Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Doporučte- 3,2 nebo 3,0

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Odpovědět
Zpráva
Autor
srMiguel
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: stř 18.10.2006 00:00

#1 Příspěvek od srMiguel »

Zdravim,zvažuji o koupi M3 e36,celou dobu jsem rozhodnutý pro 3,2.
Ale po přečtení pár článků zde na klubu je na tom 3,0 lépe,co se týče kvality a životnosti a vlastnostmi skoro totožný jako 3,2.Opravdu má "každý" DoubleVanos určitou životnost? Jak to tedy je?
Díky,Michal.
RB26DET
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: stř 22.08.2007 00:00
Bydliště: praha

#2 Příspěvek od RB26DET »

Mel bych uplne stejny dotaz,mohl by nekdo zkuseny poradit:-)cim dal vic lidi chce spise trilitr,tak opravdu nevim
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#3 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

RB26DET píše:Mel bych uplne stejny dotaz,mohl by nekdo zkuseny poradit:-)cim dal vic lidi chce spise trilitr,tak opravdu nevim


čím dál více lidí chce třílitr protože je o hodně levnější :wink: a protože se prostě u 3,2ky jednou za čas vysype vanos.Ovšem jízda v 3,2ce je daleko příjemnější :wink: Na druhou stranu raději top stav 3litr než mrdku 3,2ku :wink:
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#4 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

P.S. jedna známá bude prodávat 3,2ku myslím rok 98 za dobrej peníz kdyby někdo chtěl tak info na 720675625 :wink:
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Ano, skutečně spusta lidí chce 3litr, protože je levnější a potěší radost z jízdy podobně jako u 3,2. Rpoblém, alae který si nikdo neuvědomuje, že i Vanos u 3litra potřebuje údržbu. Nemluvě o víc namáhaném diferáku, který je menší a tedy nesnese tolik co 3,2 diferák. Ovšem i 100tis rozdíl v ceně to může investice do oprav vynahradit. Co se týká výhod 3,2 je celopozink kastle, novější interier, menší spotřeba a samozřejmě větší výkon. Co se týká Vanosu u 3,2 tak i 3litrového, tak je třeba údržba hlavně ve smyslu výměny těsnících gufer, filtračních sítek u přečeprávacích vanosových motorků a vůbec na vstupu do Vanosu. Seřízení ventilových vůlí každých 50kkm je u obou motorů stejné. Co se týká dalších komponent na autě, je to v podstatě totožné jako u ne-M3 auta.

Všeobecně se dá říci, že pokud se o motor správně staráš, tak Vanos neodejde. Viděl jsme zaseknutý Vanos vlivem nějaké sračky nalitý do motoru, měl jsem na předchozím M3 rozbitý sací Vanos vlivem neodborného zásahu, kdy se ulomil kus ozubeného kola, které posouvalo sací vačku(oprava byla jednoduchá, kdy mě zachránil starší Vanos od M3Maniaca :-) ) . Třeba já mám DoubleVanos původní, najeto 178kkm a po repasi gufer apod(viz výše), tak maká jak vzteklý a výkon motoru odpovídá téměř továrním hodnotám, což nebývá úplně zvykem. Tu poslední informaci mám z brzdy, kde mě řekli, že 90% všech M3 3,2 má výkon pod 300koní, což mě celkem překvapilo.
george01
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: ned 10.02.2008 01:00
Bydliště: Vychodni Cechy

#6 Příspěvek od george01 »

Speedy napsal:Tu poslední informaci mám z brzdy, kde mě řekli, že 90% všech M3 3,2 má výkon pod 300koní, což mě celkem překvapilo.

To je z valcovy brzdy nebo motorovy?
unleashedd
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pon 17.11.2008 01:00

#7 Příspěvek od unleashedd »

s rozpoctem asi 300k, osobne se vrham na 3.0, ale radsi bych 3.2 (no replacement for displacement)

premyslim jestli pockat na levnejsi 3.2... co?
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

george01 píše:Speedy napsal:Tu poslední informaci mám z brzdy, kde mě řekli, že 90% všech M3 3,2 má výkon pod 300koní, což mě celkem překvapilo.

To je z valcovy brzdy nebo motorovy?


