Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E34 TDS, pořád nevím co to je.....

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od lenoch »

fafejta píše:Mechanický vstřikovací čerpadlo má regulaci předvstřiku pomoci odstředivého Watova regulátoru.Myslím,že je to nesmysl jezdit na jeden úhel převstřiku,o tom jsem fakt neslyšel,takhle to měly dělaný i traktory v 60 letech,odstředivou regulaci.

Fakt? No mě se to zdálo taky divný, že by to mělo jen pevně nastavenej předvstřik, ale neviděl sem v tom čerpadle žádnou vazbu mezi tím regulátorem a přesuvníkem předvstřiku... je z toho krásně vidět, že ten odstředivej regulátor čím vyšší jsou otáčky, tím víc omezuje naftu a čím nižší, tím přidává... ale fakt nejaká vazba na přesuvník předvstřiku... ta tam prostě není... na tom přesuvníku je jen jeden elmag. ventil, kterej je přímo ovládanej z teplotního spínače motoru - a spínač když je míň jak 17 stupňu tak sepne ventil. Nad 17 je rozeplej... pak sem si říkal, že by se ten přesuvník mohl hýbat nějak podle tlaku nafty v čerpadle, kterej na otáčkách by mohl být závislej, ale to by dost nefungovalo při rozdílných teplotách a tím i viskozitě nafty... takže čert ví...
fafejta

#42 Příspěvek od fafejta »

Tak tam nech tu řj,at aspon řídí ten taktovací ventil na hýbání fora,nebo ten taky nejde?Počkej ,já to asi blbě pochopil,ty to mechanický čerpadlo tam z toho žraloka(E28) dáváš celý komplet,já právě myslel,že tam budeš dávát na to z tds vršek z toho žraloka s mechanickym stellwerkem.S tímto nemám zkušenost,to nějak doupravíš přírubu nebo je to snad stejný?Já ho snad ani nikdy neviděl.
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od lenoch »

fafejta píše:Tak tam nech tu řj,at aspon řídí ten taktovací ventil na hýbání fora,nebo ten taky nejde?Počkej ,já to asi blbě pochopil,ty to mechanický čerpadlo tam z toho žraloka(E28) dáváš celý komplet,já právě myslel,že tam budeš dávát na to z tds vršek z toho žraloka s mechanickym stellwerkem.S tímto nemám zkušenost,to nějak doupravíš přírubu nebo je to snad stejný?Já ho snad ani nikdy neviděl.

No, to bych tomu dal, dát tam jen hořejšek:)) Dyt by to nemělo otáčkovej omezovač:))) Ono to ale ani naštěstí nejde... ta příruba stellwerková a machanická má jiný rozteče mezi těma čtyřma šroubama. ŘJ tam musím nechat, kvůli řízení žhavení, kvůli ukazateli otáček, teplotě motoru atd. Jj, prdnu tam celý mech. čerpadlo z e28. Jelikož mám tu novější verzi e34, tak čerpadlo má mít větší ten průměr, kterým ho vložíš do díry v motorovym dzžáku. Takže tatík mi vysoustruží nějakou redukci. Jináč všechny rozteče jsou stejný - naštěstí!!
PS. nemáš nějaký zbytky E28 čerpadla? Sháním pružinku pod membránu pridávání nafty dle tlaku turba a asi ješte to ovládací táhlo plynu s pružinou, co je vevnitř čerpadla a hýbe s tou pákou ovládající objímku pístku... to sou popisy co?:)))
fafejta

#44 Příspěvek od fafejta »

Todle právě vůbec.Já jsem se se žralokem nesetkal a ani jsem ho nikdy nedělal.V tomhle máš daleko více zkušeností než já.

To otáčkový omezení bys přeci udělal tím hříbkem pod pedálem,bys ho trošku povyšrouboval :lol:
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#45 Příspěvek od lenoch »

fafejta píše:Todle právě vůbec.Já jsem se se žralokem nesetkal a ani jsem ho nikdy nedělal.V tomhle máš daleko více zkušeností než já.

