Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Dpf + čidlo tlaku
Dpf + čidlo tlaku
Ahoj,
mám problém s čidlem tlaku u dpf. Byl jsem na čištění dpf filtru a na začátku bylo zjištěno, že je asi rozbité cidlo tlaku. Po vyčištění dpf to znova prý napichli , ale už to neukazovalo chybu na cidlu tlaku. Po cca 800km co jsem najezdil se mi znova objevila regenerace, že se nemohla spustit, a opet to čidlo. Tak jsem tam jel znovu a bylo mi řečeno, že se to čidlo musi vyměnit. Tak jsem čidlo vymenil za originální dil, ale bohužel mi to čidlo pořád hází chybu , že je tam vysoký tlak, nevíte čím to může byt? Zkoušeli jsme 2 čidla jedno neorigo a druhý ted origo. Bohužel regenerace neprobehne a už mam najeto 900km. Děkuji za všechny rady.
mám problém s čidlem tlaku u dpf. Byl jsem na čištění dpf filtru a na začátku bylo zjištěno, že je asi rozbité cidlo tlaku. Po vyčištění dpf to znova prý napichli , ale už to neukazovalo chybu na cidlu tlaku. Po cca 800km co jsem najezdil se mi znova objevila regenerace, že se nemohla spustit, a opet to čidlo. Tak jsem tam jel znovu a bylo mi řečeno, že se to čidlo musi vyměnit. Tak jsem čidlo vymenil za originální dil, ale bohužel mi to čidlo pořád hází chybu , že je tam vysoký tlak, nevíte čím to může byt? Zkoušeli jsme 2 čidla jedno neorigo a druhý ted origo. Bohužel regenerace neprobehne a už mam najeto 900km. Děkuji za všechny rady.
Re: Dpf + čidlo tlaku
Ak to nejde ani s origo čidlom, filter máš KO.
Re: Dpf + čidlo tlaku
A jiná chyba tam není?
Žhavení funguje? Teplota chladici kapaliny při jízdě je kolik?
Žhavení funguje? Teplota chladici kapaliny při jízdě je kolik?
Re: Dpf + čidlo tlaku
Nn jiná chyba tam nevyskoci jen vysoky tlak na cidle a , že neproběhla regenerace. Zhaveni jde v pohodě, a teplota uz je 85°C nejdrive byla jenom 55 ,ale termostaty jsme opravili. Ale bohužel vždy když jedu na sport a vytocim to nad 3000 vyskočí chyba ,že čidlo ma vysoký tlak
Re: Dpf + čidlo tlaku
Řeším nyní něco podobného. Snad nebude vadit když to tu bude. Zkopírují sem dotaz co jsem psal na jiném fóru. Třeba se někam pohneme oba. Nepíše ti to stejnou chybu jako mě?
Ahoj
Mám tu kamarádovu e83 3.0D 160kw se svítící DDE. Neprobíhala regenerace. Špatné tři žhavicky (všech 6 vyměněno včetně jednotky) a termostat (teplota se držela neustále 73-76). Zároveň když bylo sání dole, tak jsem dělal gufera na klapkách (zaolejovaný bok motoru). V motoru ještě chyba snímače hladiny oleje, ale to má necelý rok a v plánu to bylo s výměnou oleje. Regenerace probíhala i s touto chybou až doteď.
Nyní žhavení OK, teplota OK, ale i po vynucení regenerace se nespustí a vyhodí chybu 00480A.
Dle isty jde o blokování regenerace z důvodu příliš zaneseného DPF (vysoký protitlak). Ve všech režimech překročen cca 2x (volnoběh, 2000ot/min a 4000ot/min).
Ista "doporučuje" regeneraci s použitím čističe DPF. Mám to v plánu, ale moc nevěřím tomu, že se povede, protože pokud už se nějakým zázrakem povede tuto chybu vymazat, tak vyskočí po pár metrech jízdy, takže ke spuštění stejně nedojde.
Teoreticky pokud dokáže ten čistič alespoň trochu snížit protitlak, aby nepřekračoval MAX hodnotu, tak by se měla spustit.
Řešil to někdo? Rád si nechám poradit, než do toho začnu lít zázračné vodičky, nebo než ho pošlu na čištění.
Děkuji.
Edit:
Co si teď vybavují, tak jsem kdysi řešil něco podobného na nějaké kie a tam jsem použil čistič dpf od Cartechnic a pak se povedlo regeneraci spustit. Ale třeba je nějakej fígl přímo v Iste. Tak se raději ptám.
