Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Brutální vybíjení baterie e60

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Jindriseek1
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Haná

Brutální vybíjení baterie e60

#1 Příspěvek od Jindriseek1 »

Zdar všichni. Mám e60 535d před face, a v poslední době mám zajímavý problém. Baterka dobitá delší jízdou,
zaparkuju večer, ráno nastartuju na cvrnk, startér by urval motor. Baterka 100%. Tohle i po týdnu stání klidně.
Potom takhle přijedu, vypnu motor, párkrát otevřu dveře , kufr, chvíli se v něm hrabu a následně bych popojel na lepší místo, ale pozor, baterka úplně k.o. A to už po čtvrthodině. Třeba to i nastartuje samo, líně, je poznat že baterka má dost, hodiny se vynulujou atd, stačí chvíle jízdy a zase startér točí jak ráno při prvním startu. Na palubáku nikdy žádná hláška.
Prostě něco tam tu baterku při stání s vypnutým motorem vydojí a klidně do mrtva, že už ani světlo v kabině nežhaví. Je to vyzkoušeno s jinou baterkou a úplně stejný projev. Zkoušel jsem vytahat postupně všechny pojistky v kufru a i u spolujezdce a furt to má ukrutnej odběr než to usne asi, nebo nevím.
Ne na diagnostice jsem nebyl, a ano Jaraxi, je to e60 smradlavá nafta, to se ví.
Tak do toho odborníci. Předem děkuji za rady tipy a názory. Jindra
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Brutální vybíjení baterie e60

#2 Příspěvek od Filozof »

myslím si že to bude chtít autoelektrikáře co se stím bude pěkně drbat a hledat parazitní odběr.
Chce to vysledovat kde to dělá ... pokud otevřeš zadní 5té dveře či kufr ? Bude to jistě nějakej zkrat v kabeláži. Bud kostra někde nebo kabeláž mezi sebou to je nejčastější ...stačí pak pohnout kufrem či dveřma a začně masivní vybíjení ... navíc těch příčin může být hned několik.... na e60 musíš mít prostě nějakého šikovného člověka po ruce nebo si udělat kurz autoelektrikáře .... tam je toho více co v BMW vymysleli špatně.

tady zajimavý problém jak řešili u BMW e60.... taky kostřící kabel.
https://www.fcd.eu/story/4875
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: Brutální vybíjení baterie e60

#3 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Máš vyměněnou průchodku, co byla svolávačka? A co IBS?
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Vanessa_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 426
Registrován: pon 18.06.2007 00:00

Re: Brutální vybíjení baterie e60

#4 Příspěvek od Vanessa_CZ »

To chce dobrou pojistku nez to zhori cely.

Onehda jsem resil znamemu podobnost a byl to vnitrni vetrak ten jezek na tom byl k.o.
Jindriseek1
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Haná

Re: Brutální vybíjení baterie e60

#5 Příspěvek od Jindriseek1 »

Zdar, dík za reakce, no žádná průchodka se neresila, podle mě to tím nebude, nikdy se to nevybije kdyz to auto zamknu. Musí to dělat nějakej spotřebič. Neco, co není jisteny pojistkou . Napadá mě jen dobijeni, že by zůstal buzenej altik, ale nevím, jak to vlastně funguje. Jinak jsem dneska odpojil ono slavné ibs tak jsem zvědav. To ibs řídí nějak buzení alternatoru nebo co to dělá?
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Brutální vybíjení baterie e60

#6 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Můžeš začít s ISTA/D energy testy a všelijaký měření napětí po uspání vozu. Může to vybíjet nějaká jednotka, nebo přímo kabeláž. Altík je taky ve hře kolik dává V, jaká je kondice a zejména jeho regulátor (?)

