomat
- E60 lze narozdíl od e65 počeštit (nemám ověřeno)
- pro někoho možnost mít xdrive
- na základním podvozku je pětka obratnější
- servisně špatně vymyšlené, např výměna kabinového ventilatoru, a výměníku u klimatizace, který u E60 odchází.
výhody E65
- je stabilnější a lépe se chová na sněhu (pokud nebereme xdrive samozřejmě)
- výrazně lepší zpracování interiéru, kvalitnější plasty
- bezpečnější (jak díky pasivní bezpečnosti tak díky váze)
- lepší řadička pod volantem která nezavazí na střední konzoli
- řazení na volantu v serii
- stabilnější a pohodlnější podvozek které lépe filtruje nerovnosti
- obrovská lednička v loketce se opravdu hodí (člověk má u sebe furt studený pití) pozor, auto musí mít 4 kolečka klimy, ne jen 3!! EDIT e65 muže mít i ledničku se 3ma kolečkama, ale taková lednička umí jen chladit, neumí topit
- chlazené držáky nápojů(připadně vytápěné, podle nastavení teploty)
- softclose (automatické dovírání dveří) (u e60 opravdová rarita, u e65 běžná věc)
- pohodlnější podvozek
- opravdu skvělý a úsporný motor N73B60 (V12)
- výborné audio Logic 7 (e60 ma taky Logic 7 ale nehraje tak dobře a není tak časty)
- dynamic drive (může mít i E60 ale má to tak jedna ze 100)
- EDC (taky může mít E60, ale není vůbec časté)
- extrémně pohodlné komfortní sedačky které mužou byt vpředu i vzadu (poznáte podle opěráku krku), E60 má komforty menší
- lepší přistrojovka která umí zobrazovat např i směr navigace, takovej malej "HUD"
- jednodušší ovládání (po vyřazení není potřeba dávat Pčko, auto po zdechnutí motoru samo hodí z Dčka Pčko, případně z Auto P dá P. (e60 to umí až s to "kniploidni řadičkou")
- e65 při vystoupení řidiče z auta zastaví
- e65 má lepší distribuci vzduchu, vhání vzduch více otvory, to způsobuje že na řidiče nikde nijak moc nefouka, přitom se auto celkem rychle vychladi (vytopí)
- zrcátka se praktičtěji sklápí nahoru (lépe zalezou) bohužel na takto zaklopená prší a sou špinavá
- u E60(E61) hnije kabeláž u PP kola, celkem drahá oprava, tento problem E65 nemá
- u E61 často praskají hadičky k zadnímu ostřikovači, výměna celkem složitá
- u E61 často hnijou dráty k pátym dveřím, pak přestane fungovat pulka auta.
- u E60 je špatně z výroby namontovanej kompresor nivelace, bud se zničí tím že nejde uplně, protože kompresorek je nastojato misto naležato a nebo se zničí tím že nasaje bordel.
http://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61-f10- ... 64634.html
- e65 mohla mít Standklimu, což je vlastně origo BMW dálkovej start kterej jde do E65 snad dodělat, u E60 tato výbava nebyla.
- výborně servisně vymyšleno, např výměna ventilatoru topení jen 20min proti x hodně hodinám u e60, E38 atd,
- auto P neboli autopark u E65, skvělá věc,
- možnost mít i Merino kuži ventilovanou
danbrown:
Sedma prostě neni ani náhodou nafouklá pětka. To je blíž srovnání, že pětka je kapku nafouklá trojka, protože zpracování se tomu hodně blíží. A kdo tvrdí že rozdíl e60 vs e65 nepozná (nebo neni tak velkej), tak prostě a) kecá anebo b) zrovna léčí následky lobotomie.
Shrnul bych rozhodování obecně do jednoduchýho seznamu:
E60 nechť si koupí lidé co
- jezdí víc krátké tratě a víc ve městě, protože se (a to je fakt) se sedmou daleko hůř parkuje. O náchylnosti na kolemstojící debily se nemusim rozepisovat. Sedma snad dveře okolo stojících pitomců magnetizuje.
