Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

naše 6er

Vše o o E24, E63/E64, F06, F12/F13, G32
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: naše 6er

#861 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

co ten 10W60 olej?! ses rozhod, ze budes vic dračit?! :twisted:
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: naše 6er

#862 Příspěvek od JaraX »

jelikož s mojí jízdou i se sníženým termostatem to občas jde na 140°C tak není co řešit, už jsem ho tam měl i před výměnou.
a v pondělí bude test pádel a vůbec celyho auta :D
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: naše 6er

#863 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Hanz píše:V e92 ty padla fungují i v D... potlapkáš, chvíli je to v manuálu a pak tam zase skočí D...
To na všech autech kde jsou z výroby. Ještě jsem neviděl, aby fungovaly jinak. U retrofitů je to občas složitější
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

Re: naše 6er

#864 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

:D jenom u sedmičky ty tlačítka nefungujou dokud to nepřepneš do Manuálu...ani na Sport nemůžeš řadit :(
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Uživatelský avatar
Pavel 528
Registrovaný
Příspěvky: 1263
Registrován: stř 09.07.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: naše 6er

#865 Příspěvek od Pavel 528 »

Coze?Ono u sedmicky neco neni udelane dokonale? To preci neni mozne :D :smich2:

Ale ja odpovim rovnou:to preci neni potreba :smich:
Uživatelský avatar
kawaman
Registrovaný
Příspěvky: 1146
Registrován: čtv 25.09.2014 00:00
Bydliště: Český Těšín

Re: naše 6er

#866 Příspěvek od kawaman »

Já to sice nikdy nepotřeboval, ale kdyby to šlo, bylo by to určitě fajn..
Ex - Bmw E66 750Li 2007 individual
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: naše 6er

#867 Příspěvek od JaraX »

a jaká je vyhoda že můžeš řadit pádlama než si dáš manuální režim?
rád se nechám poučit.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: naše 6er

#868 Příspěvek od JaraX »

jinak na 7er ani nijak něpotřebuju "pádla" využívám to jen v řecku když na Lefkadě sjíždím prudké kopce, jinak ne, a ani nevím o někom kdo by to používal. kdyby to tam nebylo, tak mi to ani nevadí, že to tam je, je plus, ale maly. naopak šestka bez řazení na volantu je prostě nuda, ty pádly to auto posunuli uplně jinam.
líp to sedí k charakteru auta, navíc prostě u té velkorozsahové N62 je to super. pokud vím první e46 neměli SMG, takže vlastně E65 byla asi první BMW s řazením na volantu, celkem by mě zajímalo kdy to měli jiné značky, pokud máte někdo info, napište. škoda fakt že to neměla 6ka, dneska už to má každá blbá 320d, kde to je uplně k ničemu, bud nadřadíš někam kde ten motor nejede, nebo podřadíš někam kde ten motor nejede :D
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: naše 6er

#869 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Třeba při předjíždění si nachystáš kval předem když vidíš díru a nečekáš až se převodovka rozmyslí. A chápu, že pádla v 7er nepoužíváš, protože toto je asi jediná situace, kdy by se to dalo v takovém autě využít a přepínat před tím do manuálu je dost opruz.

Trochu si mě překvapil, že E65 je první bavorák s pádlama, ale když to říkáš :D Tak jak lovím různé modely z paměti, tak třeba Porsche to má od 993, což je rok 1995. U Audi to měla A8 D2 po FL, což byl rok 1999 (obojí tlačítkový nesmysl jako u E65) Pravověrné pádla měla třeba první RS6, která přišla 2002. A u všech audin už od začátku šlo řadit padláma/tlačítkama i bez přepínání do manuálu
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: naše 6er

#870 Příspěvek od JaraX »

máš pravdu, ale kvalt si krásně přece nachystáš plynem, vídíš že budeš předjíždět, tukneš do plynu, ubereš a držíš, auto podřadí a jak je místo tak hned plnej.
ale kdyby tam byli pádly zapojený tak jak říkáš, tak bych si to třeba nachystal pádlama, to musí říct někdo kdo má pádla co jdou kdykoliv. já si na to nikdy nějak extra nezvykl, mě se stává že tuknu omylem do pádla a prostě si zařadím i když nechci. otázka jestli by se mi to stávalo i kdybych s takovym autem jezdil často.

ti co máte BMW s "furt on pádlama"
- stává se vám někdy že omylem tuknete do pádla a auto zařadí i když nechcete?
- chystáte si i při pohodové jízdě pádlama auto na předjíždění nebo prostě si nařadíte plynem jak potřebujete, případně kickdown?

no a ty "Furt on pádla jsou vlastně taky dva typy,
- jedeš na D, pádlem si dořadíš jak potřebuješ a auto za chvíli zase pokračuje na D (novější BMW)
- jedeš na D, pádlem si dořadíš ale zustane tam manuální nebo minimálně sport režim a ty to pak musíš přepnout zpět (E46, E63 apod)
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: naše 6er

#871 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

mě ty pádla ani nechybí, ale bude to i tim, že jsem línej :D

u předjíždění používám kickdown, přijde mi, že reakce převodovky je ok, občas bych je použil u sportovnější jízdy v zatáčkách, to pak někdy použiju to ťuknutí do plynu a ubrání, ale není to ono

s pádlama z továrny jsem jezdil s Z4 35is a použil jsem to opravdu párkrát, právě při sportovní jízdě, jenomže jsem se rychle dostal do tempa a rychlostí, který byly mimo, tak jsem to zase zklidnil :D :D
JaraX píše:jedeš na D, pádlem si dořadíš ale zustane tam manuální nebo minimálně sport režim a ty to pak musíš přepnout zpět (E46, E63 apod)
takhle to někde u hd automatu někde je? E63 má u tohohle typu převodovky pádla u FL a tam je to jako v tom prvním případě...

