Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
A zase to kúrenie...
Chcem vás chlapci poprosiť o jednu radu. Na mojej E32 730iA mám nastavené ovládače kúrenia a ventilátora na nulu (resp. na studený vzduch). Vo väčšine prípadov mi však vodičova strana kúri ako sviňa. Niekedy sa stane, že na druhý deň zase ide normál studený vzduch. Ani sa toho nechytím a na ďalší deň to zase kúri ako sprosté. Ale len vodičova strana. Nemáte nejaké rady, kde začať najskôr? Nechcem to hneď celé vyberať ak existuje jednoduchšie riešenie. Ďakujem.
T613 píše:ventil jedne strany, ted mi to sem tam udela na 750 ... pomuze zastavit vypnout motor a natocit .. treba se udobri ... jiank jsem dal do okruhu ocet na nejakou dobu proti vodnimu kameni coz je taky nepritel tak snad to pomuze
Mě pomohlo ty elektroventily vyměnit a oba, taky mi to dělalo na mojí ex E32. Nechal jsem je vyměnit za jiný, jetý funkční a byl pokoj. ani už nevím, co jsem za to dal, ale ne nějak moc.
mne to tiez obcas blbne, mam sice e34 ale s IHKA, skusal som ventily a ked privediem stavu, tak cvakne aj jeden aj druhy...viete mi poradit, v stave zavreny, je ventil pod napatim alebo nie? resp. ako sa prejavuje funkcny ventil len tym cvaknutim? ale mam pocit ze ventily su dobre teda na rade je mikrospinac pod potenciometrom...jemoznost nejaky podobny kupit v radioamatery, alebo len z origo bmw tam pasne?
fioro píše:mne to tiez obcas blbne, mam sice e34 ale s IHKA, skusal som ventily a ked privediem stavu, tak cvakne aj jeden aj druhy...viete mi poradit, v stave zavreny, je ventil pod napatim alebo nie? resp. ako sa prejavuje funkcny ventil len tym cvaknutim? ale mam pocit ze ventily su dobre teda na rade je mikrospinac pod potenciometrom...jemoznost nejaky podobny kupit v radioamatery, alebo len z origo bmw tam pasne?
Když ti to blbne občas,tak se zatim nerejpej v mikrospínači,aby ti to pak nedělalo zbytečně pořád. Rozeber ty ventily,pročisti a jestli to nepomůže,tak až pak se začni hrabat v spínači. Abys zbytečně nerozdělal půlku auta nepolámal 500 drobností a maličkostí a nakonec to bude stejně to co ti tady každý řekl už na začátku.

nuz dnes som si nasiel cas aj s max-maxom sme nad tym spekulovali....postupoval som podla : http://www.laczik.org/BMW/repair/E38_AC/E38_AC.html
zistil som nasledovne na konektore kablovacky na pine 1 mam 12V, odpory medz pinmy na ventile su zhruba podla uvedenej stranky... avsak pri skuske sme namerali prud len 0,07 A a ventil samozrejme necvakol, ked som ventil pin1 napajal priamo z PLUS kontaktu z motore a piny 2 a 3 napajal z konektoru z kablovacky tak sme namerali 0,82 A a ventil pekne cvakol....z toha nam vychadza ze sice na pine 1 mame 12V ale neprejde nim dostatocny prud a nezavrie ventil...teraz je otazka hladat odkial ma byt napajany PIN1...z ovladacieho panelu IHKA, alebo odinakial, alebo urobit bypass a na pin1 priviest 12V odinakial? z miesta ktore je pod napatim pri zapnutom zapalovani...
zistil som nasledovne na konektore kablovacky na pine 1 mam 12V, odpory medz pinmy na ventile su zhruba podla uvedenej stranky... avsak pri skuske sme namerali prud len 0,07 A a ventil samozrejme necvakol, ked som ventil pin1 napajal priamo z PLUS kontaktu z motore a piny 2 a 3 napajal z konektoru z kablovacky tak sme namerali 0,82 A a ventil pekne cvakol....z toha nam vychadza ze sice na pine 1 mame 12V ale neprejde nim dostatocny prud a nezavrie ventil...teraz je otazka hladat odkial ma byt napajany PIN1...z ovladacieho panelu IHKA, alebo odinakial, alebo urobit bypass a na pin1 priviest 12V odinakial? z miesta ktore je pod napatim pri zapnutom zapalovani...
tak tenhle jev je na e32 poměrně běžný. na pumpě od topeni naměřim 12V ale prostě proud ji nestači nesepne. (drat jsem vyměnil a byl klid) a dokonce na napajecim bodu B(750,u eboxu) jsem měl 12V ale prostě proud nikde (tam bzla chhyba ve vyhořele pojistce vzadu u baterie) ale vyhořela tak divně že 12V propouštěla. tákže.. z toho vyplývá že e32 ma fakt divný dráty, samej přechodovej odpor
takže čistota pul zdraví a nekašlat na to. všecko pravidelně kontrolovat, čistit a mazat utahovat a podobně 

