Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Koupě E91 325i
Koupě E91 325i
Zdravím, mám v plánu pořídit E91 325i rv. 2005 najeto 185 000. Šestival atmosféra bez přímího vstřikování. Na co si mám dát pozor? Díky za odpovědi!
Re: Koupě E91 325i
Zdravím. Mám úplně stejný motor v E90, tak to zkusím nějak shrnout. Největší strašák u 325i je spotřeba oleje a rozpadající se DISA klapky. První krok je určitě výměna separátoru oleje včetně všech jeho hadic(pokud nebylo děláno) a použití oleje min. 5W40. Při té příležitosti se dají krasně zkotrolovat i obě DISA klapky. Pokud ještě nebyla měněná elektrická vodní pumpa a termostat, tak tě to téměř jistě čeká taky. Mě to potkalo na 196. tis km. Další věc je pak startér, který odchází taky velice rád. Je dobré zkontrolovat všechna těsnění, protože motor N52 pracuje při vysokých teplotách, takže dostávají zabrat. To je asi takový výčet toho, co jsem řešil u sebe. Jinak je tenhle motor celkem spolehlivý. Spotřebu počítej kolem 10 litrů při normálním ježdění. Na dálku se dá dostat i na 8-9 litrů. Rozhodně to není nic na závodění, protože má strašně dlouhé převody, ale na klidnější jízdu je to ideální. Kdyžtak sem pošli VIN, ať se podíváme na výbavu.
Re: Koupě E91 325i
Najezd vychazi asi na 13k/rok, sam si rekni, jestli je to realne. Pokud kupujes s poctivou servisni historii a vybava stoji za to, tak proc ne.
Mel jsem N52 taky, treba jsem mel smulu na kus, ale zas tak bezporuchove jak vsichni vypravi mi to neprislo. Nize ma servisni historie za 3 roky, uz si to nepamatuju, ale tak aspon 25 tis. Kc/rok to vychazelo. Neco samozrejme preventivne, neco bylo nutne udelat. V seznamu mi urcite nejake polozky chybi.
7/2015 – 174.000km – filtr vzduchový, kabinový; dodelan nahradni klic
8/2015 – 176.000km – pres diagnostiku fixnut problem s elektronickym zamkem volantu - ELV ;nove zarovky Osram do Angel Eyes
10/2015 – 177.000km – vymenen olej v diferencialu; cerpadlo ostrikovacu; predni desky
12/2015 – 180.000km - výměna olej/filtr v motoru; olej v prevodovce; pretesneni vika ventilu; odkodovany ostrikovace svetlometu
4/2016 – 185.000km – vodni pumpa, termostat
4/2016 – 185.000km – spojka LUK, dvouhmota LUK, brzdovka
5/2016 – 185.000km – vzduchovy a kabinovy filtr, sterace, procisteni klimatizace
6/2016 – 185.500km – predni kotouce ATE powerdisc + desky ATE ceramic
8/2016 – 191.500km – technicka, emise
11/2016 – 196.500km – olej/filtr
3/2017 – 199.500km – tesneni olejoveho domku, hadice chladice, tesneni valvetronic, vyvazeni zimnich kol
6/2017 – 202.000km – tesneni vana, krouzek cidla hladiny oleje, olej, prevazeni letnich kol
6/2017 – 202.500km – klimatizace (dezinfekce, doplneni chladiva, kontrola tesnosti); vzduchovy a kabinovy filtr
9/2017 – 207.000km – svicky NGK, vymena oleje/filtru, diagnostika
9/2017 – 207.500km – zadni ložiska, mala DISA origo
12/2017 – 208.500km – olejove cerpadlo, vacka, senzor vacky, valvetronic motor
4/2018 –211 000km - novy termostat
8/2018 – 217 000 km - technicka, emise
8/2018 – 217 000 km - vzduchovy, kabinovy filtr
Mel jsem N52 taky, treba jsem mel smulu na kus, ale zas tak bezporuchove jak vsichni vypravi mi to neprislo. Nize ma servisni historie za 3 roky, uz si to nepamatuju, ale tak aspon 25 tis. Kc/rok to vychazelo. Neco samozrejme preventivne, neco bylo nutne udelat. V seznamu mi urcite nejake polozky chybi.
