Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy
FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy
Zdar bando, nemám patent na rozum + mě nebaví dolovat každou info dostupnou, pokud se v dané oblasti lépe vyznáte, prosím, vezměte daný kus textu, napište jasně:
původní: xxxx
návrh: yyyy
Tímto může vzniknout obsáhlý dokument pro "nováčky". Hlášky bez návrhu znění nového textu jsou o ničem, rovněž bez uvedení proč co a jak.
Díky všem za čas... a aktivní přístup, děláte to pro sebe...
--- update 11. 02. 2021---
původní: xxxx
návrh: yyyy
Tímto může vzniknout obsáhlý dokument pro "nováčky". Hlášky bez návrhu znění nového textu jsou o ničem, rovněž bez uvedení proč co a jak.
Díky všem za čas... a aktivní přístup, děláte to pro sebe...
--- update 11. 02. 2021---
- Přílohy
-
- Kupujeme Bmw 335i.pdf
- (785.78 KiB) Staženo 531 x
Naposledy upravil(a) Hanz dne čtv 11.02.2021 22:39, celkem upraveno 2 x.
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy
Hanz: Díky za skvělou kuchařku 335i, pro mě a asi i mé mechaniky
hodně cenných informací, paráda!
Jen malá prosba o radu kohokoli- nepřišel jsem ani s manuálem na to, jak se programuje funkce tlačítek 1-6 pod štěrbinou DVD mechaniky (kupé LCI 2010 s CIC). Díky za rady.

Jen malá prosba o radu kohokoli- nepřišel jsem ani s manuálem na to, jak se programuje funkce tlačítek 1-6 pod štěrbinou DVD mechaniky (kupé LCI 2010 s CIC). Díky za rady.
Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy
podržením tlačítka, dáš si např radio Evropa 2, podržíš 1 a máš tam Evropu 2,
dáš navigaci, nastavíš si domu, podržíš a máš to domů atd
dáš navigaci, nastavíš si domu, podržíš a máš to domů atd
Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy
Taky musím složit poklonu pro Hanze za super čtení a mrak užitečných rád ohledně 335i. Ještě bych měl malý dotaz. Jelikož se chystám dát větší brzdy - Performance 370x30 do předu kde to není problém ohledně výměny ale chtěl bych i zadní a tam už to nesedí. Dle info jak že zahraničních fór, tak i zde dle Hanzovi kuchařky je potřeba použít excentrické vložky, tak jsem se chtěl zeptat zda někdo neví kde je sehnat.
Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy
Jinak díky Hanzi je to fajn vědět co vše se dá s autem udělat a kam se dokážou posunout parametry vozu.
Článek o úpravách 335i případně 330i jako má BUDVLAD apod bych taky bral, co vše tam mění a proč je někdy lepší varianta 330i místo 335i atpod.
Článek o úpravách 335i případně 330i jako má BUDVLAD apod bych taky bral, co vše tam mění a proč je někdy lepší varianta 330i místo 335i atpod.
Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy
Skvělý článek od Hanse. Jen bych přidal informace k výměně M3 ramen.
U zadní nápravy se musí použít M3 tlumiče, protože mají jiné spodní uchycení. Nedají se ale použít M3 toe-in ramena, protože M3 má jinou nápravnici. Je lepší použít nastavitelná ramena, protože když se sníží auto, nedá se už šroubama nastavit správná sbíhavost. To samé platí pro camber arms. Silent bloky nápravnice jsem vyměnil za M3 a později za pevné hliníkové aniž by to výrazně zvýšilo hluk.
U přední nápravy nejde použít M3 tlumiče, pokud nemají sundavací spodní rukáv jako má Ohlins. Je také dobré použít camber plates a vzpěry z M3.
U zadní nápravy se musí použít M3 tlumiče, protože mají jiné spodní uchycení. Nedají se ale použít M3 toe-in ramena, protože M3 má jinou nápravnici. Je lepší použít nastavitelná ramena, protože když se sníží auto, nedá se už šroubama nastavit správná sbíhavost. To samé platí pro camber arms. Silent bloky nápravnice jsem vyměnil za M3 a později za pevné hliníkové aniž by to výrazně zvýšilo hluk.
U přední nápravy nejde použít M3 tlumiče, pokud nemají sundavací spodní rukáv jako má Ohlins. Je také dobré použít camber plates a vzpěry z M3.
Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy
Tak pomalu se prokousavam návodem pro úpravu 335i a měl bych dotaz ohledně zapalovacích cívek, jelikož na autě jsou origo a původní, které mají už něco za sebou tak bych je chtěl vyměnit. Viděl jsem že se dají sehnat i nějaké lepší tak zda to má smysl či stačí originál. Ještě jsem narazil na zahraničních fórech že hodně používají cívky z R8 akorát jsem nikde nevyčetl jak třeba se zapojením atd. Tak jsem se chtěl zeptat zda máte někdo s výměnou cívek a co by doporučil nějakou zkušenost.
Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy
Ad cívky: levná varianta - Delphi pro N55, teď jsem je měnil, pasují, fungují, mají extra stínění, cca 4tis
drahá varianta - Bimmerlife Ignition Coils, cca 12-15tis https://www.bimmerlifetuning.com/produc ... -335i-535i
drahá varianta - Bimmerlife Ignition Coils, cca 12-15tis https://www.bimmerlifetuning.com/produc ... -335i-535i
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy
Díky Hanz asi zkusím tu variantu jaký ty, tedy Delphi pro N55. Prosím tě nemáš někde číslo dílů těch cívek? Děkuji
Právě ta dražší varianta co jsi dával odkaz jsou ty cívky z Audi R8 a k tomu asi mají i kabeláž ale ta cena je už dost.
Právě ta dražší varianta co jsi dával odkaz jsou ty cívky z Audi R8 a k tomu asi mají i kabeláž ale ta cena je už dost.
Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy
Hanz to bude asi tato že?
Zapalovací cívka DELPHI GN10571-12B1
Zapalovací cívka DELPHI GN10571-12B1
Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy
Může mi někdo prozradit tajemství cívek z R8 nebo prostě lepších za 15k ? Je auto rychlejší ? Nebo má o 30hp více ? Oproti klasickým cívkám za 4k ?
Pokud ne není to vyhazování peněz ? Nebo jaký to má smysl ?
Pokud ne není to vyhazování peněz ? Nebo jaký to má smysl ?
Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy
nikdo nic, všichni sedí a dloubou se v nose? 

