Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 655
- Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80
Zdravím příznivce loga M,
chci si domu pořídit novou hračku, ale nevím jestli se rozhodnout pro M3e92 nebo M3f80
Jaké jsou zkušenosti majitelů obou vozů? Co mi doporučíte? V E92 mě láká motor V8, řadovou šestku mám teď v 335i. V F80 mě zase láká novější vzhled a to je asi vše.
Jak jsou na tom co se týče spolehlivosti? Co E92 a motor, manuál nebo automat a na co si dát pozor při výběru?
Co je lépe jezdí a dá se s tím i někam cestovat?
Moc díky za rady a vlastní zkušenosti.
chci si domu pořídit novou hračku, ale nevím jestli se rozhodnout pro M3e92 nebo M3f80
Jaké jsou zkušenosti majitelů obou vozů? Co mi doporučíte? V E92 mě láká motor V8, řadovou šestku mám teď v 335i. V F80 mě zase láká novější vzhled a to je asi vše.
Jak jsou na tom co se týče spolehlivosti? Co E92 a motor, manuál nebo automat a na co si dát pozor při výběru?
Co je lépe jezdí a dá se s tím i někam cestovat?
Moc díky za rady a vlastní zkušenosti.
Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80
Za mě bych asi šel už do F80 teda pokud nehodláš kupovat auto jako dlouhodobější investici to pak asi E92....
je to vlastně poslední atmosféra... Jinak koupit opravdu TOPovou E92 s nějakým malým nájezdem je taky trochu problém bych řekl
Jinak bych volil DKG mám ho v E92 a asi si nějak ani nedovedu představit manual a v f80 už vubec ale sto lidí sto chutí...
je to vlastně poslední atmosféra... Jinak koupit opravdu TOPovou E92 s nějakým malým nájezdem je taky trochu problém bych řekl
Jinak bych volil DKG mám ho v E92 a asi si nějak ani nedovedu představit manual a v f80 už vubec ale sto lidí sto chutí...
Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80
U převodovky se musíš rozhodnout sám, s tímhle ti nikdo neporadí, akorát se dozvíš co by si koupili ostatní a na to ti líp poslouží hlasování. Nebo se ptej na konkrétní věci ohledně převodovek, aby ti to usnadnilo rozhodování. Ale dotaz typu manuál nebo automat je základ dalšího flamu na dvacet stran
Univerzálnější je rozhodně F80 než E92, už jen kvůli velikosti a počtu dveří. Díky tomu nastavení se z F80 dá udělat i celkem normální auto. Vozím běžně manželku a malýho (teď 7 měsíců) a nemáme nejmenší problém. S porovnáním ti moc nepomůžu, ale kdybys chtěl vědět něco konkrétního u F80, tak rád pomůžu.

