Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E36 M43B16 - problém se startem VYŘEŠENO
E36 M43B16 - problém se startem VYŘEŠENO
Ahoj,
hledám pomoc s nastartováním mé E36 kupé. RV 02/1995, motorizace M43B16
Trocha historie: Auto jsem před 10lety jako funkční rozdělal, jako dlouhodobý projekt. Ten se nyní blíží konci, chybí už jen nastartovat, ale to se mi nedaří, proto prosím o radu. V průběhu projektu toho moc na svém místě nezůstalo a hromada dílů byla vyměněna nebo repasována, takže chybu odhalit je pro mě nyní obtížné.
Motor točí, ale nechce chytnout. přišel jsem na to, že na konektoru palivové čerpadla není ve 2. poloze klíčku napětí. Nespíná ani relé čerpadla. Když relé obejdu spojením pinů 30 a 87 čerpadlo jede a je slyšet, že tlakuje lištu.
co jsem zatím vypozoroval:
EWS si myslím, že je OK, zkoušel jsem ho odpojit - v tom případě motor ani netočí.
Relé palivového čerpadla jsem zkoušel procvakat - mělo by být OK - ale raději jsem objednal nové
Relé DME se zdá také funkční - také raději objednáno nové.
Při otočení klíčku do 2. polohy se nerozsvítí check engine - někde jsem se dočetl, že to znamená, že DME nekomunikuje ale nevím zda to je osvědčená informace
Ve 2. poloze se také nerozjede palubní PC, nevím zda to s tím může mít spojitost po pravdě si ani po těch letech nepamatuji, zda se nerozjede až po nastartování.
Ostatní elektronika funkční.
Pojistky i všechny ostatní relé zkontrolovány - jsou OK
Už jsem celkem v pasti a nevím co ještě zkontrolovat a vyzkoušet zatím si myslím, že umřela jednotka, nebo bude špatné relé. To zjistím, jakmile dorazí nové.
Ještě dotaz. Relé DME se spíná od spínačky nebo ho spíná sama DME? K sepnutí DME relé také nedojde.
Prosím o radu.
Děkuji
hledám pomoc s nastartováním mé E36 kupé. RV 02/1995, motorizace M43B16
Trocha historie: Auto jsem před 10lety jako funkční rozdělal, jako dlouhodobý projekt. Ten se nyní blíží konci, chybí už jen nastartovat, ale to se mi nedaří, proto prosím o radu. V průběhu projektu toho moc na svém místě nezůstalo a hromada dílů byla vyměněna nebo repasována, takže chybu odhalit je pro mě nyní obtížné.
Motor točí, ale nechce chytnout. přišel jsem na to, že na konektoru palivové čerpadla není ve 2. poloze klíčku napětí. Nespíná ani relé čerpadla. Když relé obejdu spojením pinů 30 a 87 čerpadlo jede a je slyšet, že tlakuje lištu.
co jsem zatím vypozoroval:
EWS si myslím, že je OK, zkoušel jsem ho odpojit - v tom případě motor ani netočí.
Relé palivového čerpadla jsem zkoušel procvakat - mělo by být OK - ale raději jsem objednal nové
Relé DME se zdá také funkční - také raději objednáno nové.
Při otočení klíčku do 2. polohy se nerozsvítí check engine - někde jsem se dočetl, že to znamená, že DME nekomunikuje ale nevím zda to je osvědčená informace
Ve 2. poloze se také nerozjede palubní PC, nevím zda to s tím může mít spojitost po pravdě si ani po těch letech nepamatuji, zda se nerozjede až po nastartování.
Ostatní elektronika funkční.
Pojistky i všechny ostatní relé zkontrolovány - jsou OK
Už jsem celkem v pasti a nevím co ještě zkontrolovat a vyzkoušet zatím si myslím, že umřela jednotka, nebo bude špatné relé. To zjistím, jakmile dorazí nové.
Ještě dotaz. Relé DME se spíná od spínačky nebo ho spíná sama DME? K sepnutí DME relé také nedojde.
Prosím o radu.
Děkuji
Naposledy upravil(a) asahiZC1 dne ned 12.04.2020 19:08, celkem upraveno 1 x.
Re: E36 M43B16 - problém se startem
Tohle je tak jednoduchý motor, že pokud dává jiskru a teče do něj benzín, tak jede. Jiskru dává když má v pořádku napájení,jednotku neblokuje EWS a má impulz z čidla kliky.Benzin tam teče když je tlak v liště, vstřiky dostávají impulz a nejsou ucpaný.
Nejdřív je fajn ověřit zda skutečně jede EWS. Starter a čerpadlo není na posouzení nejlepší, protože to jde obejít nějakým bastl zapojením (sice píšeš, že starter bez něj netočí..ale jistotu ti dá funkční zapalování a vstřikování). Pokud jsi střídavě vytahoval jednotky, točil klýčem, tak by pro začátek neškodilo baterku odpojit stejně tak DME i EWS. Po minutě DME/EWS zacvaknout , PAK připojit baterku, pak otočit starterem a zkusit jestli to dává jiskru - na hulváta dáš všechny svíčky do fajek a podržíš na kostře. Základ je při tom nemít studeňák na napájení/zemění. Tady většinou zjistíš že jiskra se nekoná a pak je potřeba prověřit výše uvedené.
