Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Koupě BMW 335i E90
Koupě BMW 335i E90
Dobrý den,
vybírám ke koupi BMW E90 335i (sedan), manuál. Auto bude využíváno jako víkendovka. Nájezd cca 10.000 km/ročně. Většinou okresky, dálnice párkrát do roka.
Jaký máte názor na tento motor, jaké mám očekávat servisní náklady. Vlastním BMW 330i E90 sedan. Vyplatí se mi ho za 335i vyměnit?
Děkuji za rady
Petr
vybírám ke koupi BMW E90 335i (sedan), manuál. Auto bude využíváno jako víkendovka. Nájezd cca 10.000 km/ročně. Většinou okresky, dálnice párkrát do roka.
Jaký máte názor na tento motor, jaké mám očekávat servisní náklady. Vlastním BMW 330i E90 sedan. Vyplatí se mi ho za 335i vyměnit?
Děkuji za rady
Petr
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 88
- Registrován: úte 30.03.2021 19:11
Re: Koupě BMW 335i E90
jestli máš 330i N53 tak očekávej prakticky stejné náklady
pokud máš 330i N52 tak očekávej tak cca 1/3-1/2 větší náklady, přibude ti přímovstřik, NOx, čerpadlo, dražší brzdy apod.
pokud to budeš ladit a honit koně, tak to půjde ještě nahoru.
samozřejmě to platí při stejném stavu auta, pokud bude jedno z těch aut ve výrazně lepším stavu tak i nižší náklady.
obecně bych řekl že poměr náklady/výkon mají 330i N52 a 335i N54 úplně stejný.
pokud máš 330i N52 tak očekávej tak cca 1/3-1/2 větší náklady, přibude ti přímovstřik, NOx, čerpadlo, dražší brzdy apod.
pokud to budeš ladit a honit koně, tak to půjde ještě nahoru.
samozřejmě to platí při stejném stavu auta, pokud bude jedno z těch aut ve výrazně lepším stavu tak i nižší náklady.
obecně bych řekl že poměr náklady/výkon mají 330i N52 a 335i N54 úplně stejný.
Re: Koupě BMW 335i E90
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 18:11, celkem upraveno 1 x.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Koupě BMW 335i E90
Tak 400hp je tady o tom mnoho diskuzí, stačilo pohledat. Asi jako: forum/viewtopic.php?f=24&t=101583
Jinak přímovstřik je N53 a předchozí N52 má navíc valvetronic. N54/N55 mají navíc turba a různý vysokotlaký čerpadla popř. chladiče oleje, takže nákladově to vyjde podle štěstí na průsery, neboli prašť jak uhoď. Osobně bych si nechal 330i co nejede to?
Jinak přímovstřik je N53 a předchozí N52 má navíc valvetronic. N54/N55 mají navíc turba a různý vysokotlaký čerpadla popř. chladiče oleje, takže nákladově to vyjde podle štěstí na průsery, neboli prašť jak uhoď. Osobně bych si nechal 330i co nejede to?
Re: Koupě BMW 335i E90
Mám N53, najeto 150 000 km. Zatím žádné větší problémy nebyly, kromě spotřebáku. Moje 330i jede krášně 5-7 tisíc otáček. Ale odspodu to moc netáhne. Bude s 335i velký rozdíl ve výkonu? Chtěl bych ten výkon o trochu níže, abych nemusel tolik vytáčet motor.
Hledal jsem po netu 335i s nájezdem pod 200 000km, snad neexistuje.
Hledal jsem po netu 335i s nájezdem pod 200 000km, snad neexistuje.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Koupě BMW 335i E90
No skoro by byla lepší na krouťák 330D
Známej má sice 335i E90 v matu a občas než se to po městě vzpamatuje, podřadí a vystřelí taky to není ihned.
Kolik ta N53 prosím tě žere dlouhodobě a město/dálka? Je to mat nebo manual? Ještě do agility taky záleží na ročníku. Prý je poznat Euro4 reaguje rychleji jak Euro5.

Kolik ta N53 prosím tě žere dlouhodobě a město/dálka? Je to mat nebo manual? Ještě do agility taky záleží na ročníku. Prý je poznat Euro4 reaguje rychleji jak Euro5.
