Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E90 po výměně hardy spojky a uložení kardanu pískání..
E90 po výměně hardy spojky a uložení kardanu pískání..
Zdarec, mám problém který už nevím jak řešit. Po výměně hardy spojky a uložení kardanu začalo extremní pískání od středu auta... nejvíce to píská od 30 km/h do 50km/h a potom 60 km/h až 95 km/h... po testování se zdálo, že to jde z uložení kardanu tak se vyměnilo za druhé.. ale problém přetrvává.. pískání ovlivňuje teplota... jakmile se to dostatečně ohřeje pískání skoro zmizí. Hardy spojka - MEYLE HD, uložení - MEYLE. Nesetkal se někdo s podobným problémem? Za každou radu budu rád. Díky
Motor N52b25 - e90
Motor N52b25 - e90
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 1109
- Registrován: čtv 24.12.2020 12:06
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen
Re: E90 po výměně hardy spojky a uložení kardanu pískání..
to slyšim já osobně prvně..nový a pískot ..nekoupil si aušus se suchým ložiskem ??? mluvíš o středovým ne ?
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....




-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: E90 po výměně hardy spojky a uložení kardanu pískání..
Prvně bych začal tím, že tyhle díly se dávají od Febi, jelikož tam dostaneš zabalený originální díly s vybroušenými logy.
Druhá věc ... nepíská ti jenom výfuk ? Pak jedině asi ložisko kardanu prostě, otázka je jak moc velkým násilým tam bylo naklepáno
Druhá věc ... nepíská ti jenom výfuk ? Pak jedině asi ložisko kardanu prostě, otázka je jak moc velkým násilým tam bylo naklepáno

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: E90 po výměně hardy spojky a uložení kardanu pískání..
A pak jeste jak to bylo utazeno.
Prvne hardyna a pak stredove lozisko
Prvne hardyna a pak stredove lozisko
Re: E90 po výměně hardy spojky a uložení kardanu pískání..
jo středový... prve se dávalo meyle a potom pravděpodobně febi.martin440 píše:to slyšim já osobně prvně..nový a pískot ..nekoupil si aušus se suchým ložiskem ??? mluvíš o středovým ne ?
o výfuku sme už taky přemýšleli... ale když vyřadím tak to píská pořád.. je to závislé na rychlosti. Dělá mě to známej kterej je mechoš... tak předpokládám, že to dělá se vší opatrností.MattyX píše:Prvně bych začal tím, že tyhle díly se dávají od Febi, jelikož tam dostaneš zabalený originální díly s vybroušenými logy.
Druhá věc ... nepíská ti jenom výfuk ? Pak jedině asi ložisko kardanu prostě, otázka je jak moc velkým násilým tam bylo naklepáno
dle postupů BMW nikde nebylo napsáno co se musí první utáhnout... je to určitě potřeba dodržet?inspi1981 píše:A pak jeste jak to bylo utazeno.
Prvne hardyna a pak stredove lozisko
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 1109
- Registrován: čtv 24.12.2020 12:06
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen
Re: E90 po výměně hardy spojky a uložení kardanu pískání..
první hardy pak středový ..hardy na pecky středový jen rukou,, protočit-kouknout jak to sedí, pak přitahnout klec a pak teprve převlečnou matku na tisícihranu (pokud tam je ) 

auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....




-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: E90 po výměně hardy spojky a uložení kardanu pískání..
na e90 nejde vytnhnout snad ani kardan od hardyny bez toho aniž by se neprověsilo středový uložení, nebo jako neuvědomuju si, že by to šlo
takže postup jinak nelze udělat.
Ale podle toho popisu pokud to píská při vyřazení tak je to 100% středové ložisko, bohužel je někde chyba ... Taky mi to jednou dělalo zánovní uložení.
Poslední středové uložení mi na e30 prostě prasklo v té kovové objímce a mělo najeto asi 400km

Ale podle toho popisu pokud to píská při vyřazení tak je to 100% středové ložisko, bohužel je někde chyba ... Taky mi to jednou dělalo zánovní uložení.
Poslední středové uložení mi na e30 prostě prasklo v té kovové objímce a mělo najeto asi 400km

