Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

vůle řízení- M5 E34

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Odpovědět
Zpráva
Autor
Peber
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: úte 17.05.2005 00:00

#1 Příspěvek od Peber »

vůle řízení M5 E34 ........

jaké jsou varianty zbavit se této prokletí ???

máte někdo zkušenosti s řešením vůle v řízení ( v převodce řízení) u M5, tedy podstatě u jakékoli šnekové převodky?? .

jsou nějaké možnosti??

: repase, seřízení??

nová stojí 35 tis. není nějaká jiná možnost??

mám třetí E34 poslední je M5 a stále řeším vůli v řízení. zatím jsem se ze všemi neřestmi tohoto modelu dokázal vyrovnat krom tohoto proslulého problému. pro upřesnění není vůle v ramenech v silentblokách v tyči řízení a tak dále vše jsem měnil za nové a origo.

vím že to bude legrační ale není třeba i možnost sehnat nějakou dokumentaci(výkresy), strojařskou sjetinu šnekových hřídelí který by se daly u našich šikovných strojařů vyrobit??

nebo není tady někdo který už tuto problematiku řešil ne výměnou celé převodky ale jemné strojařiny a má firmu která tuto převodku už zná a dokáže si sní pohrát.

už mám plnou garáž převodek a nebaví mě to stále zkoušet.

argument kup novou a máš klid a neblbni neberu.

myslím že srdcařům by BMW mělo tyto díly dávat za třetinu :-)
a to taky že mě bylo řečeno v Autecu ve stodůlkách že nemají jistotu zda jsou ještě vůbec k objednání kdyby se nějaký blázen objevil a chtěl jí :-(
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#2 Příspěvek od Helldiver »

Objednat sa este v pohode daju, na e34.de fore si ju niekolko ludi objednalo a normalne im dosla 8) . Ja som tu svoju menil za servotronic z jedneho buraneho touringu co bol jazdeny len po nemeckych cestach, je to vyrazne lepsie, ale stale tam nejaka ta vola je, staru prevodku som rozobral aby som zistil ako to vlastne cele funguje, problem vidim hlavne v tom hrebeni a ozubenom vyreze napojenom na hriadelku co toci pakou... Pokusim sa najist nejakeho strojara co by to vedel podla predlohy vyfrezovat, ale moc sanci tomu nedavam, uplne napokon, ked uz bude auto cukrik po vsetkych strankach (novy, lak, interier, motor, prevodovka) tak ma asi tak-ci tak bude cakat kupa novej prevodky.
Peber
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: úte 17.05.2005 00:00

#3 Příspěvek od Peber »

Děkuji za příspěvek

ano to máš pravdu koupit novou je varianta to je bez debat ale najít do budoucnosti možnost repase taky není k zahození. ono když na M5 budeš mít origo kola 17" nebo 18" a správné rozměry pneu jak dlouho ta převodka za 35 tis vydrží na našich silnicích v tom kondici :-(
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#4 Příspěvek od Helldiver »

Na e34.de sa toto preberalo uz viackrat a vacsinou sa ludia zhodli na tom ze najskodlivejsie pre prevodku je tocenie kolesami ked auto stoji - pri autach s posilovacom si to ani clovek neuvedomuje, ale na prevodku vtedy posobia skutocne najvacsie sily - jeden clen z nemeckeho fora udajne riadil 535i co mala natocenych cez 200tkm a prevodka absolutne bez vole, ako v novom aute - Majitel bol starsi panko co skoro cely zivot jazdil na autach bez posilovaca a z toho mu zostal taky zvyk, ze sa vystrihal toho aby tocil kolesami na mieste, vzdy sa snazil aby auto aspon trosku rolovalo dopredu alebo dozadu.
Peber
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: úte 17.05.2005 00:00

#5 Příspěvek od Peber »

ano stím naporsto souhlasím.

největší záhul má převodka když auto stojí a s kolama se manevruje. ono to kolikrát je i slyšet na pumpování serva. kolikrát přepouští a tlakuje. když mé kolo rozměr 225 nebo 235 tak je to podstatěn na asfaltu naprosto jasné ta adhéze je přecejenom vysoká.
Peber
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: úte 17.05.2005 00:00

#6 Příspěvek od Peber »

tak jsem nafotil rozebranou převodku,

Snažil jsem se převodku štelovat tím vrchním šroubem utažený maticí,

celkem to vůli snížilo to ano ale na úkor pohyblivosti, otáčet sní šlo velmi ztěžka a to hlavně ve středové pozici když by měli být kola rovně a také pokud se utáhla moc nešla do koncových poloh.

