Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

DPF

Vše o E53, E70/E71/E72, E83, E84, F15/F16, F25/F26, F39, F48, G01, G02, G05, G06
Odpovědět
Zpráva
Autor
drepar
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pát 03.05.2013 00:00

#1 Příspěvek od drepar »

Chtěl bych se zeptat,jak to funguje s regenerací dpf filtru. Teď na diagnostice jsme zjistili,že už to vyžaduje regeneraci a že poslední byla před 28000 km. Mám najeto 145tis. Ale nevím,jak poznat,že regenerace proběhla při jízdě,nebo ne. Jel jsem asi 100km a nějakou dobu jsem jel ke 4tis.otáček,co mi poradili v bmw. Ale pořád nevím,jak poznat,že to proběhlo,nebo ne.
tiboon
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: čtv 23.12.2010 01:00

#2 Příspěvek od tiboon »

nejsem zadny specialista na diesel motory BMW, ale od koupe jsem si zatim nikdy nevsiml, ze by se za jizdy neco delo (40t), krom toho, ze sem tam pozoruju, jak po delsi jizde, dálnice, mimo mesto motor lip jde, ztisi se, lip reaguje a tahne

nemyslim si, ze regenerace se spusti honenim motoru na max vykon, spis to bude v castecnem zatizeni behem delsi jizdy - dalnice 130
andree222
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: pát 27.04.2012 00:00
Bydliště: Ostrava

#3 Příspěvek od andree222 »

Myslím že BMW nemá automatickou regeneraci DPF , mám X5 E70 při 214 000 Km jsem ho nechal vyčistit chemicky no vydržel cca 25000 Km nakonec jsem to nechal vykuchat teď má vůz lepší výkon i akceleraci spotřeba se snížila zatím o půl litru na 100 Km ale překáží mi ten smrad z výfuku tak nevím jestli to nedám do původního stavu...
drepar
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: pát 03.05.2013 00:00

#4 Příspěvek od drepar »

Automatickou regeneraci to má,funguje to tak,že přidá víc nafty a ty saze v tom filtru shoří. Ale ne úplně,takže je to častěji a častěji,až se ucpe úplně. Takže,až se mi rozsvítí kontrolka,tak jsem rozhodnutej,že ho vykuchám. :-)
andree222
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: pát 27.04.2012 00:00
Bydliště: Ostrava

#5 Příspěvek od andree222 »

Já jsem ho vykuchal ale smrdí to děsně jdu to dát proto do původního stavu . koupil jsem uplně nový DPF cena 16 000.- Kč
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#6 Příspěvek od vlastnemec »

A není lepší chemie, taky jsem chtěl kuchat, ale byl jsem přemluven a nový určitě kupovat nebudu.
andree222
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: pát 27.04.2012 00:00
Bydliště: Ostrava

#7 Příspěvek od andree222 »

Myslím že nejlepe bych udělal kdybych ho dal hned vyčistit
andree222
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: pát 27.04.2012 00:00
Bydliště: Ostrava

#8 Příspěvek od andree222 »

Myslím že nejlepe bych udělal kdybych ho dal hned vyčistit
kornout
Registrovaný
Příspěvky: 240
Registrován: úte 12.03.2013 01:00

#9 Příspěvek od kornout »

andree222 píše:Já jsem ho vykuchal ale smrdí to děsně jdu to dát proto do původního stavu . koupil jsem uplně nový DPF cena 16 000.- Kč

Vyměň vstřiky a bude po smradu, tyhle Piezo jak maj najeto 150tkm a víc, tak smrděj všechny, jak vyškubenš DPF
:evil:
Renda1966
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: sob 17.03.2012 01:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Renda1966 »

kornout píše:
andree222 píše:Já jsem ho vykuchal ale smrdí to děsně jdu to dát proto do původního stavu . koupil jsem uplně nový DPF cena 16 000.- Kč

