Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E34 se klepe

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#41 Příspěvek od Helldiver »

525ix je v tomto dost specialna, ma prednu napravu rieseniu uplne inak ako klasicka E34, nema dole na mc-phersone dvojcapovy zaves s dvoma ramenami, ale jedno trojuholnikove rameno ako 3er... Vibruje to iba v tej rychlosti 90-110, alebo citis vibracie do volantu aj vzdy pri prudkom brzdeni?
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#42 Příspěvek od aDAm_2 »

jen pri rychlostech 90-110 a dneska jsem zkusil jet rychleji a dela to i mezi 160-180, pri brzdeni ne.
fotobobo
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: stř 09.08.2006 00:00
Bydliště: Prague

#43 Příspěvek od fotobobo »

aDAm píše:Zdravím pánové.
Tak mě taky potkal problem vibrujícího auta mezi 90 a 110km/h

Auto mám cca měsíc, byly na něm zimáky a ty klepaly skoro furt, tak sem pořídil letní Dunlopky SP3000A, zajel přezout a ty vibrace co byly na zimákách přestaly ale oběvily se ty okolo 90-110km/h, nevibruje tedy celé auto jak tady některým v tématu ale klepe se jen volant, není to nic extrémního ale štve mě to a chtěl bych mít auto tip top. A další věc co jsem zpozoroval je že to mírně táhne doprava :(

Když jsem přijel z pneuservisu z přezouvání tak jsem projistotu změřil tlaky v kolech a byly nevývažené tak jsem to srovnal a to táhnutí do strany se zlepšilo ale ještě to není ono, stále trochu táhne.

Tak nevim jestli je to teda gumama, že jsou nové nebo špatným vyvážením :(

Auto je 525iX od Miguela takže možná někteří znáte, dle jeho slov je přední náprava dělaná až teda na ramena.

Nemá někdo tucha co to může být? Nechce se mi jen tak jezdit do pneuservisu a nechat tam 5ti kilo za převážení, když tady čtu jak co servis to originál :(


Hele, ja jsem si nechal vyvazit kola, sice to pomohlo ale
citim ze se auto furt mirne klepe.

Taky mi to tahne malinko doprava, zajedu na geometrii,
ale jeste me ceka vymenit ulozeni leveho tlumice.
Kdyz se veme prava zatacka ostreji, tak to jakoby poposkakuje...

Taky me ceka vymena, hardispojky. Pokud je volna, tak to muze
jebat s kardanem, a to prave muze mit za nasledek to klepani.

Nedavno jsem menil gumy ve stabilizatoru. To ale od toho
klepani nepomohlo...

Podle me to dela ulozeni kardanu (hardispojka)
V servisu BMW mi rikali ze 50% vsech BMW ji ma volnou.
Je to nejaka nemoc asi..
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#44 Příspěvek od Strosek »

fotobobo píše:
Taky me ceka vymena, hardispojky. Pokud je volna, tak to muze
jebat s kardanem, a to prave muze mit za nasledek to klepani.

Podle me to dela ulozeni kardanu (hardispojka)
V servisu BMW mi rikali ze 50% vsech BMW ji ma volnou.


Jak volnou ? Jako nějak povolený šrouby, jo ?

Jinak uložení kardanu a Hardyspojka jsou 2 věci, aby jsi se pak nedivil, až ti budou vystavovat účet.
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od aDAm_2 »

no ale me se neklepe auto ale volant, otacky motoru na to vliv nemaji.
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#46 Příspěvek od hadice »

Zdar po 8letých zkušenostech se třemi e34 si dovoluji tvrdit že všichni uplně zapopmínáte na samotná kola.At jsou to plechy nebo hlíny,všech rozměrů,je mi jaSNÉ ŽE KAŽDÝ hned po koupi přemejšlí nad kurefskejma 17" nebo co já vím tak mýsto aby zainvestoval do auta tak to sere do těch šmatlacích mrdek,i já jsem to dělal :) ale už jsem za ty skušenosti pak zaplatil dost,Ted dobrá rada nad zlato :PŘI VÝSKYTU TĚCHTO PROBLÉMŮ S VYBARCEMI PŘI NĚJAKEJCH RYCHLOSTECH(E34 MÁ NĚJAKOU SVOU REZONANCI OKOLO 100-110)JE POTŘEBA SE ZAMĚŘIT HNED NA SAMOTNÁ KOLA varianta č,1 nejlevnější: přeházet zadní s předními ovšem jestli vám to samozřejmě půjde přes ty obří závodní salámy :lol: ted varianta č,2 dražší: zjet do pneuservisu a né kurva hned vyvažovat jak to dějají všichni ale KOLA SI NECHAT ALESPON DVAKRÁT ROZTOČIT NA VYVAŽOVAČCE(MUSÍTE TO SAMOZŘEJMĚ VYZUELNĚ KONTROLOVAT) NO A VIDIM ŽE KOLA JSOU BOUCHLÁ A HÁZÍ A HAÁZÍ,nezapomentě na to že je taky předepsaná originální házivost na povrchu pneumatiky a nějaký mišuliny z pneubazaru to nespravěj,Ted ještě moje osobní rada všem :nevymejšlejte píč.....ny a věřte o malinko zkušenějším,vaše opravy a vyhledávání vypadá tak jako by jste zčali stavět barák od střechy a ještě navíc ze starejch tašek :!:
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od aDAm_2 »

