Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Automatická převodovka

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
magyar Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 430
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#381 Příspěvek od magyar Člen Klubu »

Joy píše:Jsou vyjímky samozřejmě, netvrdím, že to platí ve 100% případů. Stejně tak jako netvrdím, že přestože obecně je to lepší železo, bude to každému vyhovovat. Na obou převodovkách byly kolem roku 2000 problémy s tzv. "no reverse", ale obě úplně jiného typu. Není to perfektní nikde, jen píšu obecné technické vnímání - není to z mé hlavy. :)


Aké výnimky? Stiahni si technickú špecifikáciu prevodovky GM ktorá sa dáva do 142kW E39. Prevodovka ako taká je stavaná s horným limitom do 360Nm. E39 so 142kW má v sérii 410Nm. Nie je to žiadna ťažká matematika aby si pochopil kde je z 90% problém u tejto prevodovky... že software :lol: :wink:
d(- -)b
Joy
Registrovaný
Příspěvky: 617
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: EU
Kontaktovat uživatele:

#382 Příspěvek od Joy »

Myslel jsem vyjímky, co se týče modelových řad. Jak zmíněno výše, krouťák jsem v prvním postu opomenul, tam je to samozřejmě tak jak píšeš a problém je fyzicky u železa. Nemám půl slova proti.
Řešil jsem to na jednom US fóru, co se týče E36 a E46 a vycházela vítězně GM. 8O
Nicméně ano, s růstem výkonu byla třeba jiná technologie, pročež BMW přistoupilo k ZF. Ale pořád se točíme kolem krouťáku. Pokud srovnáš auta, u kterých to není o horní hranici toho, co bedna snese, tak jednoznačný výsledek mít nebudeš.

Jsem měl asi líp zformulovat ten první příspěvek :lol: ale jsem rád, že to tim neskončilo :D Hlavně mi za to neukousněte hlavu 8O :D
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#383 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

V našich krajích to není jen životnosti, ale v návaznosti na ni pak o dostupnosti a ceně náhradních dílů, ceně opravy. V tomto ohledu GM převodovky u nás jednoznačně prohrávají.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2683
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec

#384 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

Moc jsem to tu nečetl,ale zaujalo mě to tvrzení o GM a podle zkušeností a mnohaleté praxe mého šéfa co repasuje automaty jsou GM převodovky na p.... a ZF je na tom výrazně lépe....
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
Cert
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 22.01.2009 01:00
Bydliště: Žďár n/Sáz

#385 Příspěvek od Cert »

4hp22 za tepla necouve. Kvalt zařadí jakoby napůl, po přidání plynu se někdy chytne za doprovodu rázu a couve normálně, někdy ne. Značí to jednoznačně opotřebované lamely? Oleje je dost, ale stáří a stav filtru nezjištěn. Má cenu v tomto případě olej s filtrem měnit nebo neztrácet čas a rovnou shánět novou almaru? Za studena řadí i R normálně a sám se rozjíždí bez plynu. Díky za rady
Thomas1234

#386 Příspěvek od Thomas1234 »

Čau chlapi,
vyplňte tento krátký dotazník

http://s.click4survey.cz/b1a8f588

A třeba budeme mít levnější služby v lakovnách:-)
Frenk007
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: sob 02.11.2013 01:00

#387 Příspěvek od Frenk007 »

Čauvec chlapi, nedávno jsem si přivezl domů X3ku, 2005, 3.0D 150Kw. Má nalítanejch 170tkm, před cca pěti tkm byla repase převodovky (GM pětikvalt). Ale proč píšu...všecko jsem to tady pročetl, chovám se k převodovce slušně, nevyřazuju atd (řadí, nekope..všecko paráda)..no a co by mě zajímalo, jestli nemá někdo zkušenosti s timhle autem, jak moc mu nesvědčí to občas protáhnout atd (kvůli tomu krouťáku a kvalitě GM převodovky)...a taky jsem tak uvažoval u toho steptroniku, jestli se musí řadit s ubraným plynem a nebo lehce držet, nebo to je jedno..jsem trochu trdlo, tak se radši zeptám, než abych to odkrágloval hned ze startu :) Za každej poznatek a radu k tomuhle autu budu jedině rád, díky pánové.
cajoch
Registrovaný
Příspěvky: 81
Registrován: pon 02.07.2012 00:00

#388 Příspěvek od cajoch »

heh, ezdi s tím normálně, když budeš mít chu´t tomu dát tak tomu dej, jinak normálně...při řazení s plynem nic nedělám, nechám to řadit i pod plným, dle mýho je to na to udělaný...když hýbeš plynem, ovlivňuješ logiku řazení....dle mýho občasnou zátěž musí vydžet, trvalý nakládání jí oddělá zcela jistě...

upřímně, ta GM skříň je americkej komfort, hoodně klouže, měnič zamyká až kolem 80 ti, já ji mám rád....

