Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 - z niceho nic ztrata vykonu?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
hajdulak
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: sob 28.03.2009 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#61 Příspěvek od hajdulak »

nene,tak to bude asi jina zavada,vaha bude asi ok,me sel motor tocit normalne,spis nemel tah v malych otackach 1500...
to spis vypada jak ucpany vyfuk??
nebo nejaka podtlakova hadicka...
kkarel
Registrovaný
Příspěvky: 53
Registrován: stř 14.11.2007 01:00

#62 Příspěvek od kkarel »

Váhou to určitě není, jak píše hejhulák váha se projevuje tím, že motor nemá výkon a je líný, zvlaště patrné to je kolem těch 1500ot a odpojením váhy by se to mělo chovat jinak.
Pokud vám to točí max cca 3000 asi bych se podival na to zda má motor vubec dost kysliku a nafty.
Muže to být turbo, nebo díra někde na vysokotlakém vedeni vzduchu z turba tj. mezichladic vzduchu + trubky do a od něj do motoru. Asi by to někde bylo vidět jak to fouka nebo případně i cáka olejovou mlhu. Stejně tak to ale muže být tím, že nejde vstřik na něterém z válců asi by to chctělo diagnostiku ta řekne více.
KamilAC
Registrovaný
Příspěvky: 891
Registrován: sob 03.06.2006 00:00
Bydliště: Vysočina

#63 Příspěvek od KamilAC »

kkarel píše:Muže to být turbo, nebo díra někde na vysokotlakém vedeni vzduchu z turba tj. mezichladic vzduchu + trubky do a od něj do motoru. Asi by to někde bylo vidět jak to fouka nebo případně i cáka olejovou mlhu. Stejně tak to ale muže být tím, že nejde vstřik na něterém z válců asi by to chctělo diagnostiku ta řekne více.


Právě že nikde nic vidět není, motor byl venku a vše bylo pořádně zkontrolované, případně vyměněné. Na diagnotiku se snad zítra konečně dostanu, tak uvidím. Napadlo mně ještě, že se tohle děje od doby co byl motor komplet venku, tak jestli se pak nepřepnul do nějakého nouzového režimu, no ale to by mi nejspíš dávalo někde o tom vědět, např.Check Control či v menu BC. :?:
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#64 Příspěvek od Brátn Moderátor »

jede to uplně stejně mizerně, do 3.000ot/min jakžtakž normálně a od 3.000ot/min to nechce táhnout a jak jsem zjistil, ani nejde motor vytočit do vyšších otáček než zhruba 3.300ot/min. Prostě strop, ani na místě když auto stojí a není tedy v zátahu.
Znamená to tedy, že váha vzduchu bude špatná, když jí odpojím a žádná změna? :?:

popisuješ naprosto stejnou závadu jako jsem měl teď já, taky se řešil přívod vzduchu do motoru atd, ale nakonec to byl ucpaný kat, motor nešel vůbec vytočit a měl divný řinčivý zvuk nad 3000rpm jsem se prostě nedostal, tak jsem ho vysypal a jezdím bez katalizátoru, teď to má zvuk jak wrc, ale jede to tak jak nikdy :wink:
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
zapo
Registrovaný
Příspěvky: 160
Registrován: pát 01.02.2008 01:00

#65 Příspěvek od zapo »

Kdo chce zjistit jestli mu odesla vaha vzduchu, tak ji nestaci pouze odpojit!!!
Zjistil sečm, ze kdyz se jen odpoji, tak si ridici jednotka stejne pamatuje posledni stav a motor pojede stejne.
Nejdriv se musi alespon na 15min. odpojit baterka a pak odpojit vahu, po 15min. se baterka pripoji a teprve se pozna, jestli to tim je.

To ze motor nejde vytocit a spatne tahne v nizkych otackach by mohlo byt EGR ventilem, coz???
hajdulak
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: sob 28.03.2009 01:00
Bydliště: Karlovy Vary

#66 Příspěvek od hajdulak »

TAK JA ODPOJIL VAHU,A POZNAL JSEM HNED ROZDIL!!!! ANIZ BYCH ODPOJOVAL BATERKU,KOUPIL NOVOU VAHU A V POHO!!! :wink: :wink:
Martem
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: ned 18.03.2007 01:00
Bydliště: Vodňany

#67 Příspěvek od Martem »

Zdar lidi,mam 530d a mam stejny problem co tu pisete. Auto nema silu. Filtry vymeneny,vaha,cidlo na sani a stale nic. Kdyz je to studeny tak bych i rekl ze to i jede,pak zas mrtvola. Uz jste na to nekdo prisel? Ze by ty katy byli ucpane?
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#68 Příspěvek od Zdenal »

Jakou máš spotřebu?
Kouří ti nějak a jakou barvou?
Jaká je hlučnost motoru a chod je pravidelný?
Zvuk turba je normální nebo slyšet neni vůbec nebo ječí až moc?
Při akceleraci ti to cuká nebo jede plynule?
Váha vzduchu je jaké značky a je nová?
A byl jsi na diagnostice v BMW?
Martem
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: ned 18.03.2007 01:00
Bydliště: Vodňany

#69 Příspěvek od Martem »

Zdenal píše:Jakou máš spotřebu?
Kouří ti nějak a jakou barvou?
Jaká je hlučnost motoru a chod je pravidelný?
Zvuk turba je normální nebo slyšet neni vůbec nebo ječí až moc?
Při akceleraci ti to cuká nebo jede plynule?
Váha vzduchu je jaké značky a je nová?
A byl jsi na diagnostice v BMW?