- jim to auto slouží i partnerce. S řízením pětky ženský nemívají obecně takový morální potíže jako se sedmou.
- nechtějí zažívat pocitu těžkopádnosti sedmy. Preferují "sportovnější" (rozuměj = tvrdší ale ovladatelnější) svezení nad komfortem.
- nechtějí vypadat moc nápadně. Přece jen když vylezeš ze všední pětky, tak uděláš jinej dojem, než když vylezeš ze sedmy. O závisti sousedů nemluvě.
- jim nevadí ošizenej interiér (a vůbec celkově všechno) a menší pohodlnost.
- co kapku sledujou náklady na opravy. Sedma je prostě kasička s o něco větším objemem. Tak to vždycky bylo a tak to zůstane.
- preferuje vyšší praktičnost nad haló efektem.
E65 je pro lidi co
- chtějí "best value you can buy" neboli nejlepší kup za svý peníze.
- jim nevadí hnusnej design zvenku. Nakonec - stejně člověk stráví více času uvnitř, takže kvalitu interiéru a výbavy si vychutná víc.
- chtějí auto s osobností, s duší a s pocitem, že takový auto jen tak někdo nemá. To vás pak ani nějaká ta koruna navíc do opravy tolik nesere.
- preferují komfort a to především na delší trasy. Trasa Praha - Brno je ideální příklad. Kdo si primárně na tuhle (a delší) cestu koupí pětici - nechápu.
- ocení kvalitu zpracování všeho. Sedma je líp odhlučněná, každej gram navíc je tu znát (v dobrym slova smyslu). Materiály jsou dál, prostě na tomhle autě nebyla ta krize tak znát. Bohatí zákazníci si prostě vždycky rádi připlatili za pocit vyjímečnosti. Pětka je pro retail, tam každé ušetřené euro tvoří na masové produkci slušnej cash.
Snake:
ale ze zrovna ty chces tady srovnavat servisni naklady e60 a e65 pritom nemusis chodit daleko a musis sam vedet moc dobre jak to je... rikam ti to narovinu. servis e65 je mnohem levnejsi jak servis e60.. jako servis e38 je levnejsi jak e39... to tak bylo je a bude... dostupnost dilu na e60 je proti e65 tak mizerna, cena novych dilu v bmw prakticky identicka ne-li pro e65 lepsi atd... a pak tu mame faktor prace... at uz svoji .. a nebo cizi.. protoze to, co ti v e38 a e65 zabere par minut... ti v e39 a e60 zabere cele hodiny prakticky neni servisniho ukonu ktery by se nedelal v petce dyl nebo stejne dlouho... takze ono se to nakonec vykompenzuje
a co ti mam povidat... zeptej se doma, jak krasne se vyndaval takovej priblblej vzduchovej filtr a kdyz uz sme u tech nakladnejch oprav... tak bud rad ze sem tehda zachranil tu rozvodovku na xdrive za 40k... takze ono je to uuuplne jedno jakej srac si koupis... ta vec ti bud extremne poslouzi ... (jako zatim vsechny moje 7er) ... a nebo te proste zrujnuje.. jak to tady tak ctu Je to jen o tom dobre to koupit... dobre to umet servisovat.. a nebejt trotl... pak muzes jezdit 7er klidne 5 let a nezanecha to na tobe zadne vaznejsi nasledky
ps: a to samozatmivaci zrcatko pro vas za rozumnejsi cenu je prakticky nesehnatelne... na e65 bych jich za tretinu sehnal uz armadu... takze... zapomen s e60
Snejk
Předmět příspěvku: Re: e65 vs e60 - rádce při koupiPříspěvekNapsal: stř 30.01.2019 22:55
uplne omylem sem kliknul n a prvnistranku kde jsou popsany vyhody/nevyhody e65 a e60.. a chybi mi tam jedna fakt zasadne zasadni polozka a to je auto park... takova kravina ale to posunuje e65 do uplne jiny dimenze ovladani auta... to je tak odporne pohodlny nemuset si hlidat a ani drzet nohu na brzde pri kazdym zastaveni... at uz na svetlech nebo v mekaci nebo proste kdekoliv je uplne navykovy a kdyz to auto nema tak bych ho taky nejradsi zapalil... to jediny nedokazu tomu cadillacu odpustit, ani zadny e60 atd.. to uz radsi jedu f01 nebo e70 a zapinam to hned.... hlavne to je vec co se v autech pomalu rozsiruje az dneska a tohle strary plesnivy hovno to uz ma 18 let... to je totalni ulet
výhody E60
- kombík má opravdu velký kufr
- o 0,5 - 2 litry nižší spotřeba, dle motorizace
- lepší možnost vylepšení "idrivu" jelikož nemá ve skutečnosti idrive ale CCC a dá se vyměnit za HDD CIC, NBT, NBT EVO
- HUD který E65 nikdy neměla, stejně tak LCW, a stop and go tempomat
- E60 lze narozdíl od e65 počeštit (nemám ověřeno)
- pro někoho možnost mít xdrive
- na základním podvozku je pětka obratnější
- servisně špatně vymyšlené, např výměna kabinového ventilatoru, a výměníku u klimatizace, který u E60 odchází.
