Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

jak se podruhý narodit?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Pitr
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: pát 12.09.2003 00:00
Bydliště: Napajedla
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od Pitr »

Dat portektor na auto se kterym pojedu vic jak 80 Km je sebevrazda. Momentalne totiz neexistuje nic cim by sel pas behounu spolehlive a se zarukou prilepit a melo to rozumnou cenu. Nehlede na to ze i uplne nova tri roky stara pneu je uz v prdeloze. Nikdno nezaruci ze budemit takove vlasnosti ktere ma mit. Tim je myslena Houzevnatost a soudrznost smesi. A Jestlize se na ojetou pneu co na ni nekdo najezdil trebas 20tis presto ze ji oserrim a obrousim ji az na kostru a nalepim takzvany celoprotektor tzn. vcetne bocnic tak ta kostra samotna ma svou zivotnost za sebou. To je potreba si dost vazne uvedomit. Ten material je na neco dymenzovany a ma svou zivotnost. A kazdy protektor uz tezce presluhuje!!!! Delam v konstrukci forem na OS pneu. Denne chodim kolem konfekcaku tak vim jak kostry na pneu vypadaji. Neni tam nic co by bylo na sebe navazane mimo patky. To je ta cast pneu co je v rafku. Zbytek drzi pohromade pouze guma!! + propletena ruznymy kordy podle zatizeni pneu A taky me pneu dost zajimaji takze nejen ze v oboru delam.

To martinez: Pokud tvuj tata prdne takhle gumu proc ji nereklamuje?? Guma to udelat nesmi. Pokud teda tvuj tata nekoupi aby usetril pneu s nizsim zatizenim. JE to Ku*wa rozdil. Jestli muzu mit zatizeni na kole 500Kg nebo 1200Kg A tohle zatizeni neni urceno tim jak to nafoukam. Ale vyztuhou bocnice Ta byva kolikrat i troita!!! Jsou to tzv zesilene plaste - RF ty jsou na osobni A na uzitkova se delaji Cargo plaste. Snesou velice solidni zatizeni. A bochybuju ze tuhle gumu by prdnul :o)))) Je dobre pri koupi cumet na index nosnosti. Neni tam prosrandu :o) Priklad 205/55 R 16 91 tech 91=615Kg zatizitelnost. Vice uz je bez zaruky. Nevim jestli vam tu netlacim neco co uz vite. Bylo by lepsi kdyby to vedel kazdy. Pak se nemuze stat ze mu guma prdne!!!!!! A paklize ano tak je to za prve chyba vyrobce!!! Za druhe skody hradi vyrobce pneu!!!! A za treti ujmu na zdravi zpusobenou nekvalitni pneumatikou hradi taktez!!!

Pireli takto projelo nekolik miliard protoze dali do obehu pneu co se paraly..... A velice rychle je stajhovaly.

Jinak uzitecne info jsou na http://www.e-pneu.cz Jsou tam vsechny potrebne tabulky k rozlusteni informaci na peumatice. POkud je clovek kupuje musi tyto znat!!!
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od Pivson »

Tak jsem se nad sebou zamyslel :einstein: jelikoz me finanční situace donutila před minulou zimou koupit zimní celoprotektory - říkal jsem si lepší to než sjety letní - a docela spokojenost. Jsou to 195/65 15 H ovšem mé obavy z bouchnutí či zutí pláště se stupňujou.
Spokojenost se vzorkem je, na mokru a sněhu pohoda.
Auto je ale neklidnejší, v zatačkách se vlní a prostě to nesedí. Volant se obcaš klepe.
To vsechno maj opravdu nasvědomí protektory.
S výměnou na nové letní jsem to poznal.

Ted když jsem dal opět protektory na zimu, jsem malem boural při průjezdu zatáčkou, kterou na letních jezdím 120 km a tedka jsem mel pri 100 km co delat.

I s menším stěstím jsou teďka na cestě nové zimní pneu.
A pěkná bačkůrky 205/65 15 H

Jinak cena protektorů, není něják výhodná. Já např na druhé auto potřeboval klasiku 165/70 13 a barum v akci tyhle pneu za 890,- Kč nové
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Originál zaslal Pivson
[B]... Ted když jsem dal opět protektory na zimu, jsem malem boural při průjezdu zatáčkou, kterou na letních jezdím 120 km a tedka jsem mel pri 100 km co delat. ...

