Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaký olej?
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Ano. Do nesamosvoru je možné dál olej pro samosvor, obráceně není doporučováno.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Tehu píše:Ahoj mam dotaz ted mam ve sve 330d olej Valvoline 5W40 muzu tam dat tento longlife od Castrolu... ?
název výrobku: Castrol EDGE 5W-30 (5W30) 1litr
popis: Castrol EDGE 5W-30 je syntetický olej speciálně vytvořen tak, aby splňoval nejnáročnější testy motorových olejů koncernu VW zaměřených na ochranu jednotlivých částí motoru a řešil jeho veškerá kritická zatížení. Určuje nové standardy v průmyslu, vyhovuje požadavkům moderních benzínových a naftových motorů VW a poskytuje ochranu emisních systémů. Je vyvinut tak, aby využíval syntetické technologie k dosažení lepších výkonnostních parametrů než klasické oleje.
Splňuje specifikace: ACEA A3/B3/B4, BMW LL04, VW 504 00, 507 00, MB 229.51
Nevyznam se v tech cislech a mam obavy aby nebyl ridsi a nenadelalo mi to paseku...?
Dale jsem se chtel zeptat co prijde na zadek do kardanu za olej a kolik ?

Ahoj, mám E46 320d rv. 1999 najeto 87tkm, serviska, motor jezdil na Castrol 0W-30 dlouhé intervaly, BC hlásí cca 10tkm do další výměny, předchozí byla při 76tkm, ovšem v roce 2004, poté auto delší dobu stálo. Výměnu proto chci v dohledné době provést. Motor ve 100% stavu bez chipu, vůbec žádný kouř - nikdy ani pod dlouhým plným plynem.
Proto se ptám - chtěl bych přejít na klasické výměny 15tkm at si hlásí BC co chce.. Je vhodnější 5W-40 nebo 0W-40??
Případně nějaké návrhy? Díky!
Proto se ptám - chtěl bych přejít na klasické výměny 15tkm at si hlásí BC co chce.. Je vhodnější 5W-40 nebo 0W-40??
Případně nějaké návrhy? Díky!

Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 

dsvatos píše:Stačí ti 5W-40. 0W-40 už je jen vyhazování peněz.. Teda jestli v zimě nejezdíš do FinskaKup 5W-40 a dodržuj výměnu 10-15 tisíc nebo rok.
Díky! No jednou už tady -25 bylo

Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1352
- Registrován: sob 23.07.2005 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Otázka pro všechny, kdo bude vědět a hlavně na odborníka majora..
Fiat Punto mk1 96 1,1 motor... najeto 34 000km.
Můžu tam nalejt Shell helix plus VB 10W-40??? API SL/CF atd...
V nějakým servisním plánu pro fiat z roku tak 98
píšou oleje specifikací - API SG/SH... Jenomže to má snad pouze Selenia, samozřejmě doporučená výrobcem..
Volal jsem k Dojáčkovi a do Imofy a oba mi odpověděli, že pokud je ten olej 10W-40, tak se nic nestane...
Muže to někdo potvrdit nebo vyvrátit?
Jde o to, že ten olej Shell helix plus mám zadarmo a nechce se mi zbytečně kupovat předraženou selenii.
Odkaz na ten manuál http://web.telecom.cz/rozsini/puntoMk1/mazani.htm
Díky moc
Fiat Punto mk1 96 1,1 motor... najeto 34 000km.
Můžu tam nalejt Shell helix plus VB 10W-40??? API SL/CF atd...
V nějakým servisním plánu pro fiat z roku tak 98

Volal jsem k Dojáčkovi a do Imofy a oba mi odpověděli, že pokud je ten olej 10W-40, tak se nic nestane...
Muže to někdo potvrdit nebo vyvrátit?
Jde o to, že ten olej Shell helix plus mám zadarmo a nechce se mi zbytečně kupovat předraženou selenii.
Odkaz na ten manuál http://web.telecom.cz/rozsini/puntoMk1/mazani.htm
Díky moc
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 264
- Registrován: stř 25.06.2008 00:00
- Bydliště: Sumperk
Ahoj, ja to tady taky resil a nakonec jsem nalil Castrol Edge 5W30, najeto zatim 600 km a plna spokojenost, ma BMW longlife 04, takze to bude asi kvalita.
Jinak po vyresetování to hlasi interval 22000 km, ktery muzes dodrzet, jinak cim driv tim lip..
Jinak po vyresetování to hlasi interval 22000 km, ktery muzes dodrzet, jinak cim driv tim lip..

Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 

mohu pouzít tento olej do 320d 1999rv. ??? nebo jaky doporucite? napln je 5,5l?
http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... 439!zpet=3
http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... 439!zpet=3
Vlada8 píše:mohu pouzít tento olej do 320d 1999rv. ??? nebo jaky doporucite? napln je 5,5l?
http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... 439!zpet=3
zdar, já jsem ho pouzil viz příspěvek výše a bez problému. Náplň je myslím 4,7l, zkrátka v tom 5l kanystru ještě něco zbylo a mám to až po maximální rysku...
Edit: v mém případě šlo sice o 5W-30, ale 5W-40 můžeš také použít, jen je třeba měnit max po 15tkm..
Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 

Traviss píše:Vlada8 píše:mohu pouzít tento olej do 320d 1999rv. ??? nebo jaky doporucite? napln je 5,5l?
http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... 439!zpet=3
zdar, já jsem ho pouzil viz příspěvek výše a bez problému. Náplň je myslím 4,7l, zkrátka v tom 5l kanystru ještě něco zbylo a mám to až po maximální rysku...
Edit: v mém případě šlo sice o 5W-30, ale 5W-40 můžeš také použít, jen je třeba měnit max po 15tkm..
ty mas tedy ten 5w30 na kolik km? ja mam auto nove, ale predtim tam byl davany nejspis origo olej, mam kompletni servisku z BMW, tak nevim jak dal...je asi lepsi menit po tech 15tis, coz?

Vlada8 píše:
ty mas tedy ten 5w30 na kolik km? ja mam auto nove, ale predtim tam byl davany nejspis origo olej, mam kompletni servisku z BMW, tak nevim jak dal...je asi lepsi menit po tech 15tis, coz?
Podle BC na 22tkm, dneska už jen 20tkm. Dodržet ho můžes, nemusíš, vesměs je lepší dříve. Já jezdím tak 2500km/měsíc, tak to docela rychle ubíhá..


Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 

Traviss píše:Vlada8 píše:
ty mas tedy ten 5w30 na kolik km? ja mam auto nove, ale predtim tam byl davany nejspis origo olej, mam kompletni servisku z BMW, tak nevim jak dal...je asi lepsi menit po tech 15tis, coz?
Podle BC na 22tkm, dneska už jen 20tkm. Dodržet ho můžes, nemusíš, vesměs je lepší dříve. Já jezdím tak 2500km/měsíc, tak to docela rychle ubíhá..(Ale nahlas to říkat nemůžu, že to nejspíš dodržím, protože tady (na fóru) se MUSÍME K AUTŮM CHOVAT ŠETRNĚ a žádné long-life intervaly!
) Origo jsem měl z BMW nějaký Castrol 0W-30, ale to je zbytečnost.
ahaaa..., ja najedu tech 20tis rocne, tak me vymena po 15tis neublizi...ten BC - tim je mysleny merak servisni kontroly, respektive vymeny oleje? to sam pozna vymenu a dobu po ktere se ma olej vymenit? nebo je nejaky postup na vynulovani? a nasledne nastaveni


Vlada8 píše:
ahaaa..., ja najedu tech 20tis rocne, tak me vymena po 15tis neublizi...ten BC - tim je mysleny merak servisni kontroly, respektive vymeny oleje? to sam pozna vymenu a dobu po ktere se ma olej vymenit? nebo je nejaky postup na vynulovani? a nasledne nastaveni![]()
BC - Board Computer - vždy po otočení klíčku se Ti napíše interval kolik zbývá km do výměny. Jak se počítá toť otázka - liší se to model od modelu - buď prostě ujeté km nebo i styl jízdy (otáčky), počet studených startů, ale jak je tomu skutečně konkrétně u E46 nevím..
Po výměně se to musí vyresetovat, jde to normálně tlačítkama na palubce a klíčkem v určité poloze..zkus to najít, neměl by to být problém, je to tady x-krát "resetování BC" nebo nějak podobně..
Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 

-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
tak jsem si nechal vyměnit všechny náplně v mý E39 a chci se zeptat, měnili mi i olej v převodovce a od tý doby za studena jde docela ztuha řadit nízký stupně, jakmile se auto zahřeje, tak je to v pohodě, ale po nastartování tam prostě nemůžu normálně tu jedničku dát. Nevíte čím by to mohlo být, jestli se to zlepší a jestli to náhodou nebude později větší problém:?:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3244
- Registrován: stř 28.09.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Bratn píše:tak jsem si nechal vyměnit všechny náplně v mý E39 a chci se zeptat, měnili mi i olej v převodovce a od tý doby za studena jde docela ztuha řadit nízký stupně, jakmile se auto zahřeje, tak je to v pohodě, ale po nastartování tam prostě nemůžu normálně tu jedničku dát. Nevíte čím by to mohlo být, jestli se to zlepší a jestli to náhodou nebude později větší problém:?:
Kde sis to nechal měnit?? Jestli ti tam náhodou nenalili viskoznější (hustší) olej. To by i odpovídalo, po zahřátí olej zřídne a líp se řadí. A taky nevím, jestli do E39 patří olej ATF nebo klasickej převoďák. Pokud ATF (jako do E36) a nalili by ti tam klasickej převoďák, mohlo by to být ono. Fofrem si zjisti, co ti tam nalili.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 562
- Registrován: úte 11.10.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
o tom samém tu už někdo psal, nechal si tam pak dát jiný olej a pomohlo to, ale nevěděl, co mu tam dali předtím ani potom...
Oil for manual gearbox mtf-lt-2
e36: from 97 shutdown all manual gearboxes (b, c, d) life-time oil.
e39: from 97 shutdown only life-time oil.
all e46 (start 12/97) only lifetime oil.
all e60, e61, e63, e64, e53 (x5), e62 (z8 ) only lifetime oil.