Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Problém se startováním
Problém se startováním
Ahoj, mám problém s e61 530d Lci. Chci ráno nastartovat a je slyšet jen cvakání relátka za budikama. Světla svítí, budiky, navi... ale auto nestartuje ani netočí. Chvilku to zkouším a po chvilce naskočí úplně normálně. Vyrážím na cestu s asi po 5km se rozsvítí baterie a hned zase zhasne. Za chvíli se rozsvítí znovu s tím ze nefunguje dobíjení. Po několika minutách jízdy postupně vše zhasíná a nakonec i auto, takže odtah do servisu. V servisu mi sdělí, že je špatný startér a kolísá napětí 11-15V. Servisák vyměňuje startér, altík na repas včetně nového regulatoru, stávající baterka se dobije. Následuje ještě výměna všech kladek a řemenů. Auto jsem si vyzvedl, prijedu domů a za chvíli opět nestartuje(jen cvakne relé někde za budikama, problikne head up, vše ostatní svítí). Chvilku to zkouším a po nekolikatém pokusu nastartuje. Chcipnu, zkouším znovu a auto startuje normálně. Diagnostika (Carly) hlásí pouze chybu žhavici svíčky na 4. válci. Nějaký nápad co s jak zkontrolovat? Samozřejmě budu volat do servisu..
Re: Problém se startováním
Tlusty plusovy kabel ve spoji na prechodu v kastli z kufru ven
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Problém se startováním
Hmm vítej do klubu a zároveň díky za tip.
Taky mi za jízdy dobíjí málo takže jedeš jen pár km na baterku a pak to zkolabuje s tingl-tanglem na palubce. Nechal jsem origo altík zkontrolovat, je OK a na terminálech dává dost. Změř kolik máš voltů v motoru oproti palubnímu napětí (ve skrytým menu poz.9).

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Problém se startováním
Btw. nebyla na to svolávačka, skrz nějakou plastovou propojku na plusáku pod kufrem?inspi1981 píše:Tlusty plusovy kabel ve spoji na prechodu v kastli z kufru ven
Re: Problém se startováním
Hlídal jsem napětí na baterce za jízdy (na diagnostice) a drží se na 14,7-14,9V. Před repasem altiku to lítalo 13-16V
Re: Problém se startováním
V kterém místě to mám hledat a co tam uvidím? DíkyTotic píše:Btw. nebyla na to svolávačka, skrz nějakou plastovou propojku na plusáku pod kufrem?inspi1981 píše:Tlusty plusovy kabel ve spoji na prechodu v kastli z kufru ven
Re: Problém se startováním
Vypadá to, že cvaká startér. Diagnostika nic nepíše.
Re: Problém se startováním
Ve svolavacce se menil plast uvnitř kufru, jenže to hnije z druhé strany. Když se to zjisti u te svolavacky tak vymeni celej kabelTotic píše:Btw. nebyla na to svolávačka, skrz nějakou plastovou propojku na plusáku pod kufrem?inspi1981 píše:Tlusty plusovy kabel ve spoji na prechodu v kastli z kufru ven
Re: Problém se startováním
Volal jsem do cartecu a žádnou svolávačku nemám.
Re: Problém se startováním
Mne bordel delal ukostrovaci kabel motoru (je pod turbinou)
E61 525d LCI
E61 525d LCI
Re: Problém se startováním
Zkontroluji ho taky... diky
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Problém se startováním
Jo ta plastová propojka za pár kč,- jsem myslel. Je fakt, že na webu svolávaček není E60 ani jednou, ale v Renocaru mě na tohle info vytiskli. Taky si myslím, že mě to někde špatně kostří. Při startu jen cvak v pojistkách a na diag vůbec nic. Jak nahodím přes kabely pomocnou baterku či druhý auto na terminaly, celkem to naskočí a všechno funguje OK. Teda fungovalo, pak to přestalo i dobíjet takže teď je to na jízdu nepoužitelný. Zahájím vyšetřování!inspi1981 píše:Ve svolavacce se menil plast uvnitř kufru, jenže to hnije z druhé strany. Když se to zjisti u te svolavacky tak vymeni celej kabelTotic píše:Btw. nebyla na to svolávačka, skrz nějakou plastovou propojku na plusáku pod kufrem?inspi1981 píše:Tlusty plusovy kabel ve spoji na prechodu v kastli z kufru ven
Re: Problém se startováním
Mám podezření na tu průchodku. Koukal jsem v kufru a tam je v pohodě. Zespodu zkontrolují v servise.
Dále mám podezření na pyropatronu na + pólu baterce. Jestli nebyla vystřelená a není to zbastlené, odpoledne ji zkontroluji. Vede přímo na startér a altík do motoru, co jsem vygooglil tak by tam mohl být problém, který se projevuje stejným způsobem jo mě.
Dále mám podezření na pyropatronu na + pólu baterce. Jestli nebyla vystřelená a není to zbastlené, odpoledne ji zkontroluji. Vede přímo na startér a altík do motoru, co jsem vygooglil tak by tam mohl být problém, který se projevuje stejným způsobem jo mě.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Problém se startováním
Pyropatronu poznáš vystřelenou hned a zřejmě by ti svítily bagy na palubce. S tím se dá normálně jezdit a startuje. Vím o čem mluvím 

Re: Problém se startováním
Nejsem si jistý, že to má něco společného s airbagy. Jsi si jistý? To vystřeluje současně s airbagem?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Problém se startováním
Airbagy nebo spíš pásy na palubce (=pyropatrona), ale problem bys poznal na BST přes diag, např:
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... yropatrona
http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... yropatrona
Re: Problém se startováním
Ano mluvím o BST. Ale diagnostika (carly) mi chybu nepíše. Stejně to zkontroluji, nevím co jiného ještě hledat.
Re: Problém se startováním
Tak podle servisáka to skutečně vypadá na ten plusový kabel pod autem. U té průchodky je ve špatném stavu a asi tam bude problém... Mám zkoušet vrakáče nebo koupit nový? Nový stojí 7-9tis 

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Problém se startováním
Co zkusit zavolat někam do BMW jestli tu průchodku mění? Třeba něco poví k tomu +káblu, je to možná příčina destrukce.
Re: Problém se startováním
Ta průchodka je součástí kabelu.