Spotreba mezi 9 az 10,kouri cerne,kdyz to nejede a podrzim ho,motor hlucnejsi asi bude. Turbo lehce hvizda a pri akceleraci to poskubava. Vaha origo,funkcni,podle diagnostiky prej malo vzduchu-hadice,chladic ok,zadna dira. Turbo velkou vuli nema,zda se ok. U BMW to nebylo,jen u kamarada,ma bosch diagnostiku
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#70 Příspěvek od Zdenal »

Hmm tak to je opravdu zvláštní, více méně se zdá že je vše ok.
Jen na tu diagnostiku bych si zajel do BMW, Bosh je dobrá, ale dle slov technika z BMW se může stát, že hlásí něco úplně jiného. Nestojí to tolik.
Zkus vyndat váhu a povozit se bez ní, jestli bude rozdíl, může se stát, že i nová je špatná.
Důkladně zkontrolovat přívod vzduchu, jestli někde není i miniaturní prasklinka nebo dírka, kterou si to může přisávat.
Stane se že to dělá AGR ventil, nejede a čoudí jak blázen, ale nemělo by to cukat, to zase dělá špatné zásobení palivem, ale to by to zase nečoudilo :lol:
Začarovanej kruh.
1. Moc ti asi neporadim, každopádně obětuj pár peněz a nech udělat diag. na BMW mašině, může napsat něco jiného a nebo konkrétnějšího.
2. Zkus odpojit váhu a chvíli jezdit bez ní.
3. Důkladně zkontrolovat každej centimetr sání a hledat netěsnost, což je práce jak na kostele, hadic, těsnění tam je až až, mrkni sem:

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=40

víc mě bohužel teď nenapadá, ale nejspíš to bude opravdu někde přisávat, těch míst KDE, je opravdu hodně
Martem
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: ned 18.03.2007 01:00
Bydliště: Vodňany

#71 Příspěvek od Martem »

muze to delat treba to,ze okolo toho cidla,co je na plastovim sani je asi netesnost? Spatne tesneni? Mam to okolo trochu mastny,cerny o oleje.
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#72 Příspěvek od Zdenal »

Myslíš asi okolo váhy vzduchu? Tam by to asi nemělo mít vliv. Když celou váhu odpojíš a necháš to potrubí jen tak plandat, tak to pojede celkem normálně jen to bude třeba víc žrát.

Spíš hledej netěsnost v sacím potrubí nebo v zásobování plnícim tlakem turba.
Martem
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: ned 18.03.2007 01:00
Bydliště: Vodňany

#73 Příspěvek od Martem »

Myslel jsem co ja na parozi plastovim. No utesnil jsem to cidlo tam a je to ok,zda se ze je to ono. :) Tak uvidime,dnes jedu dal,tak jsem zvedav.
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#74 Příspěvek od Zdenal »

No vidíš chlape, kdyby to bylo takhle zadáčo pokaždý... :lol:
selkie
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: pát 29.06.2007 00:00
Bydliště: golden city
Kontaktovat uživatele:

#75 Příspěvek od selkie »

KamilAC píše:Tak jsem udělal přesně to co jsi mi poradil, a žádná změna. Ať byla váha zapojená nebo odpojená, jede to uplně stejně mizerně, do 3.000ot/min jakžtakž normálně a od 3.000ot/min to nechce táhnout a jak jsem zjistil, ani nejde motor vytočit do vyšších otáček než zhruba 3.300ot/min. Prostě strop, ani na místě když auto stojí a není tedy v zátahu.
Znamená to tedy, že váha vzduchu bude špatná, když jí odpojím a žádná změna? :?:

Cus, me to delalo to samy, zkusilo se vymenit cerpadlo, ale tim to nebylo, nakonec bylo na vine jakesi relatko (mechanika mam tedko na dovoleny, jak se vrati, zjistim, jaky to bylo)...
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#76 Příspěvek od Zdenal »

Toto váhou zřejmě není.
Když akceleruješ rázněji zrychluje plynule nebo cuká?
Řekl bych, že to bude středotlaké čerpadlo umístěné pod řidičem popřípadě podávací čerpadlo v nádrži. Není už asi 100%ní a při vyšším nároku na dopravu paliva už nezvládá.
Ale samozřejmě to může být víc věcí...

Stává se ti, že někdy nenastartuješ nebo točí dlouho nebo chytne až na poněkolikátý?
Martem
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: ned 18.03.2007 01:00
Bydliště: Vodňany

#77 Příspěvek od Martem »

Tak auto jede,ale musel jsem vymenit i cerpadlo pod sedadlem. Zas to jede o kus lepe. Ale stejne to neni uplne ono. Obcas se stane,kdyz jedu co to jede,tak to poskubava a nejede na max. Jede to 180 vic ne a pak za mnou cerno. Nerikam ze vzdy,ale obcas ano. Uz nevim kde hledat. :(
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#78 Příspěvek od Zdenal »

Skus čidlo tlaku na railové liště. Zkontroluj, jestli po otočení klíčkem bzučí v nádrži čerpadlo. Pak jestli neni vadnej ňákej vstřik a pak už jenom vysokotlaké čerpadlo... :P
Martem
Registrovaný
Příspěvky: 414
Registrován: ned 18.03.2007 01:00
Bydliště: Vodňany

#79 Příspěvek od Martem »

Kdyby bylo cerpadlo v nadrzi ok,tak by to asi nestartovalo? Nebo ne? Jo a obces se mi i trese motor na volnobeh,obcas :satisfied:
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#80 Příspěvek od Zdenal »

Nemusí dávat tolik a utáhne to čerpadlo pod řidičem (do jisté míry).
Když se ti klepe motor, viděl bych to na vstřiky, ale originální diagnostika by ti měla říct víc. Může to být cokoliv..
Odpovědět