Informacez válcový brzy, tolernace 3%
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

unleashedd píše:s rozpoctem asi 300k, osobne se vrham na 3.0, ale radsi bych 3.2 (no replacement for displacement)

premyslim jestli pockat na levnejsi 3.2... co?


za 275kkč Ti nabídnu svojí M3 3,2.
george01
Registrovaný
Příspěvky: 200
Registrován: ned 10.02.2008 01:00
Bydliště: Vychodni Cechy

#10 Příspěvek od george01 »

Speedy píše:
george01 píše:Speedy napsal:Tu poslední informaci mám z brzdy, kde mě řekli, že 90% všech M3 3,2 má výkon pod 300koní, což mě celkem překvapilo.

To je z valcovy brzdy nebo motorovy?


Informacez válcový brzy, tolernace 3%

No tak v tom pripade se nedivim ze zadna M3 nema 100% vykonu na kolech pac tech 321k je merenejch na motoru.Preci automobilky udavaj vykon na motoru,nebo se pletu?Nebo na tej valcovce berou v uvahu odpor prevodovyho ustroji a prictou ho k vysledku?
Dally
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 04.02.2007 01:00

#11 Příspěvek od Dally »

george01 píše:
Speedy píše:
george01 píše:Speedy napsal:Tu poslední informaci mám z brzdy, kde mě řekli, že 90% všech M3 3,2 má výkon pod 300koní, což mě celkem překvapilo.

To je z valcovy brzdy nebo motorovy?


Informacez válcový brzy, tolernace 3%

No tak v tom pripade se nedivim ze zadna M3 nema 100% vykonu na kolech pac tech 321k je merenejch na motoru.Preci automobilky udavaj vykon na motoru,nebo se pletu?Nebo na tej valcovce berou v uvahu odpor prevodovyho ustroji a prictou ho k vysledku?


Samozřejmě, že se to bere v úvahu. Zavolej si na autojarov, odbrždění stojí 1990Kč.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Dally píše:
george01 píše:
Speedy píše:[quote="george01"]Speedy napsal:Tu poslední informaci mám z brzdy, kde mě řekli, že 90% všech M3 3,2 má výkon pod 300koní, což mě celkem překvapilo.

To je z valcovy brzdy nebo motorovy?


Informacez válcový brzy, tolernace 3%

No tak v tom pripade se nedivim ze zadna M3 nema 100% vykonu na kolech pac tech 321k je merenejch na motoru.Preci automobilky udavaj vykon na motoru,nebo se pletu?Nebo na tej valcovce berou v uvahu odpor prevodovyho ustroji a prictou ho k vysledku?


Samozřejmě, že se to bere v úvahu. Zavolej si na autojarov, odbrždění stojí 1990Kč.[/quote]
Přesně tak, měří se sice výkon na kolech, ale udávaný výkon s tolerancí se přepočítává na kliku.
Bimmer
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 25.12.2008 01:00

#13 Příspěvek od Bimmer »

BMW ///M3 E36 3.2 je nejlepší bych řekl,když o to člověk stará tak to vydrží,hold to vymění ale i 3.2 má svoje nevýhody nó...žádný auto není dokonalý "asi " :D
cabal
Registrovaný
Příspěvky: 1029
Registrován: stř 06.02.2008 01:00
Bydliště: Olomouc/Postřelmov
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od cabal »

Taky jsem měl dilema jestli vzít 3.0 nebo 3.2 jenže...

a) chci pouze sedana protože občas vozím lidi ad b)
b) 3.2 má šestikvalt a nižší spotřebu a proto jsem pro ni
c) když už M3, tak tu silnější
d) nahnali jste mi trošku strach s tou údržbou Vanosu, kolik pak příjde oprava, resp. seštelování co vím tak Speedy to dává ke Kabátníkovi
e) s tou brzdou a výkonem 90% pod 300 koní mě docela dostal, to jsem fakt nečekal :(

no je to můj sen a snad se v dubnu stane skutečností :)
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

Ta spotreba je nizsi, protoze je to lepsi motor. Po meste ten 6ti kvalt vubec nevyuzijes, az na dalnici se to hodi.
Ke Kabatnikovi uz nejezdim, radsi si to opravim sam 8)
macam3
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: sob 08.11.2008 01:00
Bydliště: Brüx-město kruhových objezdů
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od macam3 »

Moje řeč 8O sám si zpravuj sám si zk...íš 8)
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#17 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

macam3 píše:Moje řeč 8O sám si zpravuj sám si zk...íš 8)


No aspoň nemusím řešit reklamace a dám si přes držku sám 8)
Odpovědět