Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

N55 vs B58

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha

Re: N55 vs B58

#41 Příspěvek od M4we »

Jirke píše:Mluvis o 340i F31 ?
JJ, to jsem asi neupřesnil
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha

Re: N55 vs B58

#42 Příspěvek od M4we »

Obrázek
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha

Re: N55 vs B58

#43 Příspěvek od M4we »

Tak F31 už je pár dní doma.
Ještě byla docela sranda --- Nakonec mám komplet nový brzdy - desky/kotouče předek i zadek :lol:
Nechal jsem je totiž udělat STK přímo v říši, abych se s tím nemusel patlat no a oni je s těma starýma brzdama poslali pryč s nevyhovujícím stavem.

Takže mi je kluci udělali gratis- auto už bylo zaplacený a celkem bez keců vyměnili.
Aktuálně čekám na značky, ale cestou z DE jsem se moc hezky svezl.

Na dotazy o spotřebě, otevírám diskusi k hádání :D
Osobně tohle vůbec neřeším s mým nájezdem, ale jsou to čísla, který jsem tak nějak očekávál.

dálnice v D celou cestu cca 160-180 + sem tam nějaká kolona - 9,9L/100km
dálnice v CZ už v noci bez provozu cca 130-140 - 8,4L/100km
skákání po ranní Praze, když jsem jel na evidenčku a z5 - 10,1L/100km

Teď už mám jen jeden problém a to prodat 545, která v tuhle chvíli musela ven z garáže :(
Fakt budu rád, když se jí ujme někdo s láskou :)
Zatím se skoro nikdo neozval, ale je fakt, že auta prodávat asi neumim.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

Re: N55 vs B58

#44 Příspěvek od paca »

M4we píše:Nechal jsem je totiž udělat STK přímo v říši, abych se s tím nemusel patlat no a oni je s těma starýma brzdama poslali pryč s nevyhovujícím stavem.
K čemu je ti německá STK? Stejně budeš muset u nás dělat dovozovou STK před přihlášením (auto je určitě starší než 4 roky).
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4005
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

Re: N55 vs B58

#45 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Proč ne? Když se TK přenáší... navíc je to vhodná strategie při koupi, protože Němci budou určitě přísnější... viz ty brzdy... v čechách by to určitě prošlo....
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: N55 vs B58

#46 Příspěvek od Jirke »

paca píše:
M4we píše:Nechal jsem je totiž udělat STK přímo v říši, abych se s tím nemusel patlat no a oni je s těma starýma brzdama poslali pryč s nevyhovujícím stavem.
K čemu je ti německá STK? Stejně budeš muset u nás dělat dovozovou STK před přihlášením (auto je určitě starší než 4 roky).
Nemas pravdu, kdyz ma auto platnou TÜV, tak v CZ staci jen evidencka za 500,-
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N55 vs B58

#47 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

M4we píše:Tak F31 už je pár dní doma.
Ještě byla docela sranda --- Nakonec mám komplet nový brzdy - desky/kotouče předek i zadek :lol:
Nechal jsem je totiž udělat STK přímo v říši, abych se s tím nemusel patlat no a oni je s těma starýma brzdama poslali pryč s nevyhovujícím stavem.

Takže mi je kluci udělali gratis- auto už bylo zaplacený a celkem bez keců vyměnili.
Aktuálně čekám na značky, ale cestou z DE jsem se moc hezky svezl.
Hehe chytrej tah, palec nahoru. Asi je to tak netrápí a mohli s tím počítat. Jinak dobrej tip na nákupy.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

Re: N55 vs B58

#48 Příspěvek od paca »

Jirke píše:Nemas pravdu, kdyz ma auto platnou TÜV, tak v CZ staci jen evidencka za 500,-
Ajo. Se divám že to změnili. Dřív to platilo pouze do 4 let stáří vozidla.
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha

Re: N55 vs B58

#49 Příspěvek od M4we »

Je to tak, STK z DE stačí. Chytrý tah ano :), ale dělal jsem to s cílem hlavně, aby auto bylo OK a nemusel jsem to řešit v CZ. Ty brzdy jsem ani nečekal.
Udělal jsem jen evidenčku a už mám CZ SPZky.
Stačila ta německá STK, německý papíry (přepsaný na mě), COC list (bez něj to jde taky, ale trvá to a můžeš s tím mít sraní s výrobcem) a ta evidenčka.
Ještě mi to paní na STK říkala, jestli mám STK z D tak to stačí, ale nevím jak musí být stará nebo jestli stačí platná.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: N55 vs B58

#50 Příspěvek od Snejk »

Staci platna, ale pokud bude platna jeste treba 2 mesice, tak ji i u nas dostanes na ty dva mesice... takze nanic. Ale nova je vpohode..
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: N55 vs B58

#51 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Co je COC list, zas nějaká HOMO-logace ?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

Re: N55 vs B58

#52 Příspěvek od Foldas »

COC je rodný list auta ve kterém jsou všechny data k vytvoření TP
kabyr01
Registrovaný
Příspěvky: 729
Registrován: pon 12.01.2009 01:00
Bydliště: Kutná Hora

Re: N55 vs B58

#53 Příspěvek od kabyr01 »

COC - certificate of conformity, což je list kde máš veškeré parametry, s kterými bylo auto schváleno. Ve většině zemí EU není spousta údajů zapsána ve velkém TP a když to tady chceš potom dát na český papíry, tak na úřadě nemají kde vzít ty údaje - takže potřebuješ tenhle COC, nebo si na Dekře zaplatit výpis.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: N55 vs B58

