Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
N55 vs B58
N55 vs B58
Čau, chystám se po mnoha letech poslat svou 545i do světa pořídit 335/340 F31, otázka zní, zda má smysl si připlatit cca 100-150k za B58.
Obecně se všude tvrdí, jak je B58 v mnoha ohledech lepší než N55. Načítal jsem si nějakou dokumentaci a rozdíly těch dvou motorů technicky asi chápu.
Zajímá mě spíš názor odbornější veřejnosti, jelikož nejsem automechanik. Má smysl připlatit si za 340i? Pomiňme také fakt že N55ky můžou být častěji napadený kutilama a tunerama. Nevím tedy, co přesně jinak přineslo LCI v rámci F30/31 kromě motorizace. Díky za vaše názory
Obecně se všude tvrdí, jak je B58 v mnoha ohledech lepší než N55. Načítal jsem si nějakou dokumentaci a rozdíly těch dvou motorů technicky asi chápu.
Zajímá mě spíš názor odbornější veřejnosti, jelikož nejsem automechanik. Má smysl připlatit si za 340i? Pomiňme také fakt že N55ky můžou být častěji napadený kutilama a tunerama. Nevím tedy, co přesně jinak přineslo LCI v rámci F30/31 kromě motorizace. Díky za vaše názory
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4005
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Re: N55 vs B58
Já bych dneska už N55 nechtěl... ten motor má celkem dost nemocí na které trpí, což sis asi už zjistil. B58 naproti tomu platí za velice spolehlivý ... nikde se člověk nedočte o nějakých klasických problémech. Už jen z toho důvodu bych si radši připlatil, protože se ti třeba může stát, že pak těch 100 - 150k nacpeš do té N55 a budeš akorát naštvanej, protože nikdy nevíš, co ten motor udělá příště...
Co se týče faceliftu vs pre faceliftu, tak jsou tam maličké designové věci, nové motory a cituji:
"Manuální převodovky dostanou automatické meziplyny, které, doufejme, půjde vyřadit z činnosti, abyste si mohli meziplyny dávkovat sami. Tedy, ne že bychom technice nevěřili, ale precizně provedený meziplyn hranou pravé nohy je velmi uspokojující. A automatické převodovky dostanou lepší software, umožňující najednou podřadit o více stupňů a usnadňující brzdění motorem.
Podle BMW můžeme očekávat také upravené řízení a odpružení, barevný head-up displej, připojení k internetu pomocí LTE a snazší ovládání navigace a systému ConnectedDrive. Pro navigaci budou také pro první tři roky zdarma dostupné aktualizace, které si auto samo stáhne po internetu."
Co se týče faceliftu vs pre faceliftu, tak jsou tam maličké designové věci, nové motory a cituji:
"Manuální převodovky dostanou automatické meziplyny, které, doufejme, půjde vyřadit z činnosti, abyste si mohli meziplyny dávkovat sami. Tedy, ne že bychom technice nevěřili, ale precizně provedený meziplyn hranou pravé nohy je velmi uspokojující. A automatické převodovky dostanou lepší software, umožňující najednou podřadit o více stupňů a usnadňující brzdění motorem.
Podle BMW můžeme očekávat také upravené řízení a odpružení, barevný head-up displej, připojení k internetu pomocí LTE a snazší ovládání navigace a systému ConnectedDrive. Pro navigaci budou také pro první tři roky zdarma dostupné aktualizace, které si auto samo stáhne po internetu."
Re: N55 vs B58
No začínám se taky pomalu dívat na nástupce a B58 bude jasná volba. A taky jsem se zatím nedočetl, že by ten motor by měl být nějaký průserový.
Re: N55 vs B58
Díky pánové za informace a názory
já už se nějakou dobu po těch F31 dívám. Prve mě B58 ani nenapadla, ale jelikož jsem těch auto prošel už docela dost a pěkná slušně vybavená 335i taky něco stojí a najednou se v relativně podobné cenové hladině začínají objevovat i 340i tak jsem o ní začal uvažovat přesně z důvodů, co píšete + jsem si musel něco o B58 načíst, protože se od N55 liší docela dost.
Problém je, že těch auto obecně moc není, hlavně v touringu, což je moje podmínka, dále taky adaptivní podvozek a ideálně HUD, dost jsem si na něj u E60 zvykl - takže takový auto, aby člověk pohledal...
Jinak ad. LCI novinky - s tím manualem to je docela zajímavá fičura, skoro bych to nechtěl
, jinak tedy preferuju automat.
Obecně moc dobrý recenze na F31 nejsou, ale většina aut, co prochází novinářskýma testama nejsou třeba tak vybavený, ale těžko říct.
Pravda, ještě jsem se F31 nesvezl. Zatím mám za sebou jen krátké svezení v 5er G30 a uplně mě nenadchla, co se kvality provedení a interíéru týče. Motorově 540i byla OK, ale nic extra zábavného.
já už se nějakou dobu po těch F31 dívám. Prve mě B58 ani nenapadla, ale jelikož jsem těch auto prošel už docela dost a pěkná slušně vybavená 335i taky něco stojí a najednou se v relativně podobné cenové hladině začínají objevovat i 340i tak jsem o ní začal uvažovat přesně z důvodů, co píšete + jsem si musel něco o B58 načíst, protože se od N55 liší docela dost.
Problém je, že těch auto obecně moc není, hlavně v touringu, což je moje podmínka, dále taky adaptivní podvozek a ideálně HUD, dost jsem si na něj u E60 zvykl - takže takový auto, aby člověk pohledal...
Jinak ad. LCI novinky - s tím manualem to je docela zajímavá fičura, skoro bych to nechtěl