Univerzálnější je rozhodně F80 než E92, už jen kvůli velikosti a počtu dveří. Díky tomu nastavení se z F80 dá udělat i celkem normální auto. Vozím běžně manželku a malýho (teď 7 měsíců) a nemáme nejmenší problém. S porovnáním ti moc nepomůžu, ale kdybys chtěl vědět něco konkrétního u F80, tak rád pomůžu.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80
Pokud s tím chceš jezdit, tak f80. Pokud chceš mít doma poslední atmo, tak e92
Za mě: Na F80 mám najeto 30tis km, byla na Nordschleife, ve Spa, v Mostě v Brně, na driftech na sněhu v Lungau, vozí mi prdel do práce a jezdí mi služební cesty.
Ad manual vs DCT: Mám DCT, jezdil jsem v ní i s manuálem. Myslete si mě, že jsem třeba lama, ale tenhle výkon už s manuálem neuřadím jak bych chtěl a DCT funguje famózně.
Za mě: Na F80 mám najeto 30tis km, byla na Nordschleife, ve Spa, v Mostě v Brně, na driftech na sněhu v Lungau, vozí mi prdel do práce a jezdí mi služební cesty.
Ad manual vs DCT: Mám DCT, jezdil jsem v ní i s manuálem. Myslete si mě, že jsem třeba lama, ale tenhle výkon už s manuálem neuřadím jak bych chtěl a DCT funguje famózně.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80
Nějakej ten pokec byl tady 340i vs. ///M : http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.p ... lit=marina
Mě se líbí E90 M3 a coupé E92 je nádherný taky, včetně V8 N/A. Myslíte, že tyhle generace jsou na ježdění nepohodlné ? Co má vlastně s SMG, nebo DCT ?
Na co potom kupovat druhej turbobenzin?
Mě se líbí E90 M3 a coupé E92 je nádherný taky, včetně V8 N/A. Myslíte, že tyhle generace jsou na ježdění nepohodlné ? Co má vlastně s SMG, nebo DCT ?
Na co potom kupovat druhej turbobenzin?
Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80
Otazku jestli M e9X n f80 si asi polozil kazdej, viz moje vlakno v klubovkach
Nikdo netvrdi, ze E9X V8 je na jezdeni nepohodlna. Jen F80 je proste pouzitelnejsi. Ja osobne ty V8 zboznuju, za jejich charakter, famozni naturalni zvuk apod. Ale pokud bych ji koupil, tak nejakou v krasnym stavu a pujde do garaze.
I e9X ma DCT, s SMG to nema nic spolecnyho. To fuj slovo bych sem ani netahal. Pokud jsem zastancem manualu, tak v obou variantach jsou Mka dostupny. DCT neni treba se bat, je to robustni odzkousena prevodovka. Vzit v dnesni dobe Mko v manualu z obavy ze spolehlivosti DCT je podle me liche, takze vybirat v klidu srdcem.
Nikdo netvrdi, ze E9X V8 je na jezdeni nepohodlna. Jen F80 je proste pouzitelnejsi. Ja osobne ty V8 zboznuju, za jejich charakter, famozni naturalni zvuk apod. Ale pokud bych ji koupil, tak nejakou v krasnym stavu a pujde do garaze.
I e9X ma DCT, s SMG to nema nic spolecnyho. To fuj slovo bych sem ani netahal. Pokud jsem zastancem manualu, tak v obou variantach jsou Mka dostupny. DCT neni treba se bat, je to robustni odzkousena prevodovka. Vzit v dnesni dobe Mko v manualu z obavy ze spolehlivosti DCT je podle me liche, takze vybirat v klidu srdcem.
Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80
Jeste nikdo nenapsal, ceho se bat
Podvozek a brzdy jsou spotrebak, nad kazdym M visi strasak v podobe ojnicnich lozisek. U V8 pokud nebyly loziska, saly delany, tak bych udelal hned preventivne. Spousta s55 je jeste v zaruce, tam je to otazka. Tech pripadu je zatim reportovanych minimum, ale uz jsou na to opravny sady
Osobne u kazdy ojetiny dbam pri nakupu o servisni historii, kterou rozhodne uprednostnuju pred cenou. Mko na udrzbu vyzaduje penize, to netreba zminovat


Osobne u kazdy ojetiny dbam pri nakupu o servisni historii, kterou rozhodne uprednostnuju pred cenou. Mko na udrzbu vyzaduje penize, to netreba zminovat
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80
U F80 bych řešil hlavně i to, jestli dělá majitel výměny mimo interval. Jsou kousky co mají najeto 30tis a už se šálky dělaly a byly - mrtvý
protože 0w40
Problém je pro ty přímovstřiky ježdění po městě, olej se ředí benzínem a benzín odmašťuje , takže vylágris to může být celkem snadno
U S55 je častým problémem řemenice na klice, BMW o tom asi ví, protože jinak by ten díl nestál asi 1500kč co norálně stojí i 10x tolik , otázka je kdy a jak se to projeví , přijde mi že to má trochu sporadický projev
Manuál vs. DCT - v rámci servisu bude levnější časem manuál, protože spojka vyjde furt levněji. Pokud ale člověk má v plánu i vyšší koně tak bych volil DCT - občas jsou chvíle kdy člověk letí kudlu a je rád že má obě ruky na volantu
Na zbytek věcí je to aktuálně ještě furt nové auto, který se projeví asi později ...
Když už máš 335 asi N54 , tak bych do M3 nešel, to bych auto poladil na MHD stage 2+ za relativně pár peněz (420ps,600nm) a poladil si zbytek a nemusíš utrácet za jinou e90/92


Problém je pro ty přímovstřiky ježdění po městě, olej se ředí benzínem a benzín odmašťuje , takže vylágris to může být celkem snadno

U S55 je častým problémem řemenice na klice, BMW o tom asi ví, protože jinak by ten díl nestál asi 1500kč co norálně stojí i 10x tolik , otázka je kdy a jak se to projeví , přijde mi že to má trochu sporadický projev

Manuál vs. DCT - v rámci servisu bude levnější časem manuál, protože spojka vyjde furt levněji. Pokud ale člověk má v plánu i vyšší koně tak bych volil DCT - občas jsou chvíle kdy člověk letí kudlu a je rád že má obě ruky na volantu

Když už máš 335 asi N54 , tak bych do M3 nešel, to bych auto poladil na MHD stage 2+ za relativně pár peněz (420ps,600nm) a poladil si zbytek a nemusíš utrácet za jinou e90/92

