Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Z3 retrofit tempomat (cruise control)
Z3 retrofit tempomat (cruise control)
Ahoj,
tady bych měl několik dotazů k instalaci tempomatu do mé Z3. Sorry za ten elaborát, ale lépe to popsat neumím....
Aktuálně jsem sehnal tyto díly:
OVLÁDACÍ JEDNOTKA REGULÁTORU (65711387625)
REGULÁTOR (65718369027)
BOWDEN CABLE F CRUISE CONTROL (65718380083)
PÁČKA TEMPOMATU (61318360926)
Rozhraní regulace rychlosti (65718380054)
Co mě ještě chybí:
SENZOR SPOJKY (61318360421)
DRŽÁK BOWDENU (13541747519)
Tak a teď ty otázky....
1) Rozhraní regulace rychlosti (65718380054), dle katalogu bych tam měl mít tento díl, ale zase se jinde dočítám, že tento díl je potřebný pouze pro poface.....nicméně v katalogu ho mám psaný..... (foto 1)
2) Nainstaloval jsem páčku tempomatu a počítám, že má pasovat do konektoru, který drží na tyči řízení hned vedle páčky pro blinkry (foto 2), spodní kryt sloupku řízení jsem vyřezal
3) OVLÁDACÍ JEDNOTKA REGULÁTORU (65711387625) doufám, že tuto krabičku bych měl umístit za přihrádku u spolujezdce, kde by měl být volný konektor k této krabičce (doufám, že tam bude)
4) SENZOR SPOJKY (61318360421) ten se nacvakne do díry u spojky (foto 3), nicméně někde bych tam měl najít kabel....je to tento? (foto 4)
5) držák serva v motoru. Ten mám (foto 5), ale evidentně asi z E36 a nový na Z3 stojí opravdu nesmysl (skoro 3k). Nikde jsem nenašel žádnou fotku, kde by přesně a jak měl být vlastně přidělaný. Žádné předpřipravené otvory, vůbec nic (foto 6). Musím sehnat ten origo a nebo by se to dalo udělat jinak, třeba použít ten z E36? (foto 7 v dalším příspěvku).
6) a poslední věc, samotné ovládací lanko plynu. Tak tady vůbec netuším, kam ho umístit? Očekával jsem druhou díru v kovovém díle, kde je původní lanko plynu (foto 8 v dalším příspěvku) , ale tam nic takového není......můžete mě někdo nějak nasměrovat, nebo nějakou fotku? Je potřeba něco ještě vyměnit?
díky za pomoc a slibuji, že minimálně dva týdny se nebudu nic ptát:-)
tady bych měl několik dotazů k instalaci tempomatu do mé Z3. Sorry za ten elaborát, ale lépe to popsat neumím....
Aktuálně jsem sehnal tyto díly:
OVLÁDACÍ JEDNOTKA REGULÁTORU (65711387625)
REGULÁTOR (65718369027)
BOWDEN CABLE F CRUISE CONTROL (65718380083)
PÁČKA TEMPOMATU (61318360926)
Rozhraní regulace rychlosti (65718380054)
Co mě ještě chybí:
SENZOR SPOJKY (61318360421)
DRŽÁK BOWDENU (13541747519)
Tak a teď ty otázky....
1) Rozhraní regulace rychlosti (65718380054), dle katalogu bych tam měl mít tento díl, ale zase se jinde dočítám, že tento díl je potřebný pouze pro poface.....nicméně v katalogu ho mám psaný..... (foto 1)
2) Nainstaloval jsem páčku tempomatu a počítám, že má pasovat do konektoru, který drží na tyči řízení hned vedle páčky pro blinkry (foto 2), spodní kryt sloupku řízení jsem vyřezal
3) OVLÁDACÍ JEDNOTKA REGULÁTORU (65711387625) doufám, že tuto krabičku bych měl umístit za přihrádku u spolujezdce, kde by měl být volný konektor k této krabičce (doufám, že tam bude)
4) SENZOR SPOJKY (61318360421) ten se nacvakne do díry u spojky (foto 3), nicméně někde bych tam měl najít kabel....je to tento? (foto 4)