Re: Koupě BMW 335i E90
Mám dlouhodobou spotřebu 80% okresky, 20% město - 9,5l, teď mám za kratší dobu okresky, jízda více dynamická 10,2l. Převodovka manuál. Ročník 2008. Já bych raději abych auto nemusel točit na 6 tis. Aby slušné zrychlení bylo posazené níže. Rozhodně nejezdí špatně. Prostě se musí točit do max. výkonu.
Má někdo zkušenost zda ten rozdíl mezi těmito motory je znát? Do kolik najetých kilometrů tu 335i vybírat? Nerad bych se pak z toho servisu...
Má někdo zkušenost zda ten rozdíl mezi těmito motory je znát? Do kolik najetých kilometrů tu 335i vybírat? Nerad bych se pak z toho servisu...
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Koupě BMW 335i E90
No jo tak 6tis ot. je konec otáčkoměru, to pak spotřeba letí nahoru. Meziměsto jsem čekal tak 7l/100.
Fakt zkus diesel, ten táhne odspodu a za 6litrů. To budeš točit i tu N54.

Fakt zkus diesel, ten táhne odspodu a za 6litrů. To budeš točit i tu N54.
Re: Koupě BMW 335i E90
Ne, ne diesela mi nenabízejte. Toho nechci. Měli jsme 2.0 naftu 135kw. Tenhle bavorák jede o mnoho lépe. Kdybych vynuloval spotřeba a jel na spotřebu tak myslím, že kolem 8 je reálná spotřeba, jednou jsem měl dálku kolem 8,5.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Koupě BMW 335i E90
Jestli teda můžu - s N53B30 EUR5 v e91 face 6MT xDrive se nalítal přes 1/4mio km (služebák, čili evidence km/spotřeby), jezdím rád s plným využíváním potenciálu motoru (redline) a na tom čtvrtmilionu km byl průměr skoro přesně jedenáct. Extrémy: jednu nádrž sem se sebezapřením vyjel s průměrem pod 8, mnohokráte sem ale dokázal spálit nádrž s průměrem i 16+ na sto.Totic píše: Kolik ta N53 prosím tě žere dlouhodobě
Re: Koupě BMW 335i E90
-
Naposledy upravil(a) cheater dne ned 21.11.2021 18:11, celkem upraveno 1 x.
Re: Koupě BMW 335i E90
N53 (manuál, rwd) může jezdit v ok stavu i pod 7, město 8,5
N54 automat v e92 dá 8,5 na dálky, po městě 12
N54 sice nemá Nox senzor a Nox katy, ale spotřeba dílů také není nejmenší, aby vše fungovalo jak má... na druhou stranu to jede tak, jak N53 nikdy nepojede (N52 nemluvě), s investicí do 40tis budeš kolem těch 380PS a zátahem 2-6tis rpm... (IC, MHD Stage2+, open filtry, downpipes, u automatu xHP sw)...
nebo low cost option - MHD Stage1 a víc neřeš...
N54 automat v e92 dá 8,5 na dálky, po městě 12
N54 sice nemá Nox senzor a Nox katy, ale spotřeba dílů také není nejmenší, aby vše fungovalo jak má... na druhou stranu to jede tak, jak N53 nikdy nepojede (N52 nemluvě), s investicí do 40tis budeš kolem těch 380PS a zátahem 2-6tis rpm... (IC, MHD Stage2+, open filtry, downpipes, u automatu xHP sw)...
nebo low cost option - MHD Stage1 a víc neřeš...
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: Koupě BMW 335i E90
Díky za info. Já nemám v plánu N54 upravovat. Zajímá mě jestli oproti N53, je nárust výkonu a celkově jízdně lepší. Jestli má smysl N53 vyměnit za N54.
Re: Koupě BMW 335i E90
Už jsi tady na to odpovědi dostal.
Obecně N54 má větší výkonový nadhled a lépe táhne odspodu, no pokud máš vlastně "totéž" ve svém autě, které znáš, pokud tam nejsou jiné důvody k prodeji, měnit to kus za kus bez potřeby dělat další úpravy motoru mi přijdou jako nesmysl - ten výkonový rozdíl v sérii zase není tak obrovský..
Obecně N54 má větší výkonový nadhled a lépe táhne odspodu, no pokud máš vlastně "totéž" ve svém autě, které znáš, pokud tam nejsou jiné důvody k prodeji, měnit to kus za kus bez potřeby dělat další úpravy motoru mi přijdou jako nesmysl - ten výkonový rozdíl v sérii zase není tak obrovský..