To otáčkový omezení bys přeci udělal tím hříbkem pod pedálem,bys ho trošku povyšrouboval :lol:

No to vůbec:)) Vem si, že když je motor bez zatížení, tak mu stačí jen trošku přidat plyn a hned to točí.... kdyby jsi dal na neutrál půl plynu, tak natuty zakročí omezovač.... no, takže to by takhle doštelovat nešlo:) Dieselové mechanické čerpadlo sem schopnej naštelovat celkem obstojně na jakémkoli autu. TD mechanické čerpadlo už je horší, ale dá se to taky... ale elektronické... to sem v prdeli:)))
fafejta

#46 Příspěvek od fafejta »

Dělal jsem si srandu,promin.Vzpomněl jsem si na jednoho strejdu co takhle přidával na čerpadle,říkal pošteloval jsem hříbka a sáně prý jezdily jak vzteklý. :lol:
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#47 Příspěvek od lenoch »

fafejta píše:Dělal jsem si srandu,promin.Vzpomněl jsem si na jednoho strejdu co takhle přidával na čerpadle,říkal pošteloval jsem hříbka a sáně prý jezdily jak vzteklý. :lol:

To se neomlouvej:)) Lidi sou blázni a klidně takhle nějací strejdové mohou "chipovat":))))
Dresic
Registrovaný
Příspěvky: 484
Registrován: úte 12.02.2008 01:00
Bydliště: V lese..první krmelec vlevo...

#48 Příspěvek od Dresic »

Tak něco zajímavýho, jak jsem založil todle téma, tak to furt platí, čerpadlo jsem stále neměnil, nic. Ale měl jsme auto v servisu a měnili mi potenciometr plyn. pedálu, a otáčky skoro uplně přestaly kolísat, jen sem tam...teď když zapnu topení, světla, bliknry...tak nic. Sem tam mi skočí když je to studený a točím volantem, tak to i zdechne.... , jak se to zahřeje tak je to dobrý a nic! Je to vstřik.čerpadlo i tak?
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#49 Příspěvek od oldaf »

lenoch píše:Ok - dík:) Na experimenty teď čas bude, když tam budu mít funkční mechanický:))


Ahoj, už jsi tu mechaniku vyzkoušel? Já s tím taky trochu laboroval, tenhle víkend jsem taky dával čerpadlo z E28 do tdsa, musel jsem flexou uříznout kousek držáku co je v něm přišroubovaný čerpadlo jinak bych ho tam nedostal. Jak ti to jede? já to zatím nevyzkoušel protože nemám natáhlý lanko. Ale už to vrčí :)
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od lenoch »

Dresic píše:Tak něco zajímavýho, jak jsem založil todle téma, tak to furt platí, čerpadlo jsem stále neměnil, nic. Ale měl jsme auto v servisu a měnili mi potenciometr plyn. pedálu, a otáčky skoro uplně přestaly kolísat, jen sem tam...teď když zapnu topení, světla, bliknry...tak nic. Sem tam mi skočí když je to studený a točím volantem, tak to i zdechne.... , jak se to zahřeje tak je to dobrý a nic! Je to vstřik.čerpadlo i tak?

No zkus udělat ten test, jak říkali kluci - vytočit trochu motor a nechat to padnout na volnoběh a jestli zakolísá... jestli nezakolísá, tak bych to vůbec neřešil... to by bylo supr, kdyby jsi to našel:) Máš někde po ruce ten vadnej poťák a multimetr?? Mezi svorkami 1 a 4 na potenciometru by jsi měl naměřit odpor 800 - 1400 ohmů při volnoběžné poloze potenciometru. Je-li to mimo toleranci - je to jasný... a ještě mezi svorkou 5 a 8 by mělo být víc jak 1 megaohm...
VlastikS
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: pát 29.02.2008 01:00
Bydliště: Šenov

#51 Příspěvek od VlastikS »

Dresic píše:Tak něco zajímavýho, jak jsem založil todle téma, tak to furt platí, čerpadlo jsem stále neměnil, nic. Ale měl jsme auto v servisu a měnili mi potenciometr plyn. pedálu, a otáčky skoro uplně přestaly kolísat, jen sem tam...teď když zapnu topení, světla, bliknry...tak nic. Sem tam mi skočí když je to studený a točím volantem, tak to i zdechne.... , jak se to zahřeje tak je to dobrý a nic! Je to vstřik.čerpadlo i tak?


To bude motor, už máš dávno po intervalu něčeho co to chce, jiné auto už by dávno nejelo. Servisní interval je na tom asi co 15tkm, když se rozjede až po zahřátí. Chce to diagnostiku motoru elektronicky i u odborníka podle zvuku, jestli nevynechává nějaký válec, či vstřiky, nebo jsou přicpané filtry za studena. Bude to hloupost, ale u bavoráka je to v tisících. :D Nebo čerpadlo (nejhorší varianta)
Taky doufám, že si udělal to co se dělá po koupi vozu, tj. výměna všech kapalin co jsou, filtry všude, nové rozvody a el.diagnostika. Teda jen pokud k tomu nemáš servisní knížku(nebo doložené faktury od původního majitele). Mimochodem, tohle to co píšeš, dělává vytahaný řetěž na rozvodu u čerpadla, tj. za studena čerpadlo špatně dávkuje o setinu a za tepla napínák řetězu vše napraví a funguje to jak má.
fafejta

