Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
I3 REX
I3 REX
Ahoj,
v poslední době celkem přemýšlím , že bych manželce koupil elektromobil. Začala dojíždět cca 70 km denně a má možnost nabíjet v práci zdarma a doma to taky není problém.
Původně jsem chtěl koupit Nissan Leaf , ale ona zase někde viděla BMW I3 a líbí se jí.Navíc když slyšela že může mít I3 i spalovací motor který umožní dojezd při vybité baterce , tak by chtěla REX.
Setkal se někdo skutečně s těmi problémy co popisují zde v článku?
https://www.garaz.cz/clanek/test-ojetin ... x-21004483
v poslední době celkem přemýšlím , že bych manželce koupil elektromobil. Začala dojíždět cca 70 km denně a má možnost nabíjet v práci zdarma a doma to taky není problém.
Původně jsem chtěl koupit Nissan Leaf , ale ona zase někde viděla BMW I3 a líbí se jí.Navíc když slyšela že může mít I3 i spalovací motor který umožní dojezd při vybité baterce , tak by chtěla REX.
Setkal se někdo skutečně s těmi problémy co popisují zde v článku?
https://www.garaz.cz/clanek/test-ojetin ... x-21004483
Re: I3 REX
kolega ma 2015ctku s REXem...a z poruch zatím měnil jen relé benzinové pumpy...nechtělo mu to spustit REXe 
jinak má myslim kolem 60tis najeto a bez problémů
doporučuju brát až 2016 a vejš...má to rychlejší palubní dobíječku
měl jsem jí od kolegy na týden půjčenou a super...já sem dobíjel asi 5-5,5hod z normální zásuvky...a tím že má tu první...tak to plný ukazovalo dojezd asi 140km + REX asi 120km...

jinak má myslim kolem 60tis najeto a bez problémů
doporučuju brát až 2016 a vejš...má to rychlejší palubní dobíječku
měl jsem jí od kolegy na týden půjčenou a super...já sem dobíjel asi 5-5,5hod z normální zásuvky...a tím že má tu první...tak to plný ukazovalo dojezd asi 140km + REX asi 120km...
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Re: I3 REX
Asi před měsícem jsem měl půjčenou novou i3 120Ah na den, dojezd 240 km, na běžné použití naprosto v pohodě (reálně těch 200), nevadilo by mi to na používání okolo baráku a sem tam výlet po ČR... na dálky je to nesmysl... i s tím REX...
Rozhodně bych bral světlý interiér/dřevo, protože v černé to vypadá jak transit...
Rozhodně bych bral světlý interiér/dřevo, protože v černé to vypadá jak transit...
“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: I3 REX
Asi blbá otázka, ale proč na 70km denně REX?
Mám i3 bez REX (94Ah), najeto už 90.000km, denně 80km a REX mi nijak nechybí. Na občasné delší cesty je to použitelné taky. Do Chorvatska bych s tím asi nejel, ale jako první auto do rodiny na každodenní ježdění mi to vyhovuje maximálně.
Mám i3 bez REX (94Ah), najeto už 90.000km, denně 80km a REX mi nijak nechybí. Na občasné delší cesty je to použitelné taky. Do Chorvatska bych s tím asi nejel, ale jako první auto do rodiny na každodenní ježdění mi to vyhovuje maximálně.
Re: I3 REX
Ten REX není podmínkou, tam jde o tu jistotu že dojede. Mě nedělá problém si hlídat dojezd, musím si to hlídat u motorky když chci jezdit na N98 který není všude. Hlídal jsem to u auta na LPG které mělo dojezd taky cca 250 km.
Ale prostě ženská která do teď tankovala jednou za měsíc plnou si na to bude muset zvykat.
Teď musela tankovat po čtrnácti dnech plnou do mé E61 s kterou jezdí a nějak se jí to nelíbilo
Ale prostě ženská která do teď tankovala jednou za měsíc plnou si na to bude muset zvykat.
Teď musela tankovat po čtrnácti dnech plnou do mé E61 s kterou jezdí a nějak se jí to nelíbilo

Re: I3 REX
A řekl jsi jí, že ten REX bude chtít taky benzín? 

“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: sob 24.07.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: I3 REX
Nemohu paušalizovat, ale ta moje si zvykla za týden. Teď spíš blbne v tom, že má 30% baterky (dojezd 80km) a shání kde to dobije, protože domů to má 40km a určitě nedojede
Ale jsme u Prahy, kde jsou DC nabíječky na každým rohu a Lidl stále zdarma. Faktem také je, že z 90% dobíjíme doma ze sluníčka, bez možnosti nabíjení doma a nebo v práci je celý EV nesmysl s výrazně dražší pořizovací cenou a srovnatelnými náklady na 1km z DC dobíjení....
94Ah verze po 90.000 km píše kapacitu baterie 89% a dojezd je namísto původních 250km cca 230 (bez dálnice) v řežimu EcoPro. Normal režim nepoužíváme skoro vůbec, zná jen dvě polohy plynu (0-100)
Nejvíc ji vadilo z počátku řízení jedním pedálem, kdy byla zvyklá z Golfa na to, že když pustí plyn tak to dál plachtí a nebrzdí to rekuperací. Po týdnu už auto v manuálu a bez rekuperace nechce.
Nejdelší cesty co to auto dojede děláme Kralupy nad Vltavou - Hradec Králové po D8 a D11 cca 150km při rychlosti 110km/hod a ještě mu 25% zbyde, poté Kralupy-Benešov-Kralupy a tam zbývá 20% kapacity po návratu. Pochopitelně v létě. V zimě je spotřeba o cca 30% vyšší i přes to, že auto má tepelný čerpadlo.
Zkrátka - REX verzi bych nechtěl, je těžší i s dražším servisem a dalším hejblákem co se může pokurvit. To auto je prostě dělaný na městský/příměstský provoz, kdy tuto disciplínu zvládá naprosto bravurně a tam je celý REX k ničemu