5) držák serva v motoru. Ten mám (foto 5), ale evidentně asi z E36 a nový na Z3 stojí opravdu nesmysl (skoro 3k). Nikde jsem nenašel žádnou fotku, kde by přesně a jak měl být vlastně přidělaný. Žádné předpřipravené otvory, vůbec nic (foto 6). Musím sehnat ten origo a nebo by se to dalo udělat jinak, třeba použít ten z E36? (foto 7 v dalším příspěvku).
6) a poslední věc, samotné ovládací lanko plynu. Tak tady vůbec netuším, kam ho umístit? Očekával jsem druhou díru v kovovém díle, kde je původní lanko plynu (foto 8 v dalším příspěvku) , ale tam nic takového není......můžete mě někdo nějak nasměrovat, nebo nějakou fotku? Je potřeba něco ještě vyměnit?
díky za pomoc a slibuji, že minimálně dva týdny se nebudu nic ptát:-)
- Přílohy
-
- Foto 1
- Foto 1.jpg (8.48 KiB) Zobrazeno 12886 x
-
- Foto 2
- Foto 2.jpg (2.02 MiB) Zobrazeno 12886 x
-
- Foto 3
- Foto 3.jpg (2.83 MiB) Zobrazeno 12886 x
-
- Foto 4
- Foto 4.jpg (2.03 MiB) Zobrazeno 12886 x
-
- Foto 5
- Foto 5.jpg (3.38 MiB) Zobrazeno 12886 x
-
- Foto 6
- Foto 6.jpg (2.23 MiB) Zobrazeno 12886 x
Naposledy upravil(a) Sovaja dne sob 06.02.2021 18:36, celkem upraveno 1 x.
BMW E36/7 Z3 Hell Rot, 2.8l, 1997
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Re: Z3 retrofit tempomat (cruise control)
Přílohy 7 a 8.
mějte se
mějte se
- Přílohy
-
- Foto 7
- Foto 7.jpg (3.87 MiB) Zobrazeno 12885 x
-
- Foto 8
- Foto 8.jpg (2.46 MiB) Zobrazeno 12885 x
BMW E36/7 Z3 Hell Rot, 2.8l, 1997
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Re: Z3 retrofit tempomat (cruise control)
Tempomat mám zatím v krabici, takže spíš k těm teoretickým věcem:
1) Nepotřebuješ. Toto je pro M52TU, kde je elektronický plyn. Tam zase nepotřebuješ aktuátor a ten balast kolem
3) Ano
5) Toto je v podstatě ten důvod, proč to mám furt v krabici. Největší sranda na tom je, že auta, které mají tempomat z výroby, mají ten držák údajně přivařený na hrnec. Takže si v BMW zjednodušili výrobu tím, že dali do všech aut jednotou elektriku s rozvedenou kabeláží pro tempomat a dali si tu práci, že měli variantu kastle pro auta s tempomatem a bez tempomatu. Nechápu
6) Lanko plynu není to, co máš zakroužkované, to je ASC. Lanko plynu je pod tím, blíž k sání. Bovden je vidět na fotce 8 vpravo jak jde kolem měrky oleje nahoru k podtlakové hadici.
1) Nepotřebuješ. Toto je pro M52TU, kde je elektronický plyn. Tam zase nepotřebuješ aktuátor a ten balast kolem
3) Ano
5) Toto je v podstatě ten důvod, proč to mám furt v krabici. Největší sranda na tom je, že auta, které mají tempomat z výroby, mají ten držák údajně přivařený na hrnec. Takže si v BMW zjednodušili výrobu tím, že dali do všech aut jednotou elektriku s rozvedenou kabeláží pro tempomat a dali si tu práci, že měli variantu kastle pro auta s tempomatem a bez tempomatu. Nechápu
6) Lanko plynu není to, co máš zakroužkované, to je ASC. Lanko plynu je pod tím, blíž k sání. Bovden je vidět na fotce 8 vpravo jak jde kolem měrky oleje nahoru k podtlakové hadici.
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