Ahoj
Mám tu kamarádovu e83 3.0D 160kw se svítící DDE. Neprobíhala regenerace. Špatné tři žhavicky (všech 6 vyměněno včetně jednotky) a termostat (teplota se držela neustále 73-76). Zároveň když bylo sání dole, tak jsem dělal gufera na klapkách (zaolejovaný bok motoru). V motoru ještě chyba snímače hladiny oleje, ale to má necelý rok a v plánu to bylo s výměnou oleje. Regenerace probíhala i s touto chybou až doteď.
Nyní žhavení OK, teplota OK, ale i po vynucení regenerace se nespustí a vyhodí chybu 00480A.
Dle isty jde o blokování regenerace z důvodu příliš zaneseného DPF (vysoký protitlak). Ve všech režimech překročen cca 2x (volnoběh, 2000ot/min a 4000ot/min).
Ista "doporučuje" regeneraci s použitím čističe DPF. Mám to v plánu, ale moc nevěřím tomu, že se povede, protože pokud už se nějakým zázrakem povede tuto chybu vymazat, tak vyskočí po pár metrech jízdy, takže ke spuštění stejně nedojde.
Teoreticky pokud dokáže ten čistič alespoň trochu snížit protitlak, aby nepřekračoval MAX hodnotu, tak by se měla spustit.
Řešil to někdo? Rád si nechám poradit, než do toho začnu lít zázračné vodičky, nebo než ho pošlu na čištění.
Děkuji.
Edit:
Co si teď vybavují, tak jsem kdysi řešil něco podobného na nějaké kie a tam jsem použil čistič dpf od Cartechnic a pak se povedlo regeneraci spustit. Ale třeba je nějakej fígl přímo v Iste. Tak se raději ptám.
Re: Dpf + čidlo tlaku
480A je 'vysoky protitlak' , potom je este dalsi kod 481A v style' prilis vysoky protitlak'
Ja som mal uz oba kody (E70 motor M57N2) a aj tak zafungoval jeden trik: Za ustalenej jazdy po rovine, bez velkej zataze 60-80km/h,na stvrt plynu, som pomocou Carly (Android appka na telefone s BT adapterom) najskor nacital chyby a potom kazdych par sekund, tak casto ako mi to dovolilo, stlacal 'vymazat kody'. Po par pokusoch sa regen. chytila a dalo sa pokracovat a dokoncit regen.
Pozor, toto moze fungovat, len ked su vsetky ostane predpoklady na regeneraciu v poriadku - uz zohriaty motor nad 75st.,ziadne dalsie chyby zhavicov, vstrekovacov, atd., zostatok v nadrz,.... atd.
Jednoznacne to pomoze v pripadoch, kedy dlhsie neregeneruje napr. kvoli vadnym termostatom a DPF sa plni spalitelnymi casticami.
Ked mas ale DPF plne nespalitelneho popola-na konci zivota, tak takyto pokus mozes opakovat kazdu chvilu, lebo nema kapacitu na spalitelne castice a regenerovat bude chciet casto a to sa vzdy nebude darit.
btw. vytacat motor nad 3000 je uplne zbytocne a kontraproduktivne. Ked je bloknuta regen. kodom, tak si len možes poskodit dalsie veci. Ked reg. nie je bloknuta, musia byt splnene parametre a horenie castic potom startuje naftou do dpf.
Ja som mal uz oba kody (E70 motor M57N2) a aj tak zafungoval jeden trik: Za ustalenej jazdy po rovine, bez velkej zataze 60-80km/h,na stvrt plynu, som pomocou Carly (Android appka na telefone s BT adapterom) najskor nacital chyby a potom kazdych par sekund, tak casto ako mi to dovolilo, stlacal 'vymazat kody'. Po par pokusoch sa regen. chytila a dalo sa pokracovat a dokoncit regen.
Pozor, toto moze fungovat, len ked su vsetky ostane predpoklady na regeneraciu v poriadku - uz zohriaty motor nad 75st.,ziadne dalsie chyby zhavicov, vstrekovacov, atd., zostatok v nadrz,.... atd.
Jednoznacne to pomoze v pripadoch, kedy dlhsie neregeneruje napr. kvoli vadnym termostatom a DPF sa plni spalitelnymi casticami.
Ked mas ale DPF plne nespalitelneho popola-na konci zivota, tak takyto pokus mozes opakovat kazdu chvilu, lebo nema kapacitu na spalitelne castice a regenerovat bude chciet casto a to sa vzdy nebude darit.
btw. vytacat motor nad 3000 je uplne zbytocne a kontraproduktivne. Ked je bloknuta regen. kodom, tak si len možes poskodit dalsie veci. Ked reg. nie je bloknuta, musia byt splnene parametre a horenie castic potom startuje naftou do dpf.
