Zdravím, chci se zeptat majitelů buď přímo uvedené 540i G31 nebo další vlastníky alespoň uvedeného motoru, zda u sebe pozorují takto hlučné vstřiky, viz video YouTube, mám totiž podobnou zkušenost u svého nově koupeného kousku z roku 2019 s najetými 43 tis. km a zajímalo by mě před návštěvou servisu, jestli je to v normě či nikoli.
Ano, hloupě jsem si toho před nákupem vozu v BMW Niederlassung München nevšiml a řeším to ex post. Mám na auto sice tu jejich Premium selection záruku, ale je tam snad 90% věcí ve výlukách, tak jsem případně zvědavý, jaký bude další přístup, pokud je toto nad rámec nějakého "normálu" a budu to muset nějak řešit.
Ano, kryt motoru je ve videu sundaný, takže to cvakání je extrémní, ale mám u svého prakticky stejnou zkušenost...
Zároveň s tím mě trochu děsí průměrná spotřeba, za ujetých cca 1000 km (70% dálničních 140km/h, 20% rychlostních 110km/h a 10% město), většina cest styl "důchodce", až na pár krátkých (snad 3) otestování možností vozu. Aktuální průměrná spotřeba 11,8 l/100km, to je trochu, spíš dost, nad mé očekávání, tak jestli to s tím nějak nesouvisí...
ODKAZ NA VIDEO (ZVUK):
Díky předem všem za případné smysluplné reakce
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
G31 540i - cvakání motoru (motor B58B30A)
Re: G31 540i - cvakání motoru (motor B58B30A)
Proto tam ma byt ten kryt, aby to cvakani nebylo slyset
Re: G31 540i - cvakání motoru (motor B58B30A)
Reaguju na spotrebu - ackoli tento motor primo nevlastnim (mam M135i), tak ale muj znamy ujel za posledni 2 roky s 540ix 65000km se spotrebou 8-9 (Chorvatsko klidne 7,5).
Re: G31 540i - cvakání motoru (motor B58B30A)
Ta spotřeba mi teda přijde (s ohledem na profil/styl jízdy) hodně vysoká...když jezdím stejným stylem a ve stejné struktuře km tak mám u n53 330i spotřebu do 8,5, n53 325i do 7,7...a pokud vím od známých z okolí tak n54/55 jsou na tom podobně
Ten zvuk mi přijde normální...klasický benzínový commonrail pytel hřebíků...
B58 bohužel zatím nemám, ale pečlivě sleduju veškeré informace...a zatím nic neukazuje na to, že by trpěl na výraznější slabiny jako předchozí generace R6...žádnou informaci o problémech se vstřikama jsem nezachytil...
Co mám z doslechu od známých kteří B58mají tak je třeba dávat pozor na svíčky...ty jsou v origo provedení velmi kvalitní a vydrží 50-60tkm, ale pokud se s nimi jezdí důchodcovsky (kdy je motor díky nastavení automatu podtáčen hluboce po 2000rpm) tak brutálně karbonují a dokážou už po 10-15tkm umírat/nestíhat a generovat tolik misfires, že to motor nedává (tipoval bych, že řídící jednotka vypadne z role, vypne adaptace a snaží se aby to nějak jelo...jestli a jaký to pak má vliv na spotřebu nedokážu odhadnout); tohle by ale mělo být dobře vidět na diagnostice. Další možnost je zkusit najet ještě pár set km ostřeji ve vyšších otáčkách a pokud se to nespraví (svíčky údajně mají "samočistící" konstrukci a nastavení) tak bych je vytáhnul a zkontroloval/ vyměnil
Další věc, kterou jsem zachytil a nějaký vliv na spotřebu měla už v necelých 90tkm byla umírající přední lambda (byla tam origo...vyrábí ji myslím Bosch)...tenhle problém byl ale taky vidět na diagnostice
Ten zvuk mi přijde normální...klasický benzínový commonrail pytel hřebíků...
B58 bohužel zatím nemám, ale pečlivě sleduju veškeré informace...a zatím nic neukazuje na to, že by trpěl na výraznější slabiny jako předchozí generace R6...žádnou informaci o problémech se vstřikama jsem nezachytil...
Co mám z doslechu od známých kteří B58mají tak je třeba dávat pozor na svíčky...ty jsou v origo provedení velmi kvalitní a vydrží 50-60tkm, ale pokud se s nimi jezdí důchodcovsky (kdy je motor díky nastavení automatu podtáčen hluboce po 2000rpm) tak brutálně karbonují a dokážou už po 10-15tkm umírat/nestíhat a generovat tolik misfires, že to motor nedává (tipoval bych, že řídící jednotka vypadne z role, vypne adaptace a snaží se aby to nějak jelo...jestli a jaký to pak má vliv na spotřebu nedokážu odhadnout); tohle by ale mělo být dobře vidět na diagnostice. Další možnost je zkusit najet ještě pár set km ostřeji ve vyšších otáčkách a pokud se to nespraví (svíčky údajně mají "samočistící" konstrukci a nastavení) tak bych je vytáhnul a zkontroloval/ vyměnil
Další věc, kterou jsem zachytil a nějaký vliv na spotřebu měla už v necelých 90tkm byla umírající přední lambda (byla tam origo...vyrábí ji myslím Bosch)...tenhle problém byl ale taky vidět na diagnostice