Re: Z3 retrofit tempomat (cruise control)
Jeste doplnim:
4. Ten konektor na foto c. 3 neni k tomu snimaci pedalu, ale ten spravny konektor je videt na foto c.3 (na tom kabelovem svazku), je podobny jako na tom snimaci u brzdy.
5. Ja si myslim, ze pokud existuje drzak origo na Z3, ze stejne bude treba bodnout k karoserii. Ja osobne mel drzak asi z e39, ten jsem trochu upravil a povesil ho jen na sroub drzici kabely (je videt na foto c.6, nic jineho v tech mistech neni) s tim, ze ostatni 2 nohy casem bodnu ke kastli (otec ma COcko), zatim jsem je podlepil gumovou podlozkou, uz jezdim 2 roky tak, nejak jsem na to zapomnel. Ale v lete urcite uz to dodelam.
6. konec lanka od serva se zapojuje na skrtici klapku pod lanko plynu. Jdi podle lanka plynu az ke konci a pod tim by melo byt jeste jedno misto na zacvaknuti konce lanka, ma to stejne ukonceni. Jestli se nepletu, tak by pod sebou mely byt zakonceny vsechny 3 lanka - plyn, asc a tempomat.
4. Ten konektor na foto c. 3 neni k tomu snimaci pedalu, ale ten spravny konektor je videt na foto c.3 (na tom kabelovem svazku), je podobny jako na tom snimaci u brzdy.
5. Ja si myslim, ze pokud existuje drzak origo na Z3, ze stejne bude treba bodnout k karoserii. Ja osobne mel drzak asi z e39, ten jsem trochu upravil a povesil ho jen na sroub drzici kabely (je videt na foto c.6, nic jineho v tech mistech neni) s tim, ze ostatni 2 nohy casem bodnu ke kastli (otec ma COcko), zatim jsem je podlepil gumovou podlozkou, uz jezdim 2 roky tak, nejak jsem na to zapomnel. Ale v lete urcite uz to dodelam.
6. konec lanka od serva se zapojuje na skrtici klapku pod lanko plynu. Jdi podle lanka plynu az ke konci a pod tim by melo byt jeste jedno misto na zacvaknuti konce lanka, ma to stejne ukonceni. Jestli se nepletu, tak by pod sebou mely byt zakonceny vsechny 3 lanka - plyn, asc a tempomat.
Re: Z3 retrofit tempomat (cruise control)
Jasně, tak teď jsem o kousek dál.
Do motoru jsem teď znovu kouknul a to lanko už je mě jasné, kam umístit. Je tam ta samá kolébka a ten samý držák jako na klasický plyn. Počítám, že se to tedy pouze nastrčí a konec. Seštelování je podle oka tak, aby to bylo napnuté. Tím bude řasi lanko vyřešené.
Teď ten držák. OK, takže peču na to kupovat nový origo za trojku, to raději tam zkusím nějak napasovat ten co k tomu mám a až před létem půjde na olej, tak to tam nechám lehce přivařit. Asi tem nejde o úplně přesnou polohu, že ne?
Na ten konektor ke spojce ještě kouknu...mě se zdálo, že ten konektor na tom svazku je zapojený....no kouknu.
tak zatím díky
Do motoru jsem teď znovu kouknul a to lanko už je mě jasné, kam umístit. Je tam ta samá kolébka a ten samý držák jako na klasický plyn. Počítám, že se to tedy pouze nastrčí a konec. Seštelování je podle oka tak, aby to bylo napnuté. Tím bude řasi lanko vyřešené.
Teď ten držák. OK, takže peču na to kupovat nový origo za trojku, to raději tam zkusím nějak napasovat ten co k tomu mám a až před létem půjde na olej, tak to tam nechám lehce přivařit. Asi tem nejde o úplně přesnou polohu, že ne?
Na ten konektor ke spojce ještě kouknu...mě se zdálo, že ten konektor na tom svazku je zapojený....no kouknu.
tak zatím díky
BMW E36/7 Z3 Hell Rot, 2.8l, 1997
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Re: Z3 retrofit tempomat (cruise control)
Ten origo retrofit držák soudruzi vymysleli tak, že se do hrnce vyvrtají 3 díry a prošroubuje se to. Což mě nepříjde jako zrovna super variantakudrnac píše:5. Ja si myslim, ze pokud existuje drzak origo na Z3, ze stejne bude treba bodnout k karoserii.
V podstatě je jedno, kde ten motorek je. Jenom aby bovden došáhl na klapku a konektor do motorku.Sovaja píše:Asi tem nejde o úplně přesnou polohu, že ne?
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


