Ocenil bych nekoho se zkusenosti s prednimi brzdami.
Predchozi majitel tam dal kotouce a desky naky Bremba a jako ostrejsi jizdu to nezvlada...
Takze uvazuju ze tam dam original kotouce + nejaky lepsi brzdovy desky...nevim.
Tou ostrejsi jizdou nemyslim jizdu na okruhu ani amatersky zavody...proste 3x sportovni zabrzdeni na okresce nebo 3x na dalnici z 200 na 130...a uz se to zacne klepat...
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Brzdy M135i F20
Brzdy M135i F20
Naposledy upravil(a) Jirke dne sob 01.04.2023 14:46, celkem upraveno 2 x.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Brzdy M135i F20
Nemám 1er ale přesto si dovolím odpovědět:
Na obou svých autech (e90 330i + e89 30i) jsem taky nebyl spokojen s tím, jak to v sériovém stavu brzdilo, tak jsem dal dopředu komplet OEM brzdy z ///M235i - kodové ozn. S2NHA "Sport Brakes" (větrané kotouče 340mm, dvoupístky, modré třmeny, OEM desky) a fčíl jsem s tím, jak to brzdí nadmíru spokojen. Nezkoumal jsem to, ale podle mě budou pasovat i na 1er, u mých obou aut to bylo PnP (bez nutnosti kódování).
Na obou svých autech (e90 330i + e89 30i) jsem taky nebyl spokojen s tím, jak to v sériovém stavu brzdilo, tak jsem dal dopředu komplet OEM brzdy z ///M235i - kodové ozn. S2NHA "Sport Brakes" (větrané kotouče 340mm, dvoupístky, modré třmeny, OEM desky) a fčíl jsem s tím, jak to brzdí nadmíru spokojen. Nezkoumal jsem to, ale podle mě budou pasovat i na 1er, u mých obou aut to bylo PnP (bez nutnosti kódování).
Re: Brzdy M135i F20
Mam modry Mbrzdy 2pisty 340mm...
OK, diky za postreh.
OK, diky za postreh.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy M135i F20
jenže píše, že tohle na autě a je to na hovno, protože jaksi to auto dosahuje vyšších rychlostí významně ochotněji než astmatickej 3,0pavproch píše:Nemám 1er ale přesto si dovolím odpovědět:
Na obou svých autech (e90 330i + e89 30i) jsem taky nebyl spokojen s tím, jak to v sériovém stavu brzdilo, tak jsem dal dopředu komplet OEM brzdy z ///M235i - kodové ozn. S2NHA "Sport Brakes" (větrané kotouče 340mm, dvoupístky, modré třmeny, OEM desky) a fčíl jsem s tím, jak to brzdí nadmíru spokojen. Nezkoumal jsem to, ale podle mě budou pasovat i na 1er, u mých obou aut to bylo PnP (bez nutnosti kódování).

Věcně - řešíme to neustále, a primárně pokud chceš dosáhnout maximálního komfortu tak kotouče OEM, desky ve verzi pro M4 - mají trošičku jinou směs, ale zazráky od toho úplně nečekej.
Pokud chceš výkon, musíš vystoupit z nějaké komfortní zóny a jit cestou nějakých sportovnějších desek ... Pagid, Hawk, Endless atd. kde prostě se ty desky nebudou trápit při provozní teplotě 400'C ale můžou pískat protože rejsing no

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re: Brzdy M135i F20
2 různé věci a to a) brzdný účinek (desky, třmeny, poměr hl. brzd. válec/třmeny a průměr kotouče) a za b) velikost kotouče (průměr a tloušťka), protože to na co se ptá je o tom za b)
Když brzdy mají problém z vyšších rychlostí/opakované brždění, chybí “sklad energie”, tedy maso kotouče nebo extrémně zlepšit chlazení (náfuky, alu středy), což vzhledem k pofiderní tepelný kapacitě vzduchu je trochu nereálný (musel bys magicky zvýšit proudění okolo kotouče x-krát).
Takže můžeš zvětšit průměr kotouče a žít s větší neodpruženou a rotující hmotou (což roste s průměrem logicky víc) nebo dát silnější kotouč s alu středem (pro úsporu hmotnosti, semi-letmé uchycení a lepší chlazení).
Samo je nejlevnější vzít jakýkoliv existující než si nechat vyrobit… třmeny většinou snesou zvětšení o 2mm (tloušťka kotouče).
Když brzdy mají problém z vyšších rychlostí/opakované brždění, chybí “sklad energie”, tedy maso kotouče nebo extrémně zlepšit chlazení (náfuky, alu středy), což vzhledem k pofiderní tepelný kapacitě vzduchu je trochu nereálný (musel bys magicky zvýšit proudění okolo kotouče x-krát).
Takže můžeš zvětšit průměr kotouče a žít s větší neodpruženou a rotující hmotou (což roste s průměrem logicky víc) nebo dát silnější kotouč s alu středem (pro úsporu hmotnosti, semi-letmé uchycení a lepší chlazení).
Samo je nejlevnější vzít jakýkoliv existující než si nechat vyrobit… třmeny většinou snesou zvětšení o 2mm (tloušťka kotouče).
“Ability is what you're capable of doing.”
Re: Brzdy M135i F20
Rozumim... Mne zatim dava nejvetsi smysl (a ekonomicke hledisko je taky jeden z faktoru) OEM Msport kotouče a lepší desky... Určitě nechci upgradovat na jiny trmeny a vetsi prumer kotoucu... Auto je jinak v serii a neni to jen vikendovka/hobby, ale daily pouziti prevazuje.
Re: Brzdy M135i F20
Myslím, že máme rovnaké brzdy (340mm) v rovnakom aute, s tipom ti velmi neporadím keďže sú tam ešte od predošlého majitela, ale aspon popíšem ako sa tie moje chovajú. Brzdí to veľmi veľmi pekne, ale nie je to nezdolatelné. Tak prvých 20-30min min ostrej jazdy je to bez zmeny, Keď sa viacej zohrejú tak si to aj občas zapíska. Keď sa na tom ale stojí bez prestania tak začnú vednúť, ale stále to brzdí, len už cítit že to nie je ono. Na okreskách aj pri vysokom tempe sa to obvykle stíha dochlanit pri prejazde cez obec, ale záleží na trase.
Re: Brzdy M135i F20
Já jsem to zatím vůbec nedořešil...s těma brzdama jsem odjel Alpy (GrossGlockner) a pak přes Německo často v omezovači max. rychlosti zpátky do ČR.
Brzdy dostaly tak pohulit, ale jako brzdily obstojně. Jen ten komfort brzdeni je proste uz pryc...
Zitra davam Powerflex do ramen a na stabilizatory a brzdy vyresim nasledne...
BTW. poptal jsem u nejakeho specialisty na BMW brzdy reseni s timto navrhem: do predu bych dal kotouče DBA 4000 hladke, do zadu zimmermann hladke. A desky bych dal EBC, HAWK nebo Endless
Brzdy dostaly tak pohulit, ale jako brzdily obstojně. Jen ten komfort brzdeni je proste uz pryc...
Zitra davam Powerflex do ramen a na stabilizatory a brzdy vyresim nasledne...
BTW. poptal jsem u nejakeho specialisty na BMW brzdy reseni s timto navrhem: do predu bych dal kotouče DBA 4000 hladke, do zadu zimmermann hladke. A desky bych dal EBC, HAWK nebo Endless