hmm asi mas zvlastni zkusenosti. Ja teda na auto necpu co nejvetsi kola ale du cestou originalu, takze mam na aute origo IX litaky s doporucenym rozmerem pneu, kdyz sem ted daval nove gumy nedaval sem nejake levne sunty ale snazil sem se v ramci moznosti dat neco lepsiho a proto tam mam dunlopky.
Pokud by bylo kolo bouchle tak by to preci na vyvazovace bylo poznat...
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#48 Příspěvek od hadice »

moje zkušenosti nejsou zvláštní :? jsou naprosto normální a cesta originálu je samozřejmě jediná nejsprávnější ale záleží jak ji kdo pojme :cry: základ jsou rovná nehaázející kola to mi snad dáš za pravdu a vyvažování snad bouchlá kola odnepaměti nesrovná a nebo asi žiju někde jinde,asi by to chtělo nějaké školení pro případné rádoby motoristy.Ještě jsem si tu všiml,že někdo osoustružil ty hlavní silentbloky :roll: toto opravdu svědčí o správném technologickém postupu oprav: ty silentbloky se tam bohužel lisují pod lisem a né "že jsou příliš velké tak je zkurvím uplně" že jo chi chi :lol: :cry: 8O
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#49 Příspěvek od hadice »

Ještě něco,, nevím jak to udělaly třeba na M5 ale na normální(tím myslím 524-540 e34)auta přesně této řady snad jiná jak 15" kola nemají co dělat,no jen si vzpomente na to jak ty 17 nebo at to jsou 16,18" tahají koleje na silnici,jen zírám různě takhle kolem sebe co jsou ochotni lidi(rádoby motoristi)nacpat a hlavně zaplatit jen proto aby to vypadalo "brutálně" no a jak jinak že se stím nedá jet vůbec ale vůbec bezpečně, názor a né jen můj že kola takovích to větších rozměrů jen na novější a nejlépe větší vozy,díky neodborným manipulacím při opravách a nákupech dílů třeba právě těch kol pak dochází k tomu že tady všichni řeší jednu základní věc....Tímto se omlouvám všem ktrých se toto dotklo a neklesejte na mysli i já jsem byl a občas jsem taky ještě trouba Zdar
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od aDAm_2 »

ja jsem ale nepsal nic o srovnavani bouchlych kol na vyvazovace, ja napsal ze by bouchla kola sly na vyvazovace poznat.

jinak ma e34 ma jedina schvalena kola 16ky a jediny rozmer 225/55
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#51 Příspěvek od Strosek »

To co tady napsal "hadice" bylo sice poučný, poutavý, ale mě např. úplně k hovnu.

Já mám nový kola, nový gumy Good Year,...kola samozřejmě origo - žádná větší středová díra apod. minely. Na to jsem puntičkář.

Dneska jsem chtěl vyměnit Hadryspojku a k mému překvapení vypadala jako nová, rozhodně nebyla na hadry, jak jsem očekával. Takže jsem usoudil, že tam problém nebude. Ale obejvil jsem rozžveknutej silentblok u převodovky. Díky tomu je převodovka oproti karadnu trochu vyosená. Tak to budu dělat zejtra - nejdříve teda musím sehnat ty 2 siláče - nový samozřejmě. :roll:
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#52 Příspěvek od hadice »

NO výborně chlapáci :D mám radost že nepuntičkařím kolem kol jenom já :wink: a k té hardy spojce:na 524td se mi rozškubla za jízdy a ty cáry těch hadříků a nití mi šmejdily po tyčce od řadící páky,ta se samozřejmě pěkně rozdrnčela,dost jsem se tenkrát lekl ale i přesto jsem sní dojel asi 130km domů,pak výměna cca 30min a bylo to zase vpoho tak čus 8)
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#53 Příspěvek od Strosek »

Silentbloky převodovky, který vypadaly jako unavený, zvláště jeden, byly oba utržený = převodvka na nich jen ležela.

