Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

M3 E36 - co s mrtvým motorem?

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Odpovědět
Zpráva
Autor
jzk
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

M3 E36 - co s mrtvým motorem?

#1 Příspěvek od jzk »

Na mé M3 E36 3.0 mi odešel motor do věčných lovišť (praskla ojnice, proletěla blokem ...), tak řeším co s tím. Zatím to vidím na možnosti:
1) sehnat co nejlevněji jiný S50B30, zgenerálkovat
2) swap? S50B32 nebo S54B32?
3) prodat ..... a ponořit se do vzrušujících vod inzerce :)
Pokud máte nějaké návrhy, rady, názory co má a nemá cenu a zkušenosti k podělení se ohledně bodů 1 a 2, tak za ně budu vděčný. Hlavně ohledně případného swapu, jestli to má cenu a co by to obnášelo všechno k vyměnění.
PetoK
Registrovaný
Příspěvky: 987
Registrován: čtv 19.07.2007 00:00
Bydliště: Žilina, SK

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

#2 Příspěvek od PetoK »

3
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

#3 Příspěvek od Spejbl »

:D určitě nééé 1
udělej si z toho stolek do síně slávy, a při každým panáčku si na něj se slzou v oku vzpomeň

Holt, špatná údržba. Asi neprobíhala pravidelná výměna ojničních šál s měřením ojnic. A že tich motorů takhle skončilo. :(
Shaolin
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: stř 23.10.2013 00:00

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

#4 Příspěvek od Shaolin »

1) jakej rozpočet si ochotný do toho pustit (koupě motoru + nové díly) ?

2) u s50b32 pokud použiješ 5q , tak mechanicky bych řek , že je to jak kdybys měnil stejnej motor. Co se týče el. tak tam nedokážu poradit. b32 jede na siemens jednotce, b30 starši bosch. Jestly se jen zapoji kulata zastrčka do auta a bude vše fakat ? nevim jak to ma predFL a FL.

3) kdo koupi Mko bez motoru ? Na díly ? Par věci se proda hned zbytek bude v garaži ležet roky



Sam mam b30 a tohodle se už 6 let bojím, proto dělám vše pro to aby se to nestalo :D , najel jsem už 40tis pod plnym ( okruhy , okreska). Pokud by se mi to stalo volil bych nejraději č.1 bohužel nejsem schopný zničeho nic do motoru poslat třeba 200 - 300 aby to bylo udělany eňo ňuno a rovnou to přineslo i něco navíc..
Takže tehdá jsem vždycky říkal , že do toho jebnu m52b28 , rovno to tak nepojede , ale zatáčky budou nastejno protože mám už polečenej zbytek a až bych připravil celou částku na GO tak bych se do toho pustil. Dělat to na části , že koupiš díly nebo se udělá něco nemá cenu, akorát uteče dost peněz a efekt žádnej, musí se to dělat na jeden zátah a byt odhodlanej to do toho poslat
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Kontaktovat uživatele:

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

#5 Příspěvek od RedBaron »

jzk
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: pon 06.11.2006 01:00

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

#6 Příspěvek od jzk »

@Shaolin:
1) no zatim shanim cisla, co se da jak a za kolik ale tak 150-200max, zadnej milionar nejsem
3) no nekdo by si treba chtel sam udelat ten swap :)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

#7 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

3) swap na N54, N55, B48, S55... dle rozpočtu :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

#8 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Hanz píše:3) swap na N54, N55, B48, S55... dle rozpočtu :-)
Myšlenka velice dobrá, ale u nás to bohužel nikdo neumí a je to po elektronické stránce velice komplikované ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

#9 Příspěvek od MattyX Moderátor »

1 + 2 i kdyby prase na koze jezdilo to nebude pod 200 nikdy a vždycky spíše více :)

prodat to a koupit něco jiného není taky řešení, jelikož něco jiného bude jen možná méně v prdeli než to co už máš hodně v prdeli :D
Co to vyřeší ? Peníze :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

#10 Příspěvek od JaraX »

rozjet ten motor v kastli po el stránce by pro mě problém nebyl, pro takovýh matize taky ne,
ale nikdy nebude fungovat stabilizace, ta je prostě jiná, a automat taky ne, prostě jen motor, manual, nazdar.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

#11 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Jestli proletěla ojnice blockem tak si tu "generálku" ani nedovedu představit, to je z půlky novej motor. Jestli je kastle bez rzi, v požadované výbavě zkrátka pro majitele pořád sexy - přiklonil bych se 2) ke swapu a zbytky motoru jako hlavu atd. nechal na náhradní díly. Ten S54 by tam taky nebyl marnej :)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

#12 Příspěvek od JaraX »

hele ja byl kupovat 330i E90, a borci že tam měnili motor, tak se ptám proč a prej tam nebyl píst. wtf?
a prej koupili v německu od turka 330i, dojeli s tím do čr na 5 válců, s tím že jim řekl že "asi cívka" v dílně pak zjistili že tam chybí píst, ten byl spadnej do vany, ojka tam nebyla v bloku byla 5x5cm díra zalepená silikonem, a ten motor spokojeně přijel z DE
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

#13 Příspěvek od MattyX Moderátor »

JaraX píše:rozjet ten motor v kastli po el stránce by pro mě problém nebyl, pro takovýh matize taky ne,
ale nikdy nebude fungovat stabilizace, ta je prostě jiná, a automat taky ne, prostě jen motor, manual, nazdar.
No než se mrdat s origo elektrikou, lepší je koupit od kronenburku jednotku za kilo a na tu to postavit, která dokáže pracovat s piezo vstřikovači :)
Celkově je to dost problém nasimulovat do necanovýho auta kompletní canovou sběrnici, aby to umělo vůbec jet a budeš muset emulovat několik signálů a bla bla bla.
Věřím, že to jde, ale rozhodně to není tak jednoduché, jak se to zdá :) asi dva swapy do e46 m3 a jeden do e30 na světě potvrzují, že to není hop na krávu a je tele :D
Poslední takovej napad jsem viděl a byl to jen festival promrdaných peněz, kterej vlastně nejel :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

#14 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Asi to neni uplne Plug and Play... https://www.e90post.com/forums/showthre ... 973&page=3
na druhou stranu si rikam, jestli neni jednodussi "obalit" e92 karosarinou z e36, pokud chce mit nekdo retro karu, ale moderni motor, napravy, interier (a i ten lze do urcite miry nechat e36kovy)...
“Ability is what you're capable of doing.”
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

#15 Příspěvek od MattyX Moderátor »

N54 v E36 se stává o něco jednoduší... tady už borec udělal "instlation guide" s poměrně podrobným návodem, jak na to :)
Vesele se tak dá strávit nějaký čas v garáži ... :D

https://garageaholic.build/products
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Spejbl
Registrovaný
Příspěvky: 310
Registrován: stř 12.04.2017 15:47

Re: M3 E36 - co s mrtvým motorem?

#16 Příspěvek od Spejbl »

Napíšu jen postřeh k původní otázce k tématu.
Potýkal jsem se s S50b32 s KO hlavou válců, kde uživatel provozoval M3 jako čtyřválec tak dlouho až to vypálilo hlavu válců v hrázi, že šla hlava na vyvaření chybějících materiálu.
Nevím, jakým peklem si motor prošel, ale průser nastal tehdy při utahování hlavy válců a zahrádky klavíru, kde přes polovinu závitů předepsaný utahovací moment nepřežilo.
Takže asi tak s čím i počítat při koupě něčeho takovýhleho s mrtvým motorem.
Odpovědět