Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

530d - turbo - má být slyšet?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#41 Příspěvek od DaweTDS »

filini28 píše:Turbo mi vydávalo zvuky za studena,po zahřátí dobrý....
Značilo mi to však že už bude fungovat jen rok,pak se mi rozsypalo.
Dalo se nový-žádnej repas,nehouká studený,nehouká teplý
Svatý



Já přišel na to,že jsem měl prasklý výfuk hned u příruby k turbu...už taky nehoukám :D
filini28
Registrovaný
Příspěvky: 300
Registrován: čtv 26.01.2012 01:00

#42 Příspěvek od filini28 »

Jo Dawe,početl jsem si,možná bys mohl v příspěvcích v Turbu a Houká turbo kde se ptáš připsat,že už máš vyřešeno 8)
milannn
Registrovaný
Příspěvky: 64
Registrován: pát 18.11.2011 01:00

#43 Příspěvek od milannn »

tak chlapi, tady moje zkušenost. Měl jsem e90 a najeto cca 170.000km najednou mi začalo hvízdat turbo, tak jsem s tim zajel do origo servisu a tam mi borec řekl, ze to může jezdit 1000km anebo taky 50000km a že až to přestane mít výkon, tak to vyměníme. Jenomže mě to hvízdání strašně sralo, tak jsem se rozhodl, že dokud to jezdí a s ohledem na počet km, že to nechám zrepasovat v neorigo servisu. Do servisu jsem ani nedojel, začalo mi kouřit z motoru, turbo na sračku a ještě mi odesel DPF. Takže moje zkušenost, pokud nejste střelci a máte to auto rádi, tak minimálně repas nebo nejlíp vyměnit.
repas cca 15.000 korun,nové turbo (neorigo) 24.000 Kc, DPF z vrakáče 7.000korun. Nove turbo v origo servisu 40000 a DPF myslim podobná cena.
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#44 Příspěvek od hadice »

..ahoj..trochu to tu oživím....ohledne zvuku turba...
...turbo mám cca prez rok..olej nebere...nejaký pískavý porojev je už od začátku co ho tam mám...auto jako v celku jede dobře a spoustu kamarádu me ujisťovalo že jede hodne dobre...ríkal jsem si že jsem si asu už zvyk....jenže porád me nedá spát že jsem se svezl s nekolika 530d který jeli ohodne lépe..odspodu, proste taková plynulá svižná jízda spocitem že kdykoliv je potreba brnknes jen o plyn a tahá....upozrňuji že žádný chiptuning či co tam u těch aut nebylo..zadalší i ochcávie II 2,0 103 kW jede proste líp to mi nikdo nevymluví oproti mému autu.....
..ale abych se vrátil k tomu zvuku....práve pri tahu začne krásne slabe svištet a v určitých otáčkách kolem 2100-2700 tak prerušovane...vzdy to skouším když jedu nekde vedle svodidel a stočim trochu okno u spolujezdce..a má to i docela "díru" než po prerazení zacne zase táhnout...proste me pripadá jak kdyby to nejaká regulace nejak skokove tlumila..delá to už od začátku a dokonce i s tím turbem co tam bylo predtím...chtel bych tímto poprosit majitele 530d zejména e39 jestli by nemohli tento jednoduchý pokus vyskouset....
...už me to sere...diag nikdy nic nenahlásila..hadicky k podtlakum taky v cajku....
Dettektorr
Registrovaný
Příspěvky: 461
Registrován: pát 12.11.2010 01:00
Bydliště: Kladno

#45 Příspěvek od Dettektorr »

:D :D :D ty vole zkoušel sem to samý. Dělaj to ty svodidla, to přerušování, jeď vedle nějaký protihlukový stěny a uvidíš, že žádný přerušování se nekoná.
kornout
Registrovaný
Příspěvky: 240
Registrován: úte 12.03.2013 01:00

#46 Příspěvek od kornout »

milannn píše:tak chlapi, tady moje zkušenost. Měl jsem e90 a najeto cca 170.000km najednou mi začalo hvízdat turbo, tak jsem s tim zajel do origo servisu a tam mi borec řekl, ze to může jezdit 1000km anebo taky 50000km a že až to přestane mít výkon, tak to vyměníme. Jenomže mě to hvízdání strašně sralo, tak jsem se rozhodl, že dokud to jezdí a s ohledem na počet km, že to nechám zrepasovat v neorigo servisu. Do servisu jsem ani nedojel, začalo mi kouřit z motoru, turbo na sračku a ještě mi odesel DPF. Takže moje zkušenost, pokud nejste střelci a máte to auto rádi, tak minimálně repas nebo nejlíp vyměnit.
repas cca 15.000 korun,nové turbo (neorigo) 24.000 Kc, DPF z vrakáče 7.000korun. Nove turbo v origo servisu 40000 a DPF myslim podobná cena.

Nový turbo neorigo neexistuje, BMW turba nedělá, vžd je výrobce nějaký subdodavatel jako Garrett, KKK, apod
kornout
Registrovaný
Příspěvky: 240
Registrován: úte 12.03.2013 01:00

#47 Příspěvek od kornout »

Každopádně to že někomu turbo píská svědčí o nějakém problému, to že někomu nevadí nasekané lopatky, to chápu, když neví, že tohle způsobí nevyváženost a následné opotřebení ložisek a pak už to jede. Většinou to je labutí píseň. Jsou ovšem vijímky jako třeba Octa II 2.0 TDI 103kW s GT1749 který pískaj snad všechny.
repase doporučuju: turbosport.cz
Po x letech spolupráce mám jasno a mohl bych poreferovat.
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#48 Příspěvek od hadice »

..jj pravdu máš...ale já mám origo nové turbo garett...fungel nágel proste....a mlininko sviští už od začátku..takový zdravý zvuk...žádné osekané lopatky se jeste nekonaly....
....zadalší ano taky jsem si myslel že to delají svodidla to prerušování....ale nee ee..skutečne to delá to že to turbo je regulovaný nejakým zpusobem prerusovane....myslel jsem že to odskouší vícero lidí...ale jak koukám asi si budu muset pomci sám...zase.....na 99,9 % ríkám že to co mi delá motor vcetne projevu zvuku turba (prerusovane) je následek nejaké prasivé regulace a zpetné vazba celé rídící elektroniky.....
..sere me že se na tento motor nenajde žádnej kovanej motorář...v bmw na to čumej jak kdyby to nikdy nedelali.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od Jendix »

chování turba se nechá přes diagnostiku doladit, resp. jeho regulace.. pokud jsi jen prohodil turbo za starý, je možný že někdo před tebou to udělal a teď prostě reaguje tak jak nemá..

po tom co jsem měl turbo na generálce a znova se zabudovalo jsem s tim měl problémy a právě jsme přemejlšeli to takhle vyřešit... nakonec si turbo po ujetí asi 5 tkm sedlo..

mě to dělalo to, že jsem měl výkonovou díru kolem 2,2t ot. podle mě byla někde malá vůle a po ohřátí šla regulace moc ztuha..


jinak u mě houká turbo za studena, dělá to tak už prakticky 55tkm a je to furt stejný.. zbytečně bych nešílel, pokud auto nežere olej a nejsou všechny hadice v sání poblitý od oleje, je všechno vpořádku..

když už chcete zbytečně investovat, spíš bych se zaměřil na vstřiky.. já jsem je teď nechal zkouknout a ze šesti vstříků 4 ok, jeden se doseřídil a druhej má novou mechanickou část.. a je to znát hlavně na chodu motoru a zdá se že i malinko na spotřebě..
DaveCZ
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: čtv 12.05.2011 00:00

#50 Příspěvek od DaveCZ »

hadice píše:..jj pravdu máš...ale já mám origo nové turbo garett...fungel nágel proste....a mlininko sviští už od začátku..takový zdravý zvuk...žádné osekané lopatky se jeste nekonaly....
....zadalší ano taky jsem si myslel že to delají svodidla to prerušování....ale nee ee..skutečne to delá to že to turbo je regulovaný nejakým zpusobem prerusovane....myslel jsem že to odskouší vícero lidí...ale jak koukám asi si budu muset pomci sám...zase.....na 99,9 % ríkám že to co mi delá motor vcetne projevu zvuku turba (prerusovane) je následek nejaké prasivé regulace a zpetné vazba celé rídící elektroniky.....
..sere me že se na tento motor nenajde žádnej kovanej motorář...v bmw na to čumej jak kdyby to nikdy nedelali.


Jestli se ti nezdá jak to jede ale nejseš si tím jistej tak zkus pružné zrychlení z 80km/h na 120km/h na 4ku BMW uvádí že tenhle motor by to měl zvládnout za 6,9s mě se to furt nezdálo jak to jede tak jsem to zkusil změřit a naměřil jsem 9,8s :lol:
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#51 Příspěvek od hadice »

...človeče mám už najeto cca 50 tis km a porád je to stejný.....nesedlo si to...jinak jak ríkáš pokud to nechlastá olej a není to poblitý tak s tím nic delat ani nejde....jsem toho názoru taky...celý život se pohybuji kolem nákladních aut...jako ridič tahače podvalu...pár let jako mechanik v jugošce..takže pro me nejsou motory zase taková španelská vesnice....ale s tímto divným zvukem (prerušovaným ) jsem se jeste nesetkal....jednou mi to delal mercedes actros když mel v háji dopravní čerpadlo a nešla mu moc nafta, svištelo turbo taky prerušovane..podle zápalu asi.....jinak moje auto je letargické do tech zminovanejch 2700..pak kopne a jede...v tom mrtvím tahu má motor dunivejší zvuk.....pak stichne....
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

#52 Příspěvek od kadli »

Trochu upnu tohle téma, nechci zakládat nové. Mam E60 530d 160kw. Jelikož nastává zima, tak nastal čas dělat na autě. Jelikož jsem puntičkář a magor, tak chci mít vše v top stavu, takže po vstřikách, převodovce, výměnách oleje po méně než 10000 km, je toho spousta, byl by to delší seznam, tak přišel čas na turbo. Turbo tlačilo normálně, jen jsem měl trochu oleje v sání, tak jsem objednal repas, ještě na něj čekam a tak se připravuju na zpětnou montáž. O zálévání turba vim, ale dočet jsem se o natlakování olejové soustavy a nevim zatím jak to udělat. Kdyby jste někdo věděl nějaký typ, tak budu rád.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#53 Příspěvek od bibikuba »

myslím že malinko oleje v sání je normální..pokud je turbo orig.tak u repasovaného turba budeš mít možná zas jiný problém :wink:
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

#54 Příspěvek od kadli »

Turbo uz ma i vuli, tak jsem zkusil vzit repas od turbo.cz, tak jsem zvedavej. Jinak to natlakovani, nevi nekdo?
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#55 Příspěvek od DaweTDS »

kadli píše:Turbo uz ma i vuli, tak jsem zkusil vzit repas od turbo.cz, tak jsem zvedavej. Jinak to natlakovani, nevi nekdo?


Já měl už tolik turb a u každého jsem měl v hadicích i olejový povlak..Je to normální...samo né,že to bude plné oleje.
Vůle taky nějaká může být a to jen ta jakoby na osu...nesmí chodit dopředu / dozadu.
Natlakování mě napadá jen ještě před montáží nového turba vzít tu hadičku vo přivádí do turba olej a na ní nějak našroubit budík tlaku turba. Je tam průtokáč,ale určitě to nějak jde.Delší průtokáč,na konci uzavřená matka a v očku výstup na budík.
Pak to chce,ale vědět jaká ta hodnota má být.Tahle zkoušpa se spíš ale řeší,když turbo odejde..jak přidře a tak. Pokud Ti to do poslední chvíle jezdilo,tak bych to neřešil. Asi ale nejsem takovej magor a nebo punťa :lol:
Jinak turbosport taky doporučuju !! ..tady na děch naklápěčkách se musí hlavně doře nastavit výchozí poloha lopatek...nechci Tě strašit,ale u pár turbín jsem viděl po nastartování a projížďce mrtvej spodek a hurá na novo turbo ven atd.. pak dej vědět jak to lítá.
zbynak
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: pon 07.01.2013 01:00

#56 Příspěvek od zbynak »

Ahoj, koupil jsem X3 motor 3,0D 150kw. R.v. 2005
Chtel jsem se zeptat co lejete do vasich motoru za olej. Vim ze by tam mel byt olej 5W30 s prislusnou normou BMW Longlife-04.
Nekde jsem se docetl ze se doporucuje dat 5W40 s normou BMW Longlife-04 a menit olej max po 15tis km.

Jake jsou vase zkusenosti?

Dekuji
kadli
Registrovaný
Příspěvky: 483
Registrován: úte 20.11.2012 01:00

#57 Příspěvek od kadli »

Tak jsem dnes nahodil nové (repasované) turbo od turbosport, všechno funguje jak má, turbo tlačí tak jak má, prostě vše o.k. až na to, že mě zarazilo, že po zkušební jízdě, cca 50km žádná honička, se na obalu turba u výfukové části objevila jakoby spálenina, cca tak centimetrovej proužek kolem dokola turba, ale asi je to normální.... tubo jde krásně ven spodem, jen to posran.. DPF, to je pakáž to dát zpátky, myslim tim tu přírubu na turbu.
Couloo
Registrovaný
Příspěvky: 417
Registrován: stř 21.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#58 Příspěvek od Couloo »

Ja kdyz pred 4 lety dovezl z DE E39 530d mela najeto 200tis po prvnim majiteli se serviskou a houkalo turbo jak sanitka ale jelo normalne. Mel jsem strach ze asi dlouho nevydrzi. Tet mam najeto 280tis, turbo houka potad uplne stejne a jede taky perfektne.
Odpovědět