výhody E65
- je stabilnější a lépe se chová na sněhu (pokud nebereme xdrive samozřejmě)
- výrazně lepší zpracování interiéru, kvalitnější plasty
- bezpečnější (jak díky pasivní bezpečnosti tak díky váze)
- lepší řadička pod volantem která nezavazí na střední konzoli
- řazení na volantu v serii
- stabilnější a pohodlnější podvozek které lépe filtruje nerovnosti
- obrovská lednička v loketce se opravdu hodí (člověk má u sebe furt studený pití) pozor, auto musí mít 4 kolečka klimy, ne jen 3!! EDIT e65 muže mít i ledničku se 3ma kolečkama, ale taková lednička umí jen chladit, neumí topit
- chlazené držáky nápojů(připadně vytápěné, podle nastavení teploty)
- softclose (automatické dovírání dveří) (u e60 opravdová rarita, u e65 běžná věc)
- pohodlnější podvozek
- opravdu skvělý a úsporný motor N73B60 (V12)
- výborné audio Logic 7 (e60 ma taky Logic 7 ale nehraje tak dobře a není tak časty)
- dynamic drive (může mít i E60 ale má to tak jedna ze 100)
- EDC (taky může mít E60, ale není vůbec časté)
- extrémně pohodlné komfortní sedačky které mužou byt vpředu i vzadu (poznáte podle opěráku krku), E60 má komforty menší
- lepší přistrojovka která umí zobrazovat např i směr navigace, takovej malej "HUD"
- jednodušší ovládání (po vyřazení není potřeba dávat Pčko, auto po zdechnutí motoru samo hodí z Dčka Pčko, případně z Auto P dá P. (e60 to umí až s to "kniploidni řadičkou")
- e65 při vystoupení řidiče z auta zastaví
- e65 má lepší distribuci vzduchu, vhání vzduch více otvory, to způsobuje že na řidiče nikde nijak moc nefouka, přitom se auto celkem rychle vychladi (vytopí)
- zrcátka se praktičtěji sklápí nahoru (lépe zalezou) bohužel na takto zaklopená prší a sou špinavá
- u E60(E61) hnije kabeláž u PP kola, celkem drahá oprava, tento problem E65 nemá
- u E61 často praskají hadičky k zadnímu ostřikovači, výměna celkem složitá
- u E61 často hnijou dráty k pátym dveřím, pak přestane fungovat pulka auta.
- u E60 je špatně z výroby namontovanej kompresor nivelace, bud se zničí tím že nejde uplně, protože kompresorek je nastojato misto naležato a nebo se zničí tím že nasaje bordel.
http://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61-f10- ... 64634.html
- e65 mohla mít Standklimu, což je vlastně origo BMW dálkovej start kterej jde do E65 snad dodělat, u E60 tato výbava nebyla.