“Ability is what you're capable of doing.”
Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy
Kluci, až teď jsem si tohoto téma všiml, tak hodím dotaz do placa.
Je uvedená spotřeba 8,5-12l/100km, máte to tak všichni?
Mám sice chip a pár úprav, no už od začátku (od koupi) auto při lehké noze žere 14, při těžké v průměru tak 15 a půl. Jistě, využívám výkonového potenciálu motoru, ale ne pořád.
335i xDrive na 19" 235 a 275, palivo 100, nebo 95 + VIF.
Je to normální a v normě, nebo je někde chyba? Auto má za sebou mnoho drahých servisů (vačky, dekarbonizace, cívky, svíčky, pumpa, filtry, oleje, chladiče, podvozek, atd..) a technicky by mělo být bez problémů.
Díky.
Je uvedená spotřeba 8,5-12l/100km, máte to tak všichni?
Mám sice chip a pár úprav, no už od začátku (od koupi) auto při lehké noze žere 14, při těžké v průměru tak 15 a půl. Jistě, využívám výkonového potenciálu motoru, ale ne pořád.
335i xDrive na 19" 235 a 275, palivo 100, nebo 95 + VIF.
Je to normální a v normě, nebo je někde chyba? Auto má za sebou mnoho drahých servisů (vačky, dekarbonizace, cívky, svíčky, pumpa, filtry, oleje, chladiče, podvozek, atd..) a technicky by mělo být bez problémů.
Díky.


Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy
Já jel třeba v létě na dovču do francie, spotřebuj jsem tak nějak neřešil, prootže vzhledem k ceně mýta jsou to ty poslední peníze
a průměr nějakých cca 8,9/100 a tempo 130-180 podle země a aktuálních možností 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy
Tak tam bych se nedostal ani na D-čku při 5% šlapání na plyn
Jen v tom případě nevím, kde může být chyba..

