Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Automatická převodovka

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Vincek1
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: pát 01.05.2015 00:00

#461 Příspěvek od Vincek1 »

bmw 320i e46 automat (r.v. 2003) - mate nekdo zkusenosti s prevodovkou u tohoto modelu? jsou oka mam do toho jit?
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#462 Příspěvek od ACDC »

5HP 24. 540i. Kope, ale jen pětka. Ostatní kvalty v pohodě. Olej měněn před cca 20kkm. Celkem 290kkm. Blízká smrt? Dík
lp
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: ned 07.06.2009 00:00

#463 Příspěvek od lp »

Co je s automatem,když při klidné jízdě převodovka neví co zařadit ,houpou otáčky.A při akceleraci jedničkaje Ok,ale ostatní přeřazení je znatelný prokluz než zařadí a taky trochu cukne.Je to 6rychlostní převodovka v e53 r.v 2004.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#464 Příspěvek od Birkoff »

Žeby měnič na odchodu? Stačí i když správně nezamyká, ale zaměřil bych se určitě na něj.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#465 Příspěvek od ACDC »

Ještě k té 5HP 24. Diagnostika bez závad.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#466 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

mozna spatny solenoid? ja bych vymenil olej/filtr a smazal adaptace, u me to pomohlo, kdyz bylo citit podrazovani na 2ku pri dojezdu na krizovatku...
“Ability is what you're capable of doing.”
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#467 Příspěvek od ACDC »

Tak mi vyskočila hláška aut převodovky. Naštěstí u hranic. Dojel jsem domů na čtyřku. Asi tisíc km předtím zařadila pětku kopancem. Pak dostala záhul na grosglokneru. Chybové hlášky:49 sledování otáček,56dtto, 55 dtto5, 54 dtto4 . Na odchodu? Co jse našel, tak v nouzáku čtyřka=chyba elektriky, pětka=mechanická závada. Už jednou byl problém s konektorem. Dík za radu
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#468 Příspěvek od ACDC »

Tak jsem jsem ještě zjistil že: pokud jedu na automat, při řazení čtyřky jako by neví, co tam dát, potom fail a natvrdo čtyřka. Pokud dám ručně, tak 1,2 a 3 v pohodě, drží. Pokud dám čtyřku, po chvíli fail a nacpe natvrdo pětku, sama, v ručním řazení. Tohle vypadá na mechatronik, že?
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#469 Příspěvek od ACDC »

Pánové, kdo je guru v automatech, můžete to komentovat? Díky
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#470 Příspěvek od TANN3R »

Mě dělala něco podobného, taky 5hp24, a taky sem šel nejdříve po mechatroniku. Vyměnil sem za jiný, jetý a pořád to samé.. Nakonec to dělaly spečené lamely na trojce - prostě se nemohly plynule srovnat otáčky, tak to neřadilo nebo kopalo. Ostatní rychlosti šli hladce.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#471 Příspěvek od ACDC »

Díky Ještě dotaz. Jak poznám, že je měnič po repasi, pokud to vůbec lze nějak rozlišit.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#472 Příspěvek od TANN3R »

To poznáš těžko, protože origo i repas vidíš prostě jen jeho zavařený obal.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#473 Příspěvek od ACDC »

Měl jsem představu, jestli tam třeba něco nevyrazí. No nic, dík
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#474 Příspěvek od ACDC »

Ještě dotaz. Dal jsem jiný automat (5HP24), vč filtru a oleje, samozřejmě. AKU byl odpojen. Automat řadí vyloženě sametově, vůbec o tom nevím, jen změna otáček. Ale oproti minulému má snahu podřazovat na čtyřku dejme tomu už při menším zatížení. Ten předchozí držel pětku o hodně déle. Taky jsem tu četl o tom učení, 30 sec, 10 sec, jízda. Co jsem zjišťoval, skoro nikdo to nedělá. Mohu ji tímto přeučit? Po výměně následovala jízda 2x cca, spíše ostřejší:-)) 100km. 540i Dík
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#475 Příspěvek od ACDC »

Nikdo nic? Teď jsem ujel 300 km a drží klidně i trojku. Ale spotřeba ujde, místy 150, (ne dálnice, spousta předjíždění plný kotel) dle BC 12,7, cca 14 reálná. Takže vymazat adaptace a naučit znova, ale jak dlouho potrvá, než se naučí spíše eko?
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#476 Příspěvek od TANN3R »

Z mé zkušenosti po vymazání adaptací se chováním ustálila tak do 100km jízdy (5HP-24).

Ale pokud jde o "zklidnění" - spíš takový eko mód - nikdy s tím problém nebyl ani bez vymazání adaptací. Spíš bývá problém bez vymazání naučit zase převodovku sportovnější jízdě.

Pokud nepomůže vymazání adaptací, podívej se jaká je teplota oleje v převodovce. Případně když si dával druhou převodovku, jaký olej do ní přišel?
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#477 Příspěvek od Birkoff »

Taky mě držela trojku, ale to bylo z důvodu přehřátýho oleje. Holt chlazení z vody asi nebude úplně ideální, ale hlavně musí dobře fungovat.
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#478 Příspěvek od jurasis »

Převodovka má přece vyvedené svoje chlazení oleje do hada mezi chladiči, pokud vím... Podobně jako servo...

Ta teplota oleje by měla jít na paškál vždy jako první, když je problém s automatem. Plno lidí tady psalo, že stačilo vymést bordel mezi chladiči a bylo po závadě...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#479 Příspěvek od ACDC »

Mám poface, tj. výměník. A přehřátá těžko, protože motor nepustím přes cca 95°C. Je o tom vlákno v pětkách. O tom,že při přehřátí řadí třeba trojku, aby se motor točil a běžela visca vím, ale to se zde neděje..
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#480 Příspěvek od TANN3R »

To si nerozumíme. Teplota vody s teplotou oleje v automatu nemá moc společného - stačí se podívat na velikost výměníku. Velmi často se při problémech s lamelami nebo měničem přehřívá olej a převodovka pak řadí tak nějak divně, většinou zbytečně nechává točit motor. Nemyslel sem tím, že je převodovka v nouzáku. Mrkni schválně na tu teplotu..
Odpovědět