Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy

#1 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Zdar bando, nemám patent na rozum + mě nebaví dolovat každou info dostupnou, pokud se v dané oblasti lépe vyznáte, prosím, vezměte daný kus textu, napište jasně:
původní: xxxx
návrh: yyyy

Tímto může vzniknout obsáhlý dokument pro "nováčky". Hlášky bez návrhu znění nového textu jsou o ničem, rovněž bez uvedení proč co a jak.

Díky všem za čas... a aktivní přístup, děláte to pro sebe...

--- update 11. 02. 2021---
Přílohy
Kupujeme Bmw 335i.pdf
(785.78 KiB) Staženo 531 x
Naposledy upravil(a) Hanz dne čtv 11.02.2021 22:39, celkem upraveno 2 x.
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Dooby
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: úte 06.10.2015 00:00

Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy

#2 Příspěvek od Dooby »

Hanz: Díky za skvělou kuchařku 335i, pro mě a asi i mé mechaniky :D hodně cenných informací, paráda!
Jen malá prosba o radu kohokoli- nepřišel jsem ani s manuálem na to, jak se programuje funkce tlačítek 1-6 pod štěrbinou DVD mechaniky (kupé LCI 2010 s CIC). Díky za rady.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy

#3 Příspěvek od JaraX »

podržením tlačítka, dáš si např radio Evropa 2, podržíš 1 a máš tam Evropu 2,
dáš navigaci, nastavíš si domu, podržíš a máš to domů atd
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy

#4 Příspěvek od Dave320 »

Taky musím složit poklonu pro Hanze za super čtení a mrak užitečných rád ohledně 335i. Ještě bych měl malý dotaz. Jelikož se chystám dát větší brzdy - Performance 370x30 do předu kde to není problém ohledně výměny ale chtěl bych i zadní a tam už to nesedí. Dle info jak že zahraničních fór, tak i zde dle Hanzovi kuchařky je potřeba použít excentrické vložky, tak jsem se chtěl zeptat zda někdo neví kde je sehnat.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy

#5 Příspěvek od Filozof »

Jinak díky Hanzi je to fajn vědět co vše se dá s autem udělat a kam se dokážou posunout parametry vozu.

Článek o úpravách 335i případně 330i jako má BUDVLAD apod bych taky bral, co vše tam mění a proč je někdy lepší varianta 330i místo 335i atpod.
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce

Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy

#6 Příspěvek od BudVlad »

Skvělý článek od Hanse. Jen bych přidal informace k výměně M3 ramen.
U zadní nápravy se musí použít M3 tlumiče, protože mají jiné spodní uchycení. Nedají se ale použít M3 toe-in ramena, protože M3 má jinou nápravnici. Je lepší použít nastavitelná ramena, protože když se sníží auto, nedá se už šroubama nastavit správná sbíhavost. To samé platí pro camber arms. Silent bloky nápravnice jsem vyměnil za M3 a později za pevné hliníkové aniž by to výrazně zvýšilo hluk.
U přední nápravy nejde použít M3 tlumiče, pokud nemají sundavací spodní rukáv jako má Ohlins. Je také dobré použít camber plates a vzpěry z M3.
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy

#7 Příspěvek od Dave320 »

Tak pomalu se prokousavam návodem pro úpravu 335i a měl bych dotaz ohledně zapalovacích cívek, jelikož na autě jsou origo a původní, které mají už něco za sebou tak bych je chtěl vyměnit. Viděl jsem že se dají sehnat i nějaké lepší tak zda to má smysl či stačí originál. Ještě jsem narazil na zahraničních fórech že hodně používají cívky z R8 akorát jsem nikde nevyčetl jak třeba se zapojením atd. Tak jsem se chtěl zeptat zda máte někdo s výměnou cívek a co by doporučil nějakou zkušenost.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy

#8 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Ad cívky: levná varianta - Delphi pro N55, teď jsem je měnil, pasují, fungují, mají extra stínění, cca 4tis
drahá varianta - Bimmerlife Ignition Coils, cca 12-15tis https://www.bimmerlifetuning.com/produc ... -335i-535i
“Ability is what you're capable of doing.”
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy

#9 Příspěvek od Dave320 »

Díky Hanz asi zkusím tu variantu jaký ty, tedy Delphi pro N55. Prosím tě nemáš někde číslo dílů těch cívek? Děkuji

Právě ta dražší varianta co jsi dával odkaz jsou ty cívky z Audi R8 a k tomu asi mají i kabeláž ale ta cena je už dost.
Dave320
Registrovaný
Příspěvky: 590
Registrován: úte 14.02.2012 01:00
Bydliště: Kousek od Brna

Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy

#10 Příspěvek od Dave320 »

Hanz to bude asi tato že?
Zapalovací cívka DELPHI GN10571-12B1
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy

#11 Příspěvek od Filozof »

Může mi někdo prozradit tajemství cívek z R8 nebo prostě lepších za 15k ? Je auto rychlejší ? Nebo má o 30hp více ? Oproti klasickým cívkám za 4k ?

