Ahoj,
určitě tady nějaká obdobná diskuze už bude, ale nikde sem nenašel to, co bych potřeboval vědět. Proto se obracím na vás všechny, předem díky za jakýkoliv konstruktivní reakce!
Do X5 4.4i (2000) chci nechat dát LPG. O jejím stavu žádný pochybnosti nemám, je z rodiny a historii znám. Pochybnosti mám ale o tom, kterej systém zvolit.
Zejména by mě zajímalo, na co konkrétně bych si měl dát pozor. Chci toroidní nádrž o minimálním objemu (80 l) i za cenu toho, že se bude muset např. kompresor přehodit. Zadruhý bych na 100 % chtěl, aby po přepnutí na LPG auto jelo výhradně na plyn, tzn. aby ani ve vyšších otáčkách nedocházelo ke přivstřikování benzínu. No a zatřetí bych to chtěl nechat dělat někoho, kdo s tím má zkušenosti a budou na něj dobrý reference. Jestli to bude za 30K, nebo 45K je mně v podstatě jedno, protože to beru jako investici.
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW X5 4.4i - LPG - který systém?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 298
- Registrován: pon 03.10.2011 00:00
- Bydliště: Znojmo-Uherske hradiste
Ahoj
Do me x5 jsem nechal namontovat system italske znacky lovato,montaz probehla ve fedorauto v Prostejove i ja jsem na ne mel predtim dobry recenze.
Cena byla 36 tis plus 2000 svicky.
Za celou dobu provozu auto super nastaveno nebyl s tim jedny problem,ve vysich otackach se to neprepinalo.Jak pises o tom pristriku benzinu tak tedka uz temer vsechny systemy jedou ciste na lpg teda co jsem mel ja osobne.
Do me x5 jsem nechal namontovat system italske znacky lovato,montaz probehla ve fedorauto v Prostejove i ja jsem na ne mel predtim dobry recenze.
Cena byla 36 tis plus 2000 svicky.
Za celou dobu provozu auto super nastaveno nebyl s tim jedny problem,ve vysich otackach se to neprepinalo.Jak pises o tom pristriku benzinu tak tedka uz temer vsechny systemy jedou ciste na lpg teda co jsem mel ja osobne.
Hodně záleží na referenci firmy, která Ti to bude dělat a záleží, odkud jsi. V Praze jich bude určitě hodně, předpokládám, že čím větší město, tím tam budou mít víc zkušeností s různými automobily, především s BMW, Audi, Mercedes či Porsche apod. U silných motorizací to není zas taková sranda, jak by se mohlo zdát, pozor na to!
Někdo tu před nedávnem dával odkaz na: http://www.levnelpg.cz
Pozn.: Mají i fotogalerii automobilů, které už přestavovali - podívej se na jejich web.
Na e-mail reagují velmi rychle a ochotně, většinou telefonicky Ti vysvětlí, jaký s tím může být technický problém (ve smyslu, jak to vyřeší), montují český systém Magic, na který seženeš všechno "za hubičku" a nejsou drazí. Hodně lidí používá v X5 rovněž polský systém STAG300, jestli se nepletu. Zkus se tedy zeptat i zde.
Co se týče nádrže, buď můžeš dát velký válec do kufru, ale přijdeš o kufr, který už tak není v E53 moc velký, anebo využiješ toroid místo rezervy a kufr budeš mít celý volný. Do toho toroidu se ale vejde maximálně 65 l, možná "silou vůle po úpravě" až 80 litrů, takže nájezd na ten plyn nebude tak velký. U 4.4i počítám tak 400 až 600 km podle stylu jízdy, u válcové můžeš mít 90 l až 120 l, čímž máš jasně větší dojezd (ale žádný kufr).
Finální rozhodnutí je na Tobě, snad funguje u http://www.levnelpg.cz dokonce ještě sleva 1000,- Kč, když řekneš, že jsi dostal info z BMW klubu. Další zkušenosti s touto firmou nemám, zkus se pozeptat dál, přestavbu jsem u nich nedělal, ale po telefonu na mě působili dobře.
Cena investice by se měla pohybovat u V8 mezi 30 000,- až 50 000,- Kč, dej ale hlavně na reference.
Někdo tu před nedávnem dával odkaz na: http://www.levnelpg.cz
Pozn.: Mají i fotogalerii automobilů, které už přestavovali - podívej se na jejich web.
Na e-mail reagují velmi rychle a ochotně, většinou telefonicky Ti vysvětlí, jaký s tím může být technický problém (ve smyslu, jak to vyřeší), montují český systém Magic, na který seženeš všechno "za hubičku" a nejsou drazí. Hodně lidí používá v X5 rovněž polský systém STAG300, jestli se nepletu. Zkus se tedy zeptat i zde.
Co se týče nádrže, buď můžeš dát velký válec do kufru, ale přijdeš o kufr, který už tak není v E53 moc velký, anebo využiješ toroid místo rezervy a kufr budeš mít celý volný. Do toho toroidu se ale vejde maximálně 65 l, možná "silou vůle po úpravě" až 80 litrů, takže nájezd na ten plyn nebude tak velký. U 4.4i počítám tak 400 až 600 km podle stylu jízdy, u válcové můžeš mít 90 l až 120 l, čímž máš jasně větší dojezd (ale žádný kufr).
Finální rozhodnutí je na Tobě, snad funguje u http://www.levnelpg.cz dokonce ještě sleva 1000,- Kč, když řekneš, že jsi dostal info z BMW klubu. Další zkušenosti s touto firmou nemám, zkus se pozeptat dál, přestavbu jsem u nich nedělal, ale po telefonu na mě působili dobře.
Cena investice by se měla pohybovat u V8 mezi 30 000,- až 50 000,- Kč, dej ale hlavně na reference.