Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Startování s nebo bez vyšlápnuté spojky?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#1 Příspěvek od m.deejay »

Jak je to u moderních aut se startováním s vyšlápnutou spojkou - některé bez toho nejdou nastartovat, nebo je lepší bez vyšlápnuté spojky? Někdo radí bez, někdo se spojkou...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#2 Příspěvek od mequi »

V návodu na e 60 je psáno: Depress the clutch and entgage neutral gear.
Takže výrobce doporučuje spojku sešlápnout. :wink:
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#3 Příspěvek od m.deejay »

toto je třeba část článku, který vyšel :


Tohle bude vyžadovat zvyk, ale věřte nám, že je to správně: startujte bez spojky! Víme, že v autoškole vás učili něco jiného, ale spouštěním motoru při vyšlápnuté spojce dáváte nehezky zabrat axiálním ložiskům. „Z celého světa startují se spojkou jen Češi,“ směje se Martin Vaculík. „Má to historické důvody - škodovky měly hustý převodový olej, slabé baterie i startéry.“
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#4 Příspěvek od m.deejay »

celý článek, který se zabýval dieselům zde :

http://www.autoweb.cz/tyden-s-naftou-di ... -kupujici/
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#5 Příspěvek od mequi »

Přesně tohle jsem tušil. A bude tady hádka na 8 stránek jestli startovat se spojkou, nebo bez. Výrobce asi ví, jak máš s jeho výrobkem zacházet a proto ti odporučí určité postupy úkonů. Jestli to budeš dodržovat, je jen na tobě. Ten článek jsem nečetl a ani nebudu. Mám starý vehikl, kterému nevadí, že při startu zmáčknu spojku. A jestli si koupím novější, tak ho to taky naučím.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#6 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

U většiny novejch aut v manuálu nenastartujete bez sešlápnuté spojky, stejně jako u automatu bez sešlápnuté brzdy
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od pepino5xx »

U hodně aut je v návodu se spojkou.
Dacud
Registrovaný
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Dacud »

u nekterych aut ani nenastartujes kdyz nezmacnes spojku ;-)
Darel
Registrovaný
Příspěvky: 129
Registrován: stř 30.09.2009 00:00

#9 Příspěvek od Darel »

a u některýho auta nenastartujete ani s ani bez zmáčknutí spojky :lol:
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#10 Příspěvek od Jamall »

podle mě tahle rada zejména předejít problémům...nedávno jsem startoval bez spojky, s půjčením autem....před startem jsem zmáčkl spojku, vyřadil jedničku...vůbec jsem si nevšiml, že mi vlítla rychlost na 3...co nadešlo už všichni znáte
Lukino12
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: pon 18.07.2011 00:00
Bydliště: Frenštát pod Radhošťem

#11 Příspěvek od Lukino12 »

E-36 ve svem manualu taky pise startovat beze spojky,ale i presto ji vzdycky seslapnu,nejednou se mi taky stalo ze jsem nemel vyrazeno,to se muze stat kazdemu,clovek je zamysleny,nebo leze z roboty a je psychicky unaveny,tak mu to nemysli...ale diky tomu ze jsem mel na spojce nachystanou nohu,dalo se to jeste nejak zachranit
ivezcordoba
Registrovaný
Příspěvky: 211
Registrován: stř 30.04.2008 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od ivezcordoba »

u E36 je v manuálu při nízkých teplotách vymáčkněte spojku

často je třeba, zvlášť u novějšíchh aut mačkat spojku
Lukino12
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: pon 18.07.2011 00:00
Bydliště: Frenštát pod Radhošťem

#13 Příspěvek od Lukino12 »

ivezcordoba-jo to mas asi pravdu,tak nejak to tam bylo.
Uživatelský avatar
m.deejay
Registrovaný
Příspěvky: 878
Registrován: čtv 10.07.2003 00:00
Bydliště: Ústí nad Orlicí

#14 Příspěvek od m.deejay »

...mě šlo o to, jestli to má nějaký technicky-šetřivý smysl - např. bez spojky proto, že šetřím ty axiální ložiska, nebo něco jiného na motoru, či jeho součástkách...

...rada startovat s vyšlápnutou spojkou jen proto abych předešel případnému problému kdy jsem neměl neutrál, ale zařazený rychlostní stupeň a pak jsem např poškodil plechy na autě je zas něco jiného...

...příklad : mám tam určitě neutrál - tak co je lepší, s nebo bez?
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#15 Příspěvek od mequi »

Podle mne je lepší se sešlápnutou spojkou. Protože při startu odpojíš od motoru veškerou zbytečnou zátěž, kterou by motor točil při startu. I když toho není hodně. A ty axiální ložiska jsou zatěžovány při každém přeřazení, tak ten jeden pohyb "navíc" je při startu nezabije.
loyd-krismas
Registrovaný
Příspěvky: 697
Registrován: ned 24.10.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#16 Příspěvek od loyd-krismas »

jak říká Mequi, je lepší startovat s vyšlápnutou spojkou, protože je to menší zátěž pro auto a líp nastartuješ. Spojka ti odpojí motor od převodovky a tím i od hřídele, tedy při startu otáčíš jen motorem, ničím jiným. Stačí takto? :wink: :wink:
Deathbox
Registrovaný
Příspěvky: 1640
Registrován: úte 04.12.2007 01:00
Bydliště: Morava

#17 Příspěvek od Deathbox »

já myslím že je to docela jedno :wink:

daleko důležitější je jak se pak ta spojka používá při jízdě..
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od MattyX Moderátor »

se sešláplou spojkou šetřím starter , ale vlastně stojím na spojce ... naopak setrim spojku ale starter taha i hridel do prevodovky ...takze ?:D je to uplne fekal , protoze kdyz je pak nekdo jitrnica (a ze takovych lidí znám ) co stojí na křižovatce na spojce se zařazenou 1 tak tam pak trpí axiály a spojka ... ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#19 Příspěvek od xyron »

GOLF VI rv 2010 benzín - startuje jen se seslapnutou spojkou.. bez ni ani prd :D
Deathbox
Registrovaný
Příspěvky: 1640
Registrován: úte 04.12.2007 01:00
Bydliště: Morava

#20 Příspěvek od Deathbox »

co golf, ten je rád že to vůbec nějak jede :D
Odpovědět