Obecně moc dobrý recenze na F31 nejsou, ale většina aut, co prochází novinářskýma testama nejsou třeba tak vybavený, ale těžko říct.
Pravda, ještě jsem se F31 nesvezl. Zatím mám za sebou jen krátké svezení v 5er G30 a uplně mě nenadchla, co se kvality provedení a interíéru týče. Motorově 540i byla OK, ale nic extra zábavného.
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4005
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Re: N55 vs B58
No je to jak píšeš, evidentně se ten motor B58 hodně povedl a má i slušný potenciál. Samozřejmě má taky své Tu verze... Já si teď přesně ne vybavuji přesně rozdíly, ale úplně mě zarazilo, že první ročníky měly z hlavy výfukové díry jen dvě... Ne 6 jak by každý čekal... Později teprv dostaly tyhle motory 6 vývodů jako tomu bylo vždycky. Prý je lepší koukat na ty novější motory.
Hele ten meziplyn nemusí být vůbec marný pro méně zkušené řidiče... Pak třeba netrpí dvouhmota a hnací ústrojí, když se netrefis a naperes to tam
Ale asi ve všech autech, co to mají se to dá i vypnout.
540i G30 má taky motor B58, ale G30 je prostě dost těžké auto.... F3x je ještě "lehký" tam se pořád pohybujes někde u 1500 kg jestli se nepletu.
Kamarad co davazi auta mi říkal, že sní dlouho jezdil s tou 540i a že to je znát ta váha, že ti přijde, že to moc nejede a je lepší si tam snad vzít diesla, kterej stim hejbe pocitově líp.
Hele ten meziplyn nemusí být vůbec marný pro méně zkušené řidiče... Pak třeba netrpí dvouhmota a hnací ústrojí, když se netrefis a naperes to tam