Vyměň vstřiky a bude po smradu, tyhle Piezo jak maj najeto 150tkm a víc, tak smrděj všechny, jak vyškubenš DPF
:evil:


To je tak za 60 tacu, nebo ne?
Robin69
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 31.10.2013 01:00
Bydliště: Karviná

#11 Příspěvek od Robin69 »

Právě teď řeším DPF (155tis.km). V podstatě mi bylo nabídnuto více možností:
- zkusit projet a pročistit automaticky...při veškeré snaze se to nepodařilo
- vyměnit za nové ... drahé, až jako poslední varianta
- vykuchat a nechat vyčistit v Praze za 8tis. ...tedy pokud ještě lze
- vykuchat a již nedávat ....znamená to i úpravu software a riziko při cestách v zahraničí (prej už vědí, že se to u nás kuchá :D )
- no a já jsem zatím na poslední možné variantě a to nucenou regeneraci v Polsku. Je to týden a hláška diagnostiky se neozývá. Mělo by to stát 3,5tis. a platit teprve budu.
Ale upozorňují mě pořád, že ježděním "kolem komína" s tím budu mít problém pořád.
andree222
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: pát 27.04.2012 00:00
Bydliště: Ostrava

#12 Příspěvek od andree222 »

V žádnem případě bych to nekuchal mrkni na autobazar.eu ja tam koupil zanovní dpf za 800 eur
pukos26
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: pon 21.07.2014 00:00

#13 Příspěvek od pukos26 »

nekuchal by som ak s autom chodis aj k zapadnym susedom iba komblikacie a prejdi sa fora je samozrejme plno ludi spokojnych ale sem ta sa najdu a je ich dost .. co to dali odstranit a za boha im nevie nik dat auto povodneho satvu
chemicke preplach su len vyhodene peniaze ako sadze to odstrani avsak len vysledok je neisty nikdy nevies ze vsetko islo prec ked to striekas wapkou ... treba za zarat ze platis peniaze za to rozpustadlo plus aj pracu mechanika... potom ked ti to znova nepojde tak znova platis tu istu pracu mechanika cize moj nazor bud novy original alebo nieco z druhovyroby
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Snejk »

Ja delam jak vykuchani (vcetne sw upravy) ale to je uplny nesmysl, tak cisteni se zarukou za 4000kc v praze...
budr
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: pát 09.01.2015 01:00

#15 Příspěvek od budr »

andree222 píše:Myslím že BMW nemá automatickou regeneraci DPF , mám X5 E70 při 214 000 Km jsem ho nechal vyčistit chemicky no vydržel cca 25000 Km nakonec jsem to nechal vykuchat teď má vůz lepší výkon i akceleraci spotřeba se snížila zatím o půl litru na 100 Km ale překáží mi ten smrad z výfuku tak nevím jestli to nedám do původního stavu...


DPF jsem na E70 nechal vyčistit na Kladně. Už si nepamatuji název firmy, ale je to Libušina ulice. Filtr vyndají, vloží ho do mašiny, která ho ohřeje - veškeré saze zpopelnatí a popel vyssají. Platil jsem 8000,- . Zásadně nedoporučují chemické čistění. Prý se vyplaví pouze čás sazí a zbytek se definitivně zafedruje a nikdo to už nevyndá. Na mašině naměřili 100% původní průchodnosti. Dostal jsem i graf. Nicméně, měl jsem špatná čidla. Jedno měnili na kladně a 2 jsem měnil v BMW. Jestli jsem to dobře pochopil, tak jedno je před DPF, druhé za a třetí v DPF. Takže plus 3 x 1900. Najeto 240 000 km. Olej po 15000 km. Nafta čepro bez bio. Pravděpodobně hlášku DPF spustily ty čidla, protože filtr byl prý zanesen tzv. středně. Tolik k DPF u mě teď jsem si dal ještě rozvody, řetěz byl vytahanej, takže jsem rád, že jsem se do toho pustil.
Odpovědět