Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Kontrolka motoru + EML
Kontrolka motoru + EML
Zdravím, dneska jsem se setkal s problémem na svojí 46 2.2l 125kw. Nejdřív se za jízdy ráno už se zahřátým motorem rozsvítila eml kontrolka a auto ztratilo tak 80% výkonu, v mžiku ale kontrolka zase zhasla a auto jelo jak má. Celý den jsem tedy v klidu jezdil a teď k večeru začala svítit kontrolka motoru i eml s tím, že eml po nastartování zhaslo a auto najednou zdechlo. Opět jsem nastartoval, rozjel se úplně normálně a po 3km opět kontrolka eml a výkon dolů. Napadla mě lambda. Nenapadá něco Vás? Budu rád za cokoliv. Přeji hezký zbytek dne.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 237
- Registrován: úte 13.08.2013 00:00
Re: Kontrolka motoru + EML
Lambda to není, ta má omezený rozsah regulace. Pod plynem má jen malý vliv a na plný plyn se na ni nebere ohled vůbec. Tedy v případě jednotky MS43 u motoru M54.
Pokud je lambda špatná v tom smyslu, že ukazuje chybně chudou směs, ač je bohatá, jednotka obohacuje volnoběžnou směs tak dlouho, až se zanese svíčka, začne vynechávat válec a jednotka vypne vstřik na válci. Pokud je napětí z lambdy déle mimo rozsah, jednotka se přepne do režimu kdy lambdu na oné trojici válců ignoruje a motor běží normálně, za rozsvícené kontrolky motoru (nikoliv EML).
Pokud se to stane, máte nejspíš druhovýrobní lambdy (mám od předchozího majitele dvě lambdy Vaico, co obě umřely asi po 200km). Nejlépe fungují 20 let staré origo lambdy vytažené z vraku, ty přežijou motor.
EML se na rozdíl od "ponorky" nerozsvěcí při špatné funkci/chodu motoru (misfire, lambda regulace mimo rozsah), ale při špatné funkci elektroniky motoru. Např. špatný drát nebo kontakt do škrtící klapky nebo cokoliv vysloveně elektrického. Napoví vám diagnostika.
Ostatně, diagnostický kabel a aplikace v mobilu je u těhle aut prakticky povinnou výbavou, to běžně vozím v kufru vedle náhradní zapalovací cívky.
Pokud je lambda špatná v tom smyslu, že ukazuje chybně chudou směs, ač je bohatá, jednotka obohacuje volnoběžnou směs tak dlouho, až se zanese svíčka, začne vynechávat válec a jednotka vypne vstřik na válci. Pokud je napětí z lambdy déle mimo rozsah, jednotka se přepne do režimu kdy lambdu na oné trojici válců ignoruje a motor běží normálně, za rozsvícené kontrolky motoru (nikoliv EML).
Pokud se to stane, máte nejspíš druhovýrobní lambdy (mám od předchozího majitele dvě lambdy Vaico, co obě umřely asi po 200km). Nejlépe fungují 20 let staré origo lambdy vytažené z vraku, ty přežijou motor.
EML se na rozdíl od "ponorky" nerozsvěcí při špatné funkci/chodu motoru (misfire, lambda regulace mimo rozsah), ale při špatné funkci elektroniky motoru. Např. špatný drát nebo kontakt do škrtící klapky nebo cokoliv vysloveně elektrického. Napoví vám diagnostika.
Ostatně, diagnostický kabel a aplikace v mobilu je u těhle aut prakticky povinnou výbavou, to běžně vozím v kufru vedle náhradní zapalovací cívky.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kontrolka motoru + EML
Začal bych kontrolou všech čidel ABS. Pokud jediné čidlo zblbne, tak si systém ABS začne myslet, že auto na tom kole ztratilo adhezi. A proto stáhne výkon motoru, aby došlo k obnovení adheze - proto Ti svítí ta kontrolka EML (elektronische Motorleistung)