- výborně servisně vymyšleno, např výměna ventilatoru topení jen 20min proti x hodně hodinám u e60, E38 atd,
- auto P neboli autopark u E65, skvělá věc,
- možnost mít i Merino kuži ventilovanou
danbrown:
Sedma prostě neni ani náhodou nafouklá pětka. To je blíž srovnání, že pětka je kapku nafouklá trojka, protože zpracování se tomu hodně blíží. A kdo tvrdí že rozdíl e60 vs e65 nepozná (nebo neni tak velkej), tak prostě a) kecá anebo b) zrovna léčí následky lobotomie.
Shrnul bych rozhodování obecně do jednoduchýho seznamu:
E60 nechť si koupí lidé co
- jezdí víc krátké tratě a víc ve městě, protože se (a to je fakt) se sedmou daleko hůř parkuje. O náchylnosti na kolemstojící debily se nemusim rozepisovat. Sedma snad dveře okolo stojících pitomců magnetizuje.
- jim to auto slouží i partnerce. S řízením pětky ženský nemívají obecně takový morální potíže jako se sedmou.
- nechtějí zažívat pocitu těžkopádnosti sedmy. Preferují "sportovnější" (rozuměj = tvrdší ale ovladatelnější) svezení nad komfortem.
- nechtějí vypadat moc nápadně. Přece jen když vylezeš ze všední pětky, tak uděláš jinej dojem, než když vylezeš ze sedmy. O závisti sousedů nemluvě.
- jim nevadí ošizenej interiér (a vůbec celkově všechno) a menší pohodlnost.
- co kapku sledujou náklady na opravy. Sedma je prostě kasička s o něco větším objemem. Tak to vždycky bylo a tak to zůstane.
- preferuje vyšší praktičnost nad haló efektem.
E65 je pro lidi co
- chtějí "best value you can buy" neboli nejlepší kup za svý peníze.
- jim nevadí hnusnej design zvenku. Nakonec - stejně člověk stráví více času uvnitř, takže kvalitu interiéru a výbavy si vychutná víc.
- chtějí auto s osobností, s duší a s pocitem, že takový auto jen tak někdo nemá. To vás pak ani nějaká ta koruna navíc do opravy tolik nesere.
- preferují komfort a to především na delší trasy. Trasa Praha - Brno je ideální příklad. Kdo si primárně na tuhle (a delší) cestu koupí pětici - nechápu.
- ocení kvalitu zpracování všeho. Sedma je líp odhlučněná, každej gram navíc je tu znát (v dobrym slova smyslu). Materiály jsou dál, prostě na tomhle autě nebyla ta krize tak znát. Bohatí zákazníci si prostě vždycky rádi připlatili za pocit vyjímečnosti. Pětka je pro retail, tam každé ušetřené euro tvoří na masové produkci slušnej cash.
Snake:
ale ze zrovna ty chces tady srovnavat servisni naklady e60 a e65 pritom nemusis chodit daleko a musis sam vedet moc dobre jak to je... rikam ti to narovinu. servis e65 je mnohem levnejsi jak servis e60.. jako servis e38 je levnejsi jak e39... to tak bylo je a bude... dostupnost dilu na e60 je proti e65 tak mizerna, cena novych dilu v bmw prakticky identicka ne-li pro e65 lepsi atd... a pak tu mame faktor prace... at uz svoji .. a nebo cizi.. protoze to, co ti v e38 a e65 zabere par minut... ti v e39 a e60 zabere cele hodiny prakticky neni servisniho ukonu ktery by se nedelal v petce dyl nebo stejne dlouho... takze ono se to nakonec vykompenzuje
a co ti mam povidat... zeptej se doma, jak krasne se vyndaval takovej priblblej vzduchovej filtr a kdyz uz sme u tech nakladnejch oprav... tak bud rad ze sem tehda zachranil tu rozvodovku na xdrive za 40k... takze ono je to uuuplne jedno jakej srac si koupis... ta vec ti bud extremne poslouzi ... (jako zatim vsechny moje 7er) ... a nebo te proste zrujnuje.. jak to tady tak ctu Je to jen o tom dobre to koupit... dobre to umet servisovat.. a nebejt trotl... pak muzes jezdit 7er klidne 5 let a nezanecha to na tobe zadne vaznejsi nasledky
