Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e65 vs e60 - rádce při koupi

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#861 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

kurevtor : 760tka je zbytečná jak píšeš na Prahu...jinak to má v základu určitou výbavu navíc...např. alcantarovej strop, koženou palubku, koženej tunel, celokožený tapecy...to dělá na první pohled interiér příjemnější a zajímavější
zbytek výbavy můžeš mít i v 745...a naopak dá se sehnat i nevybavená 760tka ;)
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#862 Příspěvek od JaraX »

o motor ani tak nejde,
i když 760i je vyrazně sametovější, prostě většinu jízdy ani o motoru nevíš, žadné vibrace apod.
navíc prostě 760 je podstatně vybavěnější (většinou), má koženou palubku a tapecy místo toho odpornyho plastu co maj ostatní e65, ale pokud jezdíš po praze je 760 nesmysl
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#863 Příspěvek od kurevtor »

ano, kožená palubka, tapecy a alcantra na stropě je opravdu něco co stojí za zvážení, ale z pohledu motoru (výkon, vibrace, hluk, pocit že máš to nejsilnějsí) pro mě 760 opravdu přidanou hodnotu nepředstavuje.. ale samozřejmě jak rád Hurvajs píše: to už podle vkusu každého soudruha :lol: :wink:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#864 Příspěvek od JaraX »

pokud bych měl udělat srování komfortu tak by to bylo asi takle

730d - nejmenší komfort ze všech sedmičček, často nevybavené, motor má velkou turbodíru což není přijemné, navíc se třepe
730i - o motoru tam člověk ani neví, ale auta co socky, vubec to nejede
740d - už to jede, menší turbodíra, menší vibrace než 730D,
745d - stejně jako předchozí
735i - výkonově nic moc, komfortu mu ubírá že to točí dost otáček, ale lepší jak nafty, někdy bývá i pěkně vybavené
745i - často nejlepší poměr toho jaký člověk dostane komfort za jaké prachy
750i - lepší verze 750i, často lepší výbava, motor je skvělý
760i - to nejlepší co muže byt, ta porce komfortu je obrovská, táhne jako prase od volnoběhu po omezovač, navíc na volnoběh o tom motoru člověk ani neví, nejvíc na komfortu přidá výbava v podobě koženého interieru a alcantarového stropu místo muší sítě.
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#865 Příspěvek od kurevtor »

ufff, tak jsem dočetl celé téma... :banan:

z pohledu nezávislého čtenáře musím říct, že nechápu vaše útoky na Vlastu. Že mu tady předhazujete, že je z Ústí? 8O Navíc on reaguje věcně a řekl bych i celkem vtipně.

Jinak občas celkem jak malý kluci na písku, třeba s tou limuzínou máte pravdu oba tábory. Na jednu stranu ano, 7er je limuzína primárně určená pro nechutně bohatýho kapitalistu sedícího vzadu. Na druhou stranu, platí tohle pro ne-long verzi? Platí tohle v dnešní době, kdy vlastnictví automobilu je běžná věc? A co když někdo chce prostě přerostlýho sedana a chce si ho řídit sám? Ale hlavně: bavíme se o 10 let starym pekáči, kdo si kupuje 10 let starý auto, asi nebude mít řidiče :-D V rodině mám velmi blízkého příbuzného a ten má osobního řidiče a mít řidiče neni jen o samotném řízení. Je to o celkovém servisu pro dotyčného a řízení je jen jedna část toho servisu. Prvního řidiče dostal asi před 15 lety, když začal pracovat v jedné nejmenované zemi, kde prostě člověk z ČR nemůže jen tak přijít a začít tam jezdit :lol:
Každopádně, proč se kvůli tomu hádat? :-D
To samý s tim cestovánim na dovolenou autem vs. letadlem :-D
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#866 Příspěvek od Filozof »

Hezky to JARAX rozepsal to se mi líbí.
A stejně kdo jezdí v 7er e65 a výše a platí servis, pojistky u auta za 2-3-4kila prostě musí zkousnout průměrnou spotřebu 13-15litru a kdo chce šetřit předělá na LPG 745i-750i. Jako většina lidí. Někdo dokáže prostě měsíčně prolítat 20tis v benzínu tak ten plyn přichází v hod. a 10tis měsíčně uspoří.
Nebo jezdí málo a pak neřeší kolik žere.