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Re: Koupě BMW 335i E90
Přesně tak jakákoliv 200kW 330i pojede skvěle, tímtuplem Euro4 a rozdíl do 335i v serii není takovej s přihlédnutím nějakého kila N54/N55 navíc. Když to nechceš upravovat tak je asi výměna zbytečná starost. Turbobenziny jsou akorát ještě dražší na nákup.
O těch naftách jsem myslel samozřejmě E90 330D nebo 335D, nikoli nějaké dvoulitry. Nicméně oboje jsem neřídil, abych porovnal nejlíp si to někde pujčit a přesvědčit se sám jestli to stojí za to.
O těch naftách jsem myslel samozřejmě E90 330D nebo 335D, nikoli nějaké dvoulitry. Nicméně oboje jsem neřídil, abych porovnal nejlíp si to někde pujčit a přesvědčit se sám jestli to stojí za to.
Re: Koupě BMW 335i E90
Jak píše Hanz - tak ta úprava N54 není zas tak příšerně drahá.
K těm dieselům - nikdy jsem nebyl příznivce dieselů, pravda jel jsem jenom chvíli v jednom na předváděčce, nemá to zvuk, od té doby nad nimi nepřemýšlím. Bylo to 330d řada F.
Kdybych uvažoval o E90 335i, jaký nájezd je už hraniční pro koupi? Aby nebylo k výměně úplně vše? Počítal bych tak 30 tis. na první servis.
K těm dieselům - nikdy jsem nebyl příznivce dieselů, pravda jel jsem jenom chvíli v jednom na předváděčce, nemá to zvuk, od té doby nad nimi nepřemýšlím. Bylo to 330d řada F.
Kdybych uvažoval o E90 335i, jaký nájezd je už hraniční pro koupi? Aby nebylo k výměně úplně vše? Počítal bych tak 30 tis. na první servis.
Re: Koupě BMW 335i E90
Možná nejsem úplně vnímavej, ale rozdíl v nástupu výkonu N53 a N54/55 si všimne i pasažér... bavíme se o min. 100Nm navíc a prakticky v celém spektru rpm... N53 nemá krom spotřeby a možná reakce na plyn moc co nabídnout... teda pokud ridic nepreferuje “čekání” na výkon...
Úprava = android, usb kabel za 3kila, OTG koncovka, nahrání app MHD a stažení patřičné licence/úrovně, napojení auta na silnější nabíječku a flesh na 40min...
výsledkem je 50PS bez nějakých vedlejších efektů, kdykoliv vratné na origo sw (opět v app)...
Úprava = android, usb kabel za 3kila, OTG koncovka, nahrání app MHD a stažení patřičné licence/úrovně, napojení auta na silnější nabíječku a flesh na 40min...
výsledkem je 50PS bez nějakých vedlejších efektů, kdykoliv vratné na origo sw (opět v app)...
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: Koupě BMW 335i E90
30tis si koupíš pneu a oleje/filtry...
Životnost odcházejících dílů je kolem 120-150tis km, tak bych řešil stav auta a ne km... imo je lepší koupit auto s více najeto před servisem s nízkou cenou, než naleštěnou bídu za hodně, kde postupně vyměníš půlku auta... není problém dát kilo za spotřební věci (vstřiky, hpfp, vodní pumpa, lambdy, hadice, čidla, přetěsnění motoru,...)
no a pak tu jsou úpravy
Životnost odcházejících dílů je kolem 120-150tis km, tak bych řešil stav auta a ne km... imo je lepší koupit auto s více najeto před servisem s nízkou cenou, než naleštěnou bídu za hodně, kde postupně vyměníš půlku auta... není problém dát kilo za spotřební věci (vstřiky, hpfp, vodní pumpa, lambdy, hadice, čidla, přetěsnění motoru,...)
no a pak tu jsou úpravy

“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 88
- Registrován: úte 30.03.2021 19:11
Re: Koupě BMW 335i E90
že je rozdíl N53 a N54 malý? to mohl říct jen někdo kdo to neřídil.
ten rozdíl pozná i moje babička
ten rozdíl pozná i moje babička

Re: Koupě BMW 335i E90
Díky za tipy a rady. Budu nad tím přemýšlet.
K té moji 330i - lze ji upravit pro vyšší výkon (chip, výfuk)?
K té moji 330i - lze ji upravit pro vyšší výkon (chip, výfuk)?