Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Brzdy M135i F20

vše o E81/E82, E87/E88, F20/F21/F22/F23, F40
Odpovědět
Zpráva
Autor
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Brzdy M135i F20

#1 Příspěvek od Jirke »

Ocenil bych nekoho se zkusenosti s prednimi brzdami.
Predchozi majitel tam dal kotouce a desky naky Bremba a jako ostrejsi jizdu to nezvlada...

Takze uvazuju ze tam dam original kotouce + nejaky lepsi brzdovy desky...nevim.

Tou ostrejsi jizdou nemyslim jizdu na okruhu ani amatersky zavody...proste 3x sportovni zabrzdeni na okresce nebo 3x na dalnici z 200 na 130...a uz se to zacne klepat...
Naposledy upravil(a) Jirke dne sob 01.04.2023 14:46, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Brzdy M135i F20

#2 Příspěvek od pavproch »

Nemám 1er ale přesto si dovolím odpovědět:

Na obou svých autech (e90 330i + e89 30i) jsem taky nebyl spokojen s tím, jak to v sériovém stavu brzdilo, tak jsem dal dopředu komplet OEM brzdy z ///M235i - kodové ozn. S2NHA "Sport Brakes" (větrané kotouče 340mm, dvoupístky, modré třmeny, OEM desky) a fčíl jsem s tím, jak to brzdí nadmíru spokojen. Nezkoumal jsem to, ale podle mě budou pasovat i na 1er, u mých obou aut to bylo PnP (bez nutnosti kódování).
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: Brzdy M135i F20

#3 Příspěvek od Jirke »

Mam modry Mbrzdy 2pisty 340mm...
OK, diky za postreh.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy M135i F20

#4 Příspěvek od MattyX Moderátor »

pavproch píše:Nemám 1er ale přesto si dovolím odpovědět:

Na obou svých autech (e90 330i + e89 30i) jsem taky nebyl spokojen s tím, jak to v sériovém stavu brzdilo, tak jsem dal dopředu komplet OEM brzdy z ///M235i - kodové ozn. S2NHA "Sport Brakes" (větrané kotouče 340mm, dvoupístky, modré třmeny, OEM desky) a fčíl jsem s tím, jak to brzdí nadmíru spokojen. Nezkoumal jsem to, ale podle mě budou pasovat i na 1er, u mých obou aut to bylo PnP (bez nutnosti kódování).
jenže píše, že tohle na autě a je to na hovno, protože jaksi to auto dosahuje vyšších rychlostí významně ochotněji než astmatickej 3,0 :D

Věcně - řešíme to neustále, a primárně pokud chceš dosáhnout maximálního komfortu tak kotouče OEM, desky ve verzi pro M4 - mají trošičku jinou směs, ale zazráky od toho úplně nečekej.
Pokud chceš výkon, musíš vystoupit z nějaké komfortní zóny a jit cestou nějakých sportovnějších desek ... Pagid, Hawk, Endless atd. kde prostě se ty desky nebudou trápit při provozní teplotě 400'C ale můžou pískat protože rejsing no :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

Re: Brzdy M135i F20

#5 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

2 různé věci a to a) brzdný účinek (desky, třmeny, poměr hl. brzd. válec/třmeny a průměr kotouče) a za b) velikost kotouče (průměr a tloušťka), protože to na co se ptá je o tom za b)
Když brzdy mají problém z vyšších rychlostí/opakované brždění, chybí “sklad energie”, tedy maso kotouče nebo extrémně zlepšit chlazení (náfuky, alu středy), což vzhledem k pofiderní tepelný kapacitě vzduchu je trochu nereálný (musel bys magicky zvýšit proudění okolo kotouče x-krát).
Takže můžeš zvětšit průměr kotouče a žít s větší neodpruženou a rotující hmotou (což roste s průměrem logicky víc) nebo dát silnější kotouč s alu středem (pro úsporu hmotnosti, semi-letmé uchycení a lepší chlazení).
Samo je nejlevnější vzít jakýkoliv existující než si nechat vyrobit… třmeny většinou snesou zvětšení o 2mm (tloušťka kotouče).
“Ability is what you're capable of doing.”
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: Brzdy M135i F20

#6 Příspěvek od Jirke »

Rozumim... Mne zatim dava nejvetsi smysl (a ekonomicke hledisko je taky jeden z faktoru) OEM Msport kotouče a lepší desky... Určitě nechci upgradovat na jiny trmeny a vetsi prumer kotoucu... Auto je jinak v serii a neni to jen vikendovka/hobby, ale daily pouziti prevazuje.
sato
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 23.05.2015 00:00

Re: Brzdy M135i F20

#7 Příspěvek od sato »

Myslím, že máme rovnaké brzdy (340mm) v rovnakom aute, s tipom ti velmi neporadím keďže sú tam ešte od predošlého majitela, ale aspon popíšem ako sa tie moje chovajú. Brzdí to veľmi veľmi pekne, ale nie je to nezdolatelné. Tak prvých 20-30min min ostrej jazdy je to bez zmeny, Keď sa viacej zohrejú tak si to aj občas zapíska. Keď sa na tom ale stojí bez prestania tak začnú vednúť, ale stále to brzdí, len už cítit že to nie je ono. Na okreskách aj pri vysokom tempe sa to obvykle stíha dochlanit pri prejazde cez obec, ale záleží na trase.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

Re: Brzdy M135i F20

#8 Příspěvek od Jirke »

Já jsem to zatím vůbec nedořešil...s těma brzdama jsem odjel Alpy (GrossGlockner) a pak přes Německo často v omezovači max. rychlosti zpátky do ČR.
Brzdy dostaly tak pohulit, ale jako brzdily obstojně. Jen ten komfort brzdeni je proste uz pryc...
Zitra davam Powerflex do ramen a na stabilizatory a brzdy vyresim nasledne...

BTW. poptal jsem u nejakeho specialisty na BMW brzdy reseni s timto navrhem: do predu bych dal kotouče DBA 4000 hladke, do zadu zimmermann hladke. A desky bych dal EBC, HAWK nebo Endless
Odpovědět