Stejně je legrace jak ti co měli 730d přešli a dneska jezdí v 745i-760i a vidí že servis ani spotřeba není nijak strašná.

Jinak tady ty žabomyší války jsou úsměvné. A je to spíše rozptýlení při čtení tohoto dlouhého románu.

Když sem dojde člověk a chce vědět co má koupit za 7er stačí mu přečíst jen dva tři důležité řádky z celého románu..

Vybírat model pouze 745i nebo 750i co jde případně do LPG.
Nebo TOP 760iL který zatím nejde do LPG a musí bejt v benzínu.
a výbava nejvyšší co je možná jako je ideálně DD, Logic 7, komforty -výhřev 4x, chlazení, masáže , lednice , soft-close , webasto, výhřev volantu,bixenony velká navigace atd...
Na vkusu každého co preferuje. 7er je prostě o výbavě ale taky motoru.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#867 Příspěvek od JaraX »

každé auto je o výbavě a motoru
mladé jsem koupil a "postavil"
e46 323iA prakticky se vším, M3 coupe sedačky v nejvyšší výbavě (vyhřev, dofuk, nappa kůže, bederka, nastavení šířky opěráku, pamět,) prostě vše co šlo u M3 připlatit, dal ma pak 16:9 navi, Individual audio, MK4, webasto s dalkovym startem, bixenony, el zadní roletku(v E46!), a par dalších věcí, osobně mužu říct že to je ted nejvybavenější e46 co ke mě kdy přijela, a když se pak svezu v nějaké 320d se soc židlema, tak mi to připomina felcku,
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

#868 Příspěvek od Don »

kurevtor píše:...

Cela ta diskuze je asi ve smyslu proc kupovat E60, kdyz je E65 za stejny penize a jeste nadupana vybavou. Cena ty auta posila proti sobe. E60 je sportovnejsi pri stejne vybave, ale to je asi jedina vyhoda a ne az tak velka - E65 umi take slusne a rekl bych, ze na limuzinu az prekvapive hodne (kor v porovnani s konkurenci, ktera resi pouze komfort). E65 je ve vsem ostatnim lepsi. Je tam proste videt ten cenovy rozdil, kdyz byly auta nove cca 1,5M vs. 4M, a ten se ted proste smazava. Obe stoji cca 300k

Clovek, ktery pak vidi BMW poprve, koupi prvni holotu a rika si co ma za karu, protoze netusi, co to auto jeste muze umet. Vybava totiz nekonci u mlhovek, zrcatek v barve a automaticke klimatizaci.

A Vlasta? Ano vetsinou vecny, ale malicko zamindrakovany. To je cele, protoze kdyz rika od prvniho prispevku tomu kdo si koupi 7er pansky koci a cloveka, ktery jede na dovolenou autem ma za dementa. Ale on to bude normalne fajn kluk.
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#869 Příspěvek od hurvajs77 »

S tím souhlasím Done :-)
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#870 Příspěvek od kurevtor »

Don, souhlasim, s tou příplatkovou výbavou je to ale na druhou stranu celkem peklo.. když si vybíráš škodofku apod. tak má na výběr pár věcí a ve finále, když vybíráš starší pekáč, stačí v podstatě řešit jen stav, protože výbava je všechno na jedno brdo.. u 7er vidíš nabušenou výbavu na fotce (už to je vzácnost :-D) něco jako béžový full komforty, vkusný dřevo (taky dost problém :lol:), střešní okno, roletky, atd. a pak zjistíš, že auto nemá EDC, DD, L7 nebo soft-close a zavíráš inzerát... celkem ubíjející :P

ale nesouhlasim, že si nováček může přečíst jen 3 řádky a má jasno, docela se do toho člověk musí ponořit....