Jinak, nejjednodušší cesta k pádlům u hd automatu a před FL je tedy sehnat SMG vyhřívanej volant a ten novej univerzální kroužek a dotáhnou kabel k řadící páce, ok? S tím, že má člověk na každém pádle + a - a ne zvlášť...
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: naše 6er

#872 Příspěvek od JaraX »

to by asi furt nešlo, hlavně jsem hledal ten kroužek, ten uni a podle obrázku jsem našel že nemá piny zároven na vyhřívání a zároveň smg,
a hlavně jsem nikdy neviděl vyhřívanej SMG volant na prodej.


já hodně jezdím tak že mám motor ve sportu, tzn zmáčklý tlačítko SPORT, ale převodovku na D, nikoliv na DS, jelikož se mi libí že to ostře reaguje ale netočí zbytečně moc.
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: naše 6er

#873 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

sport režim zapnutý tlačítkem by měl přepnout převodovku do sport módu automaticky - alespoň je to tak popsáno v návodu...

převodovka
M/S manual operation and
Sport program

Move the selector lever from position D to the
left into shifting slot M/S:
The sport program is activated and DS appears
in the instrument cluster. This position is
recommended for a performance-oriented driving
style. It is engaged automatically when the
Dynamic Driving Control is activated,
see
below.
When the selector lever is briefly moved forward
or back, the manual mode is activated and
the Steptronic shifts gear. The instrument cluster
shows M1 through M6.
Upshifts and downshifts are executed only
when they will result in a plausible combination
of engine and vehicle speed; thus, for example,
a downshift that would cause the engine to
overrev will not be executed by the system. The
selected gear appears briefly in the instrument
cluster, followed by the current gear.
To use the automatic function again, move the
selector lever to the right into position D.
tlačítko sport
Dynamic Driving Control
The Dynamic Driving Control makes it possible
for your BMW to react in an even more performance-
oriented manner at the push of a button:
> The engine responds more spontaneously
to accelerator pedal movements.
> Cruise control:
The stored speed is reached more quickly
when it is requested.
Additionally with SMG:
> Gearshifts are faster.
> The engine speed range is used optimally in
the Drive mode.
With automatic transmission:
> The Sport program is activated.

Activating system
In ignition key position 2, press the SPORT button.
The LED in the button lights up and SPORT is
displayed in the instrument cluster.
na základě tohohle bych řek, že je úplně jedno, kde ta páka je...
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: naše 6er

#874 Příspěvek od JaraX »

nemyslím si, když dám jen tlačítko sport, tak to řadí nižší otáčky než když dám sport a DS
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: naše 6er

#875 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

teorie (návod) je jasná

jasný je taky to, že když zmáčknu jen tl. sport, tak to řádí víš než když zmáčklé není

když dám ještě navíc páku do sport/manuálního řazení, tak jsem neměl pocit, že by to řadilo víš, ale nijak jsem to nezkoumal, už vůbec jsem nezkoumal, jak to řadí bez zmáčklého tl. sport, ale s pákou ve sport/man řazení :D

každopádně stačí mi zmáčknout tl. sport a jsem spokojenej, přijde mi že auto váží o půlku míň :D

btw, Tann3r prodal? kdo bude asi tak další... ;)
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: naše 6er

#876 Příspěvek od JaraX »

jj prodal,
jakej by pak mělo tlačítko sport když by to dalo i převodovku do sportu?
Uživatelský avatar
zddan01 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2160
Registrován: stř 05.10.2016 17:57

Re: naše 6er

#877 Příspěvek od zddan01 Člen Klubu »

právě ten, že máš max sportovní mód

mě zase nedává smysl, že bys měl rychlejší reakce motoru atd. a převodovku, která řadí nízko a musel tedy ještě přepnou řad. pákou, to by mi vadilo :evil:

tu páku si prostě přehodíš do sport/man řazení jen tehdy, když chceš řadit ručně
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
jazet
Registrovaný
Příspěvky: 552
Registrován: stř 31.12.2008 01:00
Bydliště: Praha city

Re: naše 6er

#878 Příspěvek od jazet »

Pavel 528 píše:Coze?Ono u sedmicky neco neni udelane dokonale? To preci neni mozne :D :smich2:

Ale ja odpovim rovnou:to preci neni potreba :smich:

:smich: :cool2:
ph132008
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 09.04.2012 00:00

Re: naše 6er

#879 Příspěvek od ph132008 »

JaraX píše:ti co máte BMW s "furt on pádlama"
- stává se vám někdy že omylem tuknete do pádla a auto zařadí i když nechcete?
- chystáte si i při pohodové jízdě pádlama auto na předjíždění nebo prostě si nařadíte plynem jak potřebujete, případně kickdown?
- nestává
- někdy jo, rozhodně používám víc než kickdown
Michal595
Registrovaný
Příspěvky: 1071
Registrován: úte 24.01.2017 23:04

Re: naše 6er

#880 Příspěvek od Michal595 »

Padla na volante co idu stale su podla mna super, presne ako bolo uvedene ides v rade vidis ze sa bude dat predbehnut tak si to podradis a nemusis prehadzovat pred tym manulny rezim..nikdy sa mi nestalo ze by som omylom nieco zaradil...
Odpovědět