Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E46 SMG
E46 SMG
Zdravím, je to USA verze přeovodkva S6S 420g
převodovka přestala řadit úplně (fungovalo pouze R) po kalibraci a různych testovací členu už neřadi vubec, na přistrojovce svítí 0.
Je chyba v hydraulice, vydává divné zvuky při řazeni nebo má tehdenci zařadit. Jenže se mi nelíbí tlak, čerpadlo má nové a spojku také, vše zkalibrovano, před 2 000km fungovala a řadila. KDyž se dívám na tlak, tak natlači 67bar, ale tlak rychle klesá cca 2-3 min spadne na 50bat a opět natlačí , je jedno zda je nastartovano či zapnuet zapalováni.
Máte nějak tip na co se zaměřit , popř. doporučit v MSK kraji na repas ?
převodovka přestala řadit úplně (fungovalo pouze R) po kalibraci a různych testovací členu už neřadi vubec, na přistrojovce svítí 0.
Je chyba v hydraulice, vydává divné zvuky při řazeni nebo má tehdenci zařadit. Jenže se mi nelíbí tlak, čerpadlo má nové a spojku také, vše zkalibrovano, před 2 000km fungovala a řadila. KDyž se dívám na tlak, tak natlači 67bar, ale tlak rychle klesá cca 2-3 min spadne na 50bat a opět natlačí , je jedno zda je nastartovano či zapnuet zapalováni.
Máte nějak tip na co se zaměřit , popř. doporučit v MSK kraji na repas ?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 SMG
Takže na voliči se snažíš hodit jedničku a ta problikává, že se jí to snaží zařadit a nebo z té nuly se to ani nepohne ?
Ten tlak si myslím je v pohodě, pracovní tlak je kolem těch 50barů.
Kdyby odešlo spínací relé, tak se tlaková pumpa nesepne. Když zlobí tlakové selenoidy, tak je problém s řazením 1-3-5 a 2-4-6 - tam je možnost i toho že se zlomí tlaková pružina v převodovce a nebo špatně udělané SW kalibrace.
Já to vidím, že může být špatný ten selector na konci kulisy, který nastavuje jednotlivé dráhy, který fyzicky natočí kulisu nebo s ní pohne za pomocí tlakového systému.
Každopádně napíchni to na ISTU ta si ověří jeho funkci (koneckonců aby neodešlu jen čidlo které snímá zařazenou rychlost) a kalibraci taky přes ISTU ne přes INPU
Ten tlak si myslím je v pohodě, pracovní tlak je kolem těch 50barů.
Kdyby odešlo spínací relé, tak se tlaková pumpa nesepne. Když zlobí tlakové selenoidy, tak je problém s řazením 1-3-5 a 2-4-6 - tam je možnost i toho že se zlomí tlaková pružina v převodovce a nebo špatně udělané SW kalibrace.
Já to vidím, že může být špatný ten selector na konci kulisy, který nastavuje jednotlivé dráhy, který fyzicky natočí kulisu nebo s ní pohne za pomocí tlakového systému.
Každopádně napíchni to na ISTU ta si ověří jeho funkci (koneckonců aby neodešlu jen čidlo které snímá zařazenou rychlost) a kalibraci taky přes ISTU ne přes INPU