Zajímavej popis problému. Je toho tady o E60 popsaný mraky nejen mnou.
cheater
Registrovaný
Příspěvky: 1451
Registrován: sob 05.01.2019 11:48

Re: Brutální vybíjení baterie e60

#7 Příspěvek od cheater »

-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 18:13, celkem upraveno 1 x.
Jindriseek1
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: pon 30.01.2012 01:00
Bydliště: Haná

Re: Brutální vybíjení baterie e60

#8 Příspěvek od Jindriseek1 »

No hoši tak jsem odpojil ibs a tím to teda není. Za dvacet minut co jsem čekal v autě, mej jsem vypnutej klíček a vytazenej, párkrát jsem lezl do kufru a baterka zase k.o. Ani nesvitilo světlo v kabině. Chce to asi odborníka. Jen se ještě zeptám co za okruhy v tom autě není jištěny pojistkou?
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Brutální vybíjení baterie e60

#9 Příspěvek od Filozof »

odpojíš svorku baterie a připojíš AMPERMETR.... zjistíš tak kdy přesně ti protéká extrémní proud. Počítám musí ti tam téci třeba i 20Amper nebo 50 aby ti to bylo schopné za 20min vymlátit baterii.

Počítám stím že je nová. Že ji alternátor nabije na plnou kapacitu.
Můžeš u multimetr připojit jako ampermetr místo pojistky a poté simulovat co běžně děláš.
Pokud to dělá po manipulaci s kufrem či zadními dveřmi hledej v této větvi problém.

NEjprve bych ovšem zjistil kdy ti přesně začne protékat velký proud. Co přesně uděláš. A u toho pak hledej v pojistkách až narazíš na pojistku kde to protéká takto vysoko ...v té dané větvi to bude.

NEbo to nechej autoelektrikáři a máš po starostech.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

Re: Brutální vybíjení baterie e60

#10 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Od doby, co existuje klešťový ampérmetr, netřeba nic odpojovat.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

Re: Brutální vybíjení baterie e60

#11 Příspěvek od Filozof »

vlasta - né každej ho má.... ale jasně kleštovej je fajn věc a navíc pokud jsou větší proudy než zvládne multimetr tak určitě každej má trochu jinou maximální hodnotu.

Takže pokud je možnost použít na zjištění kleštovej ampermetr na celkový proud. A potom pojistky postupně vytahovat a zjištovat stačí multimetrem...kde odtéká největší proud při manipulaci dveří či kufr případně samovolně.
kabyr01
Registrovaný
Příspěvky: 729
Registrován: pon 12.01.2009 01:00
Bydliště: Kutná Hora

Re: Brutální vybíjení baterie e60

#12 Příspěvek od kabyr01 »

Jindriseek1 píše:Zdar všichni. Mám e60 535d před face, a v poslední době mám zajímavý problém. Baterka dobitá delší jízdou,
zaparkuju večer, ráno nastartuju na cvrnk, startér by urval motor. Baterka 100%. Tohle i po týdnu stání klidně.
Potom takhle přijedu, vypnu motor, párkrát otevřu dveře , kufr, chvíli se v něm hrabu a následně bych popojel na lepší místo, ale pozor, baterka úplně k.o. A to už po čtvrthodině. Třeba to i nastartuje samo, líně, je poznat že baterka má dost, hodiny se vynulujou atd, stačí chvíle jízdy a zase startér točí jak ráno při prvním startu. Na palubáku nikdy žádná hláška.
Prostě něco tam tu baterku při stání s vypnutým motorem vydojí a klidně do mrtva, že už ani světlo v kabině nežhaví. Je to vyzkoušeno s jinou baterkou a úplně stejný projev. Zkoušel jsem vytahat postupně všechny pojistky v kufru a i u spolujezdce a furt to má ukrutnej odběr než to usne asi, nebo nevím.
Ne na diagnostice jsem nebyl, a ano Jaraxi, je to e60 smradlavá nafta, to se ví.
Tak do toho odborníci. Předem děkuji za rady tipy a názory. Jindra
Dle domluvy jsem ti poslal SZ s kontaktem na velice šikovného autoelektrikáře ;)
Botas
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: pon 24.11.2014 01:00

Re: Brutální vybíjení baterie e60

#13 Příspěvek od Botas »

Má tohle téma nějaké řešení? Moje e61 trpí tímto nešvarem již od koupi (cca 5let). Mezitím se repasoval alternátor, opravila kabeláž v 5tých dveřích, nová baterka, jiný ibs. Vyjmenované opravy nebyli kvůli vybíjení, ale ve skrytu duše jsem vždy doufal, že by to mohlo pomoci.

Do výčtu poznatků bych ještě dodal, že po chvilce stání s odemknutým autem a následným otevřením jakýchkoliv dveří, je slyšet na cca 2s palivové čerpadlo.

Někdy se vynuluje čas, někdy ztratí řízení pozici.

