Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Z4 e89 30i S-drive MR2009 - m4Zlik... :-)

Vše o Z1 E30, Z3 E36, Z4 E85/E86/E89, Z8 E52
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#1 Příspěvek od pavproch »

Mohu poprosit o rady/názory těch, co měli možnost řídit obě generace?

Jde mi o roadster: jaký je rozdíl v jízdních vlastnostech, pocitech z jízdy, zpětná vazba ve volantu od předních kol atd... která z těch dvou generací dává víc "sheer driving pleasure"?

Zdůrazňuju, nejde mi o absolutní rychlost/zrychlení, ale pocit z jízdy a "souznění řidiče s autem"....

Přes zimu si hodlám udělat radost prozatím sem uvažoval o Z4 starší generace ale novejší se mi začíná (zvenku!) líbit čím dál tím víc.... samozřejmě s R6 a 6MT.... je mi jasné, že novější bude podstatně dražší, ale... tohle má být radost až do důchodu, takže.... ale co jsem četl v recenzích (většinou z roku 2011), tak prakticky všichni recenzenti nadávali na "gumové" řízení e89....

Kuju převelice....

EDIT: 30.4.2013 - tuním název vlákna podle vývoje situace
EDIT2: 17.6.2013 - m4Zlik sa už zabydlel v garáži, tak tuním opět...
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#2 Příspěvek od ZZZZ »

kolik ti je dedku, kdyz to mas az do duchodu :?:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#3 Příspěvek od pavproch »

sem ročník těsně před okupací....
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od xyron »

Předpokládám tu sovětskou .... :D
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#5 Příspěvek od pavproch »

jo, jak přišli rusáci, taxem už nosil plínky...
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#6 Příspěvek od ZZZZ »

pavproch píše:sem ročník těsně před okupací....


tož to si mladsi, ale muzes mi tykat :-)

Ja nevim, proc porad nekdo hleda mouchy na E89. Me to prijde docela dobry, skoro uzasny auto. Netusim tedy jak se ma projevovat "gumovy rizeni". S E85/86 jsem bohuzel nejezdil. Malem jsem si ji koupil, stala za dobrou cenu v Kitzingenu celou zimu na rampe u autosalonu BMW, mela najeto jen 16 tis. Kdyz jsem se ale rozhoupal, byla pryc, tedy komplet i s tim autosalonem. Psal se rok 2009, v dubnu vylezla E89, tak jsem koupil E89.
Protoze jsem ale z duse lakomy, koupil jsem jen 2,3i. Mel jsem si priplatit, ale to se neda vratit.
Letos jsem koupil jiny auto uplne jiny kategorie a to samy. Zase jsem setril a uz mi to trochu mrzi.
Nicmene necham si obe jak rikas az do duchodu, mozna dyl.
Puvodne jsem chtel SLK, ale s mymi 190cm jsem se tam nejak nemohl poskladat.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#7 Příspěvek od pavproch »

@ZZZZ: kuju... mně se fakt ta e89 líbí čímdáltímvíc... :oops:
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#8 Příspěvek od ZZZZ »

At je to auto jakykoliv, jedno se mu uprit neda a to jsou super zadni okynka. Diky jim muzes s windshotem jezdit bez strechy i kdyz je venku kolem 10°C a staci ti jen tricko.
Takova nocni jizda mestem je uzasna.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Není nad vlastní zkušenost. Není to sice fair k prodávajícím, ale koukni třeba na tipcars.cz, najdi auta v bazaru v okolí a jeď na prohlídku a zkušební jízdu ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Marty_ »

E85 3,0Si jsem mel pul roku, e89 3,5i (N55) na den pujcenou.
Osobne se mi mnohem vic libi e89, samozrejme jednak bezva motor (ja bych ale volil n54), pro me o moc lepsi interier i exterier, auto je komfortnejsi (a to i na tragickych rft pneu).
Na druhou stranu e85, kor s n52 , je takova syrovejsi, hravejsi, ryzi sportak:) proste auto ze stare skoly - ale jak v dobrem tak i ve zlem - e85 na me proste uz dneska pusobi zastarale..
Etien
Registrovaný
Příspěvky: 210
Registrován: pon 10.10.2011 00:00

#11 Příspěvek od Etien »

Jak napsal Martyn... kazde ma svoje... jedna je syrova, spartanstejsi sportak... druha je komfortnejsi, modernejsi, blizici se SLK... je to o tom co od toho chces... v duchodu bude asi lepsi E89 8) 8) 8)
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od xyron »