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80
A to myslíš tak, že 0W40 je špatný olej obecně, nebo že se musí častěji měnit, protože rychlejc degraduje? Jaký bys doporučil z výběru 0W30, 5W30, 0W40?MattyX píše:U F80 bych řešil hlavně i to, jestli dělá majitel výměny mimo interval. Jsou kousky co mají najeto 30tis a už se šálky dělaly a byly - mrtvýprotože 0w40
![]()
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80
No...mě by zajímalo na jakých vůlích vůbec je složená klika, jestli je těsný jak mladá panna tak pak se ta volba dá pochopit. Potom je otázka zda, ta vůle je normální a jen tam serou lehkoběžný oleje proto, aby to prostě dalo o 20g CO2 na 100km méně. Jenže problém nastává u toho oleje při extrémním zatížení a zvýšeným výkonem, kdy ojnice na kliku vyvíjí mnohonásobně zvýšený tlak a jak to ten film dá a nebo degraduje atd. což u viskozity -30 a teplotách 110-120 dost těžko pochybuju.
do N55 normálně lejeme 5w50 a pochopitelně to furt jede dál, nic se nezadře a podobný internetový flejmy
Takže je varianta najít nějaký relativně lehkoběžný olej, ale který má HTHS při 150'C více jak 4,0 nebo se trochu příblíží této hodnotě
Ty provozní teploty toho motoru tomu řídkému oleji dávají hafo zabrat a při kombinaci s krátkými trasami bude rychleji degradovat
Vem si že u E46 M3 např. najedeš 3tis km vyměnuješ olej a je furt krásně hnědý, medový, prostě řekneš si že mu nic není (pokud ten motor není zakarbonovaný jak ostrava). To udělej u F82 a vytečení černý hovno jak bota
Jezdí za mnou pár majítelů F80,F82,F87 co na ty intervaly hodně dbají a mění po 5-7tis za standardní 0w40 kvůli případné záruc , je to furt ten nejmenší možný náklad, který by jsi do toho auta mohl dát a jedině mu to prospějě z dlouhodobého hlediska
do N55 normálně lejeme 5w50 a pochopitelně to furt jede dál, nic se nezadře a podobný internetový flejmy




Jezdí za mnou pár majítelů F80,F82,F87 co na ty intervaly hodně dbají a mění po 5-7tis za standardní 0w40 kvůli případné záruc , je to furt ten nejmenší možný náklad, který by jsi do toho auta mohl dát a jedině mu to prospějě z dlouhodobého hlediska

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80
Díky za odpověď, ikdyž teda nevím jestli jsem to správně pochopil. Řekl bych, že z toho výběru co BMW dává je 0W40 nejlepší. Já jsem měnil olej před měsícem v 8000km. Byl tam od 1800km takže 6200km a rozhodně nebyl černý, spíš bych řekl, že byl až překvapivě světlý, což mi potvrdil i přítomný mechanik. Jinak chci měnit olej vždycky po sezóně, což je pro mě okolo těch 7000km.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80
Nebudu ze sebe dělat odborníka na olej, to rozhodně nejsem. Bohužel jsem strávil hodně času tímhle zjišťováním co a jak a člověk se leda dostane ke strašně různým názorům. Ty auta (motory) jsou stále natolik nový, že případy, že by tam někdo lil 10w60 od novýho, najel 300tis a pak to rozebral prostě nejsou. Kvůli zárukám se tam prostě lejou oleje těchto tří specifikací, já jdu teď ve 28tis na čtvrtou! výměnu. Mám zaplacenou záruku 200tis km a nedokážu si představit, že bych jezdil jak jezdím a olej měnil po 30. Další věc co jsem zjišťoval, z výroby tam máš nějakej olej, a ten se podle roku nebo specifikace nebo jánevímčeho lišil. Já měl 0w40 a zůstávám u něj
Docela sleduju teplotu oleje. U e92 M3 nebyl problém dostat se přes 140st, tady jsem se snad nikdy nedostal přes 110st. Hlavně na režim sport plus se okamžitě zaplne druhej okruh chlazení a při běžným provozu nepřelezeš 100st, na okruhu cca 108st. Tohle bych řekl má F80 vyřešený lépe. Kámošovi s F87 s N55 se auto na okruhu zastavilo 2x kvůli přehřátí. Jenom tak polemizuju, taky bych rád dal autu to nejlepší, zatím se ale holt jeví být nejlepším jen měnit olej často. Opravte mě, jestli se pletu
Docela sleduju teplotu oleje. U e92 M3 nebyl problém dostat se přes 140st, tady jsem se snad nikdy nedostal přes 110st. Hlavně na režim sport plus se okamžitě zaplne druhej okruh chlazení a při běžným provozu nepřelezeš 100st, na okruhu cca 108st. Tohle bych řekl má F80 vyřešený lépe. Kámošovi s F87 s N55 se auto na okruhu zastavilo 2x kvůli přehřátí. Jenom tak polemizuju, taky bych rád dal autu to nejlepší, zatím se ale holt jeví být nejlepším jen měnit olej často. Opravte mě, jestli se pletu
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80
Je to jak říkáš, pokračovat v 0w40 a případnou výměnu přizpůsobit jen stylu jízdy a hotovo... Větší akademickou debatu asi nemá cenu vést
možná někdo bude takovej pacient, že najede pade na nordschleife a řekne si že zkontroluje lágry a pak by se něco vědělo... Ale to se zase nikdo nedozví 
Důležitý je to tam hlavně nenechávat ani 30 a ani 15 obvzlastě pokud auto navštíví okruh .
Já v 335 měním olej 7-8tis a to jezdím na dědka , prostě furt zanedbatelný náklad v celém tom provozu


