Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

A zase to kúrenie...

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Odpovědět
Zpráva
Autor
petoch
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: sob 24.11.2007 01:00

#1 Příspěvek od petoch »

Chcem vás chlapci poprosiť o jednu radu. Na mojej E32 730iA mám nastavené ovládače kúrenia a ventilátora na nulu (resp. na studený vzduch). Vo väčšine prípadov mi však vodičova strana kúri ako sviňa. Niekedy sa stane, že na druhý deň zase ide normál studený vzduch. Ani sa toho nechytím a na ďalší deň to zase kúri ako sprosté. Ale len vodičova strana. Nemáte nejaké rady, kde začať najskôr? Nechcem to hneď celé vyberať ak existuje jednoduchšie riešenie. Ďakujem.
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#2 Příspěvek od dexter »

podle všeho se ti seká elektroventil.Rozdelej ho pročisti a mohlo by to opět makat tak jak má. Prej bejvaj zrezivelé.
:roll:
T613
Registrovaný
Příspěvky: 1677
Registrován: ned 02.01.2005 01:00
Bydliště: Zlin
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od T613 »

ventil jedne strany, ted mi to sem tam udela na 750 ... pomuze zastavit vypnout motor a natocit .. treba se udobri ... jiank jsem dal do okruhu ocet na nejakou dobu proti vodnimu kameni coz je taky nepritel tak snad to pomuze :-)
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#4 Příspěvek od Fugo »

jak píšou kluci, jinak taky dost často odchází mikrospínač pod ovladačem teploty pro řidiče. Ale začal bych těma ventilama to je nejjednodušší.
normann
Registrovaný
Příspěvky: 465
Registrován: pát 22.02.2008 01:00
Bydliště: Blottendorf

#5 Příspěvek od normann »

T613 píše:ventil jedne strany, ted mi to sem tam udela na 750 ... pomuze zastavit vypnout motor a natocit .. treba se udobri ... jiank jsem dal do okruhu ocet na nejakou dobu proti vodnimu kameni coz je taky nepritel tak snad to pomuze :-)


Mě pomohlo ty elektroventily vyměnit a oba, taky mi to dělalo na mojí ex E32. Nechal jsem je vyměnit za jiný, jetý funkční a byl pokoj. ani už nevím, co jsem za to dal, ale ne nějak moc.
barbar
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: ned 13.01.2008 01:00

#6 Příspěvek od barbar »

stejný problém na e38, oba ventily z vraku + práce 1700,- přes servis a zatím je klid
fioro
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 11.10.2007 00:00

#7 Příspěvek od fioro »

mne to tiez obcas blbne, mam sice e34 ale s IHKA, skusal som ventily a ked privediem stavu, tak cvakne aj jeden aj druhy...viete mi poradit, v stave zavreny, je ventil pod napatim alebo nie? resp. ako sa prejavuje funkcny ventil len tym cvaknutim? ale mam pocit ze ventily su dobre teda na rade je mikrospinac pod potenciometrom...jemoznost nejaky podobny kupit v radioamatery, alebo len z origo bmw tam pasne?
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Snejk »

bez napeti je otevrenyy a po privedení 12v se zavře
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Snejk »

neni nic jednodušši než to rozebrat. podle mě na to nahražku stopro najdeš ve většim obchodě s elektronikou (GM,GES...)
dexter
Registrovaný
Příspěvky: 931
Registrován: stř 21.03.2007 01:00

#10 Příspěvek od dexter »

fioro píše:mne to tiez obcas blbne, mam sice e34 ale s IHKA, skusal som ventily a ked privediem stavu, tak cvakne aj jeden aj druhy...viete mi poradit, v stave zavreny, je ventil pod napatim alebo nie? resp. ako sa prejavuje funkcny ventil len tym cvaknutim? ale mam pocit ze ventily su dobre teda na rade je mikrospinac pod potenciometrom...jemoznost nejaky podobny kupit v radioamatery, alebo len z origo bmw tam pasne?


Když ti to blbne občas,tak se zatim nerejpej v mikrospínači,aby ti to pak nedělalo zbytečně pořád. Rozeber ty ventily,pročisti a jestli to nepomůže,tak až pak se začni hrabat v spínači. Abys zbytečně nerozdělal půlku auta nepolámal 500 drobností a maličkostí a nakonec to bude stejně to co ti tady každý řekl už na začátku.
:roll:
petoch
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: sob 24.11.2007 01:00

#11 Příspěvek od petoch »

Čaute chalani, takže po bližšom pozretí sa na tie ventili sme zistili, že tam bol odizolovaný kábel, ktorý sa raz zopol, raz nie a to spôsobovalo, že to raz kúrilo a raz nie bez ohľadu na polohu regulátora. Teraz je všetko v poriadku. Ďakujem za všetky rady.
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Snejk »

tak fajn. ty konektory jsou obecně v motoru všecky mizerne. hlavně na těch koncích je to už všecko zrezle a zoxidovane. doporučuji ti projit uplně všecky konektory v motorovem prostoru a podle potřeby předělat. vyhneš se tim dalšim neočekavanym "překvapenim"
fioro
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 11.10.2007 00:00

#13 Příspěvek od fioro »

nuz dnes som si nasiel cas aj s max-maxom sme nad tym spekulovali....postupoval som podla : http://www.laczik.org/BMW/repair/E38_AC/E38_AC.html

zistil som nasledovne na konektore kablovacky na pine 1 mam 12V, odpory medz pinmy na ventile su zhruba podla uvedenej stranky... avsak pri skuske sme namerali prud len 0,07 A a ventil samozrejme necvakol, ked som ventil pin1 napajal priamo z PLUS kontaktu z motore a piny 2 a 3 napajal z konektoru z kablovacky tak sme namerali 0,82 A a ventil pekne cvakol....z toha nam vychadza ze sice na pine 1 mame 12V ale neprejde nim dostatocny prud a nezavrie ventil...teraz je otazka hladat odkial ma byt napajany PIN1...z ovladacieho panelu IHKA, alebo odinakial, alebo urobit bypass a na pin1 priviest 12V odinakial? z miesta ktore je pod napatim pri zapnutom zapalovani...
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Snejk »

tak tenhle jev je na e32 poměrně běžný. na pumpě od topeni naměřim 12V ale prostě proud ji nestači nesepne. (drat jsem vyměnil a byl klid) a dokonce na napajecim bodu B(750,u eboxu) jsem měl 12V ale prostě proud nikde (tam bzla chhyba ve vyhořele pojistce vzadu u baterie) ale vyhořela tak divně že 12V propouštěla. tákže.. z toho vyplývá že e32 ma fakt divný dráty, samej přechodovej odpor :) takže čistota pul zdraví a nekašlat na to. všecko pravidelně kontrolovat, čistit a mazat utahovat a podobně :)
fioro
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 11.10.2007 00:00

#15 Příspěvek od fioro »

takze to bolo mikrospinacom :wink:
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#16 Příspěvek od Fugo »

vivat Rottaler2
Odpovědět