Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW ASK - pokus o domácí opravu

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
Vanessa_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 426
Registrován: pon 18.06.2007 00:00

BMW ASK - pokus o domácí opravu

#1 Příspěvek od Vanessa_CZ »

Oprava nefunkční ASK s TDA 7560

1.odstranit stare IO ty dva černý čtverce - nejlépe teplem - nemusíš celé stačí jen přerušit vedení a nebo s něma nic nedělat a přerušit cesty.

Obrázek

2. Připravíme propojku

Obrázek

3. Napinujem IO

můžeš si to rozdělit barvama.

GND (uzemnění) 1,2,8,13,18,24 - můžeš vést každý zvlášť nebo je spojit u čipu a vést jedním drátem. 16 na zem přes 0,47uF kond.

Vstupy - 11,12,14,15

Výstupy - plus - 9,5,17,21
minus - 7,3,19,23

STB - 4

VCC - 6,20

SVR - 10

Obrázek

4. Příprava zemnící bod - GND - vyškrábat do desky a propájet

Obrázek

Dodělat 2x kondenzátor 0,47uF - černým flekem připevnit k zemnícímu bodu a na druhý pól připojit 10 a 16 - proto dva kondenzátory.

5. Připojení IO - Pinout máme z leva do prava. Tzn. 1-25.

Obrázek

Obrázek

Na fotce jsou očíslovaný piny na který se to připájí.


Obrázek

Pájej jen co je očíslované fotky jsou z různých zdrojů.

6.
Vyvrtat 2x díru teplovodná pasta + teplovodná gumka pod IO a usadit

Obrázek

7. Je vhodné ještě vyměnit elit za větší. Na fotce ten věžák 4700uF/25V

Obrázek
Na pájení je vhodná nějaká pasta. Dráty standart žádný šílenosti, ať to jde pěkně ohýbat. Kdyby nějaký chyby upravíme.
Naposledy upravil(a) Vanessa_CZ dne pát 04.09.2020 14:51, celkem upraveno 6 x.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: BMW ASK Oprava

#2 Příspěvek od Jaris330D »

:lol: to neda. Na tohle musis mit trochu zkusenosti. Staci, aby si spatne ocinoval dratky a vse ocistil. Vic je prohrejes a sloupne se, jako banan. Ty zkratky mu nic rikat nebudou GND, VCC, SVR, STB.
0.47 uF je hodnota kondenzatoru a cte se to mikrofarad.

Tady si stahni dokumentaci, kde jsou popsane vystupy.
https://www.alldatasheet.com/view.jsp?S ... rd=Tda7560
Vanessa_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 426
Registrován: pon 18.06.2007 00:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#3 Příspěvek od Vanessa_CZ »

A proč by to nedal? Označení resit nemusi. Má to vsechno očislovany. A pájet na drat co je tlustej pomalu jak tkanicka do bot tak to snad zvladne.
Pajk85 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2873
Registrován: úte 26.04.2016 00:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#4 Příspěvek od Pajk85 Člen Klubu »

Vanesso, jak dlouho Ti tahle oprava funguje?
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#5 Příspěvek od xaler »

Děkuji mnohokrát, trochu nechápu to připojení kendenzátoru, na fotkách je jen jeden a připojen v místě kde nejsou žádný kontakty, Taky nerozumím tomu vyškrábání zemnícího bodu. Tu černou věc mám někde shánět pod názvem TDA 8563q. Ještě by mě zajímalo jestli tohle je oprava za všechny 4 výstupy a jaký to má výkon proti původním součástkám. Jdu shánět ingredience. Ještě bys mohl doporučit kde to nakoupit, pokud možno vcelku, jestli ebay, nebo tady.
Naposledy upravil(a) xaler dne pát 04.09.2020 10:26, celkem upraveno 1 x.
Vanessa_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 426
Registrován: pon 18.06.2007 00:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#6 Příspěvek od Vanessa_CZ »

