Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

lepší vačka pro m52b28

upravené vozy :)
Zpráva
Autor
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#1 Příspěvek od tom28 »

Ahoj scháním info ohledně vaček dostupných pro tento motor..... mám na mysli snadno dostupné laciné... nemyslím z nějakého S-ka..... dostal jsem tip že snad z 2,5 vanosové nebo 2,3.... známý prý snad má z nejaké vanosové 2,3 ....řěsím zda mají s 2,5 stejný profil, nebo je v nich rozdíl.... díky za info.... popřípadě co tam dát? díky
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Zkus použít tlačítko hledat, řešilo se to tu mnohokrát, např.: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=89634

Více info o vačkách atd. na http://www.e30.de/rubrik.php?ucid=26 - pročti dokumenty M5x Unterlagen
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#3 Příspěvek od tom28 »

děkuji ti moc :wink:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Podle e30.de jsou všechny VANOSové vačky stejné :-( 228° otevření sacích i výfukových ventilů. Jen bezVANOS M50 měly sací 240°, ale ta je do VANOS motorů nepoužitelná.
Aby to mělo smysl, chtělo by to něco s hodnotami kolem 250-260°, vyrábí a prodává např. Schrick, ale zakoupení obou vaček zdvojnásobí cenu auta ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#5 Příspěvek od tom28 »

podle toho posledního odkazu co jsi poslal , znamená že všechny motory mají stejné vačky..... myslím ty 4 co tam uvádějí.... jako M50 tu a m52... přitom ETK ríká něco jiného....???? tak nevím...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

V ETK je jiné číslo dílu, ale to nemusí znamenat, že je vačka nabroušená na jiný úhel otevření. Změna může být ve výšce zdvihu ventilu nebo v jiném materiálu nebo v nějaké prkotině.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#7 Příspěvek od tom28 »

zdvih bude bohužel ten samý.... Mají to tam taky "hub 9MM" tuším....
musím se smát jak časem zjištuji co podvodníků u nás se snaží vydělávat na neznalosti jiných... jen tak pro příklad jsem si přivezl auto které jsem měl víc jak půl roku u jednoho experta, který mi tvrdil jak to všechno vyladí... jelikož jsem tam kdysi dával saní z 2,5 ...tak mi doslovně ríká... to všechno spatně vy musíte mít k tomu i jiný profil vačky já vám je tam dám... výsledek motor je rozbraný do šroubku který jsem rozebral a z hlavy jsem vyndal ty samé vačky, které mi přibalil k autu, když jsem si pro něj jel pomalu s doprovodem policie..
ted to dává logiku, když dělali jen jeden profil oficiálně... ale ten hajzl si je chtěl naúčtovat a k tomu upravu softu.... bych ho zabil...
no nic co si neuděláš to němáš....
Vím že to tu už někdo bez tak omýlal, ale jde mi o současné informace..... kdysi se mluvilo o tuším panu "krejbichovi" že se dá něco nabrousit.... otázka co životnost povrchová uprava atd? má někdo přímé zkušenosti? zvažuji už i likvidaci vanosu, ale vidím v tom jen samý problém.... se softem signály od vačky apod....poradte jestli máte něco za sebou s tímto motorem děkuji.....
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Vačku nechej klidně přebrousit ;) otazkou je jakej úhel zvolíš, někdy budou zapotřebí čepičky na ventily, který ti zvednou hydroštely protože vačku na výšku jakoby ubereš, jestli mi rozumíš... Já jsem kupoval jetýho schricka, kterej byl lehce projetej, takže jsem si ji nechal utočit lehúlince a nově přenitridovat ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#9 Příspěvek od tom28 »

hm co to stálo.... mám tady jednu sadu vaček navíc.... nejde mi o to aby to makalo kolem 8 tis když tam nikdy nebudu..... jen počítám že orig vačka bude makat nejlépe asi 4-5 tis.... nebo takový pocit jsem z toho měl.... kolem šesti to začínalo uvadat.... stačilo by mi aby to do redline jelo fest.... max otáčky do 7 tis.... pokud bude reálné upravit jednotku.... zatím to ale vypadá spíše skepticky..... mám ten debilní siemens....
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Siemens MS41 je v pohodě, jde upravit jak omezovač otáček, tak mapy předstihu i paliva, jde upravit MAF tabulka, jde upravit požadované AFR, jde upravit bod aktivace VANOSu. Co víc bys chtěl?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#11 Příspěvek od tom28 »

Fakt? Mel jsem tam prog jednotku a ta byla z verze proklouzem kol a jelikož mi chyběl signál rychlosti protoze auto nema abs. Nešlo to vytočit do max otáček. Tak tam dali starší verzi jednotky a uz to lákalo
jak ma, jen tuším ze není možnost do ni sáhnout. Jedu na ni kouknout a pošlu číslo jednotku treba budete vedet víc.....nejsem elektronic...
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#12 Příspěvek od tom28 »

tak to je ona.... mělo by to být z nějaké starší verze bez prokluzu kol....
Obrázek
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Možná jen stačilo sosnout data z jednotky z auta se stejnou výbavou (klima, ASC, ABS, ...) a natlačit do jednotky tvé ;-)

Mám DME MS41.0 5WK9 0322 index 11, p/n 1 429 861, což je novější verze.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#14 Příspěvek od tom28 »

právě že ta jesdnotka vyžadovala signal od kol a ten já neměl... vyrušit tento požedavek nešel, tak mi tam loupl starší jednotku a byloí vyřešeno.... jen doufám že do toho půjde šáhnout, jinak vačky bez softu nemají smysl.......
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#15 Příspěvek od tom28 »

tak pro info ostatních prý tato jednotka nelze flashovat.... :(
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#16 Příspěvek od Filozof »

mohu vám do toho tady skočit ?
... nadšenci co touží po výkonech používají ETHANOL jednotky a jezdí na ethanol e85 20-30procent výkonu nahoru ....

to už sakra stojí za zamyšlení nad upgrade a zvyšování výkonu pokud tomu tak opravdu je.

by ze 192koní bylo hned při 20procentech cca 38-40koní nahoru ... 8O

setrvačník stočit o 2-3kg , a 6ti komorové sání DBILAS a komplet dělaný výfuk dalších 20-25koní ,,,, plus další úpravy co tu probíráte ... jistě pak to bude někde jinde ... ale asi bych to upravoval na nějakém silnějším (540i) stroji kde ten efekt bude mnohem větší.
tom28
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 12.09.2006 00:00

#17 Příspěvek od tom28 »

to určitě.... cest je více jak se dobrat k nějakému vyššímu výkonu..když máš ale už auto a v něm motor snaží se člověk pracovat tak nějak s tím co tam je? Když jsem tenhle motor cpal do E21 na V8 nebylo navíc mi přijde už dosti velky a těžký na malé auto které bych u zadní nápravy pomalu nadzvedl.... ale jak píšeš cest je více.... s tím etanolem máš nějaká svá osobní čísla? ty procenta co uvádíš mi připadají na seriový motor docela pohádkově velká.....
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#18 Příspěvek od Filozof »

Vyzkoušené sám to nemám jen jsem chtěl nakopnout k přemýšlení i této cestě.

Vím že se musí překopat celá palivová mapa vstřikování atd ale to je utázka pul dne den u někoho kdo tomu rozumí a pořádně si stím pohraje a nastaví to.

Turbomotory to snad využijí více a hlavně Ethanol co jsem se dočetl má radši střední a vyšší otáčky ... v nižších otáčkách jak benzín a žere více...

Například taková 335i díky 2ma turbum využije ethanol maximálně i jeho výkon bude vyšší než na benzín při změněných mapách přímo na ethanol ...
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#19 Příspěvek od Filozof »

tady si dovolím z jednoho webu citaci člověka co odpovídal na dotaz.
K ethanolu.

Jednotka řídící předstih je pro laiky další přídavný člen upravující moment zápalu. Ethanol je palivo, ze kterého lze dostat enormní výkon, ale musíte upravit časování motoru a nejlépe i kompresní poměr. Člověk, který mne zasvětil do Ethanolu dovedl dostat tímto způsobem z motoru až o 40% výkonu více. Nebudeme se bavit o tom že to motor a další části nevydrží. Toto vše ale už je dávno známo, ethanol není novinka! Tímto vším ostatním ale řešíme výkon, zatímco nyní s klasickou jednotkou řešíme ekonomickou část provozu. Nyní se vyjádřim k otázce o navýšení bohatosti směsy při použití Ethanolu. Při spálení Ethanolu při přidané naší jednotce se spálí o 15% bohatší směs a tím pádem ve výfukových plynech nenastane stejné klima jako bez jednotky.

Tímto navýšením se dostaneme hned ze začátku ze spár lambdasondy, která by si sama přidala podstatně více. Lambda sonda je něco co stojí proti nám. Tzn. pokud se budu snažit nastavit jednotku na nízké navýšení například 10% tak mne lambda sama navýší o víc než když hned ze začátku sám přes jednotku navýším 15%, prostě hra kočky s myší. Je to využití nepřesnosti LS. Odladění je zdlouhavé a na každém vozidle jiné.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#20 Příspěvek od Filozof »

tady skvělej článek na SK klubu jak zvyšoval a upravoval 335i dokonce ted to auto prodává :)

Tomu říkám masakr. :twisted:
http://www.bmwklub.sk/bmw3-e90-e91-e92- ... 65711.html

klidně se ho na něco zeptej třeba ti poradí ... je to člen riki18 a prodává auto i u nás na bazaru bmwklubu.
Odpovědět