7/2015 – 174.000km – filtr vzduchový, kabinový; dodelan nahradni klic
8/2015 – 176.000km – pres diagnostiku fixnut problem s elektronickym zamkem volantu - ELV ;nove zarovky Osram do Angel Eyes
10/2015 – 177.000km – vymenen olej v diferencialu; cerpadlo ostrikovacu; predni desky
12/2015 – 180.000km - výměna olej/filtr v motoru; olej v prevodovce; pretesneni vika ventilu; odkodovany ostrikovace svetlometu
4/2016 – 185.000km – vodni pumpa, termostat
4/2016 – 185.000km – spojka LUK, dvouhmota LUK, brzdovka
5/2016 – 185.000km – vzduchovy a kabinovy filtr, sterace, procisteni klimatizace
6/2016 – 185.500km – predni kotouce ATE powerdisc + desky ATE ceramic
8/2016 – 191.500km – technicka, emise
11/2016 – 196.500km – olej/filtr
3/2017 – 199.500km – tesneni olejoveho domku, hadice chladice, tesneni valvetronic, vyvazeni zimnich kol
6/2017 – 202.000km – tesneni vana, krouzek cidla hladiny oleje, olej, prevazeni letnich kol
6/2017 – 202.500km – klimatizace (dezinfekce, doplneni chladiva, kontrola tesnosti); vzduchovy a kabinovy filtr
9/2017 – 207.000km – svicky NGK, vymena oleje/filtru, diagnostika
9/2017 – 207.500km – zadni ložiska, mala DISA origo
12/2017 – 208.500km – olejove cerpadlo, vacka, senzor vacky, valvetronic motor
4/2018 –211 000km - novy termostat
8/2018 – 217 000 km - technicka, emise
8/2018 – 217 000 km - vzduchovy, kabinovy filtr
Re: Koupě E91 325i
Zdravím pánové. Jsem na tom stejně jako Jusepe - koncem měsíce se stěhuju z ciziny zpět do ČR a koukám po E91 325i jako po potenciálním vozidle. Skaletonz hezky shrnul nějaké základní věci co zkontrolovat, které ale předpokládám platí především pro N52. Nějaké další rady co zkontrolovat u N53, pokud bych skončil u tohoto motoru? Díky 

Re: Koupě E91 325i
rada zní nekupovat N53, když už problémy tak N54 nebo N55, je jich tam mín a stojí to za to.
Re: Koupě E91 325i
Děkuju za odpověď. Když to říkáš ty, tak budu věřit
A dívat se po N52
m4zzy: Psal jsi mi SZ, ale protože mám moc málo příspěvků na fóru nebo něco, tak nemůžu odepsat... Ozvi se mi prosím na email jiri.stanglica@gmail.com, diky

m4zzy: Psal jsi mi SZ, ale protože mám moc málo příspěvků na fóru nebo něco, tak nemůžu odepsat... Ozvi se mi prosím na email jiri.stanglica@gmail.com, diky

Re: Koupě E91 325i
5 příspěvků a můžeš SZ. Jinak já jezdím 4tým rokem N53 a vůbec NIC okolo motoru jsem nedělal. Jasný, třeba to přijde.
Re: Koupě E91 325i
5 příspěvků není moc, díky za info.
Věřím, že N53 taková hrůza nebude, ale pokud zkušenější říkají, že statisticky je větší šance, že se něco vysype na N53, tak to tak asi bude. Jen je to škoda, protože po FL se mi E91 líbí mnohem víc no.
Věřím, že N53 taková hrůza nebude, ale pokud zkušenější říkají, že statisticky je větší šance, že se něco vysype na N53, tak to tak asi bude. Jen je to škoda, protože po FL se mi E91 líbí mnohem víc no.
Re: Koupě E91 325i
ale furt vyjde levněji pořidit N52 a udělat facelift než pořidit dražší face a ještě mit 2x tak dražší servis.
Re: Koupě E91 325i
Nedávno jsem se tady na to taky ptal,rád bych 325i nebo 330i motor N52 ale nelíbí se mi jak jsou dojebané ledvinky,jak se to tedy dá napravit u předfejs ?
