Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
měnit olej v automatu?
zdar. dost jsem tady četl o výměně oleje v aut. převodovce a nejsem z toho moc moudrý. mám nejeto asi 250tkm nevím jestli to někdy někdo měnil. bývalý majitel nechal kontrolovat olej a prý vše dobrý. řadí to dobře, jen za studena trochu dlouhý prokluz a někdy trochu "cukne" trojka, když řadí u 3tis.ot.taky studena, za tepla O.K. chci jen znát názor jestli měnit olej, nebo ne. mám strach, aby se ta almara nerozpadla. E38 730i 95, dík
Ceka me to taky,ale mam strach co na to spajska,ze zkusenosti z prace (servis AUDI) kdy je prevodovka OK a po vymene oleje udela PA PA. Zajimal by me nazor nekoho kdo to udelal na e38 steptronik a jak to dopadlo,co to obnasi (pokud si to delal sam) atd. Mam za to ze se meni olej pri urcity teplote atd. MATE NEKDO ZKUSENOST??????
jo není to nic jednoduchýho, sám bych se do toho nepouštěl a jak píšeš, mění se při přesné teplotě a je to celkem komplikovaný když to vemeš oproti výměně oleje v motoru. Já jsem to nechal vyměnit ale bylo už pozde asi po 10tis Km mě převodovka odešla, auto mám ted v servisu a řeším novou
co jsem mluvil různě s lidmi co repasují tak mě řekli že by se olej měl měnit cca po 50tis Km nebo 2roky, příjde mě to dost přehnaný když BMW tvrdí že nápln je doživotní ale radši to udělám než dávat po každých 200tis Km novou za 120tis Kč......

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Eh, jsem zvědav co ještě za "odborné" příspěvky se tu dočteme
Olej bez demontáže převodovky a měniče z vozu nejde vyměnit všechen (například 5HP18 v E34 obsahuje i s měničem skoro 8 litrů oleje), vypustíš tak 3 litry a stejné množství naleješ zpět. Stačí mít auto na zvedáku, po vypuštění, případné výměně filtru a dolití nastartovat, prořadit voličem všechny možnosti a dolít dokud nebude přetékat.

Olej bez demontáže převodovky a měniče z vozu nejde vyměnit všechen (například 5HP18 v E34 obsahuje i s měničem skoro 8 litrů oleje), vypustíš tak 3 litry a stejné množství naleješ zpět. Stačí mít auto na zvedáku, po vypuštění, případné výměně filtru a dolití nastartovat, prořadit voličem všechny možnosti a dolít dokud nebude přetékat.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Přsně tak jak to píše kolega
Na E38 je nápln asi 12-13,5 litrů podle motoru... Když my to dělali v BMW na bejvalý 735 step. Tak tam auto nechávali celej den.... První nápln co tam je má Aditivum. Výměna by se měla dělat po 100tkm... Ptal jsem se na to ve Dvou servisech BMW a nikdy se jim nestalo, že by automat po výměně odešel... Pokud se dodrží postup ( neni se čeho bát) . Nějaký servisy BMW dělaji to, že ten olej mění na 3X a nakonec filtr....Taky je to řešení, když je ten olej už starej. Ale lepší je prevence a měnit po 100tkm.. S tim i olej v rozvodovce, ale tam problémy nebývaji...

Jeste jsem neslysel ze by nekdo vyndaval prevodovku a menic kvuli vymene oleje kamo,delaji to tak,ze odpoji olejovy chladic,napoji specialni plnicku a pri behu motoru z prevodovky odsavaji stary olej a zaroven napousti novej. Pak to daj zpatky a pri urcity teplote ho doplni na max. Me zajima nazor nekoho,kdo to umi i bez zpecialni plnicky.Francis píše:Eh, jsem zvědav co ještě za "odborné" příspěvky se tu dočteme
Olej bez demontáže převodovky a měniče z vozu nejde vyměnit všechen (například 5HP18 v E34 obsahuje i s měničem skoro 8 litrů oleje), vypustíš tak 3 litry a stejné množství naleješ zpět. Stačí mít auto na zvedáku, po vypuštění, případné výměně filtru a dolití nastartovat, prořadit voličem všechny možnosti a dolít dokud nebude přetékat.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
To můžeš udělat i doma. Vyměníš ony tři litry, protočíš / projedeš to, opět vyměníš tři litry a to celé dokola tolikrát, dokud nevytéká čirý červený olej. Teprve s poslední výměnou měníš filtr.
To je postup, když měníš poprvé po několik stech tisících km, jinak skutečně stačí obměňovat jen tři litry. Viz třeba http://www.automatickaprevodovka.cz/por ... nnost.html
To je postup, když měníš poprvé po několik stech tisících km, jinak skutečně stačí obměňovat jen tři litry. Viz třeba http://www.automatickaprevodovka.cz/por ... nnost.html
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2331
- Registrován: stř 20.03.2002 01:00
- Bydliště: jižní morava
- Kontaktovat uživatele:
WinCent píše:Moje převodovka nebo respektive měnič už byl opotřebený tzn. výměna oleje už to nezachránila, ale v žádném případě si nemyslím že mě odešla kvůli té výměně olejea převodovku mě nevyndávali nevím jak je to u e34 ale u novších modelů to mění vždy na autě...
Jak se projevoval při jízdě ten opotřebený měnič? Prokluzem? Mně občas hlavně z kopce převodovka zbytečně podřadí.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2331
- Registrován: stř 20.03.2002 01:00
- Bydliště: jižní morava
- Kontaktovat uživatele:
JaraX píše:Dave píše:WinCent píše:Moje převodovka nebo respektive měnič už byl opotřebený tzn. výměna oleje už to nezachránila, ale v žádném případě si nemyslím že mě odešla kvůli té výměně olejea převodovku mě nevyndávali nevím jak je to u e34 ale u novších modelů to mění vždy na autě...
Jak se projevoval při jízdě ten opotřebený měnič? Prokluzem? Mně občas hlavně z kopce převodovka zbytečně podřadí.
tak si přepni na sport
Jj to pravidelně dělám
Dave píše:WinCent píše:Moje převodovka nebo respektive měnič už byl opotřebený tzn. výměna oleje už to nezachránila, ale v žádném případě si nemyslím že mě odešla kvůli té výměně olejea převodovku mě nevyndávali nevím jak je to u e34 ale u novších modelů to mění vždy na autě...
Jak se projevoval při jízdě ten opotřebený měnič? Prokluzem? Mně občas hlavně z kopce převodovka zbytečně podřadí.
ten KO měnič se projevý větším prokluzem a hlavně že někdy v tahu to začne vybrovat od zadních kol jako když na dálnici najedeš na ty přerušovaný pruhy na kraji
JaraX píše:Fugo píše:nikdy to nemůže být silnější než brzdy, to je potom problém s brzdama, ale nevím kolik je stall speed u e38.
když jsme dělali pičoviny s playerem viz naše čvrty video, tak sme zastavili, dáme brzdy a ono to chvilku je kolem těch 2000 a pak to pomalinku stoupa a tak za 10s to vyleze až do omezovače a krásně pálí gumu,ale zkoušel jsem to jen jedno, zatím nemám našetřeno na automat
tak to už aby jsi začal