Někdy nejde otevřít kufr, ale po otevření bočních dveří se auto “probudí” a kufr již otevřít lze.

Auto jsem koupil s ohnutou hydro pístnicí na otevírání kufru. Nahradil jsem stejnou jako z druhé strany. Možná je zakopaný pes tam.

Disponuju inpou.

Někdo kdo by poradil, pomohl okolo Mladé Boleslavi?
kabyr01
Registrovaný
Příspěvky: 729
Registrován: pon 12.01.2009 01:00
Bydliště: Kutná Hora

Re: Brutální vybíjení baterie e60

#14 Příspěvek od kabyr01 »

A co ti píše diagnostika?

Pravděpodobně máš někde nějakej parazitní odběr... To už bude chtít nějaké komplexní měření.

A odpojování už je dle mého jenom následek nízkého napětí - modul postupně odpojuje různé funkce, aby zachoval možnost nastartování.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Brutální vybíjení baterie e60

#15 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Diagnostika možná právě neukáže nic. Chtělo by to poměřit proudy - energy test, osciloskop, vytahovat pojistky, monitorovat uspávání a takový ty srandy. Ale problém může být v plus káblu/spoji pod autem, tzn. že špatně teče obvodem proud (třeba můj případ). Po ročním trápení až jsem si je nechal vyměnit na to udělali ofiko svolávačku:

forum/viewtopic.php?f=25&t=100101&hilit=nestartuje
forum/viewtopic.php?f=25&t=101147&hilit ... va%C4%8Dka

Za prověření nic nedáte, ale známýmu dělal High battery discharge zase regulátor/aletrnátor. Čidlo hladiny oleje a IBS po výměně myslím beze změny.
Botas
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: pon 24.11.2014 01:00

Re: Brutální vybíjení baterie e60

#16 Příspěvek od Botas »

Diagnostika mlčí. Vyzjistím jak ta svolávačka (Díky za tip). Myslel jsem si, že se podívám na tu průchodku sám. Z hora zapatlaná vazelínou a v pohodě. Ze spodu přístup jak k penězům. To se svěšuje celá nápravnice či jak? Mám 550i včetně stabilizace karoserie v zatáčkách, takže je to u průchodky dos zahuštěné...

Jinak než došla baterka v měřáku, tak jsem postupně vytahoval pojistky nad baterkou, žádná změna. Dále budu pokračovat za kastlíkem.

Btw po usnutí napětí baterie 12,6V.

Po otevření dveří a pozor připojení 9A nabíječky klesalo napětí až na 11,8V...
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

Re: Brutální vybíjení baterie e60

#17 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

No jestli nabíjením přes terminály nedoteče dost proudu k baterce tak jsou to nejspíš ty káble. Nápravnice se myslim neřeší, ale tuším nádrž musí povolit, vede to nad ní. Já měl ten spoj úplně suchej a vyrezlej.. Dodnes nechápu proč dvě "měděný lana" jsou propojený ocelovým šroubkem M8. Jinak lze změřit na terminalech v motoru co dává altík a jaké kondici (cca 14,V+) a vs. co vzadu na pólech baterka.
Botas
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: pon 24.11.2014 01:00

Re: Brutální vybíjení baterie e60

#18 Příspěvek od Botas »

Tak svolávačka je domluvená.

Dále jsem měřil proud klešťákem. Z baterie teče po probuzení 15A směrem do pojistkovky nad baterií. Když zamknu a zacvaknu šroubovákem kufr, dalších cca 5 min se drží proud na 13,8A dále klesá až na > 0,1A.

Tyhle hodnoty jsou Vlastnost, nebo je něco rozbité? Má to někdo změřené?
Botas
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: pon 24.11.2014 01:00

Re: Brutální vybíjení baterie e60

#19 Příspěvek od Botas »

Tak proběhla kontrola spoje bateriového kabelu v kufru. Promazáno a vše prý v pořádku ( Cartec v Liberci)

Otázkou je ten proud. Našel by se tu někdo, u koho bych mohl změřit proud z baterie? Je to na 5min, klešťákem... Okolí Mladé Boleslavi
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

Re: Brutální vybíjení baterie e60

#20 Příspěvek od inspi1981 »

Na 5 minut to není, nejdřív to musí usnout
Odpovědět