(nejraději když na dálnici ve 140 ti podřaí na 4..:-)
Johan32
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: pon 03.10.2011 00:00
Bydliště: Ostrava

#389 Příspěvek od Johan32 »

Cau chlapi prosim Vas poradte mi jaky typ automatu vlastně mam a jaka náplň do ni patri diky moc za rady. Jde o auto e46 touring 330xd 150kw r.v. 2003/6. Štítek z prevodovky mam pred sebou je to gm
Uživatelský avatar
TT
Registrovaný
Příspěvky: 1358
Registrován: ned 25.08.2002 00:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

#390 Příspěvek od TT »

Johan32 píše:Cau chlapi prosim Vas poradte mi jaky typ automatu vlastně mam a jaka náplň do ni patri diky moc za rady. Jde o auto e46 touring 330xd 150kw r.v. 2003/6. Štítek z prevodovky mam pred sebou je to gm



máš to na začátku stránky.......

GM 5L40E
2007 BMW E82/E88 1-Series
2000 BMW E46 323i
2001-2006 BMW E46 325, 325ci, 325xi (AWD)
2000 BMW E46 328i
2001-2007 BMW E46 330i, 330ci, 330xi (AWD)
2001-2003 BMW E39 525i
2000 BMW E39 528i
2001-2003 BMW E39 530i
2004-2007 BMW E83 X3
2000-2007 BMW E53 X5
_________________
BMW E63 LCI - 650i Manuál + E84 - X1 20dX + E87 - 120i
Sklenka
Registrovaný
Příspěvky: 23
Registrován: pát 27.11.2009 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#391 Příspěvek od Sklenka »

Ahoj, neda mi to, abych se nezeptal, proste musim...

Vezl jsem se na bmw joydrive v rade 1,3,5,7 samozrejme nas nenechali jet kudlu v nejostrejsim nastaveni. Proste obyc rezim sport, po letisti i v provozu.

Prekvapilo me, ze i v manualnim rezimu prevodovka ve chvili kdy se blizil omezovac sama preradilo.

Zajima me,jestli je to normalni Blbuvzdorna vlastnost prevodovek, nebo jenom otazka nejakeho vnitrniho softoveho nastaveni / nastaveni rezimu jizdy (nejostrejsi nastaveni jsme si vyzkouset nemohli).

Pokud se nepletu tak bmw pouziva prevodovky od ZF, ktere vsude chvali, tak me to prece jenom prekvapilo...

Mel jsem za to, ze motor , prevodovku atd chrani pred pretocenim omezovac.... To se moznsot vlastni volby schovala uz jenom do manualu a Mkovejch modelu?

Diky
lotr82
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: sob 25.01.2014 01:00
Bydliště: morkovice

#392 Příspěvek od lotr82 »

Nazdarek.potřebuji poradit jestli jde restartovat automat bez diagnostiky a nebo kde jí dnes udělat v okolí Kroměříže. diky
elgroso
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Brno

#393 Příspěvek od elgroso »

Zkus zavolat sem: http://www.kaps.cz/

Minimálně ti poradí, co a jak.. Jsou v Kojetíně.

Hodně štěstí!
SLEEPER
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 07.02.2014 01:00

#394 Příspěvek od SLEEPER »

Zdar borci

Nedavno jsem poridil E60 545i 6st. steptronic.

Je to muj prvni vuz s automatem a tak bych mel na vas zkusene par dotazu.
Nize jsem se docetl, ze neni dobre na krizovatkach vyrazovat z D na N (a tedy stale jezdit na D a pri zastaveni pouze drzet brzdu). Dale, ze pri stani radit z P rovnou rychle na D, ze je to take k provodovce setrnejsi.
Ale ted me zajima, jak je to u manualniho modu, kde si sami volite 1. - 6. rychlostni stupen.
Mohu pri zastaveni a postupen podrazenim na 2 (nebo 1) uplne zastavit, stejne jak na D, bez vetsiho trapeni prevodovky nebo radeji pred zastaveni preklapnout na D?
Je setrnejsi rozjizdet se na "manualni" 1 nebo na D?

Je lepsi jezdit po mesta stale na D nebo si to tam cvakat rucne (jedna se mi o opotrebeni)?
Co okresky, stale je setrnejsi jen na D?
Jsem clovek, co si to rad sam "manualne" voli, ale nerad bych prevodovce zbytecne ublizoval.

Dale me zajima vymena oleje. Po kolika tis. km se meni a zda se meni cely objem nebo pouze 1/3, jak jsem nekde cetl?

Diky moc za fundovane odpovedi a navody (pokud to zde jiz bylo, tak se omluvuju, jsem na foru novy).

Mejte se!
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#395 Příspěvek od jurasis »

Zjednodušeně:

Nechat na jízdu pořád D, a při jakémkoliv řazení P-R-D vždy dodržet auto úplně v klidu... To je základ životnosti steptroniku...

Výměnu oleje uvádí výrobce auta jako doživotní náplň, čímž myslí evidentně dobu záruky, protože výrobce skříně udává první výměnu při 120 tis. a každou další při 40 nebo 60 tis. (jestli si dobře pamatuji), v praxi znám bez problémů pro skříň první výměnu i po 250 tis. km... (i moji, teď najeto 350 tis. km)
Olej se mění skoro všechen, ale je na to přesný postup, není to jen vylejt starý a nalejt nový...


