Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 2.8i ´97 pomoc s diagnozou??

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
frool
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: stř 27.02.2019 08:29

e39 2.8i ´97 pomoc s diagnozou??

#1 Příspěvek od frool »

Zdar borci! prosím o pomoc znalce a fandu v jednom! V létě jsem koupil mazlíka s tekoucí vodní pumpou, odtah domů...zde zjištěno, že tlakuje, sundaná hlava, špatné těsnění...při začátku utahování stržený šroub.. dány Helicioily, nové: šrouby, těsnění, svíčky, řetězy, vodítka, tlumiče, brzdy...voda ani olej nemizí, netlakuje, toto ok, za studena chytá hned na všech 6.
Problém: jak se ohřeje na provozní teplotu, začne na volnoběh pocukávat - vynechává asi nějaký válec, a asi jede i v točkách na málo válců - občas cítit trochu slabší tah. Zkoušel jsem prohazovat cívky - furt stejné. Auto nechci dávat do servisu (špatné zkušenosti), snažím se si závady řešit sám, co dovedu (já kokot mám 5 aut a 15 motorek :roll: ), prý možná čidlo otáček...Prosím tedy, je tu borec (okolí Kralup nebo dojedu kamkoliv), který by dokázal za rozumný peníz zjistit závadu? Dík Kamil 724149040
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: e39 2.8i ´97 pomoc s diagnozou??

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Podle mne má řídící jednotka motoru špatnou informaci o teplotě chladící kapaliny od čidla B6256. To čidlo je dvojité, jedna půlka dává informaci pro teploměr na palubní desce, druhá půlka je pro řídící jednotku motoru. A pokud to má špatnou informaci o teplotě chladící kapaliny, tak to špatně reguluje složení směsi. Studené to nastartuje OK, jak se to ohřeje, tak to může být moc bohaté a kouří, nebo to je naopak chudé a dochází k výpadkům zapalování, protože směs už je moc chudá. Konektor má kódování, takže blbě by se to nemělo dát zapojit, ale větší silou jde všechno. Nebo je kontakt povysunutý z pouzdra atp... . Nebo to čidlo teploty dostalo při demontáži hlavy válců "čočku". Diagnostika by řekla, jakou informaci o teplotě chladící kapaliny má řídící jednotka motoru.

Schéma zapojení:
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39- ... ne/asf4jIL

Postup výměny:
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39- ... it/AhvEBtA
:D
frool
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: stř 27.02.2019 08:29

Re: e39 2.8i ´97 pomoc s diagnozou??

#3 Příspěvek od frool »

Draku moc dekuju!! mrknu na to a dam vedet
Michal-E39
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: úte 13.08.2013 00:00

Re: e39 2.8i ´97 pomoc s diagnozou??

#4 Příspěvek od Michal-E39 »

U BMW patří diagnostický kabel do základní výbavy, musí být pořád po ruce, ne někde u rezevního kola, kam se s plným kufrem nedostanete. Při ceně do litru není nad čím přemýšlet. Základní informaci v podobě výpisu chyb zvládne i aplikace v mobilu, mnohem více umí IMPA.
U těhle aut je to nutnost. Hledat něco prohazováním zapalovacích cívek je zoufalé.
Uživatelský avatar
globusman
Registrovaný
Příspěvky: 2312
Registrován: ned 18.03.2007 01:00
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: e39 2.8i ´97 pomoc s diagnozou??

#5 Příspěvek od globusman »

Michal-E39 píše:U BMW patří diagnostický kabel do základní výbavy, musí být pořád po ruce, ne někde u rezevního kola, kam se s plným kufrem nedostanete. Při ceně do litru není nad čím přemýšlet. Základní informaci v podobě výpisu chyb zvládne i aplikace v mobilu, mnohem více umí IMPA.
U těhle aut je to nutnost. Hledat něco prohazováním zapalovacích cívek je zoufalé.
Poradíš prosím, jaký kabel a jakou aplikaci do mobilu, popř. počítače si pořídit? Díky
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

Re: e39 2.8i ´97 pomoc s diagnozou??

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Člen ice.blade a stránky https://diag.sk jsou to, co ti odpoví.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: e39 2.8i ´97 pomoc s diagnozou??

#7 Příspěvek od starML Člen Klubu »

A teď potřebuji radu pro kamaráda v Brně:
- u e39 V8 540i automat 2003 ukazatel teploty za provozu leží na druhé čárce a dál nejde,
- při zapnutí zapalování na studeném motoru leží ručička normálně vlevo,
- při ohřevu leze nahoru a zastaví se na první čárce,
- při vyvolání skrytého menu teplota vystoupá na teplotu okolo 100°C a drží se, kolísá to řekněme od 93 do 103 stupňů,
- při testu budíků a kontrolek (02 Cluster system test) se zdá, že problém by mohl být přímo v tom budíku,
- ta rafička teploty nedostoupá až na konec do červeného pole, navíc se pohybuje trhaně, jakoby jí něco bránilo, ostatní jdou pěkně plynule.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=7fg-w5P ... e=youtu.be

- kdo poradí, jak tento problém v Brně vyřešit?
- kdo má ten ukazatel teploty v šuplíku a chce ho prodat?
:D
drifterCZ
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: e39 2.8i ´97 pomoc s diagnozou??

#8 Příspěvek od drifterCZ »

Koukám, že má všechny pixely, nenechával si opravovat pixely? Dost možná mu to dodrbali přitom. Záleží jakým způsobem ty budíky rozebírali, buďto vrtáním, pak by mohl být ten papír, kde je nakreslená grafika nedostatečně přitlačený a přesně takto by to zadrhávalo. Nebo pod tím uvázl nějaký bordel - špona z toho vrtání a dělalo by to totéž.
Nebo to rozebírali tak, že sundali motorky a mohli ho přitom poškodit, ale spíš to vidím na tu první variantu, protože motorek sám o sobě nemá moc jak zadrhávat
Odpovědět