Ahoj, mám e61 530xd 2005 automat.najeto 160 000km pravých, ale ježděné krátké trasy.
převodovka blbne, když zastavuju, je to jakobych měl manuální převodovku a snažil se zastavit bez vyšlápnutí spojky, se zařazenou jedničkou. prostě to začne hrnout vpřed a musím to přetlačit velikou silou brzdou a motor se úplně dusí, ale nechcipne. po zastavení se to stále dusí a tlačí vpřed a tak za 3s jakoby vyřadí a už je to dobré (někdy nevyřadí a dusí se a tlačí stále dokud nedám neutrál. Pokud vyřadím do neutrálu, přestane to hned. totéž to dělá při couvání na zpátečku a snaze zastavit.
Podobné je to při zařazení D nebo R z neutrálu - cca půlsekundu nabíhá tlak a pak to začne tlačit vpřed vší silou a motor se dusí cca na 400ot. Někdy dokonce chcípne. Někdy se to zas naopak chová zcela normálně.
zajímavé je, že to dělájen tak v 70%případů, ve zbylých 30% se to chová normálně. Je to úplně náhodné a klidně to 1x udělá, pak 2x ne, pak 2x ano, pak 1x ne, atd. Není to závislé ani na teplotě, ani na náklonu auta.
ten počátek hrnutí myslím začíná přesně v té fázi, kdy některým to dělá ten populární kopanec při zastavování a podřazování z 2na1
další související věc - pokud zastavuju a cítím že to začíná hrnout, dám N než zastavímabych se nemusel přetahovat s motorem... Pak když se chci rozjet a dám D, buďto to okamžitě hrne, nebo je klídek, ale jak začnu přidávat plyn, tak jakoby klouže trochu měnič a při cca 15kmh brutální kopanec, asi jak proklouzne až moc a usoudí že by se měl zamknout. Nebo nízký tlak oleje mechatroniku a nedokáže na měnič dost zatlačit? a po zvýšení otáček už ano?
Vypozoroval jsem na diag, že rychlost turbiny při zastavování postupně klesá ať to blbne, nebo ne. Tak to má být. Ale cca 5s po zastavení začne nabíhat postupně až na otáčky motoru, auto přitom stále auto stojí. Druhé auto které má převodovku ok toto nedělá a turbína má stále 0 ot.
Moje otázka je - vidíte to na měnič, nebo mechatronic? Olej 2x vyměněn, cívky nové, nové těsnění čtvereček + 4 trubičky, adaptace smazané. žádny chyby v řj..
měnič by neměl být schopný být zamklý víc, než se po něm chce ne? pokud mu tam mechatronic nepošle daný tlak. Jedině že by nějak zadrhával a nebyl by ochitný jak zamknout, tak odemknout, což se vlastně děje.
Nebo vydřený pístek v mechatroniku co ovládá tlak? to by délalo pokaždé a ne jen v 70% ne?
Jinak vše ok, jízda naprosto bez problémů.
Říkám si, že toto určitě musel už někdo řešit a příčina by měla být stejná, je to dost specifická závada.
Předem díky za postřehy. Dám vědět jak to dopadne
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.