Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E91 320D snížení auta pomocí sportovních pružin

upravené vozy :)
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od paveld »

Sweden píše:Celkem rad bych vedel kolik mm udela 50kg na sportovni pruzinu.Jak jsem psal jiz vyse,pruziny H&R,zadni naprava, po prilozeni zive vahy 110kg a rozdil vzdalenosti lem blatniku/stred kola oproti vzdalenosti bez zatizeni nemeritelny (rozumej nemeritelny klasickym metrem)

Doufám, že si to odvozuju správně, ale podle mě je dost rozdíl 110kg váhy na zadních sedačkách vs. 110kg v kufru. Kdyby se to dalo změřit/zvážit, tak dle mě větší zatížení na zadní nápravě bude když dáš 110kg do kufru, než když dáš 110kg na zadní sedačky.
Takže možná proto si to o tolik nesedlo.
Corleone2309
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: pon 05.05.2014 00:00
Bydliště: Olomouc

#42 Příspěvek od Corleone2309 »

To Francis: Je to daná hodnota na E91/92/93 celkově moc rozdělený dále to není. Ještě je nabídka vogtlandu a tam je 1020/1315 což je zase rozdíl na zadku cca 130 kg ale já mám ted zadek docela nízko tak by s to možná i vyrovnalo. No je to docela věda ještě chci zjistit origo M-paket zda je přímo na udávané zatížení a uvidíme co s tím. Mám možnost jetej M-paket (pružiny) za 5000 Kč ale nevím jak moc se jetej vyplatí mno a je to s Chotětova. Jinde jsem nesehnal.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#43 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Ted jsem byl u kamaráda v obchodě s bmw dily a origo pružiny se objednávají vždy podle dané výbavy. Je jich několik desítek druhu, takže ty použité ve finále na jednom autě budou opět vypadat jinak bez u tebe... Takže koneckonců je to jedno asi co koupis :-D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#44 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Corleone2309: Ptáš se stále dokola na to samé. Chceš radu a nebo chceš potvrdit tvůj názor?

U jetých/použitých pružin platí to samé, použít je ze stejného modelu, stejné motorizace a podobné výbavy jako je tvůj vůz.
Pružina z jiné "váhové kategorie" bude mít nejistý výsledek stejně jako pružina universální pro celou řadu E9x.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Corleone2309
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: pon 05.05.2014 00:00
Bydliště: Olomouc

#45 Příspěvek od Corleone2309 »

Francisi dekuji za info zatim jsem z tvych odpovedi mimo jizlivosti nic nevycetl. Dle clenu tu je rozdil zatizeni 100 kg dosti a to znamena ze asi nemohu koupit nic nez original jelikoz at jsem hledal jak chtel tak presne na me auto jsem zadne pruziny nenasel. Nikdo s podobnym autem jako mam ja mi sem sve zk nenapsal tak to budu muset zkusit cestou jistoty formou novych m paket pruzin. Timto dekuji za info v tomto topicu predevsim matixovi a at to jezdi
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jaká jízlivost? Pouze dokola opakuju, ať si koupíš pružiny na svůj typ auta a nekupuješ universální. Na to se vztahuje i koupě na vrakáči, pokud nemáš jistotu, z jakého modelu pružiny jsou.
Howgh
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#47 Příspěvek od Sweden »

Tak s paketovymi pruzinami si fakt pomuzes,ale tak kdo chce kam........ 8)

Koukni na bmwsyndikat.de,jsou tam fotostory,kluci v nemecku radi snizujou sve wageny,mozna tam pochytis nejake moudra,popripade pokud ovladas jazyk muzes s nima podebatovat.
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#48 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:
xyron píše:Tak jestli podložky znamenají 1) lepší vzhled a 2) lepší jízdní vlastnosti... tak proč ještě otálíš u E91 ? :wink: :wink: :wink:


žeby?!?
:twisted:


Tvá přání sou mi rozkazem... už sou tam... vepředu i vzadu 10mm... včetně prodloužených OZ bezpečnostních šroubů.... po ingstalaci následovala pouze krátká projížďka, takže na nějaký field report je ešče čas.

Ale vypadá to líp, to zase jo...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#49 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Jak dopadly teda vůbec pružiny na E91 autora tématu ? :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
BouDa_BMW_
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 07.05.2015 00:00

#50 Příspěvek od BouDa_BMW_ »

MattyX píše:Jak dopadly teda vůbec pružiny na E91 autora tématu ? :)

Taky to tu celou dobu sleduju a docela mě to zajímá:D:)
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#51 Příspěvek od Sweden »

Majitel auta objednal sadu pružin Eibach Pro Kit a čeká na její doručení.

Já už mám stejnou sadu doma,akorát čekám až bude nějaký volný čas. :wink:
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Corleone2309
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: pon 05.05.2014 00:00
Bydliště: Olomouc

#52 Příspěvek od Corleone2309 »

MattyX píše:Jak dopadly teda vůbec pružiny na E91 autora tématu ? :)


Tak pruziny nainstalovany, subjektivne komfort se zlepsil, a celkove i chovani vozu mi prijde vyvazenejsi nez na unavenych seriovych pruzinach. Podvozek klesl o cca 2cm+-. Pokud o teto uprave nekdo uvazuje ale mel obavy tak bych doporucil.
Přílohy
image.jpeg
image.jpeg (129.22 KiB) Zobrazeno 9049 x
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Nechval den před večerem a počkej 20-30k km, jak udrží výšku.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Corleone2309
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: pon 05.05.2014 00:00
Bydliště: Olomouc

#54 Příspěvek od Corleone2309 »

Francis píše:Nechval den před večerem a počkej 20-30k km, jak udrží výšku.


Kdyz nevydrzi vymenim financne to vyslo velmi slusne bych rekl nehlede na to ze za 30 000 km uz ho zcela jiste mit nebudu takze zatim jsem spokojenej :D
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#55 Příspěvek od pavproch »

to auto fajne prohlídlo.... daj temu ešče podložky, stačí 10mm, budeš překvapen, jak moc se zlepší stabilita....

btw, zadek máme zhruba stejně, ale předek mám o dost níž....

ať slouží
Corleone2309
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: pon 05.05.2014 00:00
Bydliště: Olomouc

#56 Příspěvek od Corleone2309 »

pavproch píše:to auto fajne prohlídlo.... daj temu ešče podložky, stačí 10mm, budeš překvapen, jak moc se zlepší stabilita....

btw, zadek máme zhruba stejně, ale předek mám o dost níž....

ať slouží

Kuju kuju podlozky jsou v planu po zime ale asi jen zadek uvidime jeste. A chtel jsem max 15 mm aby to bylo bez skrtani ale to doladime po odskouseni
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#57 Příspěvek od madmarty »

Sice pozdě vzhledem k datu vlákna... Mám zkušenosti se zvyšováním, ne snižováním, ale fyzikální zákony měří všem stejně. Nejde řešit jen pružiny, ale i tlumiče. Mnoho lodí podléhá tomu, co je snadné a levné.... :( Spousta lidí, ověřeno v terénu, si nazvedala auta a nechala sériové tlumiče. Divila se, ta fůra lidí, jak jim podvozky ztvrdly a jak to mlátí, jak je to nestabilní. Nešel jsem jejich cestou a k zvednutí podvozku jsem dal odpovídající výšku tlumičů. Tyto lidé se pak mohli posrr... z toho jak super mám podvozek. Přitom měli stejné pružiny, nebo opačně jen stejné tlumiče. Jediný rozdíl byl v tom, že si představím jak je tlumič plánován, výkyv do kladné i záporné strany, pohlížím-li z bodu 0, tedy ideální stav kdy auto stojí na rovině a optimálně zatížené. Pokud auto snížím, či zvednu, tak toto změním. Pokud ovšem změním i délku tlumičů, tak aby odpovídala délce pružin (nebrat tak že oboje je stejně dlouhé :) ) tak výsledek je úplně jinde a spokojenost z jízdy řádově výše.

Vliv to má i na životnost tlumičů, kromě požitku z jízdy. Neděláme to proto, abychom jezdili co nejlevnějc, ale proto abychom si to UŽILI!
pesa
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: úte 05.01.2010 01:00
Bydliště: Zábřeh

#58 Příspěvek od pesa »

řeším podobný problém - chtěl bych snížit předek o 3cm a vybral jsem tyto pružiny - snad nebudu drhnout o blatníky.
pokud mě z toho nikdo nezradí, tak bych to mohl do měsíce nainstalovat
http://www.escape6.cz/sportovni-pruziny ... -id245648/
Přílohy
WP_20160628_008.jpg
WP_20160628_008.jpg (139.55 KiB) Zobrazeno 8955 x
WP_20160628_004.jpg
WP_20160628_004.jpg (145.53 KiB) Zobrazeno 8955 x
Laetry
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: ned 02.08.2015 00:00

#59 Příspěvek od Laetry »

Jak píše kolega výše... K pružinám musí být adekvátní tlumiče. Nestačí koupit o 3cm kratší pružiny a vrazit to na auto s tím, že to bude ok. Tlumiče mají jasně daný parametry vzhledem ke světlé výšce vozu. Pokud tu ovlivníš, tak ovlivníš i jejich vlastnosti, případně životnost. Osobně bych šel jedině do celého setu, ale tam je to cenově trošku jinde.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#60 Příspěvek od pavproch »

Enem praktická poznámka - šak sem si tež i "nabil hubu".... první snížení (e91 xDrive) byla komplet sada KW V1 a.... bylo to strašně fajn, ale jen krátce, během pár tisíc km (méně než 20) ty KW tlumiče prostě "umřely".... proto druhý pokus byl pružiny H+R Sport a tlumiče Koni Yellow a..... životnost tlumičů se zdá být výrazně lepší/delší....

Jak se všude píše, že ke zkráceným pružinám MUSÍ být i tlumiče s kratší dráhou (sníženou praovní polohou), tak lehce nesouhlasím - m4Zlik má aktuálně H+R Sport pružiny a k nim stock DCC tlumiče a funguje to spolu sqěle už druhou sezonu (dohromady cca 12tis km)
Odpovědět