Jen v tom případě nevím, kde může být chyba..

Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy
No prostě na malý load ti to drží nižší AFR , serie je dělanná taky aby jela na směs 15:1 a ty pojedeš na 12:1 třeba
Přitom na malé zatížení kdy jedeš na např. na 7% otevření klapky ten tlak budeme mít podobnej, tam se to bude lišit sotva v desetinkách baru
Takže spíše to vidím na špatně udělaný soft, což s bohužel občas stává 



E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy
zadní brzdy se zafrezují na dosedací ploše o pár milimetru aby jsi srovnal střed brzdiče se středem kotouče a pak se vymění vložky z M12 na M10 šrouby. Jeden kluk to dělá v práci jako melouch za 900 myslímDave320 píše:Taky musím složit poklonu pro Hanze za super čtení a mrak užitečných rád ohledně 335i. Ještě bych měl malý dotaz. Jelikož se chystám dát větší brzdy - Performance 370x30 do předu kde to není problém ohledně výměny ale chtěl bych i zadní a tam už to nesedí. Dle info jak že zahraničních fór, tak i zde dle Hanzovi kuchařky je potřeba použít excentrické vložky, tak jsem se chtěl zeptat zda někdo neví kde je sehnat.

R8 cívky vůči klasice se liší v tom že jsou aktivní. Každpádně používá se spíše u standalone jednotek kde děláš custom kabeláž, u N54 v tom nevidím smysl pokud se nabavíme o přestavbě na singla a 600ps+


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy
Hele ja mam teda starsi 06 a bez x-drive v manualu.Stickler píše:Tak tam bych se nedostal ani na D-čku při 5% šlapání na plyn![]()
Jen v tom případě nevím, kde může být chyba..
za 3 roky prumer neco mezi 10-11. jezdim 18-tky, tam samoszrejme bude rozdil min pul litr vuci tobe + x drive dalsi 0,5 + jestli mas automat dalsi 0,5. Takze jezdit 13-14 neni zase tak nerealne.
J.
Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy
No, pravdou zase je, že beru v potaz dlouhodobý průměr příměstského kodrcání +/- 30km, delší trasy spotřebu slušně snižují, na 13 se jsem schopen dostat i v případě, že to někdy vytáhnu do 250, když více, už to přirozeně zase nabývá. Takže možná máš pravdu, @ugurundu.
TO MattyX: Softem by to asi být nemělo, když jsem to přitáhl z Francie a hodil na brzdu, vykazovalo to sice přes 380HP i s blbou pumpou, ale křivka byla zubatá jako hřeben. Proto auto předtím rádo padalo do nouzového režimu, turba byla přetížená tlačením nesmyslného množství tlaku. S nově nahraným SW od Motorpower (není to konečná, spolu s dalšími úpravami se MHD, či JB4 asi nevyhnu) spotřeba spíše decentně klesla, ale +/- se drží, takže bych to spíše viděl na vlastnost auta v duchu příspěvku od urugrundu.
TO MattyX: Softem by to asi být nemělo, když jsem to přitáhl z Francie a hodil na brzdu, vykazovalo to sice přes 380HP i s blbou pumpou, ale křivka byla zubatá jako hřeben. Proto auto předtím rádo padalo do nouzového režimu, turba byla přetížená tlačením nesmyslného množství tlaku. S nově nahraným SW od Motorpower (není to konečná, spolu s dalšími úpravami se MHD, či JB4 asi nevyhnu) spotřeba spíše decentně klesla, ale +/- se drží, takže bych to spíše viděl na vlastnost auta v duchu příspěvku od urugrundu.


Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy
Jinak kluci, ještě jeden dotaz mimo předchozí téma, na Hifi. Když jsem vyměnil OEM základní repráky za Harmany z Pro Logic 7 a přidal výškáče dopředu i dozadu, je tedy podle návodu doporučeníhodné přeprogramovat to na lepší audio? Změní se tím něco?

Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment