Tak můžu přispět se svojí trochou do mlýna (určitě si přisadí i jaraX

)
Sháněl jsem nějakou dobu e90 s N52 v automatu. Několik jsem jich sám okoukl a projel, ale jaraX ke kterýmu mám jako k mechanikovi důvěru, teď na prohlídky nejezdil (COVID...). každopádně mi kladl na srdce ať to nekupuju sám ale jdu tam s někým kdo tomu rozumí.
...když tu se objevily dvě 330i v Praze, a podle inzerátu a telefonu s prodávajícím to vypadalo zajímavě. I jal jsem se najít si mechanika který by se mnou vozy prohlídl. pamatoval sem si že sem něco řešil v DC garage a měl na ně uložený číslo, tak se zavolal - už to nedělá, ale dá mi kontakt na bývalého kolegu co se pořád BMW věnuje. Wolfíka. Dohoda po telefonu v pohodě, a že se pojedeme mrknout na první kus.
I když už sem pár 90tek viděl, tak sem s plnou důvěrou nechal většinu prohlídky a diagnostiku na Wolfikovi a spíš se ptal prodávajícího, koukal na celkový dojem atd... Diagnostika relativně OK, našel sem trochu koroze na lemu PZ blatníku což bylo prodávajícím vysvětleno jako "ťukanec" a wolfikem potvrzeno (to že se pak Jarax divil že jdou dveře na P straně hůř zavírat a sou lakovaný je jen začátek...). Majitel ještě říkal něco o klepání od PP nápravy.
Interiér ošoupanej na loketce, dveře u řidiče a sedačky - prej hezkej stav, na ty Km až překvapivě dobrej. jedem to teda projet - nechávám řídit Wolfíka, neb vím že mechanik pozná víc než já a líp otestuje podvozek/ motor/ převodovku. na prvních světlech se mi zdálo že to trochu cuká, ale na dotaz jestli je to normální mi bylo odpovězeno že to je naopak ještě v super stavu a že se nemusím bát. Něco sme po Praze projeli, z pozice spolujezdce toho popravdě moc nepoznám a nakonec sem si na chvíli za volant sedl i já. Ale s tím že když mi mechanik řekne že dobrý, tak nemá moc smysl abych něco zkoušel já, neb ví, co dělá.
Nakonec znova diag, pokec s majitelem a odjíždíme. Jako shrnutí mi Wolfík říká, že je to mechanicky v dobrým stavu a hezký auto. Bude potřeba se mrknout na přední nápravu, asi nějakej čep, plus vrzající palubka. Bohužel na druhý už nemá čas (to jsme už věděli předem- v žádném případě Wolfikova chyba), tak tam jdu sám. Auto ještě na zelenejch značkách, bez tempomatu a obecně mi přišlo jistější brát první, doporučený mechanikem. Chvilku mi v hlavě hlodlo, že se mi zdá že to nějak líp přejíždí retardéry, ale to se mi musí zdát.
Nakonec zakoupen první vůz, doporučený Wolfíkem, a spokojený odjezd domů. Teda relativně, neb Praha je rozbitá a dost to drncalo, ale to sou prostě tvrdý BMW podvozky...
Další den jsem s ním přejel na moravu a o další den k JaraXovi na kontrolu a servis po koupi. Najeto tak 10km po Praze, přejezd do Olomouce a dalších 10 po okolí. Nebylo to úplně komfortní pokud nebyla rovná silnice, ale říkám si že si zvyknu, že sem asi rozmlsanej z pick-upu kterym sem často jezdíval v poslední době. Cukání převodovky šlo řešit opatrnější nohou na plynu (ne že bych jinak jel bomby, jen rozjezdy a dobržďování do křižovatek sem dělal hodně jemně).
A pak na prohlídku. U Jaraxe nikdy nečekám nic menšího než "hoď to ze skály", tak mě překvapilo když mi první napsal že to zatím vypadá dobře. Pak auto zvedl..... a pak ho byl projet.
Nakonec mám teď rozpočet na servis asi 270K, s tím že asi 80K je jen "damage control" abych se v tom nezabil
mimojiné:
-komplet v háji přední náprava (ramena, tyče řízení,uložení tlumičů,...)
-převodovka
-pístnice kapoty a kufru KO
-červená chladící kapalina plus emulze...
-únik servokapaliny
-špatně nasazený stěrače
-obě hardyny KO
-velká vůle LZ poloosa
-únik chladící kapaliny
-převodovka špatně řadí plus z ní teče olej
-u auta smrdí benzín - prasklá odvětrávácí hadice
-koroze podvozku, opadeny krycí plechy, a 100 a jedna další závada
Samozřejmě Wolfík neměl auto na zvedáku, ale od někoho kdo "dělá BMW" bych čekal že třeba jinou chladící kapalinu nebo to jak má řadit automat pozná...
Zas sem aspoň o zkušenost bohatší
...jo, nechcete někdo e90 330i v dobrým stavu, jen je potřeba vyřešit ňákej čep na přední nápravě? Zkontrolovaná mechanikem takže se nemusíte bát