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: E90 po výměně hardy spojky a uložení kardanu pískání..
dle popisu to tak uděláno bylo.. jinak to asi fakt i nešlo jak píše MattyX..martin440 píše:první hardy pak středový ..hardy na pecky středový jen rukou,, protočit-kouknout jak to sedí, pak přitahnout klec a pak teprve převlečnou matku na tisícihranu (pokud tam je )
tak vyzkoušené jsou už 2 ložiska meyle a febi... tak nevím kde je problém... na anglických fórech sem četl že to můžou dělat ty tepelné štíty, ale ty tam drží i když trochu rozpadlé jsou... nějaké další nápady?MattyX píše:na e90 nejde vytnhnout snad ani kardan od hardyny bez toho aniž by se neprověsilo středový uložení, nebo jako neuvědomuju si, že by to šlotakže postup jinak nelze udělat.
Ale podle toho popisu pokud to píská při vyřazení tak je to 100% středové ložisko, bohužel je někde chyba ... Taky mi to jednou dělalo zánovní uložení.
Poslední středové uložení mi na e30 prostě prasklo v té kovové objímce a mělo najeto asi 400km
Re: E90 po výměně hardy spojky a uložení kardanu pískání..
Není tu někdo kdo by byl ochotnej se na to mrknout v okolí Vyškov, Prostějov, Brno?
Díky
Ještě přidám zvuk co mi to přesně dělá... https://www.youtube.com/watch?v=jRXRDAT ... l=steel609
Díky
Ještě přidám zvuk co mi to přesně dělá... https://www.youtube.com/watch?v=jRXRDAT ... l=steel609
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: E90 po výměně hardy spojky a uložení kardanu pískání..
hezká flétna
a když se točí kola na zvedáku, tak to ten zvuk nedělá, jen když auto jede ?

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: E90 po výměně hardy spojky a uložení kardanu pískání..
to je teda flétna pěkně na pi.MattyX píše:hezká flétnaa když se točí kola na zvedáku, tak to ten zvuk nedělá, jen když auto jede ?

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 72
- Registrován: stř 02.12.2020 16:28
Re: E90 po výměně hardy spojky a uložení kardanu pískání..
Zdarec,
je to vysokofrekvenční zvuk,může ho vydávat i vadné ložisko středu,i když je nové,může být šmejd,ono se dá opatrně přelisovat a vyměnit jej za nachi,skf nebo podobné kvalitní,kdysi jsem to dělal sám a dal obyčejné ZKL C3 2RS a je to v pohodě,ložisko stojí řádově pár korun,kolem stovky,je to běžný rozměr. Středové uložení by mělo být cca 2-3 mm předepjaté ke straně převodovky. Hardy to nebude,kdyby jsi měl vadné vystředění,kardan bude vibrovat do stran ale nebude to tak hučet,úhel pootočení za konstantní rychlosti kardan-hardy-unašeč je minimální. Jinak jsem kousek od KM a kdyby jsi chtěl,můžem na to hodit oko v montážní jamě.
je to vysokofrekvenční zvuk,může ho vydávat i vadné ložisko středu,i když je nové,může být šmejd,ono se dá opatrně přelisovat a vyměnit jej za nachi,skf nebo podobné kvalitní,kdysi jsem to dělal sám a dal obyčejné ZKL C3 2RS a je to v pohodě,ložisko stojí řádově pár korun,kolem stovky,je to běžný rozměr. Středové uložení by mělo být cca 2-3 mm předepjaté ke straně převodovky. Hardy to nebude,kdyby jsi měl vadné vystředění,kardan bude vibrovat do stran ale nebude to tak hučet,úhel pootočení za konstantní rychlosti kardan-hardy-unašeč je minimální. Jinak jsem kousek od KM a kdyby jsi chtěl,můžem na to hodit oko v montážní jamě.
Re: E90 po výměně hardy spojky a uložení kardanu pískání..
Tak mrknout mužem, jestli budeš mít čas... KM je doufám Kroměříž? Pošli mně na tebe číslo, ozvu se ti...bmwwehrwolf píše:Zdarec,
je to vysokofrekvenční zvuk,může ho vydávat i vadné ložisko středu,i když je nové,může být šmejd,ono se dá opatrně přelisovat a vyměnit jej za nachi,skf nebo podobné kvalitní,kdysi jsem to dělal sám a dal obyčejné ZKL C3 2RS a je to v pohodě,ložisko stojí řádově pár korun,kolem stovky,je to běžný rozměr. Středové uložení by mělo být cca 2-3 mm předepjaté ke straně převodovky. Hardy to nebude,kdyby jsi měl vadné vystředění,kardan bude vibrovat do stran ale nebude to tak hučet,úhel pootočení za konstantní rychlosti kardan-hardy-unašeč je minimální. Jinak jsem kousek od KM a kdyby jsi chtěl,můžem na to hodit oko v montážní jamě.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 72
- Registrován: stř 02.12.2020 16:28
Re: E90 po výměně hardy spojky a uložení kardanu pískání..
Vyřešeno s pomocí bmwwehrwolf. Pomohla výměna ložiska ve středovém uložení za kvalitní SKF ložisko.
Díky všem
Díky všem

-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: E90 po výměně hardy spojky a uložení kardanu pískání..
Tak hlavně že je už klid a nakonec to bylo tím, co by jsi nečekal 

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 1109
- Registrován: čtv 24.12.2020 12:06
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen
Re: E90 po výměně hardy spojky a uložení kardanu pískání..
ne že bych se chtěl plácat po rameniMattyX píše:Tak hlavně že je už klid a nakonec to bylo tím, co by jsi nečekal


auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....



