Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
M3 e36, náročnost při denním provozu?
Dobrý den,
zvažuji nákup vozu jak pro radost, tak pro možné denní použití (cesta do práce atd.). Bydlím v Brně, takže vůz by často jezdil ve městě. Dále bych pak podnikal vyjížďky, k rodině a pro radost, mimo město a občas delší cestu do zahraničí (určitě se chci podívat na NS). Celkově tak do 10 tisíc km ročně. Jako volba rozumu mi přijde e36 325/328i, ale červíček hlodá a uvažuji i nad e36 M3 (kvůli financím nejspíš 3.0). Může mi někdo se zkušenostmi poradit, jestli je M3 e36 na podobné zacházení vhodná (dostatečně dimenzovaná) a dá se takto provozovat při nákladech například o max. 20% procent vyšších než by tomu bylo v případě 325/328i? Nebo je M3 opravdu vhodná jen jako 2. až 3. auto čistě pro radost? Ještě doplním, že vůz by byl provozován celoročně, tedy se všemi negativy, které sebou přináší zima. Díky za pomoc.
zvažuji nákup vozu jak pro radost, tak pro možné denní použití (cesta do práce atd.). Bydlím v Brně, takže vůz by často jezdil ve městě. Dále bych pak podnikal vyjížďky, k rodině a pro radost, mimo město a občas delší cestu do zahraničí (určitě se chci podívat na NS). Celkově tak do 10 tisíc km ročně. Jako volba rozumu mi přijde e36 325/328i, ale červíček hlodá a uvažuji i nad e36 M3 (kvůli financím nejspíš 3.0). Může mi někdo se zkušenostmi poradit, jestli je M3 e36 na podobné zacházení vhodná (dostatečně dimenzovaná) a dá se takto provozovat při nákladech například o max. 20% procent vyšších než by tomu bylo v případě 325/328i? Nebo je M3 opravdu vhodná jen jako 2. až 3. auto čistě pro radost? Ještě doplním, že vůz by byl provozován celoročně, tedy se všemi negativy, které sebou přináší zima. Díky za pomoc.
- LiborM
- Registrovaný
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř 27.01.2010 01:00
- Bydliště: Brno-venkov
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj
S M3 můžeš jezdit každej den v tom problem není,věřím,že i v zimě s volbou dobrých pneu budeš jezdit v pohodě,navíc emko má samosvor,takže se vyhrabeš skoro všude. Pozor e36 má sklony ke korozi,tedy pogomování podvozku bude na místě. Všechno je otázka priorit, tedy pokud na to máš a jsi ochoten dát na těch 10tis.km zaplatit tak 70-100tiskč na benzínu,tak proč ne. Co se týče servisu,tak záleží na co kápneš,pokud je to auto po někom,kdo se o to staral a je to auto v pořádku,tak třeba budeš jen jezdit,ale pokud to někdo zanedbával,tak peníze jen poletí,teda pokud to budeš chtít udržovat ve 100%stavu. Osobně doporučuju si eMo koupit jako 2.auto a na denní ježdění něco spořivého,aby ti to vynahrazovalo spotřebou.
S M3 můžeš jezdit každej den v tom problem není,věřím,že i v zimě s volbou dobrých pneu budeš jezdit v pohodě,navíc emko má samosvor,takže se vyhrabeš skoro všude. Pozor e36 má sklony ke korozi,tedy pogomování podvozku bude na místě. Všechno je otázka priorit, tedy pokud na to máš a jsi ochoten dát na těch 10tis.km zaplatit tak 70-100tiskč na benzínu,tak proč ne. Co se týče servisu,tak záleží na co kápneš,pokud je to auto po někom,kdo se o to staral a je to auto v pořádku,tak třeba budeš jen jezdit,ale pokud to někdo zanedbával,tak peníze jen poletí,teda pokud to budeš chtít udržovat ve 100%stavu. Osobně doporučuju si eMo koupit jako 2.auto a na denní ježdění něco spořivého,aby ti to vynahrazovalo spotřebou.
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Díky za odpověď.
těch 70-100 tisíc Kč je čistě benzín nebo i další provozní náklady (průměrný roční servis)?
Při průměrné spotřebě 12 litrů a ceně 36Kč za litr to je nějakých 43200Kč. Nebo jsem co se týče spotřeby naivní a je to mnohem víc? Chápu, že spotřeba je jen část nákladů, ale tím jak člověk tankuje pravidelně, tak je to víc na očích.
Mohl bych se zeptat, jestli to máš spočítané, na kolik M ročně vyjde, pokud se nedělá nějaký větší/neplánovaný servis?
Díky.
A teď už asi otázka mimo, ale pokud se bavíme o spolehlivosti hlavního dopravního prostředku, může být dnes řada E36 ještě považována za spolehlivé auto nebo vzhledem ke konstrukci a stáří nebo je lepší jít rovnou do e46 od 2001 a výš?
těch 70-100 tisíc Kč je čistě benzín nebo i další provozní náklady (průměrný roční servis)?
Při průměrné spotřebě 12 litrů a ceně 36Kč za litr to je nějakých 43200Kč. Nebo jsem co se týče spotřeby naivní a je to mnohem víc? Chápu, že spotřeba je jen část nákladů, ale tím jak člověk tankuje pravidelně, tak je to víc na očích.
Mohl bych se zeptat, jestli to máš spočítané, na kolik M ročně vyjde, pokud se nedělá nějaký větší/neplánovaný servis?
Díky.
A teď už asi otázka mimo, ale pokud se bavíme o spolehlivosti hlavního dopravního prostředku, může být dnes řada E36 ještě považována za spolehlivé auto nebo vzhledem ke konstrukci a stáří nebo je lepší jít rovnou do e46 od 2001 a výš?
- LiborM
- Registrovaný
- Příspěvky: 1350
- Registrován: stř 27.01.2010 01:00
- Bydliště: Brno-venkov
- Kontaktovat uživatele:
Tak počítej průměr 38kč/litr protože budeš tankovat 98/100 oktan. Jestli koupíš 3,0 tak počítej s vyšší spotřebou, tedy 15-30 podle stylu jízdy. Ikdyž budeš popojíždět po Brně,tak to bude žrat. S 3,2i se dá jezdit i za 12l normál jízdu s lehkou nohou. Tu částku jsem myslel za benzín a částka za servis se nedá jen tak říct,je to podle stavu. Taky je otázka,jestli si něco na autě uděláš sám,nebo to budeš dávat do servisu.
Otázka spolehlivosti je zase otázka stavu auta. Pokud někdo investoval do podvozku,brzd a jiných částí,tak máš celkem vyhráno,ale pokud je to včechno tak nějak ,že nikdo neví,připrav se na servis. U e36 se kazí už věci opotřebené vlivem stáří,jako gumové části podvozku ,hadičky ,brzdové a spojkové válce. Koho znám,že má M3,tak je otrokem toho auta,ale bud tím chceš žít,nebo ne. Většina M3 střídá majitele po roce,protože si to někdo koupí s vidinou sportovní ikony,ale jen málokdo to ustojí,jak servis,tak spotřebu.
Taky záleží,jestli budeš spokojený se sériovým stavem, nebo jsi postižený upravami nedej bože tuning nebo sportovními, to pak spousta peněz potom letí na Performance upravy,jako carbon sání,výfuky,podvozky,brzdy,kola a jiné....
Otázka spolehlivosti je zase otázka stavu auta. Pokud někdo investoval do podvozku,brzd a jiných částí,tak máš celkem vyhráno,ale pokud je to včechno tak nějak ,že nikdo neví,připrav se na servis. U e36 se kazí už věci opotřebené vlivem stáří,jako gumové části podvozku ,hadičky ,brzdové a spojkové válce. Koho znám,že má M3,tak je otrokem toho auta,ale bud tím chceš žít,nebo ne. Většina M3 střídá majitele po roce,protože si to někdo koupí s vidinou sportovní ikony,ale jen málokdo to ustojí,jak servis,tak spotřebu.
Taky záleží,jestli budeš spokojený se sériovým stavem, nebo jsi postižený upravami nedej bože tuning nebo sportovními, to pak spousta peněz potom letí na Performance upravy,jako carbon sání,výfuky,podvozky,brzdy,kola a jiné....
Bmw M3 e36 3.0i Greenhell
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Bmw E28 535i
Mercedes-Benz ML 55 AMG
Audi S8 6q
Dík moc za odpověď. Tak to vypadá, že si zatím nechám zajít chuť a kouknu se po něčem běžnějším, asi tu 328i. Na jednu stranu mě to sice láká, na druhou bych si sám před sebou náklady nejspíš neobhájil. Snad se dostanu do situace, kdy si něco podobného budu moci koupit jako druhé auto čistě pro radost.
Taky možnost
. Problém je spíš v tom, že k těm projížďkám pro radost se tak často nedostanu a většinu doby bych auto využíval k přemístění z bodu A do B. V tom případě mi přijde sušit M3 na parkoviště před panelákem jako finanční nesmysl a navíc by mi toho auta bylo i líto. Proto doufám, že třebas ta 328i by mohla splnit funkci zábavného přibližovadla a auta na vyjížďku s rozumnými provozními nároky.

tzn. jedine - M3 kup rovnou! A neres zadny docasny auta, ktery te budou stejne stat nejaky prachy na udrzbe!
pokud budes kupovan nahradni dily na M3, tak te utraceny prachy nebudou tak stvat jak na obycejnou trojku, protoze budes vedet, ze investujes do sveho snu a ne do nejakeho "docasneho" auta...
pokud budes kupovan nahradni dily na M3, tak te utraceny prachy nebudou tak stvat jak na obycejnou trojku, protoze budes vedet, ze investujes do sveho snu a ne do nejakeho "docasneho" auta...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1029
- Registrován: stř 06.02.2008 01:00
- Bydliště: Olomouc/Postřelmov
- Kontaktovat uživatele:
Jezdil jsem s E36 M3 3.2 každý den asi 3 měsíce...
A posledních 14 dní jsem byl už nasraný, že jsem natankoval do plna a rafička neskutečně rychle lezla dolů
Město kde je rušný provoz Ti to bude žrát 15 litrů s lehkou nohou, 12 co tady psali je po městě nesmysl. 1-2 kvalt je vír v nádrži. Okrsky a delší trasy dáš v klidu za 9.5 litru (a to můžeš jet vcelku svižně) ...
Já měl nejnižší spotřebu (i kopcovitý terén) nějak 8.2 litrů (jel jsem 45km). V eMku mám najeto 25 tisíc kilometrů za 3 roky a průměrnou spotřebu mám 11.8 litrů. Dále si uvědom, že 3.0 žere paradoxně víc jak 3.2 (zase ND jsou na tom jinak)
Spotřebu s takovým autem moc neřeš, myslím, že je to zbytečné. Abych Tě uvedl ve správné čísla, tak za 3 roky mě vychází provoz M3 3.2 celkem 9 Kč/1km (benzín 105 tisíc, náhr.díly (origo) 70 tisíc, servis (olej, gumy atd) 45 tisíc.
Ono to není o tom koupit auto...
Jo a parkovat někde na sídlišti, nemít garážované, abys nezaplakal, lidi jsou kurvy zavistivé.
A posledních 14 dní jsem byl už nasraný, že jsem natankoval do plna a rafička neskutečně rychle lezla dolů

Město kde je rušný provoz Ti to bude žrát 15 litrů s lehkou nohou, 12 co tady psali je po městě nesmysl. 1-2 kvalt je vír v nádrži. Okrsky a delší trasy dáš v klidu za 9.5 litru (a to můžeš jet vcelku svižně) ...
Já měl nejnižší spotřebu (i kopcovitý terén) nějak 8.2 litrů (jel jsem 45km). V eMku mám najeto 25 tisíc kilometrů za 3 roky a průměrnou spotřebu mám 11.8 litrů. Dále si uvědom, že 3.0 žere paradoxně víc jak 3.2 (zase ND jsou na tom jinak)
Spotřebu s takovým autem moc neřeš, myslím, že je to zbytečné. Abych Tě uvedl ve správné čísla, tak za 3 roky mě vychází provoz M3 3.2 celkem 9 Kč/1km (benzín 105 tisíc, náhr.díly (origo) 70 tisíc, servis (olej, gumy atd) 45 tisíc.
Ono to není o tom koupit auto...
Jo a parkovat někde na sídlišti, nemít garážované, abys nezaplakal, lidi jsou kurvy zavistivé.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1029
- Registrován: stř 06.02.2008 01:00
- Bydliště: Olomouc/Postřelmov
- Kontaktovat uživatele:
riman píše:Díky za odpověď, hlavně za konkrétní čísla. Mám už alespoň přibližnou představu o provozních nákladech. Jako auto pro každý den si to pomalu ale jistě rozmlouvám. Už Compacta je mi v těch zácpách a při poskakování líto, co potom teprve M3 (tam to samozřejmě umocní náklady)
Zase, pokud to auto chceš, tak si ho KUP!
Mně ho všichnou rozmlouvali, jak mě položí, jak budu chodit pěšky ... prdlajs leda. Nevím, jestli kdy budu mít znova čas a peníze na eMko - rodina. A dodnes toho nelituji a jezdím s radostí. Pokud máš touhu, jdi do toho a kašli na čísla.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 81
- Registrován: pon 24.10.2011 00:00
ja mel M3,0 asi 5 nebo 6 let a je to asi jedine auto, ktereho je mi lito, ze jsem prodal... po Brne se studenyma startama mi v zime bralo 18, delsi jizdy Brno-Lipa bez odrikani kolem 10-11, prasenim jsem se nedostal pres 15... mel jsem to odlehcene, zas kratsi dif z 3,2...
moje vlakno i s rozepsanyma nakladama http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=30275
kdyz si koupis auto v dobrem stavu a s dolozenyma km, nebudes muset resit kazdou kravinu a umrelej motor na klice...
moje vlakno i s rozepsanyma nakladama http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=30275
kdyz si koupis auto v dobrem stavu a s dolozenyma km, nebudes muset resit kazdou kravinu a umrelej motor na klice...
“Ability is what you're capable of doing.”
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 81
- Registrován: pon 24.10.2011 00:00
Anton píše:drakulavladimir píše:ja riesim podobnu dilemu,tiez rozmyslam bud m3 e36 alebo 330ci e46
na denne pouzivanie
na denní používání rozhodně 330Ci, žere daleko míň a jede to dost podobně...ale, co je největší plus eMka je samosvor a lepší pocit z jízdy.
zatial som skusal jednu ci 3,0 ale nejak ma nenadchla,mam pocit ze nebola v 100% stave lebo kamarat ma e39 530i ( sice bez katalizatoru) a to auto ide ako besne a ta 3,0 ci co som skusal sa na to nechytala

a v com je lepsie ten svor ? akorem toho ze auto lepsie zabere v snehu ci pa podrzi na vode ?
dik