Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
Zdar, chci se podělit o svoji zkušenost s padáním převodovky do nouzového režimu.
Začala mi převodovky nahodile padat do nouzového režimu a objevily se tyto dvě chyby:
000037 EGS: Gear monitoring 2 nebo 5
00008D IKE: EGS signal line disturbed
Většinou se to stalo při zahřátém autě při dynamičtějším rozjezdu při 2. rychlostním stupni 3x a jednou při klidné jízdě na 5. stupeň.
Vždy po zastavení, vypnutí motoru a zamčení auta se auto vrátilo do normálního režimu. Automat po repasi před 11 lety, ale ujeto jen cca 2000 km od repase a výměny oleje a filtru v tomto roce. Doufal jsem, že tu repasi před 11 lety nezpackali.
Začal jsem to studovat na fórech, na kterých jsem našel tyto rady:
1. Nízké napětí baterie.
2. Vadný spínač zapalování.
3. Vadný modul na sběrnici CAN.
4. Vadný EGS také známý jako TCM.
5. Vadný elektromagnet převodovky.
6. Vadná převodovka.
7. Vadná elektroinstalace DME.
8. Vadný sdružený přístroj (asi palubka).
9. Vadný spínač řadící páky.
10. Vadný kabelový svazek k převodovce.
11. Vadná sběrnice CAN.
Postupoval jsem takto:
č. 1 - Jsem vyloučil, baterie nová a 100% nabitá.
č. 4 - Vlezl jsem do přihrádky pod filtrem v motorovém prostoru a prostříkal všechny kontakty v řídících jednotkách motoru i převodovky.
č. 10 - Odpojil jsem kabel od převodovky a prostříkal oživovačem kontaktů.
Chyby stále přetrvávaly.
č. 4 a 10 - Zvažoval jsem koupi řídící jednotky převodovky, ale ještě jsem si vzpomněl na foto na tom fóru, že v té přihrádce pod filtrem je ještě jeden spoj kabelů, který jsem v bodě č. 2 neřešil. Znovu jsem to rozebral a spoj kabelů rozebral a zjistil poměrně velkou oxidaci. Spoj jsem vyčistil a prostříkal oživovačem kontaktů a následně jsem ještě nastříkal do spínače zapalování.
Chyba za zatím neprojevila i při dynamičtější jízdě.
Diagnostika mi házela ještě i jiné chyby, které zmizely po vyčištění toho kontaktu. Byly to chyby, které se týkali čidla v palivové nádrži 0000D7 IKE: Tank senzor 2 a ASC 000070 ASC: Anti-lock braking system.
Na tom cizím fóru jim pomohla až výměna řídící jednotky převodovky.
Zdar Pearl Jam
Začala mi převodovky nahodile padat do nouzového režimu a objevily se tyto dvě chyby:
000037 EGS: Gear monitoring 2 nebo 5
00008D IKE: EGS signal line disturbed
Většinou se to stalo při zahřátém autě při dynamičtějším rozjezdu při 2. rychlostním stupni 3x a jednou při klidné jízdě na 5. stupeň.
Vždy po zastavení, vypnutí motoru a zamčení auta se auto vrátilo do normálního režimu. Automat po repasi před 11 lety, ale ujeto jen cca 2000 km od repase a výměny oleje a filtru v tomto roce. Doufal jsem, že tu repasi před 11 lety nezpackali.
Začal jsem to studovat na fórech, na kterých jsem našel tyto rady:
1. Nízké napětí baterie.
2. Vadný spínač zapalování.
3. Vadný modul na sběrnici CAN.
4. Vadný EGS také známý jako TCM.
5. Vadný elektromagnet převodovky.
6. Vadná převodovka.
7. Vadná elektroinstalace DME.
8. Vadný sdružený přístroj (asi palubka).
9. Vadný spínač řadící páky.
10. Vadný kabelový svazek k převodovce.
11. Vadná sběrnice CAN.
Postupoval jsem takto:
č. 1 - Jsem vyloučil, baterie nová a 100% nabitá.
č. 4 - Vlezl jsem do přihrádky pod filtrem v motorovém prostoru a prostříkal všechny kontakty v řídících jednotkách motoru i převodovky.
č. 10 - Odpojil jsem kabel od převodovky a prostříkal oživovačem kontaktů.
Chyby stále přetrvávaly.
č. 4 a 10 - Zvažoval jsem koupi řídící jednotky převodovky, ale ještě jsem si vzpomněl na foto na tom fóru, že v té přihrádce pod filtrem je ještě jeden spoj kabelů, který jsem v bodě č. 2 neřešil. Znovu jsem to rozebral a spoj kabelů rozebral a zjistil poměrně velkou oxidaci. Spoj jsem vyčistil a prostříkal oživovačem kontaktů a následně jsem ještě nastříkal do spínače zapalování.
Chyba za zatím neprojevila i při dynamičtější jízdě.
Diagnostika mi házela ještě i jiné chyby, které zmizely po vyčištění toho kontaktu. Byly to chyby, které se týkali čidla v palivové nádrži 0000D7 IKE: Tank senzor 2 a ASC 000070 ASC: Anti-lock braking system.
Na tom cizím fóru jim pomohla až výměna řídící jednotky převodovky.
Zdar Pearl Jam
Naposledy upravil(a) PearlJam dne stř 08.11.2023 14:08, celkem upraveno 1 x.
Re: Padání aut. převodovky do nouzového režimu E39 530d
7. 11. - Tak mi to zase 2x spadlo do nouzového režimu. Objednal jsem si pro jistotu na ebay řídící jednotku převodovky. Znovu jsem rozebral spojky kabelů v přihrádce pod filtrem a vyčistil. Byl jsem to dneska 8. 11. projet (30 km) a chyba se neprojevila. Tak jsem zvědav, kdy na mě ta chyba zase vyskočí.
Až přijde řídící jednotka, tak ji zkusím vyměnit, snad bude funkční.
9. 11. cca 15 km bez nouzového režimu převodovky. Uvidíme co bude dále.
Až přijde řídící jednotka, tak ji zkusím vyměnit, snad bude funkční.
9. 11. cca 15 km bez nouzového režimu převodovky. Uvidíme co bude dále.
Re: Padání aut. převodovky do nouzového režimu E39 530d
Tak převodovka zase spadla do nouzového režimu cca 100 km klid a 30. 11. se to znovu zopakovalo. Aktuálně jsem vyměnil řídící jednotku převodovky za identickou z ebay za 14,2 Eur. Vypadá to, že funguje, tak to budu testovat.
Re: E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
Zbytocna namaha, skrina je KO, uvidis... vsak ti to pise aj na diag, preklz spojok...
000037 EGS: Gear monitoring 2 nebo 5
000037 EGS: Gear monitoring 2 nebo 5
Re: E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
Taky se domnívám že skříň je K.O...Jak to píše prokluz a padá do nouze tak není co řešit.
Re: E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
Převodovka včetně hydroměniče je cca 2000 km po repasi, akorát to auto stálo 12 let v garáži z toho 5 let nejezdilo kvůli vadnému vysokotlakému čerpadlu. Takže si nemyslím, že je problém v převodovce, ale v komunikaci mezi převodovkou a řídící jednotkou, kde se nahodile ztratí signál. Ujel jsem např. 100 km a x krát jsem zkusil šlápnout plyn až na podlahu a nic a pak jedu po rovince cca 40 km v hodině a najednou na mě blikne nouzový režim. Takže chyba se projevuje i při tom, když převodovka není nijak extra v zátěži. Hledal jsem ten problém na cizích fórech a našel jsem stejný problém a nebylo to v převodovce viz úvodní text k tématu.PetoK píše:Zbytocna namaha, skrina je KO, uvidis... vsak ti to pise aj na diag, preklz spojok...
000037 EGS: Gear monitoring 2 nebo 5
Jinak problém zmizne, když zastavím, zamknu auto, odemknu a jako by se nic nestalo, auto jede normálně.
Kdyby byla KO, tak to padá do nouzového režimu při každém větším sešlápnutí plynu.
Každopádně díky za rady, napíšu, až budu zase chytřejší, vyměnil jsem teď řídící jednotku převodovky, testnul jsem to cca 20 km a nic, žádný nouzový režim. Budu to testovat, až zase bude sucho, za sněnu a mokra s tím nejezdím, aby to nesežrala sůl a vlhkost.
A vždycky to vyhodí dvě chyby
000037 EGS: Gear monitoring 2 popř. 5 (nejčastěji však na 2, 1x se stalo že při 5)
00008D IKE: EGS signal line disturbed
Re: E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
Zdar, tak jsem to dneska byl otestovat po výměně řídící jednotky za jinou se stejným číslem a zase to tam spadlo. Padá to do nouzového režimu nahodile, ale po zahřátí převodovky, za studena to nedělá a většinou jen na 2 převodový stupeň, obvykle, když na to trochu šlápnu, ale i když to nejede vůbec pod zátěží (2x se stalo).
Vyměnil jsem nedávno cca polovinu oleje v převodovce, myslíte si, že ten starý olej měl vyšší viskozitu a tedy ta převodovka ho měla raději, mohlo by to souviset se změnou viskozity ?
Popř. mě ještě napadá, že by tam mohlo být málo oleje a nízká hladina by tomu mohla vadit?
Nechci si stále připustit, že by to Turci v Německu před 11 lety odflákli tu repasi.
Jinak převodovka řadí skvěle, nepozoruji na ní, že by v něčem až na ten nouzový režim byl problém.
Ještě by to možná mohlo být v tom kabelu mezi řídící jednotkou a převodovkou.
No nic jdu dále zkoumat. Jak story bude pokračovat dám zase vědět.
Vyměnil jsem nedávno cca polovinu oleje v převodovce, myslíte si, že ten starý olej měl vyšší viskozitu a tedy ta převodovka ho měla raději, mohlo by to souviset se změnou viskozity ?
Popř. mě ještě napadá, že by tam mohlo být málo oleje a nízká hladina by tomu mohla vadit?
Nechci si stále připustit, že by to Turci v Německu před 11 lety odflákli tu repasi.
Jinak převodovka řadí skvěle, nepozoruji na ní, že by v něčem až na ten nouzový režim byl problém.
Ještě by to možná mohlo být v tom kabelu mezi řídící jednotkou a převodovkou.
No nic jdu dále zkoumat. Jak story bude pokračovat dám zase vědět.
Re: E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
Zdar, vyskozitou oleje to nebude ani náhodou to nemá vůbec žádný vliv a nízká hladina oleje to taky nebude kdyby byla nízká hladina tak by to dělalo za studena a né po zahřátí ba naopak kdyby byla nízká hladina tak to dělá vza studena a né po zahřátí,po zahřátí olej spíš nabude.Nechci tě strašit ale spíš si myslím že ti Turci ten repas spíš ojebali.
Re: E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
A co by to v té převodovce mohlo dělat, že to dělá tyhle dvě chyby?Lukas40 píše:Zdar, vyskozitou oleje to nebude ani náhodou to nemá vůbec žádný vliv a nízká hladina oleje to taky nebude kdyby byla nízká hladina tak by to dělalo za studena a né po zahřátí ba naopak kdyby byla nízká hladina tak to dělá vza studena a né po zahřátí,po zahřátí olej spíš nabude.Nechci tě strašit ale spíš si myslím že ti Turci ten repas spíš ojebali.
Mám pocit, že řadí úplně OK. Jen nahodile padá do toho režimu.
Mohla by v tom mít prsty řadící páka a mechanizmus v ní?
- Giovany1971
- Registrovaný
- Příspěvky: 357
- Registrován: ned 11.05.2014 00:00
- Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
- Kontaktovat uživatele:
Re: E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
Rozeber prevodovku.. zjisti jake jsou vule ve spojkových paketech..danych rychl stupn..dále si nechej otestovat mechatronik..To že to nedela stále nemusí znamenat že tam neni ten problem 

Re: E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
Zeptám se: rozeber převodovku, ale složí ji pak? Já jen že taky asi budu měnit, mám jinou, ale v té vyndané je vůle na výstupním hřídeli. Má cenu, aby se člověk, který dejme tomu něco ví, třeba teď jsem měnil rozvody, do toho pustil?
Re: E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
No, nejdřív bych ji nějak musel dostat z auta. Viděl jsem týpka na youtube, co to tahal z auta na zemi při podloženém autě. Každopádně po vyndání z auta by se to rozebrat dalo, ale když to rozeberu, tak kde seženu díly, které budou vadné? Na youtube je američan, co to rozebírá cca za 10 minut kompletně, akorát tam pak chybí videa, jak to dává dohromady.
Začínám mít pocit, že to fakt bude něco v té převodovce.
Ještě zkusím zkontrolovat a doplnit olej.
Každopádně díky všem za rady.
Možná se začnu dívat po nějaké jeté nebo repasované převodovce. Každopádně se mi moc do toho sypat peníze nechce, když jsem dal 45000,- Kč za repasi před 11 lety a od té doby jsem najel na ní cca 2000 km .
Začínám mít pocit, že to fakt bude něco v té převodovce.
Ještě zkusím zkontrolovat a doplnit olej.
Každopádně díky všem za rady.
Možná se začnu dívat po nějaké jeté nebo repasované převodovce. Každopádně se mi moc do toho sypat peníze nechce, když jsem dal 45000,- Kč za repasi před 11 lety a od té doby jsem najel na ní cca 2000 km .
Re: E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
Kdyby bylo potřeba nové díly do automatu nebo repas není problém.
Re: E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
Díky za nabídku.Lukas40 píše:Kdyby bylo potřeba nové díly do automatu nebo repas není problém.
Re: E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
Včera a dneska jsem testoval provoz v S režimu převodovky a v tomto režimu to asi neděla, resp. se mi nepodařilo převodovku dostat do nouzového režimu.
Re: E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
Vyndat z auta není zas tak hrozný. Na zvedáku. Někde mám i komplet popis rozborky/zborky. V real oem jsou díly vedený. Nejhorší ale ten olej. Na stole bez plechu to asi nemá cenu.
Ještě bych se zeptal Lukas40, jestli ten vakl na výstupu lze nějak lehčeji řešit. Poněvadž jinak funguje. Taky byla dřív, před 30ti? tisíci na opravě za 30000,-, viděl jsem fakturu minulého majitele.
Ještě bych se zeptal Lukas40, jestli ten vakl na výstupu lze nějak lehčeji řešit. Poněvadž jinak funguje. Taky byla dřív, před 30ti? tisíci na opravě za 30000,-, viděl jsem fakturu minulého majitele.
Re: E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
Zdar, tak aktualizace, dneska jsem koupil 10 litrů ATF II, včera jsem vypustil z toho ATF III-H, který jsem tam nalil cca před 800 km, a nalil ATF II, prakticky jsem to 3x propláchl, 1x ATF III, 1x ATF II a pak jsem napustil druhou půlku ATF II. Měl jsem pocit, že ATF III z toho vypláchla různé kovové nečistoty, protože plavaly na povrchu. Originál olej byl asi v minulosti ATF I, ale v katalogu BMW je aktuálně i ATF II. Pro jistotu jsem se vrátil k ATF II.
Seřídil jsem lanko k ovládání převodovky podle návodu BMW. Když jsem měl dole vanu, všechny kontakty na solenoidy jsem odpojil a znovu připojil, odpojil jsem oba snímače otáček a vyčistil od nachytaných kovových nečistot. Když jsem olej měnil po těch Turcích, tak ti určitě na to srali a nalili tam starý hnusný olej a ještě ho tam dali hodně, že mi to teklo přes odvzdušňovací ventilek. Vana byla plná nečistot a určitě neměnili ani ten filtr (nejraději bych si na ně sprostě zanadával, ale co už po 11 letech, dále si myslím že našli závadu a odstranil jen ji a nic nedělali preventivně, možná byl vadný jen hydroměnič a na převodovku možná ani nešáhli), ale těžko dedukovat, když jsem nebyl při opravě.
Aktualizace: filtr Turci vyměnili, koukal jsem se na datum a byl z roku 2012.
Zkoušel jsem kardan v místě napojení na převodovku a je tam malá vůle, která když se za to trošku zabere, tak je cítit jak to klepe. Uvidím co s tím do budoucna.
Byl jsem to projet a přestalo to padat do nouzáku, snad to nezakřiknu, ale vypadá to, že problém vyřešen, ale zatím nejásám, protože to ještě nemám úplně otestované. Teď je venku docela slušně a sucho, tak s tím trochu pojezdím.
Možné příčiny:
- špatně seřízené lanko na ovládání převodovky,
- špatný olej,
- možná málo oleje, (když jsem to měnil poprvé, tak jsem dal možná trochu málo oleje, nedělal jsem hladinu přesně podle návodu BMW, neměl jsem nastartováno, při úpravě hladiny pomoci šroubu).
- nečistoty v oleji, které vyplavilo ATF III,
- kovové nečistoty na čidlech otáček.
Seřídil jsem lanko k ovládání převodovky podle návodu BMW. Když jsem měl dole vanu, všechny kontakty na solenoidy jsem odpojil a znovu připojil, odpojil jsem oba snímače otáček a vyčistil od nachytaných kovových nečistot. Když jsem olej měnil po těch Turcích, tak ti určitě na to srali a nalili tam starý hnusný olej a ještě ho tam dali hodně, že mi to teklo přes odvzdušňovací ventilek. Vana byla plná nečistot a určitě neměnili ani ten filtr (nejraději bych si na ně sprostě zanadával, ale co už po 11 letech, dále si myslím že našli závadu a odstranil jen ji a nic nedělali preventivně, možná byl vadný jen hydroměnič a na převodovku možná ani nešáhli), ale těžko dedukovat, když jsem nebyl při opravě.
Aktualizace: filtr Turci vyměnili, koukal jsem se na datum a byl z roku 2012.
Zkoušel jsem kardan v místě napojení na převodovku a je tam malá vůle, která když se za to trošku zabere, tak je cítit jak to klepe. Uvidím co s tím do budoucna.
Byl jsem to projet a přestalo to padat do nouzáku, snad to nezakřiknu, ale vypadá to, že problém vyřešen, ale zatím nejásám, protože to ještě nemám úplně otestované. Teď je venku docela slušně a sucho, tak s tím trochu pojezdím.
Možné příčiny:
- špatně seřízené lanko na ovládání převodovky,
- špatný olej,
- možná málo oleje, (když jsem to měnil poprvé, tak jsem dal možná trochu málo oleje, nedělal jsem hladinu přesně podle návodu BMW, neměl jsem nastartováno, při úpravě hladiny pomoci šroubu).
- nečistoty v oleji, které vyplavilo ATF III,
- kovové nečistoty na čidlech otáček.
Naposledy upravil(a) PearlJam dne úte 30.01.2024 00:07, celkem upraveno 1 x.
Re: E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
Jak podle návodu bmw?
Re: E39 530d - Padání aut. převodovky do nouzového režimu
BMW má v ISTA návod. Zařadí se P, povolí se ta matice a lanko se zatlačí proti té páčce a dotáhne se matice příslušným momentem (tzn. páčka se zatlačí na opačnou stranu než se zatlačí lanko). Měl jsem tam trochu vůli.ACDC píše:Jak podle návodu bmw?