Re: Z3 retrofit tempomat (cruise control)
Ano, souhlasim, ten servomotorek se da dat kamkoli, v mem pripade byl ale hrozne kratky konektor do toho motorku.
Napadlo me, ze bychom se mohli na jare/v lete nekde u Prahy sejit a pokecat, prohlednout ruzna reseni... ja neznam nikoho se Z3, mohlo by to byt prijemne setkani a pripadne projizdka...
Napadlo me, ze bychom se mohli na jare/v lete nekde u Prahy sejit a pokecat, prohlednout ruzna reseni... ja neznam nikoho se Z3, mohlo by to byt prijemne setkani a pripadne projizdka...
Re: Z3 retrofit tempomat (cruise control)
Jak sleze sníh, tak můžem 

V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


Re: Z3 retrofit tempomat (cruise control)
tady je přesně popsaný, jak se to instaluje, podle mě neni co řešit...
https://www.z3-roadster-forum.de/forum/ ... php?id=216
https://www.z3-roadster-forum.de/forum/ ... php?id=216
Re: Z3 retrofit tempomat (cruise control)
Ahoj,
tak dnes jsem rozebral pravou půlku palubky a vložil jednotku pro tempomat na své místo, kabel byl pěkně ještě zabalený ještě v izolačce. Žádný problém ani zádrhel. Vlastně nejhorší bylo rozříznout tu izolačku na kabelovém svazku, abych neponičil okolní dráty:-).
Takže tím je tempomat hotov, co se týče kabiny.
Teď nastane průser s motorovým prostorem:-). Ten svinskej tempomatovej kabel v motoru je tak krátkej, že není moc šance na nějaké vymýšlení uložení toho bazmeku v motoru. Asi bych se nějak dostal k plynu, abych to tam zacvaknul, ale jak a kam přesně přidělat neorigo držák i se servem......to bude ještě vééélkej oříšek...... Tedy ono je jasné kam, ale jak to tam přichytit.....
Bohužel za nový držák vypláznout 2900Kč...to je fakt moc....půlku bych dal, ale trojku za kus plechu?:-(. Takže asi skončím u toho, že ten aktuální držák, který mám.....asi z E36, zkusím nějak upravit a pak ho do motoru buď přilepím tím lepidlem na kov, co jsem objednal ze států a nebo to nechám přivařit.....nevím, co z toho bude lepší.....
Pak už by to mělo všechno makat...doufám. I když letos to na nějaký delší výjezd po dálnici asi nevypadá......
.
tak dnes jsem rozebral pravou půlku palubky a vložil jednotku pro tempomat na své místo, kabel byl pěkně ještě zabalený ještě v izolačce. Žádný problém ani zádrhel. Vlastně nejhorší bylo rozříznout tu izolačku na kabelovém svazku, abych neponičil okolní dráty:-).
Takže tím je tempomat hotov, co se týče kabiny.
Teď nastane průser s motorovým prostorem:-). Ten svinskej tempomatovej kabel v motoru je tak krátkej, že není moc šance na nějaké vymýšlení uložení toho bazmeku v motoru. Asi bych se nějak dostal k plynu, abych to tam zacvaknul, ale jak a kam přesně přidělat neorigo držák i se servem......to bude ještě vééélkej oříšek...... Tedy ono je jasné kam, ale jak to tam přichytit.....
Bohužel za nový držák vypláznout 2900Kč...to je fakt moc....půlku bych dal, ale trojku za kus plechu?:-(. Takže asi skončím u toho, že ten aktuální držák, který mám.....asi z E36, zkusím nějak upravit a pak ho do motoru buď přilepím tím lepidlem na kov, co jsem objednal ze států a nebo to nechám přivařit.....nevím, co z toho bude lepší.....
Pak už by to mělo všechno makat...doufám. I když letos to na nějaký delší výjezd po dálnici asi nevypadá......

