Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Z4 e89 30i S-drive MR2009 - m4Zlik... :-)
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Mohu poprosit o rady/názory těch, co měli možnost řídit obě generace?
Jde mi o roadster: jaký je rozdíl v jízdních vlastnostech, pocitech z jízdy, zpětná vazba ve volantu od předních kol atd... která z těch dvou generací dává víc "sheer driving pleasure"?
Zdůrazňuju, nejde mi o absolutní rychlost/zrychlení, ale pocit z jízdy a "souznění řidiče s autem"....
Přes zimu si hodlám udělat radost prozatím sem uvažoval o Z4 starší generace ale novejší se mi začíná (zvenku!) líbit čím dál tím víc.... samozřejmě s R6 a 6MT.... je mi jasné, že novější bude podstatně dražší, ale... tohle má být radost až do důchodu, takže.... ale co jsem četl v recenzích (většinou z roku 2011), tak prakticky všichni recenzenti nadávali na "gumové" řízení e89....
Kuju převelice....
EDIT: 30.4.2013 - tuním název vlákna podle vývoje situace
EDIT2: 17.6.2013 - m4Zlik sa už zabydlel v garáži, tak tuním opět...
Jde mi o roadster: jaký je rozdíl v jízdních vlastnostech, pocitech z jízdy, zpětná vazba ve volantu od předních kol atd... která z těch dvou generací dává víc "sheer driving pleasure"?
Zdůrazňuju, nejde mi o absolutní rychlost/zrychlení, ale pocit z jízdy a "souznění řidiče s autem"....
Přes zimu si hodlám udělat radost prozatím sem uvažoval o Z4 starší generace ale novejší se mi začíná (zvenku!) líbit čím dál tím víc.... samozřejmě s R6 a 6MT.... je mi jasné, že novější bude podstatně dražší, ale... tohle má být radost až do důchodu, takže.... ale co jsem četl v recenzích (většinou z roku 2011), tak prakticky všichni recenzenti nadávali na "gumové" řízení e89....
Kuju převelice....
EDIT: 30.4.2013 - tuním název vlákna podle vývoje situace
EDIT2: 17.6.2013 - m4Zlik sa už zabydlel v garáži, tak tuním opět...
pavproch píše:sem ročník těsně před okupací....
tož to si mladsi, ale muzes mi tykat

Ja nevim, proc porad nekdo hleda mouchy na E89. Me to prijde docela dobry, skoro uzasny auto. Netusim tedy jak se ma projevovat "gumovy rizeni". S E85/86 jsem bohuzel nejezdil. Malem jsem si ji koupil, stala za dobrou cenu v Kitzingenu celou zimu na rampe u autosalonu BMW, mela najeto jen 16 tis. Kdyz jsem se ale rozhoupal, byla pryc, tedy komplet i s tim autosalonem. Psal se rok 2009, v dubnu vylezla E89, tak jsem koupil E89.
Protoze jsem ale z duse lakomy, koupil jsem jen 2,3i. Mel jsem si priplatit, ale to se neda vratit.
Letos jsem koupil jiny auto uplne jiny kategorie a to samy. Zase jsem setril a uz mi to trochu mrzi.
Nicmene necham si obe jak rikas az do duchodu, mozna dyl.
Puvodne jsem chtel SLK, ale s mymi 190cm jsem se tam nejak nemohl poskladat.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Není nad vlastní zkušenost. Není to sice fair k prodávajícím, ale koukni třeba na tipcars.cz, najdi auta v bazaru v okolí a jeď na prohlídku a zkušební jízdu 

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1732
- Registrován: úte 08.02.2011 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
E85 3,0Si jsem mel pul roku, e89 3,5i (N55) na den pujcenou.
Osobne se mi mnohem vic libi e89, samozrejme jednak bezva motor (ja bych ale volil n54), pro me o moc lepsi interier i exterier, auto je komfortnejsi (a to i na tragickych rft pneu).
Na druhou stranu e85, kor s n52 , je takova syrovejsi, hravejsi, ryzi sportak:) proste auto ze stare skoly - ale jak v dobrem tak i ve zlem - e85 na me proste uz dneska pusobi zastarale..