Pokud ne není to vyhazování peněz ? Nebo jaký to má smysl ?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy

#12 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

nikdo nic, všichni sedí a dloubou se v nose? :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy

#13 Příspěvek od Stickler »

Kluci, až teď jsem si tohoto téma všiml, tak hodím dotaz do placa.
Je uvedená spotřeba 8,5-12l/100km, máte to tak všichni?
Mám sice chip a pár úprav, no už od začátku (od koupi) auto při lehké noze žere 14, při těžké v průměru tak 15 a půl. Jistě, využívám výkonového potenciálu motoru, ale ne pořád.
335i xDrive na 19" 235 a 275, palivo 100, nebo 95 + VIF.

Je to normální a v normě, nebo je někde chyba? Auto má za sebou mnoho drahých servisů (vačky, dekarbonizace, cívky, svíčky, pumpa, filtry, oleje, chladiče, podvozek, atd..) a technicky by mělo být bez problémů.
Díky. ;)
Obrázek
Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy

#14 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Já jel třeba v létě na dovču do francie, spotřebuj jsem tak nějak neřešil, prootže vzhledem k ceně mýta jsou to ty poslední peníze :D a průměr nějakých cca 8,9/100 a tempo 130-180 podle země a aktuálních možností :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy

#15 Příspěvek od Stickler »

Tak tam bych se nedostal ani na D-čku při 5% šlapání na plyn :|
Jen v tom případě nevím, kde může být chyba..
Obrázek
Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy

#16 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No prostě na malý load ti to drží nižší AFR , serie je dělanná taky aby jela na směs 15:1 a ty pojedeš na 12:1 třeba :) Přitom na malé zatížení kdy jedeš na např. na 7% otevření klapky ten tlak budeme mít podobnej, tam se to bude lišit sotva v desetinkách baru :) Takže spíše to vidím na špatně udělaný soft, což s bohužel občas stává :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy

#17 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Dave320 píše:Taky musím složit poklonu pro Hanze za super čtení a mrak užitečných rád ohledně 335i. Ještě bych měl malý dotaz. Jelikož se chystám dát větší brzdy - Performance 370x30 do předu kde to není problém ohledně výměny ale chtěl bych i zadní a tam už to nesedí. Dle info jak že zahraničních fór, tak i zde dle Hanzovi kuchařky je potřeba použít excentrické vložky, tak jsem se chtěl zeptat zda někdo neví kde je sehnat.
zadní brzdy se zafrezují na dosedací ploše o pár milimetru aby jsi srovnal střed brzdiče se středem kotouče a pak se vymění vložky z M12 na M10 šrouby. Jeden kluk to dělá v práci jako melouch za 900 myslím :)

R8 cívky vůči klasice se liší v tom že jsou aktivní. Každpádně používá se spíše u standalone jednotek kde děláš custom kabeláž, u N54 v tom nevidím smysl pokud se nabavíme o přestavbě na singla a 600ps+ :) ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
ugurundu
Registrovaný
Příspěvky: 198
Registrován: ned 05.05.2013 00:00

Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy

#18 Příspěvek od ugurundu »

Stickler píše:Tak tam bych se nedostal ani na D-čku při 5% šlapání na plyn :|
Jen v tom případě nevím, kde může být chyba..
Hele ja mam teda starsi 06 a bez x-drive v manualu.
za 3 roky prumer neco mezi 10-11. jezdim 18-tky, tam samoszrejme bude rozdil min pul litr vuci tobe + x drive dalsi 0,5 + jestli mas automat dalsi 0,5. Takze jezdit 13-14 neni zase tak nerealne.

J.
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy

#19 Příspěvek od Stickler »

No, pravdou zase je, že beru v potaz dlouhodobý průměr příměstského kodrcání +/- 30km, delší trasy spotřebu slušně snižují, na 13 se jsem schopen dostat i v případě, že to někdy vytáhnu do 250, když více, už to přirozeně zase nabývá. Takže možná máš pravdu, @ugurundu.

TO MattyX: Softem by to asi být nemělo, když jsem to přitáhl z Francie a hodil na brzdu, vykazovalo to sice přes 380HP i s blbou pumpou, ale křivka byla zubatá jako hřeben. Proto auto předtím rádo padalo do nouzového režimu, turba byla přetížená tlačením nesmyslného množství tlaku. S nově nahraným SW od Motorpower (není to konečná, spolu s dalšími úpravami se MHD, či JB4 asi nevyhnu) spotřeba spíše decentně klesla, ale +/- se drží, takže bych to spíše viděl na vlastnost auta v duchu příspěvku od urugrundu. :driver:
Obrázek
Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
Uživatelský avatar
Stickler
Registrovaný
Příspěvky: 485
Registrován: úte 08.05.2018 08:00
Bydliště: Beskydy

Re: FAQ - Kupujeme 335i e9x + úpravy

#20 Příspěvek od Stickler »

Jinak kluci, ještě jeden dotaz mimo předchozí téma, na Hifi. Když jsem vyměnil OEM základní repráky za Harmany z Pro Logic 7 a přidal výškáče dopředu i dozadu, je tedy podle návodu doporučeníhodné přeprogramovat to na lepší audio? Změní se tím něco?
Obrázek
Fully individualized BMW 3 Coupe (E92) 2008, 335xi ~ 280kW (380HP), ~ 530Nm, full equipment
Odpovědět