
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Zamyšlení: M3 (e46) vs. M5 (e39)
Nudim se a tak koukam na inzeraty a premyslim o pi*ovinach. Tak me napada, jak je mozne ze m3 (e46) je stale o tolik drazsi a tak dlouho si drzi takovou cenu, vetsinou o dost vyssi nez m5 (e39), coz je mnohem vykonnejsi, luxusnejsi a asi v beznem provozu i pouzitelnejsi auto? Nechce nekdo se mnou rozvinout diskuzi? 

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Podívej se na fyzikální parametry obou vozů - výkon a hmotnost, rozměry.
Každé je jiné auto. Rozdíl pouhých 42 kW ve výkonu, ale propastných +- 300 kg v hmotnosti. Nezanedbatelný není ani 10cm rozdíl v rozvoru.
Každý z těchto motorů má jiný průběh výkonu a kroutícího momentu (max. výkon v 6600 rpm vs. 7900 rpm, max kroutící moment v 3800 rpm vs. 4900 rpm, omezovač 7000 rpm vs. 8100 rpm)
Každé z nich je na jiný styl jízdy, jedno je spíš dálniční GT, kdežto druhému vyhovují klikaté okresky.
Jsou to určením rozdílná auta a proto mají rozdílnou cenu. Vysokovýkonných těžkých dálničních GT je větší počet - Audi RS6, MB E-class AMG, Cadillac CTS-V, ... kdežto precizních zatáčejících aut s vysokootáčkovým atmosférickým motorem, které lze použít i na běžný provoz moc není - Honda S2000 je jen dvousic, Audi RS4 těžké na předek a s turbem, Lotus jen dvousic, ... Ferrari, Lamborghini atp. je jiná cenová skupina.
M5 má konkurentů/náhradníků na výběr docela dost, M3 skoro nikoho.
Každé je jiné auto. Rozdíl pouhých 42 kW ve výkonu, ale propastných +- 300 kg v hmotnosti. Nezanedbatelný není ani 10cm rozdíl v rozvoru.
Každý z těchto motorů má jiný průběh výkonu a kroutícího momentu (max. výkon v 6600 rpm vs. 7900 rpm, max kroutící moment v 3800 rpm vs. 4900 rpm, omezovač 7000 rpm vs. 8100 rpm)
Každé z nich je na jiný styl jízdy, jedno je spíš dálniční GT, kdežto druhému vyhovují klikaté okresky.
Jsou to určením rozdílná auta a proto mají rozdílnou cenu. Vysokovýkonných těžkých dálničních GT je větší počet - Audi RS6, MB E-class AMG, Cadillac CTS-V, ... kdežto precizních zatáčejících aut s vysokootáčkovým atmosférickým motorem, které lze použít i na běžný provoz moc není - Honda S2000 je jen dvousic, Audi RS4 těžké na předek a s turbem, Lotus jen dvousic, ... Ferrari, Lamborghini atp. je jiná cenová skupina.
M5 má konkurentů/náhradníků na výběr docela dost, M3 skoro nikoho.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Pěkně napsané.
NAvíc údržba M3 a M5 bude asi taky jinde ....ted si myslím sám osobně že M3 udělá více zábavy za méně peněz jak M5 která bude chtít dražší servis a taky rychleji pujdou Brzdy a pneu do háje při stejném stylu jízdy.
M5 je škoda na blbnutí někde na okruh, zatáčky , serpentýny ...tam M3 prostě vede za méně peněz více zábavy. M5 přeci jen byla pro managery co chtěli to nej z nejlepších sedanu světa - na dlouhé rychlé trasy super možná k zablbnutí občas taky ale M3 bude prostě zábavnější, ikdyž M5 bude taky skvělá bude to zase o něčem jiném.
Ale líbilo by se mi oboje samo
´
Všiml jsem si že pěkná M5 stojí taky 350-400tis. takže ono se to bude pohybovat dost podobně.
M5 za 2kila nevim ale bude asi před servisem za xx tisíc většinou...
NAvíc údržba M3 a M5 bude asi taky jinde ....ted si myslím sám osobně že M3 udělá více zábavy za méně peněz jak M5 která bude chtít dražší servis a taky rychleji pujdou Brzdy a pneu do háje při stejném stylu jízdy.
M5 je škoda na blbnutí někde na okruh, zatáčky , serpentýny ...tam M3 prostě vede za méně peněz více zábavy. M5 přeci jen byla pro managery co chtěli to nej z nejlepších sedanu světa - na dlouhé rychlé trasy super možná k zablbnutí občas taky ale M3 bude prostě zábavnější, ikdyž M5 bude taky skvělá bude to zase o něčem jiném.
Ale líbilo by se mi oboje samo

Všiml jsem si že pěkná M5 stojí taky 350-400tis. takže ono se to bude pohybovat dost podobně.
M5 za 2kila nevim ale bude asi před servisem za xx tisíc většinou...