#54 Příspěvek od Jirke »

A taky u dovezeneho auta, ktere nema COC list, je pak drazsi dovozova STK...
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

Re: N55 vs B58

#55 Příspěvek od paca »

A co říkáte na m140i? Primárně s tím budu jezdit já a většinou sám do práce.
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4005
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

Re: N55 vs B58

#56 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Pořád je to B58... Takže super :D Jednička bude lehčí a bude s tím větší zábava, takže proč by ne? Já jsem si koupil 440i a už to není malé sportovní coupe, ale prostě střední GT. Asi by se mi více líbila 240i na zábavu, ale asi víš, proč chceš tu 140i.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

Re: N55 vs B58

#57 Příspěvek od paca »

Máme doma oktávku kombi, tím pádem není potřeba "většího" auta. Rozhlížím se po 340i a zaujala mne i ta 140i.
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha

Re: N55 vs B58

#58 Příspěvek od M4we »

paca píše:Máme doma oktávku kombi, tím pádem není potřeba "většího" auta. Rozhlížím se po 340i a zaujala mne i ta 140i.
140i bude podle me jeste trochu dal jizdnima vlastnostma. Pokud vim tak sla sehnat i v manualu s fofrklackem. Osobne mi s b58 ale automat vyhovuje takze bych po fofrklacku asi uplne netouzil. muzu docela porovnavat s e60kou co jsem mel skoro 10 let. Prevodovka je hodne rychla a naprosto predikovatelna. Proti 6hp v 60ce brutalni rozdil.
Rizeni je trochu diskutabilni. F31 velmi presna ( mam VSS) ale neni tam ten feeling jako v 60ce…nevim proste je to jiny. Takovy odtazity, ale kdyz jedes ostrejc, tak podrzi a da se s tim pracovat. Jen to proste neni to stary bmw. Nevim jak na tom bude 140ka, ale rekl bych hodne podobne. Dal jestli muzu doporucit tak trvat na m brzdach - neumim si predstavit je nemit. Obcas se docela svezu a jsem za ne rad a rekl bych ze jsou tak akorat, klidne by mohly byt i ostrejsi. Neumim si predstavit non m.

Po tech par mesicich co mam tu f31ku muzu konstatovat nekolik veci.
Jizdne super, motor skvelej a podvozek ok - nemam mpaket. Letni rft zimni non rft a ja to moc extra nepoznam. Jen ta vaha rft kol je trochu citit ale nic s cim se neda zit. Co mi trochu “vadi” tak je vnitrni hluk. Od e60 je to docela velkej rozdil k horsimu. 160 dalnice v 545ce byla ze jsem slysel jen vzduch od zrcatek. Tady je docela slyset hukot kol, vitr a tak. Na druhou stranu, razy do kabiny od spatny cesty der a sparu zase podstatne lepe zvlada f31.
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4005
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

Re: N55 vs B58

#59 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Také u té B58 vždycky lobbuju za automat, protože se k tomu motoru prostě hodí více.. je fakt rychlej, chytrej a přijde mi, že občas snad čte myšlenky, protože přesně ví, co chci udělat. Ale každopádně manuál se k tomu dával i do F32, takže i v trojce nebo čtyřce se dá sehnat, ale bude jich hrozně málo.

To řízení je kapitola sama pro sebe... také mám to variabilni sport řízení a prostě ten první pocit, když se s tím člověk poprvé rozjede je takovej divnej. Takovej tupej, jak kdyby člověk ovládal simulátor na počítači. Nicméně vždycky to zatočí jak má, jen ta zpětná vazba se z počátku zdá nijaká. Po chvíli ježdění jsem si na to ale zvykl a naučil jsem se číst zpětnou vazbu i z tohoto řízení. Ono to sice nejdřív vypadá, že tam žádná není, ale je tam, sice malá, ale je... takže po čase už to člověku přijde jako normální a může s tím celkem jistě krouhat zatáčky hlava nehlava.

U podvozku si dej bacha na adaptivní M sport podvozek... ze všech sice funguje nejlépe a máš to takove 2v1, ale ty tlumiče nevydrží to, co běžné tlumiče. Začne se ti ozývat klepání na drobných nerovnostech, zní to jako vymlácené tyčky stabilizátoru, ale jsou to ty tlumiče. Někde se v nich udělá prostě vůle a přitom netečou a zdá se, že fungují jak mají. Když je chladno, tak je to nejhorší, naopak po nějaké projížďce v teple se zdá, jako by to přestalo... ty tlumiče s uložením na celé auto vyjdou na cca 70 tisíc, takže žádná sranda... druhoška je jen Bilstein B4 a B6 Damptronic, které věčně nikde nejsou skladem a také nejsou levné nebo naopak dražší varianta coiloverů od KW s EDC.

Ty M Sport brzdy jsou výborné... ještě se mi je nepovedlo nachytat, unavit nebo tak něco (samozřejmě nejezdím na okruhu každý den). Jinak samozřejmě počítej, že ti to bude žrát zadní brzdy jak protržené, protože stabilizace... to už je snad taková vlastnost těchhle novějších aut.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

Re: N55 vs B58

#60 Příspěvek od paca »

O tom paketový podvozku vím, že tam není moc alternativ. A co takové turba? Mají nějakou "životnost"?
Odpovědět