Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

měnit olej v automatu?

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
barbar
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: ned 13.01.2008 01:00

#1 Příspěvek od barbar »

zdar. dost jsem tady četl o výměně oleje v aut. převodovce a nejsem z toho moc moudrý. mám nejeto asi 250tkm nevím jestli to někdy někdo měnil. bývalý majitel nechal kontrolovat olej a prý vše dobrý. řadí to dobře, jen za studena trochu dlouhý prokluz a někdy trochu "cukne" trojka, když řadí u 3tis.ot.taky studena, za tepla O.K. chci jen znát názor jestli měnit olej, nebo ne. mám strach, aby se ta almara nerozpadla. E38 730i 95, dík
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#2 Příspěvek od Fugo »

člověku kterej toho dost přečetl by už dávno muselo bejt jasný že olej se mění. :roll:
medvidek
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: čtv 28.06.2007 00:00
Bydliště: Liberec

#3 Příspěvek od medvidek »

Ceka me to taky,ale mam strach co na to spajska,ze zkusenosti z prace (servis AUDI) kdy je prevodovka OK a po vymene oleje udela PA PA. Zajimal by me nazor nekoho kdo to udelal na e38 steptronik a jak to dopadlo,co to obnasi (pokud si to delal sam) atd. Mam za to ze se meni olej pri urcity teplote atd. MATE NEKDO ZKUSENOST??????
WinCent
Registrovaný
Příspěvky: 2979
Registrován: ned 11.03.2007 01:00
Bydliště: Královéhradecko

#4 Příspěvek od WinCent »

jo není to nic jednoduchýho, sám bych se do toho nepouštěl a jak píšeš, mění se při přesné teplotě a je to celkem komplikovaný když to vemeš oproti výměně oleje v motoru. Já jsem to nechal vyměnit ale bylo už pozde asi po 10tis Km mě převodovka odešla, auto mám ted v servisu a řeším novou :roll: co jsem mluvil různě s lidmi co repasují tak mě řekli že by se olej měl měnit cca po 50tis Km nebo 2roky, příjde mě to dost přehnaný když BMW tvrdí že nápln je doživotní ale radši to udělám než dávat po každých 200tis Km novou za 120tis Kč......
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Eh, jsem zvědav co ještě za "odborné" příspěvky se tu dočteme ;-)

Olej bez demontáže převodovky a měniče z vozu nejde vyměnit všechen (například 5HP18 v E34 obsahuje i s měničem skoro 8 litrů oleje), vypustíš tak 3 litry a stejné množství naleješ zpět. Stačí mít auto na zvedáku, po vypuštění, případné výměně filtru a dolití nastartovat, prořadit voličem všechny možnosti a dolít dokud nebude přetékat.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
gogoho
Registrovaný
Příspěvky: 395
Registrován: stř 22.03.2006 01:00

#6 Příspěvek od gogoho »

Přsně tak jak to píše kolega :lol: Na E38 je nápln asi 12-13,5 litrů podle motoru... Když my to dělali v BMW na bejvalý 735 step. Tak tam auto nechávali celej den.... První nápln co tam je má Aditivum. Výměna by se měla dělat po 100tkm... Ptal jsem se na to ve Dvou servisech BMW a nikdy se jim nestalo, že by automat po výměně odešel... Pokud se dodrží postup ( neni se čeho bát) . Nějaký servisy BMW dělaji to, že ten olej mění na 3X a nakonec filtr....Taky je to řešení, když je ten olej už starej. Ale lepší je prevence a měnit po 100tkm.. S tim i olej v rozvodovce, ale tam problémy nebývaji...
medvidek
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: čtv 28.06.2007 00:00
Bydliště: Liberec

#7 Příspěvek od medvidek »

Francis píše:Eh, jsem zvědav co ještě za "odborné" příspěvky se tu dočteme ;-)

Olej bez demontáže převodovky a měniče z vozu nejde vyměnit všechen (například 5HP18 v E34 obsahuje i s měničem skoro 8 litrů oleje), vypustíš tak 3 litry a stejné množství naleješ zpět. Stačí mít auto na zvedáku, po vypuštění, případné výměně filtru a dolití nastartovat, prořadit voličem všechny možnosti a dolít dokud nebude přetékat.
Jeste jsem neslysel ze by nekdo vyndaval prevodovku a menic kvuli vymene oleje kamo,delaji to tak,ze odpoji olejovy chladic,napoji specialni plnicku a pri behu motoru z prevodovky odsavaji stary olej a zaroven napousti novej. Pak to daj zpatky a pri urcity teplote ho doplni na max. Me zajima nazor nekoho,kdo to umi i bez zpecialni plnicky.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

To můžeš udělat i doma. Vyměníš ony tři litry, protočíš / projedeš to, opět vyměníš tři litry a to celé dokola tolikrát, dokud nevytéká čirý červený olej. Teprve s poslední výměnou měníš filtr.

