Udělal jsem chybu v přechozím tématu, Teplota motoru N62 /, že jsem spojil dvě věci dohromady a tak se omlouvám a pokusím se tady vše rozepsat pro toho, kdo měl, nebo má podobné problémy s vynecháváním válců.
Začalo to tím, že se občas rozvítila kontrolka motoru.Inpou jsem zjistil misfires 8 a 6 válce.Takže nejdříve jsem měnil svíčky, pak trafa, pak elektřina pak dráty atd a pořád nic, pořád to vynechávalo.Byl jsem zoufalej.Na anglickým foru jsem zjistil, že měl někdo podobný problém a při odpojení na 3 vteřiny a znovuzapojení vahy vduchu, nebo snímče vačky se vše do 5 vteřin srovnalo.Tak jsem udělal klasickou českou prasárnu, že po nastartování motoru se přes elektronický časový spínač a vypínač, odepne kostra váhy vzduchu a to na 3 vteřiny a znovu se zapne.A jezdli jsem tak asi 2 měsíce a bylo to v pohode.Jenom tomu chyběl ve vyších otáčkách výkon.Jelo to zkrátka v nějakém nouzovém režimu.Ale štvalo mě to a tak jsem zjištoval dál, co s tím a pak jsem objevil, co to znamená Valvetronic.
Do té doby jsem neměl ani tušení..Asi po lehkem ohřátí motoru, tak do 1 minuty po nastartování, klika vačky sacích ventilů sníží sací ventily na 0,3mm a v případě potřeby ho umí dát i na 1,3mm tuším.Inpou jsem zkusil tento elment zkratít a malinko se to zlepšilo, ale pořed to vynechávalo na na 8 válci..
Takže mi bylo jasné, že vačka bude obroušená, nebo koník ventilu má vůli nebo hydroštel atd.
Ventil se zkrátka díky vačce neotevře a nedostane se do válce palivo.
Zkusil jsem ještě motor Valvetronicu, ale ten byl dobrý.Takže sundání víka ventilu a zjištění závady.
Když jsem ho sundal, vypadalo vše dobře, pružiny valvetronicu byly v pohodě i ta velká vracecí.Ale až v zadu na 8 válci bylo vyskočené vahadlo na posledním ventilu, tak jsem si řekl vyhráno.Ale prd..Byla prasklá celá ta kostra, tedy ten rám Valvetronicu, někdo to předemnou asi moc utáhl, a po čase to prasklo,bylo vidět, že jsou nová gufera ventilů zkrátka krásně měká.Taky mi to nežere vůbec olej.Povolil jsem napínak lišty a sundal kolo sacích ventilů, pred tím jsem tedy srovnal motor na značky rozvodů.Sundal jsem celý Valvetronic a ten se rozpadnul na 2 části...tedy upadla zadní část na ovládání 8smého válce.To byla celá zavada.Takže shánění nového a po čase jsem sehnal celý motor s vyskočeným pístem, ale dobrým Valvetronicem a prohodil ho, Koupil jsem i nové hydroštely pro jistotu.
No a motor krásně čistě beží a vše je v pohodě...Moment na utažení Valvetronicu je 10Nm, to asi někdo nevělel a přetáhl to....Tak snad to někomu pomůže...
Ještě maličkost když odpojíte váhu vzduchu nebo jaký koli snímač vaček při běžícím motoru,Valvetronic se hodí do nouzového režimu a otevře sací ventily na všech válcích na 1.2mm, tím je vyřazen z provozu a motor jede tak, jakokdyby tam Valvetronic vůbec nebyl...ale špatně....To je tedy jednoduchá diagnostika Valvetronicu
Tak aby to pochopily všichni, když nastartujete motor a vynecháva vám evidentně nějaký valec, tak odpojte při běžícím motoru vahu vzduchu a to na 3 vteřiny a zase zapojte.Pokud se motor srovná a přestane vynechávat, tak je to špatná funkce Valvetronicu, nebo snímače na něm, nebo motor Valvetronicu.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Vynechávaní válců N62 - Valvetronic "!!! VYŘEŠENO !!!
Re: Vynechávaní válců N62 - Valvetronic "!!! VYŘEŠENO !!!
Pěkně jsi to vyřešil....super popis...to se určitě může hodit 
