JJ, to jsem asi neupřesnilJirke píše:Mluvis o 340i F31 ?
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N55 vs B58
Re: N55 vs B58
Re: N55 vs B58
Tak F31 už je pár dní doma.
Ještě byla docela sranda --- Nakonec mám komplet nový brzdy - desky/kotouče předek i zadek
Nechal jsem je totiž udělat STK přímo v říši, abych se s tím nemusel patlat no a oni je s těma starýma brzdama poslali pryč s nevyhovujícím stavem.
Takže mi je kluci udělali gratis- auto už bylo zaplacený a celkem bez keců vyměnili.
Aktuálně čekám na značky, ale cestou z DE jsem se moc hezky svezl.
Na dotazy o spotřebě, otevírám diskusi k hádání
Osobně tohle vůbec neřeším s mým nájezdem, ale jsou to čísla, který jsem tak nějak očekávál.
dálnice v D celou cestu cca 160-180 + sem tam nějaká kolona - 9,9L/100km
dálnice v CZ už v noci bez provozu cca 130-140 - 8,4L/100km
skákání po ranní Praze, když jsem jel na evidenčku a z5 - 10,1L/100km
Teď už mám jen jeden problém a to prodat 545, která v tuhle chvíli musela ven z garáže
Fakt budu rád, když se jí ujme někdo s láskou
Zatím se skoro nikdo neozval, ale je fakt, že auta prodávat asi neumim.
Ještě byla docela sranda --- Nakonec mám komplet nový brzdy - desky/kotouče předek i zadek

Nechal jsem je totiž udělat STK přímo v říši, abych se s tím nemusel patlat no a oni je s těma starýma brzdama poslali pryč s nevyhovujícím stavem.
Takže mi je kluci udělali gratis- auto už bylo zaplacený a celkem bez keců vyměnili.
Aktuálně čekám na značky, ale cestou z DE jsem se moc hezky svezl.
Na dotazy o spotřebě, otevírám diskusi k hádání

Osobně tohle vůbec neřeším s mým nájezdem, ale jsou to čísla, který jsem tak nějak očekávál.
dálnice v D celou cestu cca 160-180 + sem tam nějaká kolona - 9,9L/100km
dálnice v CZ už v noci bez provozu cca 130-140 - 8,4L/100km
skákání po ranní Praze, když jsem jel na evidenčku a z5 - 10,1L/100km
Teď už mám jen jeden problém a to prodat 545, která v tuhle chvíli musela ven z garáže

Fakt budu rád, když se jí ujme někdo s láskou

Zatím se skoro nikdo neozval, ale je fakt, že auta prodávat asi neumim.
Re: N55 vs B58
K čemu je ti německá STK? Stejně budeš muset u nás dělat dovozovou STK před přihlášením (auto je určitě starší než 4 roky).M4we píše:Nechal jsem je totiž udělat STK přímo v říši, abych se s tím nemusel patlat no a oni je s těma starýma brzdama poslali pryč s nevyhovujícím stavem.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4005
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Re: N55 vs B58
Proč ne? Když se TK přenáší... navíc je to vhodná strategie při koupi, protože Němci budou určitě přísnější... viz ty brzdy... v čechách by to určitě prošlo....
Re: N55 vs B58
Nemas pravdu, kdyz ma auto platnou TÜV, tak v CZ staci jen evidencka za 500,-paca píše:K čemu je ti německá STK? Stejně budeš muset u nás dělat dovozovou STK před přihlášením (auto je určitě starší než 4 roky).M4we píše:Nechal jsem je totiž udělat STK přímo v říši, abych se s tím nemusel patlat no a oni je s těma starýma brzdama poslali pryč s nevyhovujícím stavem.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: N55 vs B58
Hehe chytrej tah, palec nahoru. Asi je to tak netrápí a mohli s tím počítat. Jinak dobrej tip na nákupy.M4we píše:Tak F31 už je pár dní doma.
Ještě byla docela sranda --- Nakonec mám komplet nový brzdy - desky/kotouče předek i zadek![]()
Nechal jsem je totiž udělat STK přímo v říši, abych se s tím nemusel patlat no a oni je s těma starýma brzdama poslali pryč s nevyhovujícím stavem.
Takže mi je kluci udělali gratis- auto už bylo zaplacený a celkem bez keců vyměnili.
Aktuálně čekám na značky, ale cestou z DE jsem se moc hezky svezl.
Re: N55 vs B58
Ajo. Se divám že to změnili. Dřív to platilo pouze do 4 let stáří vozidla.Jirke píše:Nemas pravdu, kdyz ma auto platnou TÜV, tak v CZ staci jen evidencka za 500,-
Re: N55 vs B58
Je to tak, STK z DE stačí. Chytrý tah ano
, ale dělal jsem to s cílem hlavně, aby auto bylo OK a nemusel jsem to řešit v CZ. Ty brzdy jsem ani nečekal.
Udělal jsem jen evidenčku a už mám CZ SPZky.
Stačila ta německá STK, německý papíry (přepsaný na mě), COC list (bez něj to jde taky, ale trvá to a můžeš s tím mít sraní s výrobcem) a ta evidenčka.
Ještě mi to paní na STK říkala, jestli mám STK z D tak to stačí, ale nevím jak musí být stará nebo jestli stačí platná.

Udělal jsem jen evidenčku a už mám CZ SPZky.
Stačila ta německá STK, německý papíry (přepsaný na mě), COC list (bez něj to jde taky, ale trvá to a můžeš s tím mít sraní s výrobcem) a ta evidenčka.
Ještě mi to paní na STK říkala, jestli mám STK z D tak to stačí, ale nevím jak musí být stará nebo jestli stačí platná.
Re: N55 vs B58
Staci platna, ale pokud bude platna jeste treba 2 mesice, tak ji i u nas dostanes na ty dva mesice... takze nanic. Ale nova je vpohode..
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: N55 vs B58
Co je COC list, zas nějaká HOMO-logace ?
Re: N55 vs B58
COC je rodný list auta ve kterém jsou všechny data k vytvoření TP
Re: N55 vs B58
COC - certificate of conformity, což je list kde máš veškeré parametry, s kterými bylo auto schváleno. Ve většině zemí EU není spousta údajů zapsána ve velkém TP a když to tady chceš potom dát na český papíry, tak na úřadě nemají kde vzít ty údaje - takže potřebuješ tenhle COC, nebo si na Dekře zaplatit výpis.
Re: N55 vs B58
A taky u dovezeneho auta, ktere nema COC list, je pak drazsi dovozova STK...
Re: N55 vs B58
A co říkáte na m140i? Primárně s tím budu jezdit já a většinou sám do práce.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4005
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Re: N55 vs B58
Pořád je to B58... Takže super
Jednička bude lehčí a bude s tím větší zábava, takže proč by ne? Já jsem si koupil 440i a už to není malé sportovní coupe, ale prostě střední GT. Asi by se mi více líbila 240i na zábavu, ale asi víš, proč chceš tu 140i.

Re: N55 vs B58
Máme doma oktávku kombi, tím pádem není potřeba "většího" auta. Rozhlížím se po 340i a zaujala mne i ta 140i.
Re: N55 vs B58
140i bude podle me jeste trochu dal jizdnima vlastnostma. Pokud vim tak sla sehnat i v manualu s fofrklackem. Osobne mi s b58 ale automat vyhovuje takze bych po fofrklacku asi uplne netouzil. muzu docela porovnavat s e60kou co jsem mel skoro 10 let. Prevodovka je hodne rychla a naprosto predikovatelna. Proti 6hp v 60ce brutalni rozdil.paca píše:Máme doma oktávku kombi, tím pádem není potřeba "většího" auta. Rozhlížím se po 340i a zaujala mne i ta 140i.
Rizeni je trochu diskutabilni. F31 velmi presna ( mam VSS) ale neni tam ten feeling jako v 60ce…nevim proste je to jiny. Takovy odtazity, ale kdyz jedes ostrejc, tak podrzi a da se s tim pracovat. Jen to proste neni to stary bmw. Nevim jak na tom bude 140ka, ale rekl bych hodne podobne. Dal jestli muzu doporucit tak trvat na m brzdach - neumim si predstavit je nemit. Obcas se docela svezu a jsem za ne rad a rekl bych ze jsou tak akorat, klidne by mohly byt i ostrejsi. Neumim si predstavit non m.
Po tech par mesicich co mam tu f31ku muzu konstatovat nekolik veci.
Jizdne super, motor skvelej a podvozek ok - nemam mpaket. Letni rft zimni non rft a ja to moc extra nepoznam. Jen ta vaha rft kol je trochu citit ale nic s cim se neda zit. Co mi trochu “vadi” tak je vnitrni hluk. Od e60 je to docela velkej rozdil k horsimu. 160 dalnice v 545ce byla ze jsem slysel jen vzduch od zrcatek. Tady je docela slyset hukot kol, vitr a tak. Na druhou stranu, razy do kabiny od spatny cesty der a sparu zase podstatne lepe zvlada f31.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4005
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Re: N55 vs B58
Také u té B58 vždycky lobbuju za automat, protože se k tomu motoru prostě hodí více.. je fakt rychlej, chytrej a přijde mi, že občas snad čte myšlenky, protože přesně ví, co chci udělat. Ale každopádně manuál se k tomu dával i do F32, takže i v trojce nebo čtyřce se dá sehnat, ale bude jich hrozně málo.
To řízení je kapitola sama pro sebe... také mám to variabilni sport řízení a prostě ten první pocit, když se s tím člověk poprvé rozjede je takovej divnej. Takovej tupej, jak kdyby člověk ovládal simulátor na počítači. Nicméně vždycky to zatočí jak má, jen ta zpětná vazba se z počátku zdá nijaká. Po chvíli ježdění jsem si na to ale zvykl a naučil jsem se číst zpětnou vazbu i z tohoto řízení. Ono to sice nejdřív vypadá, že tam žádná není, ale je tam, sice malá, ale je... takže po čase už to člověku přijde jako normální a může s tím celkem jistě krouhat zatáčky hlava nehlava.
U podvozku si dej bacha na adaptivní M sport podvozek... ze všech sice funguje nejlépe a máš to takove 2v1, ale ty tlumiče nevydrží to, co běžné tlumiče. Začne se ti ozývat klepání na drobných nerovnostech, zní to jako vymlácené tyčky stabilizátoru, ale jsou to ty tlumiče. Někde se v nich udělá prostě vůle a přitom netečou a zdá se, že fungují jak mají. Když je chladno, tak je to nejhorší, naopak po nějaké projížďce v teple se zdá, jako by to přestalo... ty tlumiče s uložením na celé auto vyjdou na cca 70 tisíc, takže žádná sranda... druhoška je jen Bilstein B4 a B6 Damptronic, které věčně nikde nejsou skladem a také nejsou levné nebo naopak dražší varianta coiloverů od KW s EDC.
Ty M Sport brzdy jsou výborné... ještě se mi je nepovedlo nachytat, unavit nebo tak něco (samozřejmě nejezdím na okruhu každý den). Jinak samozřejmě počítej, že ti to bude žrát zadní brzdy jak protržené, protože stabilizace... to už je snad taková vlastnost těchhle novějších aut.
To řízení je kapitola sama pro sebe... také mám to variabilni sport řízení a prostě ten první pocit, když se s tím člověk poprvé rozjede je takovej divnej. Takovej tupej, jak kdyby člověk ovládal simulátor na počítači. Nicméně vždycky to zatočí jak má, jen ta zpětná vazba se z počátku zdá nijaká. Po chvíli ježdění jsem si na to ale zvykl a naučil jsem se číst zpětnou vazbu i z tohoto řízení. Ono to sice nejdřív vypadá, že tam žádná není, ale je tam, sice malá, ale je... takže po čase už to člověku přijde jako normální a může s tím celkem jistě krouhat zatáčky hlava nehlava.
U podvozku si dej bacha na adaptivní M sport podvozek... ze všech sice funguje nejlépe a máš to takove 2v1, ale ty tlumiče nevydrží to, co běžné tlumiče. Začne se ti ozývat klepání na drobných nerovnostech, zní to jako vymlácené tyčky stabilizátoru, ale jsou to ty tlumiče. Někde se v nich udělá prostě vůle a přitom netečou a zdá se, že fungují jak mají. Když je chladno, tak je to nejhorší, naopak po nějaké projížďce v teple se zdá, jako by to přestalo... ty tlumiče s uložením na celé auto vyjdou na cca 70 tisíc, takže žádná sranda... druhoška je jen Bilstein B4 a B6 Damptronic, které věčně nikde nejsou skladem a také nejsou levné nebo naopak dražší varianta coiloverů od KW s EDC.
Ty M Sport brzdy jsou výborné... ještě se mi je nepovedlo nachytat, unavit nebo tak něco (samozřejmě nejezdím na okruhu každý den). Jinak samozřejmě počítej, že ti to bude žrát zadní brzdy jak protržené, protože stabilizace... to už je snad taková vlastnost těchhle novějších aut.
Re: N55 vs B58
O tom paketový podvozku vím, že tam není moc alternativ. A co takové turba? Mají nějakou "životnost"?