Až pokud jiskra je tak má cenu jít dál.
ad. relátka. Na motorovém svazku jsou tři. První spínají poslední dvě polohy klýčku, druhé spíná jednotka DME, třetí relé je spínáno "druhým relé" a je jen pro výhřev lambdy.
Nejdřív je fajn ověřit zda skutečně jede EWS. Starter a čerpadlo není na posouzení nejlepší, protože to jde obejít nějakým bastl zapojením (sice píšeš, že starter bez něj netočí..ale jistotu ti dá funkční zapalování a vstřikování). Pokud jsi střídavě vytahoval jednotky, točil klýčem, tak by pro začátek neškodilo baterku odpojit stejně tak DME i EWS. Po minutě DME/EWS zacvaknout , PAK připojit baterku, pak otočit starterem a zkusit jestli to dává jiskru - na hulváta dáš všechny svíčky do fajek a podržíš na kostře. Základ je při tom nemít studeňák na napájení/zemění. Tady většinou zjistíš že jiskra se nekoná a pak je potřeba prověřit výše uvedené.
Až pokud jiskra je tak má cenu jít dál.
ad. relátka. Na motorovém svazku jsou tři. První spínají poslední dvě polohy klýčku, druhé spíná jednotka DME, třetí relé je spínáno "druhým relé" a je jen pro výhřev lambdy.
Re: E36 M43B16 - problém se startem
Ahoj,
díky za radu, jiskru zkusím. Je pravda, že toto jsem ještě nezkoušel.
díky za radu, jiskru zkusím. Je pravda, že toto jsem ještě nezkoušel.
Re: E36 M43B16 - problém se startem
Taky muzou byt zalepeny vstrikovace, tim jak byly dlouho na sucho
Re: E36 M43B16 - problém se startem
Ahoj,
díky za rady. Nakonec asi pomohlo současně odpojit jednotku DME i EWS jak psal "vsemick". Protože kromě toho, že jsem si to ještě v mezičase vyčetl Delphinou jsem na tom nic neudělal a auto najednou startuje.
Nemám ještě zdaleko vyhráno. Sice chytá, ale nedrží vůbec volnoběh. Ani nemá snahu na volnoběh najet. Pokud ho nedržím pod plynem hned zhasíná. Mám v plánu projít netěsnost v sání a asi ještě vyměním kabely ke svíčkám. Jinak problém s volnoběhem jsem už měl před 10 lety, když jsem to rozdělal. Nějaký tip?
Díky
díky za rady. Nakonec asi pomohlo současně odpojit jednotku DME i EWS jak psal "vsemick". Protože kromě toho, že jsem si to ještě v mezičase vyčetl Delphinou jsem na tom nic neudělal a auto najednou startuje.
Nemám ještě zdaleko vyhráno. Sice chytá, ale nedrží vůbec volnoběh. Ani nemá snahu na volnoběh najet. Pokud ho nedržím pod plynem hned zhasíná. Mám v plánu projít netěsnost v sání a asi ještě vyměním kabely ke svíčkám. Jinak problém s volnoběhem jsem už měl před 10 lety, když jsem to rozdělal. Nějaký tip?
Díky
Re: E36 M43B16 - problém se startem
Zdravim. Když jsem ještě měl 316i, tak problémy s volnoběhem u mě dělala hadice, která vede pod kolenem sání. Když o ní člověk neví, tak jí může zapomenout připojit, protože není skoro vidět. Propujuje ventilvíko právě s tím kolenem.
Re: E36 M43B16 - problém se startem
Ahoj,
myslíš tuto pozice 11? https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=13_1711
Ta byla zapojená. Zkontroloval jsem koleno sání. Že by bylo prasklé se mi nezdálo, ale raději objednám nově. Zjistil jsem, že pod separátorem chybí těsnění. Pro jistotu objednám nové i se separátorem. Tak uvidím. Jinak se mi zdály všechny podtlakové hadice v pořádku.
myslíš tuto pozice 11? https://www.realoem.com/bmw/enUS/showpa ... Id=13_1711
Ta byla zapojená. Zkontroloval jsem koleno sání. Že by bylo prasklé se mi nezdálo, ale raději objednám nově. Zjistil jsem, že pod separátorem chybí těsnění. Pro jistotu objednám nové i se separátorem. Tak uvidím. Jinak se mi zdály všechny podtlakové hadice v pořádku.
Re: E36 M43B16 - problém se startem Vyřešeno
Ahoj,
problém s volnoběhem vyřešen.
Vyměněno koleno sání, váha vzduchu volnoběžný ventil a separátor oleje.
Díky všem za rady
problém s volnoběhem vyřešen.
Vyměněno koleno sání, váha vzduchu volnoběžný ventil a separátor oleje.
Díky všem za rady