Re: Koupě E91 325i
jak dojebané?
Re: Koupě E91 325i
Proti těm omlazeným jsou prostě nehezké,s tím soudruzi v bmw trochu šlápli vedle,ten horní lem na kapotě a zbytek na masce vypadá divně.JaraX píše:jak dojebané?
https://opinena.rajce.idnes.cz/Ledvinky/#Ledvinky.jpg
https://opinena.rajce.idnes.cz/Ledvinky/#Ledviky2.jpg
Re: Koupě E91 325i
no vidíš, mě to zase přijde stylovější než to novější, který je takový moc uhlazený, i ted předface nárazník je podle mě o dost hezčí, poface má zase hezčí světla,
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Koupě E91 325i
Esli možu - brambor2 je preface, brambor1 byl face (a líbil se mi ve stock stavu víc). Taky sem uvažoval, že brambora2 vepředu faceliftuju, ale vyprd sem se na to, pouze sem ledviny (rámeček i šprušle) nechal nalakovat v Matt Graphite Grey a tak nějak sem si už na ten vzhled zvykl tak, že... (už i) líbí.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Koupě E91 325i
Jo ešče k těm motorům:
brambor1 byl N53, brambor2 je N52 (a m4Zlik taky N52)
N53 výrazně míň žere (benzín) při stejném jízdním výkonu jako N52 (12 vs. 15-16 na sto při mém stylu jízdy)
N52 je na volnoběh samet, N53 je na volnoběh jako plechoffka plná hřebíků, se kterou někdo třese
Naopak okolo redline měl N53 hezčí, ječivější, kovovější zvuk než má N52.
N53 prvního skoro 1/4 mio km skoro vůbec nežral wolej (ani řídký 0w-30, ani hustší 5w-40)
N52 wolej žere, ale přiměřeně (litr na pár tis km)
N53 (IMHO) aby spolehlivě dlouhodobě fungoval vyžaduje vysoce nákladný preventivní servis (1/4 mio km = odhadem půl mega padlo do preventivního servisu)
Roky sem tu psal, že jako daily spíš N53, názor neměním ani když už ho nemám, jen prostě provoz = penízky (v množném čísle).
brambor1 byl N53, brambor2 je N52 (a m4Zlik taky N52)
N53 výrazně míň žere (benzín) při stejném jízdním výkonu jako N52 (12 vs. 15-16 na sto při mém stylu jízdy)
N52 je na volnoběh samet, N53 je na volnoběh jako plechoffka plná hřebíků, se kterou někdo třese
Naopak okolo redline měl N53 hezčí, ječivější, kovovější zvuk než má N52.
N53 prvního skoro 1/4 mio km skoro vůbec nežral wolej (ani řídký 0w-30, ani hustší 5w-40)
N52 wolej žere, ale přiměřeně (litr na pár tis km)
N53 (IMHO) aby spolehlivě dlouhodobě fungoval vyžaduje vysoce nákladný preventivní servis (1/4 mio km = odhadem půl mega padlo do preventivního servisu)
Roky sem tu psal, že jako daily spíš N53, názor neměním ani když už ho nemám, jen prostě provoz = penízky (v množném čísle).
Re: Koupě E91 325i
No já jsem žádný auto neservisoval preventivně. Nejsem tak bohatý, abych si tohle mohl dovolit. Osobně na každým autu měním věci až když je problém. Nebavím se o daných servisních úkonech v určitých km.
Příklad... Odejde mi jeden vstřik, koupím 1ks a neutratím “preventivně” dalších 30t Kč za dalších 5ks. Tohle bych udělal jen u stovkových položek. A každý auto mi vždy sloužilo. I ta N53 co mám, mi funguje bez problému 4rok. Klep klep. Vlastně mi teď odešel signál na rádio.
Příklad... Odejde mi jeden vstřik, koupím 1ks a neutratím “preventivně” dalších 30t Kč za dalších 5ks. Tohle bych udělal jen u stovkových položek. A každý auto mi vždy sloužilo. I ta N53 co mám, mi funguje bez problému 4rok. Klep klep. Vlastně mi teď odešel signál na rádio.
