Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

M5 E60 jaky davate olej na zimu??

Zde povídání pouze o ///M powerech :-)
Odpovědět
Zpráva
Autor
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně

#1 Příspěvek od butthead740 »

Mobil 5w50? 10w60 mi pride ze nemaze tak dobre pri studenym startu v zime, horske podnebi.. Diky za echo
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně

#2 Příspěvek od butthead740 »

:roll: :idea:
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od MattyX Moderátor »

10w60 za studena maže stejně jako 10w40 ;) Podle čeho se dá poznat, že motor nemaže??? hlavně tam nelej něco jinýho :roll:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně

#4 Příspěvek od butthead740 »

Ne ja myslel jako ze olej vizkozity 10w60 je spis na letni obdobi do plusovych teplot, to samy mi hlava nebere ze v servise nam ted dali 5w30 do S6ky a to je taky V10 jako M5.. tak sem z toho nakej nesrovnanej.. :cry: 5w30 lejem do 330d to chapu ale do V10? kazdopadne v servisce v manualu je u ty audi i ten 5w30..
mvolesko
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: sob 18.11.2006 01:00

#5 Příspěvek od mvolesko »

jenze S6 netoci 8250 ot, navic je to FSI, davam furt 10W_60 , stejne auto stoji furt v garazi kde nejde teplota pod 15
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Nevím jaké konstrukce je V10 FSI, tendle olej tam zřejmě patří... olympiádu neznám :) Do M5 patří tento olej a jinej bych tam zásadně nedával ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#7 Příspěvek od tanner540i »

5w30 samozrejme nepatri ani do S6, to je jen natlak ekoteroristu, podle kterych je lepsi kazdych 200k km menit motor za novy, protoze se diky tomu super lehkobeznemu oleji usetri 0,053l benzinu na 100 :D
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně

#8 Příspěvek od butthead740 »

no presne tak proste se z toho snazi delat jen spotrebaky na par let.. nemam nic proti 5w30 kazdopadne vymena max po 10tkm ne jak nejaky paka jezdi i 30tkm na jeden olej a jeste se tim chlubi jak maj vybornej motor..

Jinak do ty M5 je i v manualu ze v pripade mrazu pouzit olej 5w50 tak ten dostane, asi moc lidi nejezdi s tim autem i v zime..

No ten ctyrhrab OOOO toci do 7000ot coz je znacne min nez M5.. Kazdopadne jizda v obouch je porno 8O
Uživatelský avatar
rejdy
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: sob 05.05.2012 00:00

#9 Příspěvek od rejdy »

Ono podle mě nezáleží ani tak na tom, kolik ten motor točí, ale jaká je pracovní teplota. Když jsem se byl svézt Ferrari 458 Italia, tak mě zaujal vyražený štítek výrobce vozu v motorovém prostoru doporučující Shell 5W40, přitom to točí 9000... je mi divný, že by samo Ferrari u takovýho auta dávalo blbej olej...
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#10 Příspěvek od tanner540i »

Ano, je to o teplote. Volba oleje s max. hodnotou otacek nema nic spolecneho. Take ale zalezi na konkretni konstrukci motoru.
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#11 Příspěvek od Meda »

Ja tedy jezdim s M5 E39 ikdyz je venku -20 a nikdy jsem na zimu jiny olej nedaval, predpokladam, ze i TWS by melo byt dostatecne pro zimni provoz..
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně

#12 Příspěvek od butthead740 »

Tak s tim fackem to je dobry, ja si taky najivne myslel ze 10w60 je olej do vysokotocivych motoru apod.. ta S6ka ma motor z lamba a ze by se do lamba daval 5w30 :idea: :roll: :?: no sem z toho vazne jelen
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Jendix »

tanner540i píše:5w30 samozrejme nepatri ani do S6, to je jen natlak ekoteroristu, podle kterych je lepsi kazdych 200k km menit motor za novy, protoze se diky tomu super lehkobeznemu oleji usetri 0,053l benzinu na 100 :D


Záleží spíš na tom, jak je celej systém konstruovanej. S63 M5 F10 má taky doporučenej 5W30 a celej systém je na to dimenzovanej..

za tepla hustější olej by to teoreticky mohl i zhoršit.. některý pumpy maji přetlakovej ventil kterej spíná za studena a upouští tlak systému.. u hustějšího oleje by se něco takovýho mohlo teoreticky dít i za tepla.. pak je otázka na co všechno by to mělo vliv.. a jestli by bylo zajištěný vůbec lepší mazání než s olejem řidčim.. ono období jednoduchejch zubovejch pump je už pryč, to je taky jeden z důvodů proč bych s tim radši moc neexperementoval..
Odpovědět