Pajk85 píše:Vanesso, jak dlouho Ti tahle oprava funguje?
Já ji mám ještě jinak. Já dával ze supliku TDA 7388 a jde od cca kvetna kdy to zaclo strilet v levym kanalu.
Vanessa_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 426
Registrován: pon 18.06.2007 00:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#7 Příspěvek od Vanessa_CZ »

xaler píše:Děkuji mnohokrát, trochu nechápu to připojení kendenzátoru, na fotkách je jen jeden a připojen v místě kde nejsou žádný kontakty, Taky nerozumím tomu vyškrábání zemnícího bodu. Tu černou věc mám někde shánět pod názvem TDA 8563q. Ještě by mě zajímalo jestli tohle je oprava za všechny 4 výstupy a jaký to má výkon proti původním součástkám. Jdu shánět ingredience. Ještě bys mohl doporučit kde to nakoupit, pokud možno vcelku, jestli ebay, nebo tady.
Ty budes kupovat TDA 7560. Ano má to výstup na všechny 4. A bude to jen jeden koncovy stupen. Na obrazku jsou dva starší. zemnící bod si udělěj v místě kde to vidiš na fotce. - oskrabes barvu z cest.
Jaris330D
Registrovaný
Příspěvky: 3672
Registrován: pát 22.04.2011 00:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#8 Příspěvek od Jaris330D »

Vanessa_CZ píše:A proč by to nedal? Označení resit nemusi. Má to vsechno očislovany. A pájet na drat co je tlustej pomalu jak tkanicka do bot tak to snad zvladne.
Tak to by ses divil, co jsem uz videl za hruzu, kdy jeden takovej koumak pajel lanka a propajel je tak, ze se mu roztavila buzirka a jak to pekne zamotal, tak se mu to pekne vyzkratovalo a koncak v riti. Nebo propajel dva body na plosnaku, ze se mu slily do jednoho a slus. Cele se to mohlo vyhodit. Asi si nic po nekom neopravoval. Nebo prohrival, tak dlouho, az se mu odloupnula cesta a musela se modelovat. To jsou takove ty libovky, co se vecne stavaj kutilum, co vsemu rozumen. On ani ten koncak nesmis prohrivat do nekonecna a co jsem videl spareneho cinu. Ve skole nas za to porad jebali, jakmile se to nelesklo, jako psi kule, tak znova. Odsat a znova :lol:. Nebo bambule, ze bys na tom mohl postavit vysilac.
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#9 Příspěvek od xaler »

Jaký je rozdíl mezi TDA 7560 a 7388 k samotné opravě to nepotřebuji, ale zajímá mě to. Klidně ty moje dotazy pak smaž a to podstatné přihoď do toho návodu. Těm věcem co píšete moc nerozumím, ale od toho je google. Spíše se mi to zdá příliš jednoduché a pořád přemýšlím v čem je teda zakopaný pes.
inspi1981
Registrovaný
Příspěvky: 958
Registrován: čtv 30.05.2013 00:00
Bydliště: Ostrava

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#10 Příspěvek od inspi1981 »

Zakopany pes je v tom, ze jsi to nikdy nedelal
Vanessa_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 426
Registrován: pon 18.06.2007 00:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#11 Příspěvek od Vanessa_CZ »

Rozdíl tam je akorat ve výkonu. Byl tak nejblíže tomu co jsem v tý době v práci našel. Jednoduchý to je proto, že nahradíš starší novějším a nic moc z toho základu se nemění. Ještě je teda dobrý vyměnit jeden větší elit za ještě větší. Dodám fotku do návodu.
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#12 Příspěvek od zzeli »