540i G30 má taky motor B58, ale G30 je prostě dost těžké auto.... F3x je ještě "lehký" tam se pořád pohybujes někde u 1500 kg jestli se nepletu.
Kamarad co davazi auta mi říkal, že sní dlouho jezdil s tou 540i a že to je znát ta váha, že ti přijde, že to moc nejede a je lepší si tam snad vzít diesla, kterej stim hejbe pocitově líp.
Re: N55 vs B58
Tak hlavně na taková auta se musí člověk dívat v německu, protože je tam větší výběr. Třeba mě se líbí i GT https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... yc0WONijgw
Re: N55 vs B58
K tomu B58TU tady je něco k přečtení https://f30.bimmerpost.com/forums/attac ... 1565745080
minimálně pár věcí tam stojí za zvážení.
Ale pořizovací cena těch novějších aut je alespoň pro mě už hodně hraniční.
Ještě k té 540i G30, naprosto souhlasím s tím, co píšeš. Mě jen trochu mrzelo na tom autě to, že v porovnání s mojí 545i mi to prostě přišlo spíš jako manažerský auto na dlouhý cesty bez špetky nějakých emocí nebo jak to napsat. Prostě ta V8, zvuk i projev kroutícího momentu je někde jinde, ale to je můj čistě subjektivní názor a to E60 není nějaký super ikonický BMW, ale řídit jí mě prostě baví.
Jelikož řeším univerzální přemisťovadlo pro rodinu a chci se u řízení taky trochu pobavit tak proto volím F31, velikostně vyhovuje - řekl bych téměř srovnatelný s Octou III, kterou mám služební. Novější 5er Fka a Gčka mě po pár návštěvách u Snejka vždycky odradí
)
GranCoupe, jak píše Paca, je krásný a taky se mi líbí - bezrámový okna a celkově design je parádní a ta barva u tohohle konkrétního kousku super.
Nicméně já chci touringa, jelikož konečně plánujem rodinu a v tuhle chvíli máme 3 až 4 auta a v podstatě řídím jenom já
E60ka nebude stačit a teď jen stojí v garáži protože furt něco někde někam taháme a bude to jenom horší.. Takže vozový park raději "zkomprimuju" a budu 3er používat jako familywágn se vším všudy.
545 mě spolehlivě vozila přes 8let a to samý chci od dalšího auta.
Tak mě ještě napadá, že B58 je už EURO 6 tuším, N55 EURO 5, jestli se mýlím, tak mě opravte. To v tomto evropském absurdistánu může v budoucnu taky hrát roli...
minimálně pár věcí tam stojí za zvážení.
Ale pořizovací cena těch novějších aut je alespoň pro mě už hodně hraniční.
Ještě k té 540i G30, naprosto souhlasím s tím, co píšeš. Mě jen trochu mrzelo na tom autě to, že v porovnání s mojí 545i mi to prostě přišlo spíš jako manažerský auto na dlouhý cesty bez špetky nějakých emocí nebo jak to napsat. Prostě ta V8, zvuk i projev kroutícího momentu je někde jinde, ale to je můj čistě subjektivní názor a to E60 není nějaký super ikonický BMW, ale řídit jí mě prostě baví.
Jelikož řeším univerzální přemisťovadlo pro rodinu a chci se u řízení taky trochu pobavit tak proto volím F31, velikostně vyhovuje - řekl bych téměř srovnatelný s Octou III, kterou mám služební. Novější 5er Fka a Gčka mě po pár návštěvách u Snejka vždycky odradí

GranCoupe, jak píše Paca, je krásný a taky se mi líbí - bezrámový okna a celkově design je parádní a ta barva u tohohle konkrétního kousku super.
Nicméně já chci touringa, jelikož konečně plánujem rodinu a v tuhle chvíli máme 3 až 4 auta a v podstatě řídím jenom já

545 mě spolehlivě vozila přes 8let a to samý chci od dalšího auta.
Tak mě ještě napadá, že B58 je už EURO 6 tuším, N55 EURO 5, jestli se mýlím, tak mě opravte. To v tomto evropském absurdistánu může v budoucnu taky hrát roli...
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4005
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Re: N55 vs B58
Hele jestli se nepletu, tak N55 už je taky Euro 6 ale nějaký nižší.... Tam byly ty normy nějak A, B, C.
Dočetl jsem se, že N55 má být 6B a B58 6C - ta je asi zatím nejpřísnější.
Dočetl jsem se, že N55 má být 6B a B58 6C - ta je asi zatím nejpřísnější.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N55 vs B58
Zadokolka, B58 , automat a jasná volba ... kámošovi jedno servisuji , ale to má najeto snad 70, takže tam se jako nic extra nesere.
Jen to má podvozkově to má stejnej problém jako E90 - silentbloky a tlumiče stejný jako na 316d
Je to takový dost na hraně , ale není to nic co by se nedalo řešit 
Brzdy aby i v zadu byly ideálně ty dvoupístky, mizí to před očima když se jezdí svižně, protože DSC to pak při svižnějším rozjezdu jemně koriguje
Každopádně dobrá volba, ale počítej že proti pětici tam toho místa bude méně a kufr je žalostný jako v E91
Jen to má podvozkově to má stejnej problém jako E90 - silentbloky a tlumiče stejný jako na 316d