a s tim Vlastou nesouhlasim, nechci se ho tu nějak zastávat, on to ani nepotřebuje :-D , ale s tim panskym kočím je to přece jen trošku pravda. Resp. myslim to tak, že kdo má sedmu a dokáže si sám ze sebe udělat prdel tak to bere, nezlobte se na mě :-D Třeba to Vlastovo rejpnutí: "Už sis koupil tu čepici a livrej pro řidiče limuzíny?" mě celkem rozesmálo. Dokud je to bez invektiv tak je to v poho, ne? Nepřipadá mi, že by měl nějakej mindrák, naopak mi přijde, že to má celkem na salámu. A s tou dovolenou jsem si nevšiml, že by někoho označoval za dementa, ale jak řikam, nechci nikomu dělat advokáta :wink:

ještě dotaz: čtyřamenný volant - co chybí ve výbavě pokud chybí horní tlačítko na levé straně? Díky
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#871 Příspěvek od kurevtor »

Filozof píše:a výbava nejvyšší co je možná jako je ideálně DD, Logic 7, komforty -výhřev 4x, chlazení, masáže , lednice , soft-close , webasto, výhřev volantu,bixenony velká navigace atd...
Na vkusu každého co preferuje. 7er je prostě o výbavě ale taky motoru.


masáže a výhřev volantu mi přijdou už hodně "nice to have", já osobně bych ještě přihodil EDC a střešní okno.

nejhorší je, když se vyskytne fajn výbava, ale celý je to zazděný šedivou barvou, fakt nechápu, kdo šáhnul po šedivý kůži :-/ to samý nechápu lidi, co si nakonfigurovali výhřev a masáž, ale odfuk ne. Už jsem viděl i samotnou masáž bez výhřevu a odfuku, nechápu. :roll:
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#872 Příspěvek od kurevtor »

duplicitní, prosím admina o smazání, odeslalo se to 2x
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#873 Příspěvek od hurvajs77 »

to tlačítko je hlasové ovládání. Hodně aut to tlačítko má na volantu, ale nemá jednotku, takže to nefunguje. Jinak je to v podstatě zoufalá věc a skoro nefunkční - dost často Helmut nerozumí nebo rozumí kosočtverec... :-D

S tím panským kočím je to kravina, to možná platilo před 100 lety, kdy šlechta a opravdu bohatí za volant nešli, protože byli něco "víc" a neutřeli si ani prdel. Znám pár lidí, který jsou fakt při prachách a i když jeden má Bently tak by nikdy řidiče nechtěl. Ale nehodlám nikomu nic vysvětlovat, každý ať si myslí co chce ;-)

S výbavou je to také složitější, sračky das shit auto neberu v úvahu, ale bohužel dost 7er u nás je holomáma. A nejen u nás. Najít auto, které má slušnou výbavu je někdy dost těžké.

Tak víš co, třeba v Itálii není výhřev třeba, je tam relativně teplo. Na fóru se prodávala i nějaká 750 tuším s látkovými sedáky - hnus velebnosti.

Na druhou stranu ono ta výbava prostě něco stojí. Ikdyž já třeba osobně si myslím, že kožené sedáky musí mít výhřev a odfuk. Masáž jsem zkoušel a nic jsem nepoznal, ale je možné že při jízdě 2.000km bych už tu masáž poznal.

Taky třeba bacha na to, že některé věci nejdou zkombinovat... Mám teď dřevěný volant, který nemá bohužek výhřev (to mají až F-er).