Mno, ja mam nove zimni 195/60x15 Nokian NRW, rychl. index H = do 210 km/h a "nesedi" jako letni 205/55x15 :P
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od Pivson »

Jasně zimaky, nikdy nemůžou bejt lepší než letní.
Ty zimaky jsou prostě měkčí.

Jen mě to pěkně vystrašilo. Hold a? už je zase leto
Pitr
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: pát 12.09.2003 00:00
Bydliště: Napajedla
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od Pitr »

Ze jsou zimni pneu mekci je jedna vec a je naprosto jasna. Zimaky jsou z prirodniho kaucuku ktery si zachova svou houzevnatost i pri nizkych teplotach. A naprotitomu letni Je synteticky ktery pri teplote pod 7stupnu je trvrdy jako kamen... Ale tenhle fakt neovlivnuje jizdni vlastnosti!! Je to zaprve vyzsim profilem. Francisuv postreh... :o) Pneu se vic borti v bocnici. A za druhe lamelovani dezenu kvuli snehu a vode taky neprizpiva stabilite!!

A protektor?? neni mozne docilit dokonale vyvazenosti protektoru bude vzdy kmitat vic jak nova pneu. A kordy mohou byt uz pokroucene a zborcene dalsi minus...

Lepe koupit jetou zimni nez protektor. A uplne nejlip co nejlevnejsi ale novou zimni. Jinak Continental TS 790 Je velmi optimalni zimni pneu pro evropu. Je cekem dobra i na suchu.
JFK Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4718
Registrován: pát 15.03.2002 01:00
Bydliště: Lhota

#46 Příspěvek od JFK Čestný člen »

Pokud muzu doporucit kdyz nejsou many: koupit jetou zimni gumu za 500-700 15" kus:) slusna gumy vydrzi v poho dve zimy:)
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#47 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

Originál zaslal Pitr
[B]Ze jsou zimni pneu mekci je jedna vec a je naprosto jasna. Zimaky jsou z prirodniho kaucuku ktery si zachova svou houzevnatost i pri nizkych teplotach. A naprotitomu letni Je synteticky ktery pri teplote pod 7stupnu je trvrdy jako kamen... Ale tenhle fakt neovlivnuje jizdni vlastnosti!! Je to zaprve vyzsim profilem. Francisuv postreh... :o) Pneu se vic borti v bocnici. A za druhe lamelovani dezenu kvuli snehu a vode taky neprizpiva stabilite!!


Ale hovno .. zimni a letni gumy sou nebe a dudy. Je to tezka chemie a prirodni kaucuk to rozhodne neresi. Sou tam minimalne nejaky sracky ktery pneumatiku zahrivaji ( mozna silika ) a hromada jinejch veci.

Originál zaslal Pitr
[B]A protektor?? neni mozne docilit dokonale vyvazenosti protektoru bude vzdy kmitat vic jak nova pneu. A kordy mohou byt uz pokroucene a zborcene dalsi minus...



Protektor muze pouzit ( sorry sejto) jen naprostej zoufalec. Tecka! :-)
Pitr
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: pát 12.09.2003 00:00
Bydliště: Napajedla
Kontaktovat uživatele:

#48 Příspěvek od Pitr »

[QUOTE]Originál zaslal LOPOLO
[B]Ale hovno .. zimni a letni gumy sou nebe a dudy. Je to tezka chemie a prirodni kaucuk to rozhodne neresi. Sou tam minimalne nejaky sracky ktery pneumatiku zahrivaji ( mozna silika ) a hromada jinejch veci.

Jake hovno :o) napsal jsi jen doplnujici informace :o)) A ze Zimni a letni je obrovsky rozdil o tom prece taky mluvim. A bez prirodniho kaucuku se muze silika jit bodnout :o) Ta se dava i do letnich. Nikdy se nedozvis co je ve smesi nikdo ti to nerekne. Poodhali jen to co je pro marketing nutne a dava to smysl. Pro obycejne lidi aby se z toho nepoblaznili. A jeste ted se najdou frajeri co budou jezdit na letnich v zime amysli si ze je to stejne :o))

A kdyz uz si tak ohnivy, tak smes na leto a zimu je oboji tezka chemie :o) to jsem ti toho rekl co? A hlavne se tam dava sracka jako silika a taky specielni sazove prisady co ovlivnuji tvrdost smesi :o) :fuckoff:

A Dalsi vec a rikejte si kdo chtete co chcete. To jak pneu vypada neni kvuli jizdnim vlastnostem a odvodu vody!!! Tohle je prace hlavne smesi a odvod vody zaobstara par podelnych (obvodovych) drazek Jako u CSC 2 A zbytek je vec marketingu. cely vzhled je otazka toho co se libi. :o) :gobeer:
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#49 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

mno kdyz sem si precet pasaz pri teplote pod 7stupnu je trvrdy jako kamen... Ale tenhle fakt neovlivnuje jizdni vlastnosti!! Je to zaprve vyzsim profilem. Francisuv postreh... :o) Pneu se vic borti v bocnici. A za druhe lamelovani dezenu kvuli snehu a vode taky neprizpiva stabilite!! tak sem reagoval, jak sem reagoval. Bud sem nechapavej, nebo se blbe vyjadrujes :-) ... o vzhledu pneumatiky se vyjadrovat radeji nebudu .... kdyz myslis. Nedelas nahodou v nejakym pneuservisu? :-)
Pitr
Registrovaný
Příspěvky: 173
Registrován: pát 12.09.2003 00:00
Bydliště: Napajedla
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od Pitr »

Ne ne, delam v Konstrukci VFB - Continental :o) Penuservisak vi jen to co je na letaku o pneu nic vic :o) A to ze je dost nepochopitelne ze jizdni vlastnosti - jako vyse zminovane plavani a nejistota vedeni je pripisovano hlavne na ukor vysky bocniho vedeni pneu + prorezana figura lamelama u zimaku. Smes stim nema temer nic spolecneho. Ta je jen a pouze o prilnavosti a preneseni momentu na vozovku, brzdeni Atd... Se divim...

A ze ten nejpodstatnejsi rozdil mezi zimni a letni pneu je prave ona smes ten prirodni a sint popr, polosynt. kaucuk. A pak je tu na prvni pohled zrejma vyzaz. Ale s tou se muzes jit bodnout kdyz budes stat na snehu s paradnim zimnim desenem, ze sintetickeho kaucuku tak se poklouzes temer stejne jako na letni. Ale nechci tim zase zlehcovat vahu lamelovani. Jde to tak nejak ruku v ruce se smesi. Smes bez lamelovani je taky uplne na pytel :o)) To je proste dane...

Mozna sem tam napisu nejaky blabol, ale myslim to vzdy dobre :o))
Klakson
Registrovaný
Příspěvky: 2529
Registrován: úte 19.03.2002 01:00
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

#51 Příspěvek od Klakson »

Originál zaslal LOPOLO
[B]
Protektor muze pouzit ( sorry sejto) jen naprostej zoufalec. Tecka! :-)


nikdo není dokonalej a chybama se člověk učí a to už po staletí :mhihi:
LOPOLO Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 8324
Registrován: pon 11.03.2002 01:00

#52 Příspěvek od LOPOLO Čestný člen »

to je fakt .. ja mam zase problemy s obrim perem :D
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od RuDoSh »

Originál zaslal LOPOLO
[B]to je fakt .. ja mam zase problemy s obrim perem :D


huh tak to zadne nocovani v mem obyvaku nebude.... mam se moc rad :D
JFK Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4718
Registrován: pát 15.03.2002 01:00
Bydliště: Lhota

#54 Příspěvek od JFK Čestný člen »

Originál zaslal LOPOLO
[B]to je fakt .. ja mam zase problemy s obrim perem :D

Ted uz ho mas maly, koupil jsi totiz silnou karu (modri uz vedi:)):bigok:
Klakson
Registrovaný
Příspěvky: 2529
Registrován: úte 19.03.2002 01:00
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

#55 Příspěvek od Klakson »

jo :mhihi:
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#56 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

:bigok:
N54 PWR
marwal
Registrovaný
Příspěvky: 410
Registrován: úte 29.04.2003 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

#57 Příspěvek od marwal »

koupil sem si v německu použitý Dunlop winter sport M2, asi 6 a 7mm vzorek. v zime super, jsou to 195/60/15. Co mě ale nejvíc potěšilo je to že v kolejích kde sem se bál jezdit s letníma 225 víc jak 130 ted můžu klido 160... ale sere mi ze jeste neni snih....
Glum
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: sob 22.11.2003 01:00
Bydliště: Praha/východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od Glum »

To já se m první zimy v BMW bojím. S náhonem na předek to bylo všechno docela v pohodě - přinejhorším jsem použil ruční brdu, ale jak se mně bude roztáčet 318Cičko, to nevim... Nemá to DSC, takže docela sranda. Už v létě jsem si párkrát projel zatáčku smykem, takže mazec...
Odpovědět