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: E46 SMG
na voliči se snažiš zařadit stupěn (ať R či 1) tak svítí pouze 0. Pokud vynutím přes ISTU zařadit jakoukoliv rychlost tak bliká + ozve se hrozny zvuk z převodovky a vyhodí chybu, kde si zkontroluje hydrauliku, spojku, actuator a ventily, vše dopadlo OK. Spojka > nova
hydraulická jednotka > nová z jetého auta 90tis km najeto (říkal funkční na 100) měníla se, protože staré čerpadlo hydraulicke nemohlo natlačit na pracovní tlak nebo délé tlačil.
Relé hydrauliky > nová
Olej v hydraulice > nová pentosin
Ublíží se převodovce když udělam všechny adaptace + ovzdušnění kde ISTA vyžaduje po výměne olej či měnění jednotky?
během testovani klesl olej na minimum, takže asi hádám že neudělali pořádně adaptaci či ovzdušnění a nastavení ?
převodovka najeto 146 tis km.
hydraulická jednotka > nová z jetého auta 90tis km najeto (říkal funkční na 100) měníla se, protože staré čerpadlo hydraulicke nemohlo natlačit na pracovní tlak nebo délé tlačil.
Relé hydrauliky > nová
Olej v hydraulice > nová pentosin
Ublíží se převodovce když udělam všechny adaptace + ovzdušnění kde ISTA vyžaduje po výměne olej či měnění jednotky?
během testovani klesl olej na minimum, takže asi hádám že neudělali pořádně adaptaci či ovzdušnění a nastavení ?
převodovka najeto 146 tis km.
Re: E46 SMG
dopracoval jsem se blíže a chyba je v Selection angle cannot be engaged (OBDII: P1758)
už jen zjistit co je přesně KO, test hydrauliky: OK, sensors and actuator gearbox: OK, spring test proběhl taky, ale pouze při ,,R".
že by praskla compresion spring ?
už jen zjistit co je přesně KO, test hydrauliky: OK, sensors and actuator gearbox: OK, spring test proběhl taky, ale pouze při ,,R".
že by praskla compresion spring ?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 SMG
Compresní pružina nebo selector na konci kulisy řazení, který nastavuje úhel řazení
Naposledy co jsem ten selector měnil, tak třeba zůstaval zaseklý kvalt - třeba dvojka a nešla dát nula. Pak se podařilo přes diagnostiku na dvacátý pokus a pak se to snažilo asi tak 20-30x zaradit jediničku, ale nedokázalo se to trefit do dráhy.
V BMW cca 15tis , výměna 2-3h cca
Kompresní pružina 69kč ale převodovka dolů

Naposledy co jsem ten selector měnil, tak třeba zůstaval zaseklý kvalt - třeba dvojka a nešla dát nula. Pak se podařilo přes diagnostiku na dvacátý pokus a pak se to snažilo asi tak 20-30x zaradit jediničku, ale nedokázalo se to trefit do dráhy.
V BMW cca 15tis , výměna 2-3h cca

Kompresní pružina 69kč ale převodovka dolů

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: E46 SMG
Funguje jenom R, zbytek nezaradi. Kdyz tu poslu par screen z diag, mohl by jsi urcit zda by to byla pruzina
Update: zde posilám odkaz z ISTY: https://ulozto.cz/tamhle/YdKw0oWIw16h
Update: zde posilám odkaz z ISTY: https://ulozto.cz/tamhle/YdKw0oWIw16h
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 SMG
Může to být oboje, bohužel hardwarovou záležitost odhalit diagnostikou někdy prostě nejde
Třeba se na selenoidu ulomil ten kolíček, který se zahákne do toho táhla, selenoid se jeví po SW stránce OK, ale reálně nic nezařadí.
Jako stejně se to sere tady ta věc, když jí koupíš novou, máš odškrknout další smg píčovinu z wishlistu
Bohužel 15tis, because mpower
Já to řešil na INPě a tam to byla chyba číslo 36 a 37

Jako stejně se to sere tady ta věc, když jí koupíš novou, máš odškrknout další smg píčovinu z wishlistu


Já to řešil na INPě a tam to byla chyba číslo 36 a 37

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: E46 SMG
Takze vymenit gear slector (actuator) a pruzinky? Ja jsem klidne pro. 

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 SMG
Začal bych selectorem - 23412229789
Ta pružinka se jako taky stává, že praskne, ale to je podle mě mě ta méně pravděpodobná příčina a většinou je tam problém, že to nechce zařadit třeba trojku a přeskočí ji to atd.
Hlavně tvl kvůli pružince odstrojovat smg robota, pak převodovka dolů a vyměnit pružinku za 60kč a celý zpět, tak to by mi praskla jitrnice
Ta pružinka se jako taky stává, že praskne, ale to je podle mě mě ta méně pravděpodobná příčina a většinou je tam problém, že to nechce zařadit třeba trojku a přeskočí ji to atd.
Hlavně tvl kvůli pružince odstrojovat smg robota, pak převodovka dolů a vyměnit pružinku za 60kč a celý zpět, tak to by mi praskla jitrnice

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: E46 SMG
jojo četl jsem o robotě pružinky, ale neveděl jsem jaké jsou přesně symptomy, jinak převodovka řadila krásně ale pak už skončila.
Díky, nezbývá než prostě vyměnit ten actuator, jinak dám ještě info jak to dopadlo.