Dle mého pohledu, pokud někdo kupuje 7er, měla by mít maximum toho co je možné, dost často tomu tak ale není.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#874 Příspěvek od hurvajs77 »

spíše mne tak ještě napdá, že s dalším autem je to čím dál tím víc horší. Člověk si zvykne na "standard" a pak při hledání další 7er považuje svou aktuální výbavu za základ a chce něco dalšího. A to je pak problém - teď jsem to zažil... :-D
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
iv0
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 15.03.2014 01:00
Bydliště: Mallorca (Španělsko)

#875 Příspěvek od iv0 »

Koukám na Vaší debatu a musím říct, že jsem za ní rád. I když o takhle velkém autě aktuálně neuvažuju, je dobré vidět některé věci v souvislostech.

Poznámka na okraj: Jen tak letmo jsem se koukal na inzeráty 750i a 760i a přijde mi, že má možná větší smysl zaplynovat 760i. I když se tady tvrdí, že to nejde, tak bych spíš řekl, že autor této hlášky (JaraX ?) spíš chtěl říct, že to nedává finanční smysl (cena za zaplynování vs. úspora paliva). Ovšem když se podíváte, na kolik vyjde 750i a 760i, když mají stejný nájezd a stejnou výbavu, tak 760i je většinou o 60 - 100 tisíc levnější. Z tohoto pohledu mi přijde, že ta 760i by mohla nakonec znamenat víc muziky za stejné peníze. Nemám teda vůbec představu, kolik stojí servis na tahle auta a musím říct, že na celých 58 stránkách diskuze se to člověk nedozví. Nějaké pokusy se tu objevily, ale pořádně to nikdo nezodpověděl.

Servisáci, popište tady prosím cenu za provoz takhle velkého auta, stačí klasický spotřebák, který se musí kupovat nový. Velká oprava (např. bouračka, kleklý motor apod.) je vždycky drahá, to je bez debat a neřešil bych to tady (zase se to dá snížit nákupem na vrakáči apod.):

Vezměme třeba klasický "velký" servis, co se dělá u všech aut každých 60 - 75 tis. km:
* motorový olej + filtr
* vzduchový filtr
* kabinový filtr
* převodový olej (plus servis automatu, nikdy jsem žádný neměl, tak nevím co se na tom dělá)
* výměna brzdovky, obložení a kotoučů
* výměna chladící náplně
* svíčky
* rozvodový řetěz/řemen (princip těchto motorů neznám, tak se omlouvám, jestli plácám nesmysly)
* a další věci, o kterých nevím

Určitě by mě zajímalo, kolik stojí i další věci, co se jednou za čas prostě musí udělat a musí se kupovat nové, třeba:
* čepy/tyčky řízení
* čepy a stabilizátory přední resp. zadní nápravy
* ložiska kol
* repase těch kosmických tlumičů z Polska
* atd.

Někdo tady v té diskuzi vyhrožoval cenou 30 - 50 Kč / km jen ve spotřebáku, což mi přijde sci-fi, ale 3 Kč na km to asi taky nebudou :)

Díky, určitě si myslím, že nás to zasadí víc do obrazu a taky získáme relevantnější srovnání vs. E60.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#876 Příspěvek od hurvajs77 »

Nejsem expert na LPG, moc o tom nevím, ale co jsem tak pochopil, tak u 760 je ten problém, že není řídící jednotka LPG na 12 válců, takže by se to muselo nějak zdvojovat. Prostě beru v úvahu to co mi říkali lidi, co se v tom vyznají. 760 nejde dát do plynu, stejně tak F-er.

Dílama z vrakáče bych se moc neoháněl, ono ne vše se dá sehnat a hlavně takový díl může, ale nemusí vydržet. Nehledě na to, že na 7er se podle mne nutnost mít havarijko, protože sebemenší tukanec na předek se naprosto v klidu přehoupne přes 100tis.