Osobne se mi mnohem vic libi e89, samozrejme jednak bezva motor (ja bych ale volil n54), pro me o moc lepsi interier i exterier, auto je komfortnejsi (a to i na tragickych rft pneu).
Na druhou stranu e85, kor s n52 , je takova syrovejsi, hravejsi, ryzi sportak:) proste auto ze stare skoly - ale jak v dobrem tak i ve zlem - e85 na me proste uz dneska pusobi zastarale..
Ještě je otázka, které SLK .. jsou tři generace... měl jsem tu čest se svézt v druhé (klasická příd ala F1), v tom slabším SLK200 ale v AMG upravě s výkonem zvýšeným ze 120kw na nějakých 142kw a jelo to super.. interiér v červené kůži - nádhera a ty ofuky krku jsou bomba... a zvuk to má lepší než BMW Z4 E85...
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Čímdáltímvíc se fakt moje oko kloní k e89.... ale nerad bych se připravil o sheer driving pleasure...
Takže zkusím tu svou otázku položit ještě jinak: je e89 z hlediska řidičských pocitů (komunikativnost řízení, rekce plynového pedálu, čitelnost, ovladatelnost, mrštnost) aspoň srovnatelná s 3er e9x?
Vysvětlivka: s láskou vzpomínám na e36 (sedan) 318i MR1997, která mi řidičsky dávala opravdu hoooodně moc.... současná e91 330ixT sa temu sice dost blíží, ale tak e36 se mnou "mluvila" víc.... ale na druhou stranu asi už stárnu, tak m i ty chybějící řidičské zážitky komfort modernější e91 téměř nahrazuje ...
Takže zkusím tu svou otázku položit ještě jinak: je e89 z hlediska řidičských pocitů (komunikativnost řízení, rekce plynového pedálu, čitelnost, ovladatelnost, mrštnost) aspoň srovnatelná s 3er e9x?
Vysvětlivka: s láskou vzpomínám na e36 (sedan) 318i MR1997, která mi řidičsky dávala opravdu hoooodně moc.... současná e91 330ixT sa temu sice dost blíží, ale tak e36 se mnou "mluvila" víc.... ale na druhou stranu asi už stárnu, tak m i ty chybějící řidičské zážitky komfort modernější e91 téměř nahrazuje ...
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
pavproch píše: Takže zkusím tu svou otázku položit ještě jinak: je e89 z hlediska řidičských pocitů (komunikativnost řízení, rekce plynového pedálu, čitelnost, ovladatelnost, mrštnost) aspoň srovnatelná s 3er e9x?
Nikdo nic? Nikdo tady nemá v garáži (nebo aspoň jízdní zkušenost) jak 3er e9x tak i Z4 e89?
nebo opravdu budu muset počkat do dubna (na kdy mám slíbenou jízdu s e89 3.0i Sdrive, bohužel v automatu), abych si to srovnal sám???
Nenajezdil jsem toho v E89 nějak oslnivě hodně, ale i ta troška mi stačila ke srovnání — to auto je víc "GT", je znát větší váha i její rozložení, celý řízení je zjednodušený, i v nejsportovnějším nastavení je všechno daleko měkčí atp. ~ Neřikam, že je to nutně špatně, pro většinu potencionálních zákazníků to bude spíš k dobru. A i já bych si na to velice rychle zvyk. Ale to auto je úplně jiný než E85, která obzvlášť ve starších exemplářích a bez extra výbavy je hodně "mechanická" a prkenně tuhá. Oboje má něco do sebe.
Prostě musim podepsat co píše Martyn.
Já sám zůstávam s E85, i když s koloběžkovým 2.5i, což je asi největší downside, s motorem rozhodně nedoporučuju šetřit. E89ku jsem jezdil s 2.3i a je to tak pro manželku, ne pro mě… 0:}
Prostě musim podepsat co píše Martyn.
Já sám zůstávam s E85, i když s koloběžkovým 2.5i, což je asi největší downside, s motorem rozhodně nedoporučuju šetřit. E89ku jsem jezdil s 2.3i a je to tak pro manželku, ne pro mě… 0:}