Brzdy aby i v zadu byly ideálně ty dvoupístky, mizí to před očima když se jezdí svižně, protože DSC to pak při svižnějším rozjezdu jemně koriguje

Každopádně dobrá volba, ale počítej že proti pětici tam toho místa bude méně a kufr je žalostný jako v E91

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: N55 vs B58
Díky za tipy
Hele a s těma silentblokama jsem někde četl, že pokud má auto sportovní nebo m-sport adaptivní podvozek by ten problém být neměl, ale co já vím
Brzdy dvoupístky myslíš jako přímo origo výbvava? Zatím nemám takový přehled s čím ty F30ky umí vyjet z fabriky.
Jinak RWD.....unicorn. Občas jsem našel 335i RWD, ale 340 s RWD to snad neexistuje. Zatím to vypadá, že budu rok jezdit v Oct III....
S kufrem jsem smířenej, rodina se musí přizpůsobit


Brzdy dvoupístky myslíš jako přímo origo výbvava? Zatím nemám takový přehled s čím ty F30ky umí vyjet z fabriky.
Jinak RWD.....unicorn. Občas jsem našel 335i RWD, ale 340 s RWD to snad neexistuje. Zatím to vypadá, že budu rok jezdit v Oct III....
S kufrem jsem smířenej, rodina se musí přizpůsobit

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N55 vs B58
No, protože dneska kdo má doprdele díru má pocit, že potřerbuje xdrive
Tak si běžte kurva koupit audi a neotravujte
Je to zbytečnost pro 90% uživatelů, komplikace při snad každém servisu a zbyečný kurvítko co stojí nemalé peníze
a geometrie přední nápravy je horší , pro cokoliv čemu se má říkat radost z jízdy
Prostě nebrat! 


Je to zbytečnost pro 90% uživatelů, komplikace při snad každém servisu a zbyečný kurvítko co stojí nemalé peníze



E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: N55 vs B58

Re: N55 vs B58
No ja teda resil tuhle volbu u 1er a po projeti M135 a M140 jsem mel jasno. B58 pusobila vybusnejsim dojmem. Ale je pravda, ze B58 v 1er je naladena na 500 Nm.
Ty meziplyny jsou presny, ja jezdim auto bud comfort - kdyz se plahocim a tam mi to sedi a nebo pak DSC off kdy to meziplyny nema a muzes si motor hezky uzit. Predtim jsme mel auto s N52, ta je zivejsi ale B58 zas dost slusne tahne. Navic jdou ty auta s pomoci BM3 nebo mhd lehce dostat pres 400hp na stage 1 (za me ale zbytecny ...) Ja poridil jen MPerformance differak, ten posouva ovladatelnost pod plynem zas o kus dal. Ten Ediff co tam je je dost divna vec.
Ty meziplyny jsou presny, ja jezdim auto bud comfort - kdyz se plahocim a tam mi to sedi a nebo pak DSC off kdy to meziplyny nema a muzes si motor hezky uzit. Predtim jsme mel auto s N52, ta je zivejsi ale B58 zas dost slusne tahne. Navic jdou ty auta s pomoci BM3 nebo mhd lehce dostat pres 400hp na stage 1 (za me ale zbytecny ...) Ja poridil jen MPerformance differak, ten posouva ovladatelnost pod plynem zas o kus dal. Ten Ediff co tam je je dost divna vec.
Re: N55 vs B58
A jak je na tom motor 330i (B48) v G20? Má někdo zkušenost?
Re: N55 vs B58
Pokud vim, tak B58 a B48 jsou dost podobný motory, co se liší v podstatě počtem válců. Nějaký detailní technický věci nedokážu říct.
Asi bych se toho nebál, ale chtělo by to nějaký praktický zkušenosti.
Já z principu ty 4 válce v BMW nechci - jsem staromilec. Na druhou stranu si myslím, že s tím autem brzda provozu rozhodně nebudeš...
Asi bych se toho nebál, ale chtělo by to nějaký praktický zkušenosti.
Já z principu ty 4 válce v BMW nechci - jsem staromilec. Na druhou stranu si myslím, že s tím autem brzda provozu rozhodně nebudeš...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N55 vs B58
Ono každej R4 byl svým způsobem zmenšenej šestihrnec jenom, ale vlastně se dá říct že snad skoro nikdy se to nepovedloM4we píše:Pokud vim, tak B58 a B48 jsou dost podobný motory, co se liší v podstatě počtem válců. Nějaký detailní technický věci nedokážu říct.
Asi bych se toho nebál, ale chtělo by to nějaký praktický zkušenosti.
Já z principu ty 4 válce v BMW nechci - jsem staromilec. Na druhou stranu si myslím, že s tím autem brzda provozu rozhodně nebudeš...