#52 Příspěvek od fafejta »

Já osobně si teda myslím,že vytahaný řetěz už napínák nenapraví jako časování(vzájemnou polohu) ani za tepla ani za studena,to se leda tak změní po zahřátí motoru tím,že teplem naroste Al hlava válců a to rozčasování se nepatrně zlepší.
Radek
Registrovaný
Příspěvky: 593
Registrován: pon 26.05.2003 00:00

#53 Příspěvek od Radek »

ahojte, vlozim se vam sem s jednim dotazem. Kamarad mel stejny problem. takze si byl nechat menit cerpadlo -bohuzel za starsi,ktere ovsem melo byt 100% a snad na nej dostal i "zaruku" jenze i po vymene cerpadla mu auto dlouho startuje jak studeny tak i teply a problem pri zatezi na volnobeh se sice vyrazne zlepsil, ale porad si myslim, ze to neni presne ono. Byli jsme na diagnostice a vyhodilo nam to chyby 10 a 20. Podle autodat by to mel byt cruise control modul? jen nevim co si pod tim predstavit a kde ho hledat?? Diky za pomoc Radek

jinak vstriky jsou prekontrolovany a ridici uplne novy a retez se mi zda zatim bez vetsich vuli
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#54 Příspěvek od dexter »

Hele kluci,jen tak informatívně,když to dělá rozdíli za tepla a za studena,co čidlo teploty pro řj? U benzínu to děla dost paseku.
:roll:
fafejta

#55 Příspěvek od fafejta »

Radek píše:ahojte, vlozim se vam sem s jednim dotazem. Kamarad mel stejny problem. takze si byl nechat menit cerpadlo -bohuzel za starsi,ktere ovsem melo byt 100% a snad na nej dostal i "zaruku" jenze i po vymene cerpadla mu auto dlouho startuje jak studeny tak i teply a problem pri zatezi na volnobeh se sice vyrazne zlepsil, ale porad si myslim, ze to neni presne ono. Byli jsme na diagnostice a vyhodilo nam to chyby 10 a 20. Podle autodat by to mel byt cruise control modul? jen nevim co si pod tim predstavit a kde ho hledat?? Diky za pomoc Radek

jinak vstriky jsou prekontrolovany a ridici uplne novy a retez se mi zda zatim bez vetsich vuli




Ten criuse control je tempomat, a u TDS je uložen v řj DDE motoru a ovladací páčka napravo pod volantem.Ta funkce tempomatu je tam v řj naprogramovaná akorád se musí diagnostikou spustit(aktivovat).A může být třeba v řj spuštěna ,ale auto tempomat(páčku) třeba nemá a už to vypisuje jako závadu.
Radek
Registrovaný
Příspěvky: 593
Registrován: pon 26.05.2003 00:00

#56 Příspěvek od Radek »

fafejta píše:
Radek píše:ahojte, vlozim se vam sem s jednim dotazem. Kamarad mel stejny problem. takze si byl nechat menit cerpadlo -bohuzel za starsi,ktere ovsem melo byt 100% a snad na nej dostal i "zaruku" jenze i po vymene cerpadla mu auto dlouho startuje jak studeny tak i teply a problem pri zatezi na volnobeh se sice vyrazne zlepsil, ale porad si myslim, ze to neni presne ono. Byli jsme na diagnostice a vyhodilo nam to chyby 10 a 20. Podle autodat by to mel byt cruise control modul? jen nevim co si pod tim predstavit a kde ho hledat?? Diky za pomoc Radek

jinak vstriky jsou prekontrolovany a ridici uplne novy a retez se mi zda zatim bez vetsich vuli




Ten criuse control je tempomat, a u TDS je uložen v řj DDE motoru a ovladací páčka napravo pod volantem.Ta funkce tempomatu je tam v řj naprogramovaná akorád se musí diagnostikou spustit(aktivovat).A může být třeba v řj spuštěna ,ale auto tempomat(páčku) třeba nemá a už to vypisuje jako závadu.


hmm to ze cruise control je tempomat vim, jen me napadlo jestli to v tomto smyslu nema jeste nejaky jiny vyznam, pac v cestine to na diagnostice vypsalo neco jako regulace dodavky paliva a nebo neco takovyho.... nemate nekde presne vypsano co je ta chyba 10 a 20?

Diky Radek
Odpovědět