Zdá se, že toto bylo hlavní příčinou celýho trápení. Vyměnil jsem aspoň všechno na předku. :twisted: Nechal zkontrolavat všechny čepy na tý "hejbačce",..., geometrie,...,..., 1000x nechal vyvážit kola, koupil sadu nových letních gum,..., vyházel do šrotu křivé disky,...

Takže pokud se někomu pořád klepe auto, tak doporučuju nezapomenout zkontrolovat tyto 2 pičuse v ceně cca 220,-/kus. :D
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#54 Příspěvek od hadice »

HMm tak to je dobrý postřeh s těmy silentbloky :wink:
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#55 Příspěvek od aDAm_2 »

mno tak ja byl zkusit prevazit kola v jinem servisu. Vysledek 10-15-20 na trech kolech, LZ bylo v norme a melo kolem 5.
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#56 Příspěvek od Helldiver »

Strosek: Mozes popisat postup vymeny tych silacov prevodovky? Lebo ja mam taky problem ze auto sa pri rozjazde trosku viac zatrepe ako by sa malo podla mna, vymenil som vcera silentbloky motora, kupil som v BMW origo hydrolagre a je to lepsie, tie povodne boli uz dost strhane, ale mam podozrenie este aj na tie silace prevodovky... Silenty motora som vymenil jednoducho a nepotreboval som na to ziadne specialne naradie a dokonca stacil aj prirucny zdvihak k autu, ale neviem ako je to s prevodovkou, da sa zdvihnut po uvolneni silentblokov, alebo treba aj hardynu vzadu odpojit?
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#57 Příspěvek od Strosek »

Helldiver píše:Strosek: Mozes popisat postup vymeny tych silacov prevodovky? Lebo ja mam taky problem ze auto sa pri rozjazde trosku viac zatrepe ako by sa malo podla mna, vymenil som vcera silentbloky motora, kupil som v BMW origo hydrolagre a je to lepsie, tie povodne boli uz dost strhane, ale mam podozrenie este aj na tie silace prevodovky... Silenty motora som vymenil jednoducho a nepotreboval som na to ziadne specialne naradie a dokonca stacil aj prirucny zdvihak k autu, ale neviem ako je to s prevodovkou, da sa zdvihnut po uvolneni silentblokov, alebo treba aj hardynu vzadu odpojit?


Je to podobně jednoduchý jako u mýměny těch u motoru. Mimochodem, kolik tě stály ?

Nic se nemusí rozpojovat. Jen si převodovku trochu přizvedneš, povolíš několik šroubů a je to během cca 1/2 hoďky hotový.

Jo ještě píšeš - Hardy v zádu - ta není v zádu, je na pojená na výstup z převodovky - je prakticky nad těma silentblokama, který jsem měnil.
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#58 Příspěvek od Helldiver »

Silenty som kupoval origo v BMW, 3800sk oba... Fajn tak to si ma potesil, hned v pondelok ich objednam a v utorok prehodim:))
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#59 Příspěvek od Strosek »

Kuurva, tak mi to občas vibruje v rychlostech od 90 - 110 km/h pořád. Někdy ne, někdy jo. :roll: Asi taky záleží na cestě a jak moc se pinožím v tý rychlosti.
Začal jsem pozorovat další jev - když v této "kritické" rychlosti začnu lehce brzdit - přibržďovat, tak se auto rozklepe jako hovado. Jasně napadly mě kotouče. Ale ty jsou jednak nový ( jen přední ) a jsou hodně kvalitní - origo BMW i desky -- zadní jsou na tom hůř, ale taky vizuálně v pohodě, navíc vibrace při brždění od zadních kotoučů už jsem zažil a to se chová jinak a pak proč to dělá jen v tomto rozmezí rychlosti ? Vždyť, by to mělo dělat pořád a ne jen okolo 90 -110. Nechápu, trošku mě to sere. :twisted:

Myslím, že mám v prdeli automatickou převdovku - hlavní vibrace ( protože všechno okolo je už povyměňovaný ) a navíc něco s těma brzdama. :roll:
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#60 Příspěvek od Helldiver »

Pokial sa rozklepe pri lahkom pribrzdeni, tak to skoro vzdy robia silace hornych ramien vpredu - pisal si ze ich mas nove, ale tieto suciastky pokial su od nejakeho druhovyrobcu co neni uplne kvalitny, tak vydrzia par mesiacov a potom klepe zasa... Rovnako ked sa utiahnu s vyvesenymi kolami a potom sa auto polozi na sem, tak sa po case strhnu a zasa zacnu klepat... Doporucujem dat powerflexy a mas svaty pokoj, navyse sa nedaju ani zle utiahnut, kludne ich mozes dat na fest s vyvesenymi kolami.
Odpovědět