Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e38 740iLA 1/1995 M60 nejde nastartovat, nepravidelně pálí
Mám dlouhodobý problém. Protože mám tři auta, tak dlouho neřešený..
Asi před dvěma lety mi moje 740 během cesty po dálnici najednou přestala jet. Subjektivně jako když přestane dávat palivo. Bez předchozího symtomu, prostě najednou nic. Auto jsem nechal odtáhnout k sobě do garáže. Napíchl jsem carsoft a ten říkal čidlo polohy kliky (nebo vačky, už nevím). Změřil jsem obě čidla (kliky i vačky) a obě byla vadná (nepamatuju si, jestli byly přerušené, nebo zkratované, každopádně byly kaput). Během hraní si s carsoftem jsem, neptejte se proč, vymazal nejen chyby, ale i hodnoty adaptace.
Koupil jsem nová čidla, namontoval, ale nenastartoval. Žádné chyby se během startování nezapsaly. První jsem šel po dávkování benzínu. To je OK. Tlak jsem neměřil, ale vypadá v pohodě. Pak jsem šel po jiskrách. S vyndanou sváčkou, abych ji viděl jsem se pokoušel startovat.
Svíčka dává jiskry, ale naprosto náhodně a nepravidelně. Měl jsem podezření na DME. Podařilo se mi sehnat jinou, ale zjistil jsem, že ji nedokážu BMW Scannerem spárovat s EWS II, aby měly stejný VIN a ISN. Jednak to může být tím, že scanner neumí párovat EWS II, nebo tím, že DME je z 5/1994
Potřeboval bych nutně pomoc. Viděl jsem z DIS vytisknuté krásné grafy jak pálí svíčky. Předpokládám, že projet to DISkou by hodně pomohlo. Dokázal by někdo s DIS kdo tomu i dobře rozumí, za nějaké peníze přijet ke mně do Prahy, Klánovic ?
Asi před dvěma lety mi moje 740 během cesty po dálnici najednou přestala jet. Subjektivně jako když přestane dávat palivo. Bez předchozího symtomu, prostě najednou nic. Auto jsem nechal odtáhnout k sobě do garáže. Napíchl jsem carsoft a ten říkal čidlo polohy kliky (nebo vačky, už nevím). Změřil jsem obě čidla (kliky i vačky) a obě byla vadná (nepamatuju si, jestli byly přerušené, nebo zkratované, každopádně byly kaput). Během hraní si s carsoftem jsem, neptejte se proč, vymazal nejen chyby, ale i hodnoty adaptace.
Koupil jsem nová čidla, namontoval, ale nenastartoval. Žádné chyby se během startování nezapsaly. První jsem šel po dávkování benzínu. To je OK. Tlak jsem neměřil, ale vypadá v pohodě. Pak jsem šel po jiskrách. S vyndanou sváčkou, abych ji viděl jsem se pokoušel startovat.
Svíčka dává jiskry, ale naprosto náhodně a nepravidelně. Měl jsem podezření na DME. Podařilo se mi sehnat jinou, ale zjistil jsem, že ji nedokážu BMW Scannerem spárovat s EWS II, aby měly stejný VIN a ISN. Jednak to může být tím, že scanner neumí párovat EWS II, nebo tím, že DME je z 5/1994
Potřeboval bych nutně pomoc. Viděl jsem z DIS vytisknuté krásné grafy jak pálí svíčky. Předpokládám, že projet to DISkou by hodně pomohlo. Dokázal by někdo s DIS kdo tomu i dobře rozumí, za nějaké peníze přijet ke mně do Prahy, Klánovic ?
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
mkuchar píše:Měl jsem podezření na DME. Podařilo se mi sehnat jinou, ale zjistil jsem, že ji nedokážu BMW Scannerem spárovat s EWS II, aby měly stejný VIN a ISN. Jednak to může být tím, že scanner neumí párovat EWS II, nebo tím, že DME je z 5/2004
Nelze. V roce 2004 to už není EWS2, ale EWS3, a po kabelu nejde tato data měnit. Spárování je možné jen pokud se DME i EWS dostanou do Virgin state.
Na DIS se můžeš zkusit domluvit třeba s Miguelem.
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nevím, jestli jsem to pochopil správně, ale píše o DME z roku 2004, tj. má EWS3.
Je možné, že auto je před 4/97, pak je v autě EWS2, ale u DME z roku 2004 je na 100% EWS3 nebo novější (up to 4.3). Ty jednotky mají zaprvé jiný konektor a zadruhé v principu sice fungují stejně, ale ISN je u EWS3 plovoucí.
To, co vidí v carsoftu jako synchronizaci EWS-DME, je jen reset plovoucího kódu pro jednotky, které k sobě patří, a jde to jen u EWS3 a novějších. Synchronizovat EWS a DME z různých aut tím nejde. U EWS2 jde spárovat jednotky z různých aut přes inpu, u EWS3 to už nejde.
Pokud koupíš novou DME v BMW, tak ji jen nakóduješ a jedeš, ale pokud se bavíme o jeté z vraku, není to tak jednoduché. Určité části paměti týkající se EWS jsou one-time programmable.
Je možné, že auto je před 4/97, pak je v autě EWS2, ale u DME z roku 2004 je na 100% EWS3 nebo novější (up to 4.3). Ty jednotky mají zaprvé jiný konektor a zadruhé v principu sice fungují stejně, ale ISN je u EWS3 plovoucí.
To, co vidí v carsoftu jako synchronizaci EWS-DME, je jen reset plovoucího kódu pro jednotky, které k sobě patří, a jde to jen u EWS3 a novějších. Synchronizovat EWS a DME z různých aut tím nejde. U EWS2 jde spárovat jednotky z různých aut přes inpu, u EWS3 to už nejde.
Pokud koupíš novou DME v BMW, tak ji jen nakóduješ a jedeš, ale pokud se bavíme o jeté z vraku, není to tak jednoduché. Určité části paměti týkající se EWS jsou one-time programmable.
-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
DME z vraku je bez EWS. Nevím, jak to tam je se zapojením, ale teoreticky by mělo stačit odpojit drát od EWS vedoucí do DME a mělo by to chytnout, pokud je problém v DME... Osobně bych ještě poradil projít motorové pojistky (vedle DME v takové krabičce, pojmenované Motorsicherungen). Jde přes ně např. i signál od čidla klikovky a vačky.
Ten pojistkový blok vpravo dole jak je na tomhle pic: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/826215 já vůbec nemám.. Jinak to vypadá podobně.