ps: a to samozatmivaci zrcatko pro vas za rozumnejsi cenu je prakticky nesehnatelne... na e65 bych jich za tretinu sehnal uz armadu... takze... zapomen s e60
Snejk
Předmět příspěvku: Re: e65 vs e60 - rádce při koupiPříspěvekNapsal: stř 30.01.2019 22:55
uplne omylem sem kliknul n a prvnistranku kde jsou popsany vyhody/nevyhody e65 a e60.. a chybi mi tam jedna fakt zasadne zasadni polozka a to je auto park... takova kravina ale to posunuje e65 do uplne jiny dimenze ovladani auta... to je tak odporne pohodlny nemuset si hlidat a ani drzet nohu na brzde pri kazdym zastaveni... at uz na svetlech nebo v mekaci nebo proste kdekoliv je uplne navykovy a kdyz to auto nema tak bych ho taky nejradsi zapalil... to jediny nedokazu tomu cadillacu odpustit, ani zadny e60 atd.. to uz radsi jedu f01 nebo e70 a zapinam to hned.... hlavne to je vec co se v autech pomalu rozsiruje az dneska a tohle strary plesnivy hovno to uz ma 18 let... to je totalni ulet
Naposledy upravil(a) JaraX dne stř 30.01.2019 22:59, celkem upraveno 2 x.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 271
- Registrován: pon 07.04.2008 00:00
- Bydliště: u phy
luk999 píše:V12 nepatří zrovna mezi úspornější motorizace,ne? Co motor 750i, o co je horší než 760i?
protože se s ním dá jet dálka za 8,5 litru (jasně ve městě žere 20) ale na to ten výkon je to fantastický. Jinak žere min jak třeba E38 740i.
co je horší? 750i musíš proti 760i zbytečně točit, šedesátka jede jak z praku od volnoběhu.
HAMANN píše:E65 se nedělá kombi, takže auto na hovno, je to velký a nemotorný takže na normální ježdění k ničemu. Zbytečně těžký jako kráva takže žere jako tank.
E60 v 99% lepší a praktičtější auto!
e61 je praktičtější, s tím souhlasím, E60 určitě ne.
a nemotorná je E65 jen bez DD a EDC, ale s tím dá v zatáčce seriovou E60 na seriovém podvozku jak nic. asi jsi tím nejel že?
jinak neuznávám E65 typu 735i bez logicu, comfortsitze, DD, EDC, takovy auto je naprd, pokud nemá nic z těch "božích" věcí, zůstanou jen problémy, pokud bych si měl koupit socku, tak radši E60.
airbone píše:pozor, xenony nie su v serii u e65. Kamos ma E65 3.0d tusim je z roku 2002 alebo 2003 a je bez xenonov, ma len cocky a klasicke H-acka.... Tiez som nato kukal ako puk.....
Až facelift má v základu bixenony
A ještě jedna věc, lednička může být i s třemi tlačítky klimy.
Prakticky stejné komfortsitze může mít i E60, stejně tak může mít soft-close a logic 7.
HAMANN píše:Píšu to schválně protože zase srovnáváš 5ku a 7ku a tím pádem 5ku zase posíláš do sraček! Tyhle auta přece nejde porovnávat, každý má něco a hlavně každej člověk preferuje něco jinýho! Porovnávej 5ku, A6ku, MB E, a ne zase tyhle tvý paranoidní názory!!
5ku nikam neposílám, 5ka je pro ty co neměli prachy si v novotě koupit sedmu protože rozdíl mezi těma autama cenově byl fakt kurevskej, když vemeš že pětka s nějakou vybavou stala třeba necelý dva míče a sedma přes 3 míče, ale ted už ty auta stojí +- stejně. 5ka je lepší pro ty co jezdí v 5ti, co nejezdí daleko, co vozí hodně bordelu a potřebujou větší kufr, ale na cestování je mnohem lepší sedma, píšu to sem objektivně tak jak to je, třeba nemožnost upgradovat idrive na CIC dělá z E65 dost průserovou záležitost, protože CIC umí milion věcí a idrive je hloupej.
caknakis píše:airbone píše:pozor, xenony nie su v serii u e65. Kamos ma E65 3.0d tusim je z roku 2002 alebo 2003 a je bez xenonov, ma len cocky a klasicke H-acka.... Tiez som nato kukal ako puk.....