Ještě je otázka, které SLK .. jsou tři generace... měl jsem tu čest se svézt v druhé (klasická příd ala F1), v tom slabším SLK200 ale v AMG upravě s výkonem zvýšeným ze 120kw na nějakých 142kw a jelo to super.. interiér v červené kůži - nádhera a ty ofuky krku jsou bomba... a zvuk to má lepší než BMW Z4 E85...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#13 Příspěvek od pavproch »

chlopi, dík za názory...
ZZZZ
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 15.08.2010 00:00

#14 Příspěvek od ZZZZ »

No BMW je ale urcite hezci
Přílohy
IMAG0077res.jpg
IMAG0077res.jpg (25.65 KiB) Zobrazeno 9585 x
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od xyron »

Až na to že na fotce máš pouze první generaci SLK a starý SL a tu krabici uplne vlevo ani nepoznam co je zač..... takže trochu mimo :roll:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#16 Příspěvek od pavproch »

Čímdáltímvíc se fakt moje oko kloní k e89.... ale nerad bych se připravil o sheer driving pleasure...

Takže zkusím tu svou otázku položit ještě jinak: je e89 z hlediska řidičských pocitů (komunikativnost řízení, rekce plynového pedálu, čitelnost, ovladatelnost, mrštnost) aspoň srovnatelná s 3er e9x?

Vysvětlivka: s láskou vzpomínám na e36 (sedan) 318i MR1997, která mi řidičsky dávala opravdu hoooodně moc.... současná e91 330ixT sa temu sice dost blíží, ale tak e36 se mnou "mluvila" víc.... ale na druhou stranu asi už stárnu, tak m i ty chybějící řidičské zážitky komfort modernější e91 téměř nahrazuje ...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#17 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše: Takže zkusím tu svou otázku položit ještě jinak: je e89 z hlediska řidičských pocitů (komunikativnost řízení, rekce plynového pedálu, čitelnost, ovladatelnost, mrštnost) aspoň srovnatelná s 3er e9x?


Nikdo nic? Nikdo tady nemá v garáži (nebo aspoň jízdní zkušenost) jak 3er e9x tak i Z4 e89?

nebo opravdu budu muset počkat do dubna (na kdy mám slíbenou jízdu s e89 3.0i Sdrive, bohužel v automatu), abych si to srovnal sám???
Uživatelský avatar
janbrasna
Registrovaný
Příspěvky: 544
Registrován: sob 25.02.2012 01:00
Bydliště: PRG-NYC-SFO

#18 Příspěvek od janbrasna »

Nenajezdil jsem toho v E89 nějak oslnivě hodně, ale i ta troška mi stačila ke srovnání — to auto je víc "GT", je znát větší váha i její rozložení, celý řízení je zjednodušený, i v nejsportovnějším nastavení je všechno daleko měkčí atp. ~ Neřikam, že je to nutně špatně, pro většinu potencionálních zákazníků to bude spíš k dobru. A i já bych si na to velice rychle zvyk. Ale to auto je úplně jiný než E85, která obzvlášť ve starších exemplářích a bez extra výbavy je hodně "mechanická" a prkenně tuhá. Oboje má něco do sebe.

Prostě musim podepsat co píše Martyn.

Já sám zůstávam s E85, i když s koloběžkovým 2.5i, což je asi největší downside, s motorem rozhodně nedoporučuju šetřit. E89ku jsem jezdil s 2.3i a je to tak pro manželku, ne pro mě… 0:}
Uživatelský avatar
janbrasna
Registrovaný
Příspěvky: 544
Registrován: sob 25.02.2012 01:00
Bydliště: PRG-NYC-SFO

#19 Příspěvek od janbrasna »

pavproch píše:je e89 z hlediska řidičských pocitů (komunikativnost řízení, rekce plynového pedálu, čitelnost, ovladatelnost, mrštnost) aspoň srovnatelná s 3er e9x?


Ano.

To si myslim je úplně fér přirovnání.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#20 Příspěvek od xyron »

pavproch píše:na kdy mám slíbenou jízdu s e89 3.0i Sdrive, bohužel v automatu


Jsem zvědavej co budeš říkat... podle mě tomu bude automat hodně ubírat na "sportovním" zážitku... to patří do 7er .. v Z4 bych si s tím připadal jako ocas... :(
Odpovědět