Jaris: Ty ses nejakej pesimistickej :D
xaler: normalne to das, bude to mozna vypadat hnusne, ale fungovat to bude a to je podstatny. Pokud jsi nikdy nepajel, tak zacni tema licnama a pokud je budes umet pocinovat tak, aby to nevypadlo jak kdyz to prave vyblil pes (cili izolace lanka roztavena, zdeformovana, zcernala :-) ), tak ten zbytek uz udelas uplne v klidu. A kalafuna neni zlocin. Lepsi aby to vypadalo hnusne nez tam mit studeny spoje. Na prehlidku s tim nepujdes.
Vanessa_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 426
Registrován: pon 18.06.2007 00:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#13 Příspěvek od Vanessa_CZ »

https://www.megaknihy.cz/elektronaradi/ ... -30ml.html

Kup si tohle na pajeni s dnešním cínem bez olova se to snejně nedá pájet. S tímhle to budeš mít na pána.
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#14 Příspěvek od xaler »

Já občas pájím nějaký kabílky, nebo nějaký drobnosti na autě takže pájení bude v pohodě, nakoupím matroš a jdu na to. Teď si předělávám elektriku na motorce a pájím konektory plynovým zapalovačem. Jediný co se může pokazit, že to nebude fungovat a už nepůjde zjistit proč. Nechápu jak se v tom může někdo vyznat.
Nevím co je licna a elit. :D
Cín mám extol tam by mělo olovo být co jsem teď koukal a je v něm i kalafuna.
Pak se můžu pustit do zesilovače L7 když seženu horní desku.
Vanessa_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 426
Registrován: pon 18.06.2007 00:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#15 Příspěvek od Vanessa_CZ »

Jakou horní desku? Elit je ten velký černý kondenzátor.
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#16 Příspěvek od xaler »

Děkuji už jsem koukal, ještě bys měl napsat co to znamená větší, nebo prostě pro blbce jako jsem já přesný hodnoty.
Jak je na té fotce ten kondenzátor 0,47uF na co je tam zapojený, nebo to je k tý desce jen přilepený a platí to co jsi psal?
L7 nekomunikuje takže pravděpodobně je mrtvá ta vrchní deska s těma čipama a je to před FL podle místních guru neopravitelný. Je skoro nesehnatelná za nějakou normální cenu.
Pak to tu můžeme promazat, je zbytečný aby někdo četl moje otázky.
Vanessa_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 426
Registrován: pon 18.06.2007 00:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#17 Příspěvek od Vanessa_CZ »

na ten L7 bych se klidne kouknul... nechceš mi ho poslat? Vybavení mám na všechno, IR BGA Rework, HW, SW na dumpy, atd...

ten 0,47uF je minusem pripajeny na zem. Celej ten konec ty základní desky je zem. Proste tam lehce oškrábeš barvu a nacinuješ.
Naposledy upravil(a) Vanessa_CZ dne pát 04.09.2020 16:48, celkem upraveno 1 x.
xaler
Registrovaný
Příspěvky: 1032
Registrován: čtv 31.03.2011 00:00
Bydliště: Louny

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#18 Příspěvek od xaler »

Odkud jsi?
Ten obvod TDA7560 co se tu prodává kolem 300,- kč je ve stejné kvalitě jako ty z Ebay, Ali apod?
To jsem nevěděl že to okolí v tištěném spoji je zem, tak už je mi to jasné.
Čistě teoreticky by ten koncák na tom L7 mohl být v pořádku, jestli to někomu odešlo náhle ze dne na den.
Naposledy upravil(a) xaler dne pát 04.09.2020 16:49, celkem upraveno 1 x.
Vanessa_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 426
Registrován: pon 18.06.2007 00:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#19 Příspěvek od Vanessa_CZ »

Ten co tu koupiš bude v tovární kvalitě. Já Olomouc
Vanessa_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 426
Registrován: pon 18.06.2007 00:00

Re: FAQ - BMW ASK Oprava - návod

#20 Příspěvek od Vanessa_CZ »

ty koncáky můžou být ok, ale po těch letech je lepší to celý udělat. navíc ty nové jsou mnohem lepší.
Odpovědět