S tím že po dlouhodobém štelování kdy jsem jaktak vychytal aby vůle byla nejnižší a hřídel se dala otočit, krajní polohy šli naprosto zlehka jediné co jde ztuha je jak už jsem říkal středová poloh. je to pro mě nepochopitelné proč jde zrovna středová poloha ztěžka. teoreticky když jsem to studoval tak ta ozubená výseč co běhá v hřebeni je konická a ten šroub tuto výseč tlačí směrem dolu čímž by se měla zmenšovat vůle.

nejde mě do hlavy proč naopak nejdou ztěžka krajní polohy když jsou méně opotřebené. když tu výseč zatlačím dolu tak by měla jít zlehka ta část která je nejvíc opotřebená. Detailně jsem prostudoval jak hřeben tak tu ozubenou výseč a zas tak velké opotřebení rozhodně neměla aby ta vůle v řízení byla tak veliká. myslím že s tím bude souviset ještě něco jiného.
Přílohy
12.JPG
12.JPG (88.7 KiB) Zobrazeno 6333 x
11.JPG
11.JPG (77.77 KiB) Zobrazeno 6333 x
10.JPG
10.JPG (80.31 KiB) Zobrazeno 6333 x
8.JPG
8.JPG (48.8 KiB) Zobrazeno 6333 x
7.JPG
7.JPG (62.53 KiB) Zobrazeno 6333 x
6.JPG
6.JPG (55.31 KiB) Zobrazeno 6333 x
5.JPG
5.JPG (85.54 KiB) Zobrazeno 6333 x
4.JPG
4.JPG (95.56 KiB) Zobrazeno 6333 x
3.JPG
3.JPG (72.27 KiB) Zobrazeno 6333 x
1.jpg
1.jpg (79.74 KiB) Zobrazeno 6333 x
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#7 Příspěvek od Helldiver »

Paradne fotky, ja si myslim ze okrem voli na ozubenom hrebeni-hriadelke budu este obotrebovane aj tie gulicky v tom sneku (horsie by bolo ak by boli vydrete aj drahy v ktorych tie gulicky behaju), schvalne by som zmeral ich priemer mikrometrom a porovnal to s predpisanou hodnotou (tu je problem ze tuto hodnotu som nikde nevede najist)... Ak by skutocne vola bola tu a spoj hreben-hriadelka by sa dal pekne dostelovat, tak by to bolo perfektne, lebo zohnat nove gulicky presneho rozmeru podla DIN normy by uz nebol zdaleka taky problem a ani by to nebolo az tak drahe.
Auto-Fren
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pon 21.05.2007 00:00

#8 Příspěvek od Auto-Fren »

Dovolím si jednu otázku... Kolik by jste byli ochotni zaplatit za repasovanou převodku řízení?
Peber
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: úte 17.05.2005 00:00

#9 Příspěvek od Peber »

cena je jedna věc, ale druhé je o jakou repasi se jedná.

Můžeš prosím napsat něcop víc o té repasi??

Díky
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#10 Příspěvek od Helldiver »

Auto-fren: pokial by sa jednalo o repas typu donesiem svoju prevodku - dostanem zrepasovanu a jednalo by sa skutocne o celkovy repas ze by prevodka bola v stave ako nova (nove vsetky tesnenia, vsetky tolerancie rovnake ako u noveho vyrobku), tak 10 000 by som za to bol ochotny dat.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#11 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

pokud zjistite kolik jsou ty vule, resp. jake povrchy o kolik je potreba "zvetsit", muzu vymyslet povlak/vrstvu, ktery to vydrzi a bude mit pozadovane vlastnosti... cena by byla kolem 1-2 tis za dil, podle slozitosti plochy a nutnosti zakryti "okoli"...
repasuju takto napr. treci plochy u samosvoru nebo se da takto resit opotrebene snekove podavaci cerpadlo na sypke hmoty a pod...
“Ability is what you're capable of doing.”
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od psena »

Jezdim na prevodce z 535..sice ma mene strme rizeni, ale rozhodne lepsi nez vycvachtana z M5.
Rendis
Registrovaný
Příspěvky: 5043
Registrován: úte 14.03.2006 01:00
Bydliště: East coast -Odolka

#13 Příspěvek od Rendis »

psena píše:Jezdim na prevodce z 535..sice ma mene strme rizeni, ale rozhodne lepsi nez vycvachtana z M5.


A pasuje bez úprav?
Only e34 8-)
e34 M50B25TU
e34 S38B36
e34 M60B40
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#14 Příspěvek od Helldiver »

Jasne, pasuje, ved M5 vychadza z 535i, ma skoro zhodny blok a teda aj podobne usporiadanie motoroveho priestoru.
Rendis
Registrovaný
Příspěvky: 5043
Registrován: úte 14.03.2006 01:00
Bydliště: East coast -Odolka

#15 Příspěvek od Rendis »

díky
Only e34 8-)
e34 M50B25TU
e34 S38B36
e34 M60B40
Odpovědět