Důležitý je to tam hlavně nenechávat ani 30 a ani 15 obvzlastě pokud auto navštíví okruh .
Já v 335 měním olej 7-8tis a to jezdím na dědka , prostě furt zanedbatelný náklad v celém tom provozu

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80
Souhlas s myšlenkou, jen číslo bude o jeden-dva řády nižší.MattyX píše:... jen tam serou lehkoběžný oleje proto, aby to prostě dalo o 20g CO2 na 100km méně ...
To je oxymoron, lehkoběžné oleje se vyznačují HTHS menší než 3,5.MattyX píše:... varianta najít nějaký relativně lehkoběžný olej, ale který má HTHS při 150'C více jak 4,0 ...
To je jako bys chtěl hubenou holku, ale musí vážit přes 90 kg

Ani jeden. Jak psáno výše, dostatečný počet zkušeností s nájezdem stovek tisíc km zatím nejsou, ale 5W-50 by to mělo dát i se studenými starty.ada540i píše:... Jaký bys doporučil z výběru 0W30, 5W30, 0W40?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80
tady nikdo neví jak to s těma vůlema, hlavně měnit co nejvíc olej, dělam nějaky servis na C4S 991 a prostě jsem nastavil jasný pravidla, jelikož borec lítá docela, tak olej max 5 tisíc km, a po par dnech co to bude na Nordschleife hned uděláme tak nebo tak. v C4S 991 je taky 0W40.
Jinak mi někdo říkal (nemam ověřeno) že v M5 F10 je 0W40, ale s competition paketem pry 10W60, to by znamenalo že 0W40 se nepoužívá kvuli zmenšení vůli, ale jen těch emisí a spotřebě.
Jinak mi někdo říkal (nemam ověřeno) že v M5 F10 je 0W40, ale s competition paketem pry 10W60, to by znamenalo že 0W40 se nepoužívá kvuli zmenšení vůli, ale jen těch emisí a spotřebě.
Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80
Ty vůle v šálách u té S63 jsou tam cca stejný jako u té S65 či S14 či dokonce staré S38B35 v E28 žraloku.
vůle v hlavních šálách 0.020-0.046mm takže stejný
a
vůle v ojničních šálách u S63 jsou 0.025-0.070 mm na předepisovaný olej 5W40 a třeba u té S65 kde je předepsaný olej 10W60 a tam jsou vůle ještě o chlup menší 0.029-0.051mm
Takže úvaha, že ty řídké oleje jsou tam proto, že je motor složený na menších vůlích je dle mne mylná
Ale třeba jsem to špatně pochopil a debata se týká něčeho jiného
vůle v hlavních šálách 0.020-0.046mm takže stejný
a
vůle v ojničních šálách u S63 jsou 0.025-0.070 mm na předepisovaný olej 5W40 a třeba u té S65 kde je předepsaný olej 10W60 a tam jsou vůle ještě o chlup menší 0.029-0.051mm
Takže úvaha, že ty řídké oleje jsou tam proto, že je motor složený na menších vůlích je dle mne mylná

Ale třeba jsem to špatně pochopil a debata se týká něčeho jiného

Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80
tak potom by těmto motorů mělo těžce prospět přechod na 10W60
Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80
A jsme u toho, teda u nekonecny debaty o olejich. Jo, asi by mu to prospelo (nebo min neuskodilo), ale nikdo to neriskne kvuli zaruce. 0w40 se lejou do Porsche od ery vodou chlazenych boxeru, do nisanu gtr apod.. kdyby existovalo min nekolik zdokumentovanych prikladu, hele leju 10w60 a motor mi po 200tis km seveli jedna radost, tak super. Takhle ale zodpovedni lejou co je predepsano a meni podle zateze 5-10tis km
Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80
Doufam, ze nebudu sezran za dotaz, tema se posunulo k olejim. Co M2 s N55? To je motor blize k N54 a tam uz tyhle zkusenosti jsou? 5w50?
Re: Těžké rozhodování M3e92 nebo M3f80
no v záruce je situace jiná, asi bych lil 0W40, tam to jinak nejde, jak to chceš udělat jinak? tam není jina možnost,ale idealní je asi počítat že to po zaruce dáš pryč.