- Přílohy
-
- 20210411_165908.jpg (94.29 KiB) Zobrazeno 12110 x
BMW E36/7 Z3 Hell Rot, 2.8l, 1997
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Re: Z3 retrofit tempomat (cruise control)
Co se tyka pripevneni drzaku od serva, jak jsem rikal, mam v planu to bodnout ke kasli, ale nekde jsem videl, jak se do kasle nytuji nytky se zavitem, tak jsem premyslel, zda by to nebylo nejjednodussi... udelat diru, osetrit a do toho nanejtovat nyt se zavitem a do toho nasroubovat drzak...
Re: Z3 retrofit tempomat (cruise control)
Konečně jsem se dokopal k tomu, abych dodělal tempomat
Držák aktuátoru jsem na své místo přilepil dvousložkovým epoxidem od Pattexu a zatím to vypadá, že by za to šlo to auto zvednout. Po nacvakání správných komponentů na konektory to začalo fungovat na první dobrou 


V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


Re: Z3 retrofit tempomat (cruise control)
Tak to gratuluji a závidím......
Já sbírám odvahu na zapojení lanka k plynu. Je potřeba odšroubovat sání a jak se to tam pak nandá? Ta kolébka na konci se zasune do toho držáku ke klasickému plynu, pak se to dotáhne tou plastovou matkou a to je vše? Žádné nastavování, štelování?
Nemám rád hrabání se v motoru uprostřed sezóny, takže mám lehkou obavu, to sání rozebrat, abych se k tomu dostal.......přeci jen bych rád za dva týdny odjel někam do Evropy.....pokud to tedy ještě vůbec půjde.....
Otázka...ty jsi měl origo držák na Z3 a nebo jsi upravoval nějaký z jiného auta? Pořád laboruju, zda koupit ten origo na Z3 a také ho přilepit a nebo zkusit přizpůsobit ten můj asi z trojkové řady a ten přilepit......
díky
Já sbírám odvahu na zapojení lanka k plynu. Je potřeba odšroubovat sání a jak se to tam pak nandá? Ta kolébka na konci se zasune do toho držáku ke klasickému plynu, pak se to dotáhne tou plastovou matkou a to je vše? Žádné nastavování, štelování?
Nemám rád hrabání se v motoru uprostřed sezóny, takže mám lehkou obavu, to sání rozebrat, abych se k tomu dostal.......přeci jen bych rád za dva týdny odjel někam do Evropy.....pokud to tedy ještě vůbec půjde.....
Otázka...ty jsi měl origo držák na Z3 a nebo jsi upravoval nějaký z jiného auta? Pořád laboruju, zda koupit ten origo na Z3 a také ho přilepit a nebo zkusit přizpůsobit ten můj asi z trojkové řady a ten přilepit......
díky
Re: Z3 retrofit tempomat (cruise control)
Sání bych kvůli tomu opravdu nesundával. Maximálně tak klapku a i to je kravina. Je to sice trochu gynekologická operace, ale normálně se tam dostaneš, aniž bys cokoliv rozebíral. A když si vyndáš airbox, tak se tam dostaneš krásně.
V podstatě to kopíruje lanko plynu. Je to hned pod ním. Bowden zasuneš do držáku, ten váleček na konci lanka zacvakneš do toho plastového usazení na klapce a hotovo. Nic nenastavuješ, jednotka si s tím poradí.
Držák jsem měl origo, ale přizpůsobit nějaký jiný může být taky cesta. Je tam jenom kvůli tomu, aby ti ten motorek nepoletoval po motoráku. Nemá žádnou funkční funkci.
V podstatě to kopíruje lanko plynu. Je to hned pod ním. Bowden zasuneš do držáku, ten váleček na konci lanka zacvakneš do toho plastového usazení na klapce a hotovo. Nic nenastavuješ, jednotka si s tím poradí.
Držák jsem měl origo, ale přizpůsobit nějaký jiný může být taky cesta. Je tam jenom kvůli tomu, aby ti ten motorek nepoletoval po motoráku. Nemá žádnou funkční funkci.
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