94Ah verze po 90.000 km píše kapacitu baterie 89% a dojezd je namísto původních 250km cca 230 (bez dálnice) v řežimu EcoPro. Normal režim nepoužíváme skoro vůbec, zná jen dvě polohy plynu (0-100)

Nejdelší cesty co to auto dojede děláme Kralupy nad Vltavou - Hradec Králové po D8 a D11 cca 150km při rychlosti 110km/hod a ještě mu 25% zbyde, poté Kralupy-Benešov-Kralupy a tam zbývá 20% kapacity po návratu. Pochopitelně v létě. V zimě je spotřeba o cca 30% vyšší i přes to, že auto má tepelný čerpadlo.
Zkrátka - REX verzi bych nechtěl, je těžší i s dražším servisem a dalším hejblákem co se může pokurvit. To auto je prostě dělaný na městský/příměstský provoz, kdy tuto disciplínu zvládá naprosto bravurně a tam je celý REX k ničemu
Re: I3 REX
SamozřejměHanz píše:A řekl jsi jí, že ten REX bude chtít taky benzín?


No ale nakonec byla ta konkrétní I3 prodaná než se rozhoupala, a 350 a víc se nám za auto nechtělo dávat.Takže jsme včera pořídily Nissan Leaf s 30KW baterií,čtyři roky starý.Tak se uvidí,I3 bude třeba příště.
Re: I3 REX
i tak gratulujem ke koupi...a klidně sem hoď nějaký přirovnání...dojmy, apod...
strejc má teď Hyundai Ioniq...nějakou 2020tku...a nemůže si to vynachválit...ale sehnal to teda asi za 500 nový...takže to je taky o něčem jinym
strejc má teď Hyundai Ioniq...nějakou 2020tku...a nemůže si to vynachválit...ale sehnal to teda asi za 500 nový...takže to je taky o něčem jinym
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Re: I3 REX
Díky, klidně sem nějaké dojmy napíšu, ale až později, až opadne prvotní nadšení 

Re: I3 REX
Rejchy: tak co dojmy po pul roce pouzivani ?
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
Re: I3 REX
No zatím pozitivní,jen ta baterie degraduje rychleji než se udává. Teoreticky jestli to půjde takhle dál,tak to na záruku ještě stihnem.
U toho elektromobilu musí jen majitel změnit uvažování,dobíjet když může , ne když musí. Já to navíc ještě krmím z fotovoltaiky,takže když svítí slunko tak se prostě nabíjí i kdybyse nemuselo.
Manželka si rychle zvykla i na to , že v zimě ten dojezd "kecá" a musí si tak třetinu odečíst. Když pak někam musela jet spalovákem , tak držkovala že to dělá kravál,cuká a je to líné ( E61 530 XD
)
Já na tom vidím tyto pozitiva:
-hned to topí
-ticho, to je hodně návykové
-ekonomika provozu
-pro mě i servis ( všechny auta jsem si vždycky servisoval sám a když vidím jak jsou ty nové a novější auta udělané, tak to radši auto na baterku.)
Nevýhody toho Leafu jsou:
-nemá BMS,tudíž rychle degraduje baterie
-nejde nastavit horní hranice dobíjení
-na ukazatel dojezdu se nedá úplně spolehnout
No a protože jsem jí to auto při každé možné příležitosti bral,tak jsem si koupil vlastní.
Sice jsem chtěl ještě tak rok počkat ,ale nakonec mě nakopla ta cena PHM a šel jsem do předváděcího Hyundaie Ioniq electric a zatím spokojenost. Hyundai má ty elektromobilní věci výborně vyřešené,vše jde nastavit, na dojezd se můžu spolehnout a má i o čtvrtinu menší spotřebu než ten Leaf.

U toho elektromobilu musí jen majitel změnit uvažování,dobíjet když může , ne když musí. Já to navíc ještě krmím z fotovoltaiky,takže když svítí slunko tak se prostě nabíjí i kdybyse nemuselo.
Manželka si rychle zvykla i na to , že v zimě ten dojezd "kecá" a musí si tak třetinu odečíst. Když pak někam musela jet spalovákem , tak držkovala že to dělá kravál,cuká a je to líné ( E61 530 XD

Já na tom vidím tyto pozitiva:
-hned to topí
-ticho, to je hodně návykové
-ekonomika provozu
-pro mě i servis ( všechny auta jsem si vždycky servisoval sám a když vidím jak jsou ty nové a novější auta udělané, tak to radši auto na baterku.)
Nevýhody toho Leafu jsou:
-nemá BMS,tudíž rychle degraduje baterie
-nejde nastavit horní hranice dobíjení
-na ukazatel dojezdu se nedá úplně spolehnout
No a protože jsem jí to auto při každé možné příležitosti bral,tak jsem si koupil vlastní.
Sice jsem chtěl ještě tak rok počkat ,ale nakonec mě nakopla ta cena PHM a šel jsem do předváděcího Hyundaie Ioniq electric a zatím spokojenost. Hyundai má ty elektromobilní věci výborně vyřešené,vše jde nastavit, na dojezd se můžu spolehnout a má i o čtvrtinu menší spotřebu než ten Leaf.