Běžný spotřební věci jako jsou brzdy, oleje atd. bych moc nesrovnával, to se musí dávat do všeho. Ikdyž u 760 to bude o něco víc
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#877 Příspěvek od kurevtor »

hurvajs: jde o to jak to bereš, vždyť je to vtip tak vo co de? :D a pokud si někdo sám řídí 760iL nebo longa od S klasse/A8 případně třeba Flying Spur, Rolls Royce apod. tak to prostě sedí, to se na mě nezlob :lol: ale jak říkam, je to o tom jak si kdo ze sebe umí udělat prdel. Já si třeba dělam prdel z lidí co řídí E-Klasse, že jsou to taxikáři, to je to samý. Kdo má smysl pro humor ten to pobere...

s tim řidičem jsem to už psal, rozhodně si nemyslim, že je to jen o tom, že dotyčnej se cítí být nadčlověkem.

A jestli máš dřevěnej volant tak docela závidim! ;-) jakou máš kombinaci dřeva? Dřevěnej volant bych hodně chtěl, hodně se mi kvůli tomu líbí interiéry Jaguárů. Doufám, že až za 1000 let konečně koupim E65 tak si tam pak dokoupim dřevěnej volant... Máš tu někde fotky svý nový káry? Do sekce Klubová auta se bohužel nemůžu dostat :cry:
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#878 Příspěvek od hurvajs77 »

mě osobně to nevadí, ať každý myslí co chce :-) Já to tak neberu, ačkoliv mám longa, nikdy bych něchtěl sedět v zadu...

Nikde fotky nemám. Sekce klubových aut mi přijde zbytečná - pro mne, nemám potřebu se svěřovat, že teď jsem si "uprdl" apod. :-D

Podle ETK jde o: "walnut amarone"
Přílohy
02.jpg
02.jpg (119.38 KiB) Zobrazeno 1387 x
01.jpg
01.jpg (48.08 KiB) Zobrazeno 1387 x
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
kurevtor
Registrovaný
Příspěvky: 3196
Registrován: stř 08.01.2014 01:00

#879 Příspěvek od kurevtor »

krásná kára! Kola by asi zvládla 1-2 palce větší, volant by mohl být ten čtyřramenný, ale i tohle by mi fakt stačilo :-P

zpět k tématu:

jak to má E65 s rejdem řízení? I vůči E60? Moje auto je hodně obratný a je to celkem potřeba (vjezd do zákazu vjezdu je moje oblíbená nedělní kratochvíle a když čekaj v dáli fízlové tak to votáčim), např. A6, kterou máme v rodině mi přijde na tohle nepoužitelná.. neudává se nějaký poloměr otáčení auta? Jak na tom E65 je? dík
iv0
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: sob 15.03.2014 01:00
Bydliště: Mallorca (Španělsko)

#880 Příspěvek od iv0 »

hurvajs77 píše:Běžný spotřební věci jako jsou brzdy, oleje atd. bych moc nesrovnával, to se musí dávat do všeho. Ikdyž u 760 to bude o něco víc


Mě by to zajímalo víc, než jen takhle odbyté ve stylu "Když chceš opici tak musíš mít na banány". Měl jsem auta, kde jsem za takový servis v 60 tis. km zaplatil 9 tisíc Kč (Honda Civic) i 26 tisíc Kč (AR 159). A to jsem ještě žádná opravdu drahá auta neměl :D Jestli to u E65 stojí 50 tis. Kč, tak by to asi zájemci měli vědět. Já můžu být taky potencionální zájemce, bylo by fajn, kdyby to někdo mohl naznačit - stačí stylem XX Kč / km.

Tuhle diskuzi nechci zbytečně rozdmýchávat, dokuď nebude na fóru někdo, kdo to má a může dát nějaké zkušenosti, tak je to jen takové coby kdyby, ale:
Zaplynovanou 760i se chlubí několik úpravců LPG, já jsem třeba z Plzně, tak mě zaujalo: http://www.prestavby-lpg-cng.cz/prestavby-na-lpg-bmw

Asi to bude drahé jak prase a možná to bude složité (=poruchové), možná to bude přivstřikovat benzín, ale vypadá to, že to možné je.
Odpovědět