Re: Z3 retrofit tempomat (cruise control)
Ahoj,
tak tento týden se na to vrhnu.....aktuálně 2500km bez tempomatu.....sem mysle, že mě upadne noha. Takže příště už jen s tempomatem......na té dálnici neocenitelná věc....
Akorát ještě rozmyslím, zda platit ten nesmysl za origo držák a nebo proběhne úprava stávajícího.....
Kdyby něco neklapalo, tak se ozvu:-)
dík
tak tento týden se na to vrhnu.....aktuálně 2500km bez tempomatu.....sem mysle, že mě upadne noha. Takže příště už jen s tempomatem......na té dálnici neocenitelná věc....
Akorát ještě rozmyslím, zda platit ten nesmysl za origo držák a nebo proběhne úprava stávajícího.....
Kdyby něco neklapalo, tak se ozvu:-)
dík
Re: Z3 retrofit tempomat (cruise control)
Vita11: A jak je to u m52TU (Z3 2,8 coupe 1998) tím že je tam elektronický plyn, jako u e46?
Re: Z3 retrofit tempomat (cruise control)
U m52TU staci jen packa (dil c. 61318360926), interface cruise control (dil c. 65718380054) a idealne jeste dekl pod volant s vyrezem, pripadne vyriznout se to da i v domacich podminkach. A vse se to zapoji pod volantem. Navod treba tady http://www.z3roadster.it/installazione- ... -3-0i-m54/. Urcite najdes spoustu navodu i v anglictine, ale je to jednoduche a rychle.
Re: Z3 retrofit tempomat (cruise control)
Kudrnac: Tušil jsem že to bude jednodušší, děkuji za rychlou reakci, která se bude hodit i dalším do budoucna 

Re: Z3 retrofit tempomat (cruise control)
Tak jak píše kudrnac. Jenom sehnat ten interface nebude uplně prdel. Byl totiž jenom pro Z3 a Z8
Nový by ale ještě měl jít koupit
Ad dekl pod volant – tam mě ani nenapadlo hledat verzi pro tempomat. Mimo toho, že je na něm vyznačené kde se má říznout, tak i v originál retrofit manuálu je napsané, že to máš vyříznout. A jde to poměrně snadně i lámacím nožem

Ad dekl pod volant – tam mě ani nenapadlo hledat verzi pro tempomat. Mimo toho, že je na něm vyznačené kde se má říznout, tak i v originál retrofit manuálu je napsané, že to máš vyříznout. A jde to poměrně snadně i lámacím nožem
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


Re: Z3 retrofit tempomat (cruise control)
já to taky na M52TU dodělával a je to tak, jak píšete, na deklu pod volantem jsem vyřízl díru (je tam z toho důvodu naznačená zeslábnutím plastu deklu), za pár stovek koupil páčku a v BMW nový rozhraní, nacvakal a tempomat hned jel
rozhraní je nesehnatelný, nicméně před nějakou dobou bylo na prodej na bazoši, náhoda no...
elektronický plyn tam není, ten má až M54, M52TU má plyn na lanko, ale škrtící klapka už má nějakej motorek/aktuátor kvůli kontrole trakce a přes ten právě tempomat jede

rozhraní je nesehnatelný, nicméně před nějakou dobou bylo na prodej na bazoši, náhoda no...
elektronický plyn tam není, ten má až M54, M52TU má plyn na lanko, ale škrtící klapka už má nějakej motorek/aktuátor kvůli kontrole trakce a přes ten právě tempomat jede
645Ci Cabrio Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz
Z3 Coupé 2.8 Topasblau
X6 30d Saphirschwarz