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: N55 vs B58
No právěMattyX píše:Ono každej R4 byl svým způsobem zmenšenej šestihrnec jenom, ale vlastně se dá říct že snad skoro nikdy se to nepovedlo

Re: N55 vs B58
Čau,
je někde daný jestli popř. kdy se na B58 dělají rozvody?
Uplně se mi to nezdá. Jelikož jsou umístěný směrem "do auta", tak předpokládám jejich výměna nebude žádná sranda.
Najít pěkný RWD v touringu s výbavou je uplně impossible samo o sobě. Takže když už něco je, má to klidně namotáno za 4 roky 130-160kkm.
Tam už mi ty rozvody přijdou na zvážení....
Dík
M
je někde daný jestli popř. kdy se na B58 dělají rozvody?
Uplně se mi to nezdá. Jelikož jsou umístěný směrem "do auta", tak předpokládám jejich výměna nebude žádná sranda.
Najít pěkný RWD v touringu s výbavou je uplně impossible samo o sobě. Takže když už něco je, má to klidně namotáno za 4 roky 130-160kkm.
Tam už mi ty rozvody přijdou na zvážení....
Dík
M
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: N55 vs B58
No, jedna věc, je že doba ... "pane, toje baworák, tam rozvody nikdy dělat nebudete" je už dávno pryč, ale zase že by to tak v prdeli, že se ve 160tis km musíš hroutit.
U těch benzínů to má jedinej zádrhel a to je olej , kterej je naředěnej benzínem, kdy řetěz pak slouží jako řezný nástroj do lišty a následně vysoké provozní teploty motoru, kdy lišty jsou teplem zkřehlé, že je člověk zlomí dvouma prstama
Já mám teda na N54 najeto 250tis km a ještě chvilku vydržím
Ale teď jsme třeba dělali f30 n55 najeto 180 a rozvoďák už tak vytahanej, že dosekal zuby na vanosových kolech. Ale netvářilo se to, že by tomu něco chybělo, blbě startovalo, rachtalo a tak ...
Každopádně na B58 to asi ještě nikdo nikdy nedělal snad ... 
U těch benzínů to má jedinej zádrhel a to je olej , kterej je naředěnej benzínem, kdy řetěz pak slouží jako řezný nástroj do lišty a následně vysoké provozní teploty motoru, kdy lišty jsou teplem zkřehlé, že je člověk zlomí dvouma prstama


Ale teď jsme třeba dělali f30 n55 najeto 180 a rozvoďák už tak vytahanej, že dosekal zuby na vanosových kolech. Ale netvářilo se to, že by tomu něco chybělo, blbě startovalo, rachtalo a tak ...


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: N55 vs B58
Hledáš tady nebo v německu?M4we píše:Najít pěkný RWD v touringu s výbavou je uplně impossible samo o sobě.