Díky, nezbývá než prostě vyměnit ten actuator, jinak dám ještě info jak to dopadlo.
- ice.blade
- Registrovaný
- Příspěvky: 279
- Registrován: čtv 16.10.2008 00:00
- Bydliště: profiracing.sk BMW Diagnostika - predaj viac info na - www.diag.sk
Re: E46 SMG
ako som pisal na SK klube tak pruzinka nesposobi ze by prevodovka neradila len by radila velmi pomaly a chaoticky, zatial som nevidel ajked bola pruzinka na 2 casti ze by prevodovka nevedela zaradit 1 alebo R
a ak je to GPS (gear position sensor) keden funkcny za 150€ mam
a ak je to GPS (gear position sensor) keden funkcny za 150€ mam
Re: E46 SMG
ano, proto jsem se ptal jaké symptomy má praskla pružínka, takže problém nebudev průžince ale actuatorem či senzorem.
Každopádně děkuji za cenné rady, dám vědět co a jak ještě.
Každopádně děkuji za cenné rady, dám vědět co a jak ještě.
Re: E46 SMG
Update: jeden člověk si lehl pod auto a sledoval převodovku (resp. actuator) při řazeni R si to jenom přitahlo, ostatni rychlosti se ani nehlo, takže senzorem to není, co se bojíme aby to bylo mechanicky blokle v převodovce. Budem sundávat actuator, ať mužem vyloučit chybu v převodovce.
- ice.blade
- Registrovaný
- Příspěvky: 279
- Registrován: čtv 16.10.2008 00:00
- Bydliště: profiracing.sk BMW Diagnostika - predaj viac info na - www.diag.sk
Re: E46 SMG
cez diagnostiku nedokazes dat Nko? ze ti to potrieska vsetky dorazy a da paku do stredu? ak ano tak prevodovka nebude mat nic blokovane
Re: E46 SMG
cez diagnostiku dáme R a N, nic víc. Mám pocit že, nebude uplně ve středu ta ,,páka" ale v dráze pro R, tak už je jasné proč nelze zařadit 1čku atd..
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 SMG
Převodovka nemůže být mechanicky tak poškozená aby, aby nešlo zařadit vůbec nic. To je opravdu nepravděpodobné, že by se celá kulisa uvnitř vysypala 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- ice.blade
- Registrovaný
- Příspěvky: 279
- Registrován: čtv 16.10.2008 00:00
- Bydliště: profiracing.sk BMW Diagnostika - predaj viac info na - www.diag.sk
Re: E46 SMG
ak nieje paka realne v neutrali tzn v strede ale na diag podla GPS vidis ze je engagnuty neutral, nejde ti kalibracia prevodov tak si fakt pories GPS
Re: E46 SMG
jojo kalibrace nelze dokončit máš pravdu, zaseknu se při kalibrovani když chce zařadit rychlosti. Mám si davat na něco bacha při měnění senzoru GPS či actuatoru ? Adaptaci a ovzdušnění ,,bleed" co jsem viděl, vím že mně to nemine.
- ice.blade
- Registrovaný
- Příspěvky: 279
- Registrován: čtv 16.10.2008 00:00
- Bydliště: profiracing.sk BMW Diagnostika - predaj viac info na - www.diag.sk
Re: E46 SMG
GPS len aby si ho dal dobre a dobre zacvakol do ulozenia
ak rozoberas hydrosystem tak aby si mal vzdy dost kvapaliny v nadrzke a dobre odvzdusnil... kluden aj 2x po sebe
ak rozoberas hydrosystem tak aby si mal vzdy dost kvapaliny v nadrzke a dobre odvzdusnil... kluden aj 2x po sebe
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: E46 SMG
Nějakej pokrok ? 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance