Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E34 TDS, pořád nevím co to je.....

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Dresic
Registrovaný
Příspěvky: 484
Registrován: úte 12.02.2008 01:00
Bydliště: V lese..první krmelec vlevo...

#1 Příspěvek od Dresic »

Už jsem to sem několikrát psal, ale nic moc jsem z toho nepobral...Takže jde o to, že ani v servisu mi to neopravili, vyměnili sice napínák řemene, i klín. řemen, paliv. filtr, ale k ničemu...
Závada

Houpou otáčky při :

1) točení volantem
2) sešlápnutí brzd. pedálu, tak jakmile ho pustím
3) puštění větráčku na 3-4 stupeň (1-2 to nic neudělá)
4) stahování oken
5) zapnutí výstražných světel (blikačky)
6) zapnutí mlhovek
7) mě zrovna nic dálšího nenapadá...

jde o to, že se s autem nemužu ani otočit, musím jet pořád rovně, nebo když už točím, tak musím být v otáčkách, takže pořád na plynu, což když jste na veldejší nejde...je to o hubu v tom jezdit...jiank mi auto vždycky zdechne, otáčky skočí pod 500 a zdechne...

Když jedu rovně a zastavuju na křižovatce tak nic neskáče, vklidu dobrzdím na neutrál a otáčky neskáčou, ale jakmile bych otočíl volantem, nebo viz výše, tak buď to zdechne, nebo začnou skákat....

Byl bych rád, kdyby mi někdo poradil co to muže být. Diagnostika neukázala nic, jen špatný potenciometr plyn. pedálu, ten už mám koupenej, tak se bude měnit, ale pochybuju že to bude tím..ikdyž servisák říkal že jo...No a druhá věc, šaptný PP čidlo abs....abs mi svítí kontrolka, ale je to tak, že se rozsvítí až třeba po 5km jízdy..jak kdy, ale tím to asi taky nebdue co?

Díky za každou radu! P.S. Nejsem vubec žádnej automechanik, tak mi jde spíš o to, co jim mám v servise říct že po nich chci, aby mi zase neměnili zbytečně ostatní věci... :?:
benny24
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: sob 24.03.2007 01:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od benny24 »

je to jednoduchý to co ti to dělá předpokládám že máš TDS
naftový čerpadlo
určitě máš najeto kolem 200 tis nebo přes
vyměn ho za jiný nový se dá sehnat kolem 10táců nový je nový než nějakej křáp z vraku repas kolem 14 táců
sám jsem měl dvě TDS a u obou jsem je měnil to je nemoc TDS dvě kila a měníš znova ale hned to jinak chytá nežere a hlavně jede a moc nehulí
pepus
Registrovaný
Příspěvky: 1053
Registrován: stř 11.08.2004 00:00
Bydliště: zatim ano

#3 Příspěvek od pepus »

me teda tohle spatny cerpadlo nedelalo, ale pro jistotu...
testik na ridici cast cerpadla je seslapnout (pri neutralu) plyn na podlahu, vytocit nekam k omezovaci a potom nechat klesnout - kdyz klesne na volnobeh a tam zustane tak je cerpadlo ok, kdyz klesne a pak bude houpat nez se ustali tak je neco spatne.

a predpokladam ze nafta ti z toho nechcije a teply starty v pohode (to by byl spatnej spodek cerpadla)
benny24
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: sob 24.03.2007 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od benny24 »

pepus píše:me teda tohle spatny cerpadlo nedelalo, ale pro jistotu...
testik na ridici cast cerpadla je seslapnout (pri neutralu) plyn na podlahu, vytocit nekam k omezovaci a potom nechat klesnout - kdyz klesne na volnobeh a tam zustane tak je cerpadlo ok, kdyz klesne a pak bude houpat nez se ustali tak je neco spatne.

a predpokladam ze nafta ti z toho nechcije a teply starty v pohode (to by byl spatnej spodek cerpadla)


je to el. část v hajzlu jakmile zatížíš motor spotřebičem tak se čerpadlo neumí domluvit kolik nafty uměrně na zatížení a proto houpe chcípe atd
Dresic
Registrovaný
Příspěvky: 484
Registrován: úte 12.02.2008 01:00
Bydliště: V lese..první krmelec vlevo...

#5 Příspěvek od Dresic »

benny24 píše:je to jednoduchý to co ti to dělá předpokládám že máš TDS
naftový čerpadlo
určitě máš najeto kolem 200 tis nebo přes
vyměn ho za jiný nový se dá sehnat kolem 10táců nový je nový než nějakej křáp z vraku repas kolem 14 táců
sám jsem měl dvě TDS a u obou jsem je měnil to je nemoc TDS dvě kila a měníš znova ale hned to jinak chytá nežere a hlavně jede a moc nehulí


Repas je dražší jak nový čerpadlo?? :-O No mě to třeba absolutně nekouří, vubec nic, jen při startu trochu bíle foukne a nic, jede to jak kráva, 210 tam je docela rychle nabraný a jel by víc...žere takl 8,5 .-..nemuselo by to být čerpadlo za každou cenu...starty studený na drc, teplý tak po sekundě .. ale asi začnu šetřit na to!!:cry: jiank mám najeto 432 000 km :wink:
Dresic
Registrovaný
Příspěvky: 484
Registrován: úte 12.02.2008 01:00
Bydliště: V lese..první krmelec vlevo...

#6 Příspěvek od Dresic »

A ještě kde se dá koupit to čerpadlo?? nový? nebo repas mám zajet do boshe nekde?
pepus
Registrovaný
Příspěvky: 1053
Registrován: stř 11.08.2004 00:00
Bydliště: zatim ano

#7 Příspěvek od pepus »

s kourenim a vykonem to nema moc nic spolecnyho, trochu se spotrebou
takze jestli nekde dobre koupis novy (ja teda netusim kde) tak bych to bejt tebou vymenil
Lubos
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: úte 29.01.2008 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#8 Příspěvek od Lubos »

Nevim nejsem mechanik, ale jak tam popisuješ tak všechno je tak nějak o elektrice, nemůže tam bejt v háji regulátor napětí nebo něco podobného, nevim ale podle mě nemůžou mít varovky dopad na naftový čerpadlo a jestli jo tak zase jen přes elektriku, a když zatáčíš vydává servo nejaké zvláštní zvuky nebo je v pohodě, ono jestli je v něm málo oleje nebo už je špatnej čí nedej bůch trochu přidřený tak to může mít velkej vliv na ty otáčky přotože je to pro ten motor ve volnoběhu celkem záhul, měli jsme totiž problém se servem na dodávce, jakmile se šáhlo na volant tak motor málem chcípnul, v servisu vyměnili hadici prej byla špatná a olej byl už moč přepálenej a zpěněnej že to nemohlo ani fungovat a hrožně se divil jaktože to neni zadřený, a zas to perfektně funguje, jo a jinak by se olej měl měnit každé 2 roky nebo 30 000km,
pepus
Registrovaný
Příspěvky: 1053
Registrován: stř 11.08.2004 00:00
Bydliště: zatim ano

#9 Příspěvek od pepus »

Lubos píše:Nevim nejsem mechanik, ale jak tam popisuješ tak všechno je tak nějak o elektrice, nemůže tam bejt v háji regulátor napětí nebo něco podobného, nevim ale podle mě nemůžou mít varovky dopad na naftový čerpadlo a jestli jo tak zase jen přes elektriku, a když zatáčíš vydává servo nejaké zvláštní zvuky nebo je v pohodě, ono jestli je v něm málo oleje nebo už je špatnej čí nedej bůch trochu přidřený tak to může mít velkej vliv na ty otáčky přotože je to pro ten motor ve volnoběhu celkem záhul, měli jsme totiž problém se servem na dodávce, jakmile se šáhlo na volant tak motor málem chcípnul, v servisu vyměnili hadici prej byla špatná a olej byl už moč přepálenej a zpěněnej že to nemohlo ani fungovat a hrožně se divil jaktože to neni zadřený, a zas to perfektně funguje, jo a jinak by se olej měl měnit každé 2 roky nebo 30 000km,


ja taky nejsem mechanik, ale tady asi plati poucka - jestli se na TDSu neco sere, je to cerpadlo :). benny24 to zduvodnil docela presne...
benny24
Registrovaný
Příspěvky: 143
Registrován: sob 24.03.2007 01:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od benny24 »

nechápu jak tady může někdo srovnávat sežraný ducáto s TDS servo nemá vliv na otáčky když bude přidřený tak určitě nebude chcípat motor kterej má 105kw. to by se asi hulilo z řemenu jak z držkový polívky. :roll: nemoc TDS je čerpadlo. ještě něco ke koupi když obvoláš pár vrakáren seženeš ho určitě nový kdej kdo dělá díly BMW ví že čerpadlo TDS je dobrej artikel
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od gyrous »

Je to elektrická část čerpadla. Jakmile se dostalo auto pod 700 otaček, např. při otočení volantu, tak plynový pedál vůbec nereagoval na sešlápnutí. Někdy zdechl někdy se vzpamatoval. Měl jsem to taky.
Čerpadlo z hlediska elektriky začíná umírat, když to zdechá i při podřazování ve velmi nízkých otáčkách 1100-700ot., to jen na zkoušku.
O tom potenciometru pedálu mi taky říkali, ale byla to milná odpověď.
Rovnou to čerpadlo vyměň je to nejlevnější alternativa...
V té době čerpadla stály v elitu 32tisíc včetně odevzdání toho starého, teď se dá sehnat krásný repas už za 15tisíc i níž.
Nové neexistují, dávno se přestaly vyrábět (pořizovací cena asi kolem 120tisíc). Továrna zmizela, když se koupí repas, je pěkný zaplombovaný vyleštěný částečně z nových náhradních dílů a vydrží tolik co auto... 8)
tomascz2
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: pon 08.10.2007 00:00
Bydliště: Olomouc

#12 Příspěvek od tomascz2 »

na 200% čerpadlo taky jsem si tím prošel
pepus
Registrovaný
Příspěvky: 1053
Registrován: stř 11.08.2004 00:00
Bydliště: zatim ano

#13 Příspěvek od pepus »

a kdyz ho budes kupovat, tak si dej pozor, bylo nekolik typu. nejmene myslim dva, lamalo se to kolem roku 93. Mely by se ti shodovat cisla tech cerpadel (a jsou tam dve - jedno je bosh druhy bmw)
barvas
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: stř 09.01.2008 01:00

#14 Příspěvek od barvas »

Dělalo mi to samé, byla to ta elektronická hlava na čerpadle.
Lubos
Registrovaný
Příspěvky: 60
Registrován: úte 29.01.2008 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#15 Příspěvek od Lubos »

jen tak pro zajímavost to čerpadlo je včetně stellwerku nebo holí
Dresic
Registrovaný
Příspěvky: 484
Registrován: úte 12.02.2008 01:00
Bydliště: V lese..první krmelec vlevo...

#16 Příspěvek od Dresic »

jj tak dík všem za radu, taky to tak vidím..začnnu šetřit na repas a bude klid aspoń! 8)
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od lenoch »

A co na tý elektrický části odchází?? Dyt je tam jen takovej servomotor a potencionetry... ty potenciometry?? Nedá se sehnat jen ten hořejšek? Jak se pozná že odejde i spodek? Mě trvá cca 5sec než auto chytne a když pak chytne, vylítne do otáček a začnou příšerně houpat otáčky a pod 1tis to chcípne a hulí jak zjednaný.... taky myslíte že mám hořejšek čerpadla kaput?
pepus
Registrovaný
Příspěvky: 1053
Registrován: stř 11.08.2004 00:00
Bydliště: zatim ano

#18 Příspěvek od pepus »

lenoch píše:A co na tý elektrický části odchází?? Dyt je tam jen takovej servomotor a potencionetry... ty potenciometry?? Nedá se sehnat jen ten hořejšek? Jak se pozná že odejde i spodek? Mě trvá cca 5sec než auto chytne a když pak chytne, vylítne do otáček a začnou příšerně houpat otáčky a pod 1tis to chcípne a hulí jak zjednaný.... taky myslíte že mám hořejšek čerpadla kaput?

jestli ti to startuje 5sec, tak bude i spatnej tlak... zkus to za tepla, jestli to bude este horsi. a moc to netrap, nebo ti odejde este starter.
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od lenoch »

pepus píše:
lenoch píše:A co na tý elektrický části odchází?? Dyt je tam jen takovej servomotor a potencionetry... ty potenciometry?? Nedá se sehnat jen ten hořejšek? Jak se pozná že odejde i spodek? Mě trvá cca 5sec než auto chytne a když pak chytne, vylítne do otáček a začnou příšerně houpat otáčky a pod 1tis to chcípne a hulí jak zjednaný.... taky myslíte že mám hořejšek čerpadla kaput?

jestli ti to startuje 5sec, tak bude i spatnej tlak... zkus to za tepla, jestli to bude este horsi. a moc to netrap, nebo ti odejde este starter.

Za tepla i za studena cca 5 sec... pokaždý to hulí jak fabrika a strašně lítaj otáčky. Pod 1000 ot to chcípne, takže sem musel přidat trochu nafty na čerpadle posunutím el. kostky. Ted už to nechcípne, ale houpe to - vylítne to na 1600 ot a padne na 1000 ot. Proč myslíte že odchází ty el. části? Můžou odejít přeci i ty vysokotlaký kostky čerpadel ne? Jak se to pozná?
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od lenoch »

Tak sem před hodinou koukal na el. hlavu čerpadla z novějšího modelu TDS e34 a na tý hlavě se prostě nemá co posrat. Starší typy tam měly dva potenciometry, po kterých jezdily jezdci a po čase se to prostě ošoupalo, odřelo a skončilo. Ale u novějšího typu je vše snímáno bezdotykově - pomocí proměnné délky vzduchové mezery v magnetickém poly a je to prostě bezchybné a bezporuchové - smekám nad důmyslností... Takže u těch novějších TDS se může srát jen ta mechanická vysokotlaká část... podle mě tedy:)
Odpovědět