To je postup, když měníš poprvé po několik stech tisících km, jinak skutečně stačí obměňovat jen tři litry. Viz třeba http://www.automatickaprevodovka.cz/por ... nnost.html
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
WinCent
Registrovaný
Příspěvky: 2979
Registrován: ned 11.03.2007 01:00
Bydliště: Královéhradecko

#9 Příspěvek od WinCent »

Moje převodovka nebo respektive měnič už byl opotřebený tzn. výměna oleje už to nezachránila, ale v žádném případě si nemyslím že mě odešla kvůli té výměně oleje :idea: a převodovku mě nevyndávali nevím jak je to u e34 ale u novších modelů to mění vždy na autě...
mike525
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: pon 07.02.2005 01:00
Bydliště: Horní Suchá
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od mike525 »

Ja na byvale e34 prevodovku shodil, bylo to jednodussi, nez nekolikrat menit olej a vybabrat tak zbytecne kybl oleje. Krom toho kdyz uz to bylo dole tak preventivne gufera a na 50tis km klid..
Dave
Registrovaný
Příspěvky: 2331
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: jižní morava
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Dave »

WinCent píše:Moje převodovka nebo respektive měnič už byl opotřebený tzn. výměna oleje už to nezachránila, ale v žádném případě si nemyslím že mě odešla kvůli té výměně oleje :idea: a převodovku mě nevyndávali nevím jak je to u e34 ale u novších modelů to mění vždy na autě...


Jak se projevoval při jízdě ten opotřebený měnič? Prokluzem? Mně občas hlavně z kopce převodovka zbytečně podřadí.
Dave
Registrovaný
Příspěvky: 2331
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: jižní morava
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Dave »

JaraX píše:
Dave píše:
WinCent píše:Moje převodovka nebo respektive měnič už byl opotřebený tzn. výměna oleje už to nezachránila, ale v žádném případě si nemyslím že mě odešla kvůli té výměně oleje :idea: a převodovku mě nevyndávali nevím jak je to u e34 ale u novších modelů to mění vždy na autě...


Jak se projevoval při jízdě ten opotřebený měnič? Prokluzem? Mně občas hlavně z kopce převodovka zbytečně podřadí.


tak si přepni na sport


Jj to pravidelně dělám
WinCent
Registrovaný
Příspěvky: 2979
Registrován: ned 11.03.2007 01:00
Bydliště: Královéhradecko

#13 Příspěvek od WinCent »

Dave píše:
WinCent píše:Moje převodovka nebo respektive měnič už byl opotřebený tzn. výměna oleje už to nezachránila, ale v žádném případě si nemyslím že mě odešla kvůli té výměně oleje :idea: a převodovku mě nevyndávali nevím jak je to u e34 ale u novších modelů to mění vždy na autě...


Jak se projevoval při jízdě ten opotřebený měnič? Prokluzem? Mně občas hlavně z kopce převodovka zbytečně podřadí.

ten KO měnič se projevý větším prokluzem a hlavně že někdy v tahu to začne vybrovat od zadních kol jako když na dálnici najedeš na ty přerušovaný pruhy na kraji
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#14 Příspěvek od Fugo »

KO měnič poznáte podle zvýšených RPM při Stall speed tj. při D a zašláplé brzdě dát plný plyn, ale pozor jen pár sekund. Stall speed u 750 e32 bylo tuším max 2100ot/min.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od JaraX »

Fugo píše:KO měnič poznáte podle zvýšených RPM při Stall speed tj. při D a zašláplé brzdě dát plný plyn, ale pozor jen pár sekund. Stall speed u 750 e32 bylo tuším max 2100ot/min.


a co když to přetáhne brzdy a začně hrabat? vyzkoušeno :)
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#16 Příspěvek od Fugo »

nikdy to nemůže být silnější než brzdy, to je potom problém s brzdama, ale nevím kolik je stall speed u e38.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od JaraX »

když jsme dělali pičoviny s playerem viz naše čvrty video, tak sme zastavili, dáme brzdy a ono to chvilku je kolem těch 2000 a pak to pomalinku stoupa a tak za 10s to vyleze až do omezovače a krásně pálí gumu,ale zkoušel jsem to jen jedno, zatím nemám našetřeno na automat :D
WinCent
Registrovaný
Příspěvky: 2979
Registrován: ned 11.03.2007 01:00
Bydliště: Královéhradecko

#18 Příspěvek od WinCent »

JaraX píše:
Fugo píše:nikdy to nemůže být silnější než brzdy, to je potom problém s brzdama, ale nevím kolik je stall speed u e38.


když jsme dělali pičoviny s playerem viz naše čvrty video, tak sme zastavili, dáme brzdy a ono to chvilku je kolem těch 2000 a pak to pomalinku stoupa a tak za 10s to vyleze až do omezovače a krásně pálí gumu,ale zkoušel jsem to jen jedno, zatím nemám našetřeno na automat :D

tak to už aby jsi začal :D , taky to znám
Player1
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: úte 30.08.2005 00:00
Bydliště: Šternberk
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Player1 »

Já už jsem začal :lol: Když jsem jel dálku, 2000km, tak jsem párkrát zaslechl to, co je tady napsany. Jako kdybych najel na vroubkovanej dělící pás na dálnici. Bylo to chvilu po tom, co jsem auto koupil, ale od té doby se mi to ještě nestalo. Jednou ta oprava ale příjde, to je jasný...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od JaraX »

tak ono hlavně měnič se má měnit pravidelně jako třeba brzdovy obloženi :)
Odpovědět