Při ručním řazení si skříň hlídá jen max. a min. otáčky... Je to dobré na sprint, vyhrabat se ze závěje a na hraní...


PS: čím plynulejší provoz (klidný plyn), tím taky úspornější (= zamčený měnič)...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
SLEEPER
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 07.02.2014 01:00

#396 Příspěvek od SLEEPER »

jurasis> Dik, ja vim, ze asi resim blbosti, ale preci jen to auto uz davno neni novy a tak bych mu nerad zbytecne pritezoval...

Kdyz se pri parkovani radi z R na D, je dobry mezi tim vyhodit na N nebo opet stejne rychle pretahnout, jak z P na D?

To, ze plynula jizda je zaklad vseho dobreho, tomu rozumim. Jenze kdyz jedu hlavni mestske tahy, tak mi prijde, ze auto na D radi casteji, nez kdyz bych si to tam sazel v "manulanim modu".
Tak me prave zajima, zda je ten to "manual" pro prevodovku stejna nebo vetsi zatez a zda nicemu nevadi, kdybych zastavoval se "zarazenou" 1 a stal na brzde, stejna jak u Déčka.
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#397 Příspěvek od jurasis »

Aspoň trochu jsme to "řešili" určitě skoro všichni...:wink:

Při řazení má převodovka prodlevu, než změní režim, takže neřeš rychlost řazení... Je to dost blbuvzdorné... Teda pokud se nerozmýšlíš deset minut, co zařadit, za stálého kvedlání mezi D a R... :-)

Při jízdě nech prostě D, převodovka má svoje programy, vyladěné výrobcem pro optimální chod. Manuální režim je tam primárně pro extra situace (zapadnutí a pod.). Nebo na sprinty... :-)

Zvykl jsem si ovládat styl řazení převodovky přepínáním mezi D a S a pak rychlostí sešlápnutí plynu. Celkem dobře to funguje, doporučuji otestovat...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
SLEEPER
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 07.02.2014 01:00

#398 Příspěvek od SLEEPER »

jurasis píše:
Při jízdě nech prostě D, převodovka má svoje programy, vyladěné výrobcem pro optimální chod. Manuální režim je tam primárně pro extra situace (zapadnutí a pod.). Nebo na sprinty... :-)


Já takové ty řečičky, že převodovka sama nejlíp pozná, kdy má řadit moc neuznávám. Řidič sám nejlíp ví (dle převýšení, provozu atp.), kdy má řadit nebo naopak, kdy už je přeřazení zbytečné. Z toho mi analogicky vyjde, že v manuálním modu budu méně častěji měnit "převod", než při režimu D, kde to konkrétně po městě hodně lítá.

A tak proto mě zajímá, zda se steptronic při tomto režimu nenamáhá víc, než při aktivním D a dále zda převodovce neublížím, když se budu i rozjíždět (z nulové rychlosti) na manuální jedničku.

Ano, pro mnohé je to jistě blbina, ale jako automatový nováček bych v tom chtěl mít konečně jasno. :)
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#399 Příspěvek od Brátn Moderátor »

reakce typu "řečičky neuznávám" mě pobavila

věř, že tu převodovku vymysleli lidé, kteří tomu opravdu rozumí a myslím, že počítali i s městským provozem
a ti stejní lidé sepsali i návod, ve kterém stojí řadit D,
ten steptronic tě stejně nepustí řadit si to co si myslíš, jen tě pustí dál v otáčkách motoru, tedy do neekonomického provozu, takže jediné co ručním řazením získáš je vyšší spotřeba

navíc ta jednotka se učí a počítá tvé reakce po plynu, brzdě a odporu, takže opravdu sama moc dobře ví, že tam dá to co má, pozná, že zrovna jedeš v koloně, nebo po dálnici

chceš jí co nejméně ublížit, tak tam nech D a vyměňuj v ní olej jak se má
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#400 Příspěvek od Filozof »

já taky z 90procent jezdím jen na D ale pouze pokud jedu z dlouhého kopce do města nebo prostě potřebuji už brzdit a stačí mi zlehka tak použiji manuální volbu a podřadím at auto brzdí silněji motorem.

Prostě zvyk z celoživotní praxe ježdění manuálem.
A jde mi proti srsti 2tuny železa brzdit všude jak blbec brzdama když mám možnost motorem a třeba využít dlouhý kopec k tomu aby auto zpomalilo ze 100km/h na cca 60km/h hezky motorem.
Bylo mi řečeno že to ničemu nevadí pokud je to s citem a rozumem.
To znamená nepodřazovat hned na 3st. ale postupně 4st a po chvilce 3st.

Tohle bohužel automat moc neumí a pokud ano velice slabě brzdí třeba na 5tý stupen což je nic - je potřeba třeba na 4ku a pak s citem až slezou otáčky na 3ku řekněme a pak pokračuji na D přes město ....
Odpovědět