Až facelift má v základu bixenony
A ještě jedna věc, lednička může být i s třemi tlačítky klimy.
Prakticky stejné komfortsitze může mít i E60, stejně tak může mít soft-close a logic 7.
ukaž mi E60 která má softclose, to je jak E38 s ACC,
Logic 7 má e60 taky ale hraje huř jak v E65 stejně jako Logic 7 v e90 hraje hůř jak v E60.
jak te ledničce nastavuješ pak teplotu když vzadu nejsou kolečka? takovou jsem ještě neviděl.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... UNREPAIRED
Přijde ti to jako stejný počet E38 s ACC?
Nevím jak se nastavuje teplota v ledničce. Předevčírem na texacu jsem seděl v E65, která má jen tři kolečka a Snejk ji při diagnostice prohlížel a říkal, že má i tu ledničku v opěrce....
Přijde ti to jako stejný počet E38 s ACC?

Nevím jak se nastavuje teplota v ledničce. Předevčírem na texacu jsem seděl v E65, která má jen tři kolečka a Snejk ji při diagnostice prohlížel a říkal, že má i tu ledničku v opěrce....
jinak jen pro srovnání když vemu
E34 vs E32 tak mám vlastně nafouklou pětku, E32 je skvělý auto, ale je to nafouklá pětka, a není moc věcí co má E32 navíc, prostě E34 je skoro to samy,
E38 vs E39 to už jsem sem psal, tam už je ten rozdil vyrazně větší, hromadu dílu je jiných, sedma už se hodně odlišila od pětky, už je to prostě paní sedma
E65 vs E60 to je asi největší rozdil mezi sedmou a pětkou, provedení interieru, řadička, budíky, tlouštka dvěří, vše je obrovský, masivní, přitom na perfektním komfortním podvozku kterej se s EDC chová neskutečně agilně
F01 vs F10 tak tady pozoruju naopak vůbec nejmenší rozdil mezi sedmou a pětkou, nejsou tam vidět žádné propastné rozdíly, člověk musí přemýšlet jestli sedí v pětce nebo v sedmě, pětka šla propastně s kvalitou nahoru, vše je lepší, kvalitnější a mnohem víc se to bliží sedmě.
nesnážím se shazovat pětku, snažím se vysvětlit jaké jsou rozdily mezi těma autama, někdy velké, někdy malé, je na každém co si vybere, ale myslím že by bylo dobré vědět co muže mít tady a co tam.
E34 vs E32 tak mám vlastně nafouklou pětku, E32 je skvělý auto, ale je to nafouklá pětka, a není moc věcí co má E32 navíc, prostě E34 je skoro to samy,
E38 vs E39 to už jsem sem psal, tam už je ten rozdil vyrazně větší, hromadu dílu je jiných, sedma už se hodně odlišila od pětky, už je to prostě paní sedma
E65 vs E60 to je asi největší rozdil mezi sedmou a pětkou, provedení interieru, řadička, budíky, tlouštka dvěří, vše je obrovský, masivní, přitom na perfektním komfortním podvozku kterej se s EDC chová neskutečně agilně
F01 vs F10 tak tady pozoruju naopak vůbec nejmenší rozdil mezi sedmou a pětkou, nejsou tam vidět žádné propastné rozdíly, člověk musí přemýšlet jestli sedí v pětce nebo v sedmě, pětka šla propastně s kvalitou nahoru, vše je lepší, kvalitnější a mnohem víc se to bliží sedmě.
nesnážím se shazovat pětku, snažím se vysvětlit jaké jsou rozdily mezi těma autama, někdy velké, někdy malé, je na každém co si vybere, ale myslím že by bylo dobré vědět co muže mít tady a co tam.