Re: Dpf + čidlo tlaku
Zkusím, ale moc šancí tomu nedávám. Ta chyba nejde smazat ani u vypnutého motoru. V inpe jde vidět, že je stále uložena ve "skryté" paměti. Vůbec jsem se k tomu nedostal. Ještě zkusím smazat chyby a vynutit regeneraci Boschem případně čínskou diag. Někdy ta Čína zvládne víc. Asi jak mají na háku ty licence, tak to mnohdy umí zvláštní věci.
Re: Dpf + čidlo tlaku
Tak výsledek.
Po použití čističe DPF se snížil tlak na nějakých 25mbar na volnoběh. Po dosažení teploty chl. kapaliny 75°C se okamžitě spustila regenerace. Ale jen asi na dvě minuty. Pak vyskočila opět chyba 480A. Opět smazáno a vyžádání regenerace přes Istu. Po rozjetí opět ihned regenerace, ale jen asi minuta. Opět vysoký tlak. No a jelikož je Ista v mazání chyb dost neohrabaná. Tak jsem začal mazat chyby Inpou. Regenerace byla v jednotce pořád jako "Vyžádaná", tak jsem nemusel šaškovat s Istou.
Použil jsem postup co psal mitocross. Při udržování stále rychlosti jsem neustále obnovoval paměť závad. Jakmile se objevila 480A, tak jsem ji okamžitě smazal. Po asi 8 pokusech se to chytlo a regenerace proběhla.
Nyní na volnoběh nějakých 7-8mbar.
Mitocross, děkuji za tip.
Po použití čističe DPF se snížil tlak na nějakých 25mbar na volnoběh. Po dosažení teploty chl. kapaliny 75°C se okamžitě spustila regenerace. Ale jen asi na dvě minuty. Pak vyskočila opět chyba 480A. Opět smazáno a vyžádání regenerace přes Istu. Po rozjetí opět ihned regenerace, ale jen asi minuta. Opět vysoký tlak. No a jelikož je Ista v mazání chyb dost neohrabaná. Tak jsem začal mazat chyby Inpou. Regenerace byla v jednotce pořád jako "Vyžádaná", tak jsem nemusel šaškovat s Istou.
Použil jsem postup co psal mitocross. Při udržování stále rychlosti jsem neustále obnovoval paměť závad. Jakmile se objevila 480A, tak jsem ji okamžitě smazal. Po asi 8 pokusech se to chytlo a regenerace proběhla.
Nyní na volnoběh nějakých 7-8mbar.
Mitocross, děkuji za tip.

Re: Dpf + čidlo tlaku
Ahoj,
super tip a diky za ne!.....a doplnim blbej dotaz. Je nejaka sance, jak poznat, ze regenerace neprobiha jak ma, bez toho, abych to pichl na diag?
Moc toho za rok na X5 nenajedu, do 5tis km
, pred par lety sem nechal menit termostaty, nehralo...zadne chyby nenaskakuji, ale at nemusim porad zbesile diagnostikovat a jen se proste okem ridice vsimnu, ze rege nejede?
Diky
super tip a diky za ne!.....a doplnim blbej dotaz. Je nejaka sance, jak poznat, ze regenerace neprobiha jak ma, bez toho, abych to pichl na diag?
Moc toho za rok na X5 nenajedu, do 5tis km

Diky
Re: Dpf + čidlo tlaku
No blbě se to poznává. Musíš to své auto znát. Může se trošku změnit zvuk a stoupne okamžitá spotřeba. Ale není to tak, že by si najednou přestal slyšet rádio. Spíš si toho ani nevšimneš.
Re: Dpf + čidlo tlaku
toho sem se bal. Auto mam uz 8 let...ale ze bych kdy za 8 let pozoroval zmenu zvuku nebo narust okamzite spotreby...hm..
Re: Dpf + čidlo tlaku
Raz za cas si to napichnes na diag. a pozries, ci mas dobre teploty motora, spalin pred DPF, tlaky, km od poslednej regen. Nemusis to neustale kontrolovat. Ani prerusena regen. nie je problem. Auto si poriesi samo. Bud pokracuje, ak sa da, alebo spusti znova az pri dalsom naplneni. Na tebe ako uzivatelovi je starat sa, aby si mal co najlepsi jazdny profil pre auto s DPF - tzn. co najviac dlhe trasy. Maj na pamati, ze rokmi/kilometrami sa volna kapacita filtra znizuje a je trochu tazsie usledovat, kedy sa to zlomi a je zavada/neregeneruje.
Naposledy upravil(a) mitocross dne čtv 16.02.2023 07:02, celkem upraveno 1 x.
Re: Dpf + čidlo tlaku
jj...tak to beru. Dlouhe trasy, zahrat...dalnice trochu nalozit...ale ta diag. No, musim se s tim naucit poradne... diky